تبلیغات

تبلیغات

4 تکنیک سریع تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی

kalachibane

اگر قصد خرید کولر گازی ( https://kalachibane.com/cat/air-conditioner/ ) را دارید بایستی حتما در مورد تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی چیزهایی بدانید. در غیر این صورت ممکن است هزینه‎های گزاف پرداخته اما از کیفیت یک محصول اصل برخوردار نشوید. در این نوشته قصد داریم تا شما را با 4 تکنیک سریع برای تشخیص این مورد آشنا کنیم تا از هدر رفتن پول و انرژی شما جلوگیری شود. خرید یک جنس تقلبی فقط باعث ایجاد هزینه اضافی نخواهد شد بلکه آرامش و ایمنی شما را نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

کولر گازی اصل

تغییر ظرفیت و بردهای تقلبی

یکی از تکنیک‎های تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی، تغییر ظرفیت آن است. برای مثال شما نیاز به یک کولر گازی 24 هزار دارید اما فروشنده سودجو کولری به شما تحویل می‎دهد که در ظاهر 24 هزار بوده اما در واقع 18 هزار است. از آنجایی که تفاوت قیمت زیادی بین 24 هزار و 18 هزار وجود دارد در نتیجه سود کلانی به او خواهد رسید.

اما راهکار جلوگیری از بروز چنین کلاه‎برداری‎هایی چیست؟ برای این که تشخیص دهید ظرفیت کولر گازی دقیقا همان‌قدری است که فروشنده ادعای آن را دارد می‎توانید به ابعاد و وزن دستگاه توجه داشته باشید. می‎توانید به فروشگاه‎های دیگر مراجعه کرده و ابعاد و وزن کولرهای 24 هزار را بررسی کرده و سپس آن را با کولری که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید. اگر تفاوت فاحشی بین ابعاد و وزن کولر وجود داشت پس جنس تقلبی است.

یکی از راههای ساده برای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی توجه به برد الکتریکی آن است. حتما از فروشنده بخواهید که برد الکتریکی دستگاه را به شما نشان دهد. به این خاطر که برد کولرهای اصل بزرگ، باکیفیت و شامل دو قسمت پمپرسور و کندانسور است. در حالی که برد محصولات تقلبی ساده طراحی می‏شود.

کولر گازی اصل

بسته ‎بندی نامناسب، اشتباهات نگارشی، فونت‎ های عجیب، وجود برچسب ‎های جلب ‎توجه ‎کننده

اگر بخواهید یک کولر از برندهای معتبر تهیه کنید، با محصولی مواجه می‏شوید که برای بسته‎بندی آن زمان و انرژی زیادی صرف شده است. بنابراین یکی از راه‎های تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی بستهبندیهای نامرغوب است. در واقع در این بسته ‎بندی‎ ها از مقوا و پلاستیک‎ های ارزان استفاده می‏شود.

 همچنین یکی دیگر از نشانه‎های کولر تقلبی نوشته‎هایی است که دارای ایرادات نگارشی است. اصولا در تهیه نوشته‎های مربوط به این محصولات دقت زیادی خرج نمی‏شود و وجود حروف اضافه یا جاافتاده در آن‎ها امری طبیعی است. توجه به همین نکات ریز می‎تواند باعث شود که بتوانید تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی را به راحتی انجام دهید.

همچنین بخوانید  سفارش چاپ بنر با نصب در محل در تیم گرافیک

از سویی دیگر برندهای معتبر روی بسته‎بندی یا خود کولر برچسبهای رنگی و جلب ‎توجه کننده نمی‎زنند. اصولا روی کولرهای اصل برچسب‎هایی برای توضیح اطلاعات فنی دستگاه قرار می‎گیرد. اما در مورد کولرهای تقلبی شاهد این موضوع هستیم که برچسب‎های رنگی یا پرچم کشورهای مختلف را برای جلب اطمینان استفاده می‎کنند.

یکی دیگر از کارهایی که برای تولید کولرهای تقلبی انجام می‏شود، حکاکی آرم یا لوگوی برندهای معروف روی موتور کولر گازی است. خوب است بدانید که انجام این کار بسیار ساده است و صرف این که نام یا لوگوی برند مطرح روی موتور دستگاه وجود دارد نمی‎تواند نشانی از اصل بودن آن باشد. با یک دستگاه ساده لیزر می‎توان به راحتی این کار را انجام داد.

استفاده از گاز R22 به جای R410a

تکنیک دیگر تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی این است که بدانید در مدل‎های تقلبی به هیچ عنوان از گازهای R140a استفاده نمی‏شود. خوب است بدانید که گازهای مبرد R22 به خاطر مشکلاتی که برای محیط زیست ایجاد می‎کردند، از سال 2015 دیگر تولید و مورد استفاده قرار نگرفتند. در نتیجه کولر گازی‎های جدید و کم‎مصرف همگی از R410a استفاده می‏‎کنند به این خاطر که برای محیط زیست و لایه اوزون مشکلی ایجاد نمی‎کنند.

همچنین کولرهایی که گاز R410a استفاده می‎کنند باد خنک‎تری را به محیط اطراف می‏وزند و توان کار کردن در محیط‎هایی که دمای آن بالاست را نیز دارند. همچنین نقطه جوش این گازها بیشتر از گازهای R22 است. به طور کلی R410a سرمای بیشتر و بهتری را تولید می‎کند و به همین خاطر گران‎تر است. در نتیجه برخی از فروشنده‎های سودجو، به جای گاز R410a، از گاز R22 در کولرهای خود استفاده می‎کنند تا سود بیشتری به جیب بزنند.

اما چطور می‎توان این مورد را تشخیص داد؟ کپسول گازهای R22 رنگ سبز دارد و وزن آن هم حدودا 13 کیلوگرم است اما می‎تواند بین 1 تا 25 کیلو هم متغیر باشد. اما کپسول R410a به رنگ صورتی بوده و حدودا 11 کیلو گرم است. با این حال وزن آن می‎تواند بین 900 گرم تا 25 کیلوگرم متغیر باشد.

کولر گازی اصل

عدم وجود گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از مهمترین نکات برای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی این است که به گارانتی و خدمات پس از فروش آن توجه کنید. کسانی که کولرهای فیک عرضه می‎کنند کارت گارانتی معتبری نیز برای محصول خود نخواهند داشت. در چنین حالتی اگر مشکلی برای کولر ایجاد شود، قادر به رفع آن نخواهید بود و بایستی هزینه‎های زیادی برای آن پرداخت کنید.

همچنین بخوانید  بررسی فلز پلاتین و ویژگی های آن

همچنین فروشگاه‎هایی که کولرهای تقلبی به فروش می‎رسانند، هرگز برای محصولات خود خدمات پس از فروش در نظر نمی‎گیرند. به همین خاطر حتما پیش از خرید مطمئن شوید که آیا در صورت بروز مشکل می‎توانید با آن‎ها تماس بگیرید یا نه.

اصولا کسانی که کولرهای تقلبی به فروش می‏رسانند از دادن شماره تلفن یا آدرس طفره می‎روند. حتی ممکن است که شماره تلفنهای غلط به شما بدهند به همین خاطر برای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی حتما پیش از خرید صحت و درستی این شماره تلفن‎ها و آدرس‎ها را جویا شوید.

سخن پایانی

همان‌طور که دیدید، روش‎های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن سودجویان می‎توانند محصولات تقلبی و بی‎کیفیت را به شما تحویل دهند. در مقابل اگر آشنایی چندانی با این دستگاه‎ها نداشته باشید تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی هم می‎تواند کار چالش‎برانگیزی باشد. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که برای خرید چنین محصولاتی حتما از فروشگاه‎های معتبر مانند کالاچی استفاده کنید تا خرید خود را با خیالی آسوده انجام دهید.

آدرس وبسایت: kalachibane.com

تلفن تماس: 09181932340

آدرس: کردستان، بانه، بلوار شهدا, پاساژ صدف, پلاک 33 و 40

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *