تبلیغات

تبلیغات

چگونه حالت تاریک گوگل را فعال کنیم ؟ نحوه فعال کردن دارک مود وب سایت گوگل در ویندوز

How-to-enable-Google-Dark-Mode

برای بسیاری از کاربرانی که وقت خود را به خیره شدن به صفحه نمایش و جستجوی در اینترنت می گذرانند، صفحه های نمایش های روشن، همواره می توانند، باعث خستگی یا درد چشم و حتی سردرد شود. در این میان، بحث استفاده از ویژگی حالت تاریک به میان می آید. قابلیتی که در برنامه و یا وب سایت ها رنگ پایه را به تیره تبدیل می کند تا در فضای نوری کم بتوان نور مناسبی را از مانیتور دریافت نمود.

در چنین شرایطی، سعی کرده ایم، نحوه فعال کردن حالت تاریک گوگل را مورد بررسی قرار دهیم. فرایندی که با استفاده از دو روش ساده امکان پذیر است و به شما امکان می دهد تا همانند سایر برنامه ها از این ویژگی در وب سایت مورد نظر نیز بهره ببرید.

چگونه صفحه گوگل را سیاه کنیم ؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم، فعال کردن حالت تاریک گوگل با استفاده از دو روش ساده امکان پذیر است. اولی با رفتن به آدرس وب سایت، و دیگری برای زمانی که از یک حساب جیمیل در وب سایت گوگل بهره می برید. اکنون، بیایید در ادامه مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم.

فعال کردن حالت تاریک گوگل در ویندوز

نحوه فعال کردن حالت تاریک در وب سایت گوگل با استفاده از منوی تنظیمات

برای فعال کردن حالت تاریک وب سایت گوگل در ویندوز، می توانید از دو روش ساده پیروی کنید. استفاده از منوی Settings و یا ویژگی More Settings.

  • Settings: منوی تنظیمات این قابلیت را به شما می دهد که خود به تنهایی با استفاده از دو روش جداگانه، حالت تاریک را در وب سایت گوگل نسخه دسکتاپ روشن کنید و این ربطی به نوع مرورگر شما ندارد.
    مرورگر دلخواه خود را باز کنید. به وب سایت گوگل بروید. در گوشه سمت راست پایین صفحه، بر روی منوی مربوط به Settings کلیک کرده و سپس گزینه Dark theme: off را انتخاب کنید.
    در روش دوم، با رفتن به وب سایت گوگل و کلیک بر روی منوی Settings، این بار گزینه Search Settings را انتخاب کنید. از پنل سمت چپ به مسیر Other settings بروید. در بخش Desktop گزینه Dark theme را انتخاب کنید. در نهایت تیک مربوط به On را زده و سپس بر روی گزینه Confirm کلیک کنید.
  • More Settings: اگر در وب سایت گوگل، وارد حساب جیمیلتان شده اید، این بار فعال کردن حالت تاریک می تواند کمی متفاوت تر باشد. برای انجام این فرایند، می بایست (با استفاده از مرورگر دلخواه) به وب سایت گوگل بروید. بر روی نمایه کاربری خود در سمت راست وب سایت کلیک کنید. گزینه More Settings را که با نماد چرخ دنده همراه شده است انتخاب کنید. اکنون به مسیر Other settings > Dark theme بروید و در نهایت کلید On را انتخاب و سپس تایید کنید.
همچنین بخوانید  بهترین روتر و مودم های دو باند (Dual-Band) برای خانه کدامند؟

چگونه حالت تاریک گوگل را غیر فعال کنیم ؟

غیر فعال کردن حالت تاریک گوگل نیز همانند نوع اول با استفاده از چند مرحله ساده امکان پذیر است. برای انجام این فرایند، می بایست یکی از مرورگر های کروم، اج، موزیلا یا … را باز کنید. در Address bar، نام وب سایت www.google.com را وارد کرده و سپ کلید Enter را بفشارید. در گوشه سمت راست بر روی منوی Settings کلیک کنید. در نهایت گزینه در منوی زمینه گزینه Dark theme: on را انتخاب کنید.

حالت تاریک را برای وب سایت گوگل فعال کنید

با تبدیل شدن حالت تاریک به یک ویژگی محبوب، هم گوگل و هم سایر توسعه دهندگان وب، به طور مداوم برای بهبود اجرای آن در رایانه ها تلاش می کنند. با فعال کردن این ویژگی، صفحه جستجوی گوگل، به حالت شب یا تیره تبدیل می شود که می تواند فشار و خستگی چشم را کاهش و به شما امکان دهد تا برای مدت طولانی تری به جستجوی در وب بپردازید. در واقع با انجام آن تجربه مرور شما بهبود می یابد و باعث می شود بهره وری کار شما افزایش پیدا کند. بنابراین، آن را دنبال کرده و سپس نظرات و راه حل های خود را برای بهبود شرایط با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *