تبلیغات

تبلیغات

3 دلیل برای نخریدن آیفون 15 : اگر از قبل یکی از آنها را دارید

3-reasons-not-to-buy-iPhone-15-If-you-already-have-one-of-them

به نظر می رسد به سنت هرساله شرکت اپل در سپتامبر سال جاری (2023) تلفن هوشمند خود با نام های آیفون 15، آیفون 15پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را معرفی کند. اگرچه، چیزی بیش از 1 ماه از زمان رونمایی آنها مانده است، اما اطلاعاتی را در دست داریم که آیفون در سری جدید خود چه مواردی را خواهد آورد. البته ممکن است تاریخ انتشار این سری از گوشی های آیفون کمی متغییر باشد، اما شایعات و خبر های منتشر شده برای آیفون 15 آنقدر ثابت بوده اند که از آن چیزی به جز این تاریخ انتظارش را نداریم. علاوه بر این، به گذشته که نگاه می کنیم، نسخه های قبلی این گوشی نیز در چنین زمانی منتظر شده اند.

با در نظر گرفتن این موارد، ما لیستی از دلایلی برای عدم خرید آیفون 15 را (در صورتی که یکی از گوشی های رده بالای آیفون 13 یا 14 را دارید) جمع آوری کرده ایم. به عبارت دیگر اینها مواردی هستند که می توانند شما را از خرید آن نا امید کنند. با ما در ادامه همراه باشید.

نکته: اگرچه بر کسی پوشده نیست که نسخه های آیفون همواره یکی از بهترین گوشی ها در سراسر جهان محسوب می شود. اما، در این مقاله سعی شده است که با توجه به داشتن یکی از نسخه های قدیمی آن مقایسه ای را هر چند کوتاه داشته باشیم. توجه داشته باشید که در این مقاله، قصد انتقاد از سری گوشی های آیفون را نخواهیم داشت.

بررسی کلی

اگرچه تمامی اطلاعات ارائه شده در این مقاله (تا زمان معرفی آیفون) در حد شایعه می ماند، اما همچنان ما امیدواریم در چهار دستگاه آیفون از قابلیت هایی چون درگاه شارژ USB-C، طراحی های تازه با بدنه ای فلزی (تیتانیومی)، دوربین های بهتر در پیکربندی های استاندارد، واید و اولترا واید، باتری بهتر با طول عمر طولانی و پشتیبانی از شارژ سریع بی سیم، رم داخلی حداقل 6 گیگابایتی و حافظه داخلی از نوع NVMe مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، اگر هر یک از این اطلاعات برای شما مهم است مطمئنا می بایست تا ماه سپتامبر صبر کنید.

نمایشگر ها ثابت می مانند

نمایشگر آیفون 14

فراتر از اضافه شدن Dynamic Island (بریدگی صفحه نمایش فانتزی اپل) در آیفون 15، انتظار می رود هر مدل در خط تولید خود از صفحه نمایش قدیمی خود بهره ببرند. به عنوان مثال، آیفون 15 استاندارد احتمالا صفحه نمایش 6.1 اینچی Super XDR OLED نسخه قبلی خود را حفظ خواهد کرد و همان وضوح 2532 در 1170 با نرخ تازه سازی 60 را خواهد داشت.

همچنین بخوانید  شرکت وان پلاس گوشی های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو را رونمایی کرد

این ویژگی در دو نسخه آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس نیز به همین منوال طی خواهد شد، به گونه ای که به ترتیب در این سری از مدل ها همچنان صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با وضوح 1179 در 2556 و نرخ تازه سازی 120 در نسخه پرو و صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED با تراکم پیکسلی و نرخ تازه سازی 460 در نسخه پرو مکس (همانند نسخه های قبلی خود) ارائه می شوند.

واضح است که این نمایشگر ها واقعا عالی هستند، اما از زمان عرضه آیفون 13 متوجه تغییری نشده اند. بنابراین، اگر فردی هستید که از یک نمایشگر عالی و چشم نواز لذت می برید می بایست به این نکته توجه داشته باشید که تکنولوژی استفاده از این ابزار به حداقل دو نسل قبل بر می گردد. از این رو، برای دریافت جدید ترین آنها می بایست حداقل 1 سال دیگر نیز صبر کنید.

انتظار افزایش عملکر ملموس را نداشته باشید

آیفون 14 روشن در دستان مرد

سری آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 پرو مکس همگی دارای پردازنده های سریع خواهند بود، به گونه ای که انتظار می رود دو مدل گوشی اول A16 Bionic را به ارث ببرند و دو مدل گوشی آخر A17 Bionic دریافت کنند که می توانند امتیازات بنچمارکی را برای رقابت با بهترین مک بوک های اپل داشته باشند. اگرچه با چنین مشخصاتی شاید بسیار سری 15 اپل بسیار چشم نواز باشد، اما همچنان کامل نیست.

ارتقاء سالانه چیپست اپل هر ساله آنطور که باید پیش نمی رود و این بدان معنا است که کاربران عملکرد واقعی و ملموسی را در دستگاه دریافت نمی کنند. اگرچه سری گوشی های پرچمدار همواره در معرفی محصول خود سرعت را یکی از مهم ترین ویژگی های آن به نمایش می گذارند، اما به نظر می رسد در مدل های 15 آیفون اینگونه نیست. اگرچه شاید نسبت به نسل های قدیمی خود پیشرفت قابل ملاحظه ای را داشته باشند، اما همچنان به نظر می رسد نمی توانند تجربه سریع و قابل لمسی را ارائه دهند.

قیمتی بالاتر از همیشه

هفت عدد آیفون 14 در رنگ های مختلف

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، محصولات آیفون 15 همچنان می توانند در طراحی، ارتقاء دوربین و عمر باتری بالا عملکرد بهتری را ارائه دهند، اما همچنان نمی توان از هزینه بالای آن چشم پوشی کرد. ما مطمئن هستیم که سری آیفون 15 نسبت به نسل های قبلی خود افزایش قیمت زیادی را به همراه خواهد داشت، و این بدان معنا است که بسیاری از افراد نمی توانند از پس هزینه های آن برآیند.

همچنین بخوانید  گوشی هوشمند گیمینگ نوبیا Red Magic 6S بزودی معرفی خواهد شد

پیشبینی می شود آیفون 15 چیزی حدود 12 درصد گران تر از نسخه قبلی خود باشد. این در حالی است که افزایش قیمت15 پرو مکس چیزی بیش از اینها و حدود 20 الی 25 درصد است که واقعا خوب به نظر نمی رسد. این در کنار عدم رجیستری آن می تواند خرید غیر منطقی باشد.

نکته: پیشبینی می شود، ارزش دلاری این سری از آیفون چیزی بالغ بر 1099 دلار باشد که مربوط به نسخه 256 گیگابایتی است. بدین ترتیب، با توجه به صرف هزینه و نکات ارائه شده در این مقاله می توانید تصمیم گیری کنید که آیا خزید این گوشی به صرفه است یا خیر.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *