تبلیغات

تبلیغات

تفاوت مودم و روتر چیست ؟ ( Modem vs Router )

dmr_top-650×300.jpg.pagespeed.ce.8IaR-BbR2q

اگر مدتی است که از اینترنت استفاده میکنید ، بدون شک عبارات “مودم” و “روتر” را  دیده و شنیده اید ، اما شاید وقت آن را نداشتید که در مورد آن ها تحقیق کنید. ما به طور مختصر تفاوت مودم و روتر را برای شما در تک تیپ توضیح خواهیم داد.

تفاوت مودم و روتر

به طور خلاصه ، روتر شبکه ای بین رایانه های خانه شما ایجاد می کند ، در حالی که مودم آن شبکه و به همین ترتیب رایانه های موجود در آن را به اینترنت وصل می کند. هنگامی که به Wi-Fi وصل می شوید ، به روتر خود متصل شده اید که باعث ترافیک بین اینترنت و رایانه شما می شود.بسیاری از ارائه دهندگان اینترنت یک مودم یا روتر ترکیبی ارائه می دهند که هر دو عملکرد را در یک دستگاه انجام می دهند.

چرا باید تفاوت مودم و روتر را بدانید ؟ زیرا باعث میشود ما تصمیمات بهتری برای خرید مودم بگیریم.


بیشتر بدانید :

آموزش جلوگیری از هک شدن مودم های خانگی


روتر چیست و چه کاری انجام می دهد

یک روتر به چندین شبکه وصل می شود و ترافیک شبکه بین آنها را مسیریابی می کند.در مورد شبکه خانگی شما ، روتر شما یک اتصال به اینترنت و یک اتصال به شبکه محلی خصوصی شما دارد. علاوه بر این ، بیشتر روترها همچنین دارای سوئیچ های داخلی هستند که به شما امکان اتصال چندین دستگاه سیمی را می دهند. بسیاری همچنین حاوی رادیوهای بی سیم هستند که به شما امکان اتصال دستگاه ها به Wi-Fi را می دهند.

در شبکه خانگی، روتر بین اینترنت و شبکه محلی شما قرار دارد. این امکان را به شما می دهد که چندین دستگاه را از طریق یک اتصال اینترنتی فیزیکی به اینترنت متصل کنید و همچنین به این دستگاه ها اجازه می دهد تا از طریق شبکه محلی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این ، روتر به قرار گرفتن دستگاه های شما در برابر اتصال مستقیم به اینترنت محافظت می کند. تمام ترافیکی که از خانه شما وارد اینترنت میشود به نظر می رسد از یک دستگاه منفرد وارد شده است. روتر ردیابی می کند که چه ترافیکی به کدام وسیله واقعی در شبکه شما وارد میشود.

روتر چیست و چه کاری انجام می دهد

اما شما نمی توانید فقط با یک روتر به اینترنت وصل شوید. در عوض ، روتر شما باید به دستگاهی وصل شود که بتواند ترافیک دیجیتالی شما را از هر نوع اتصال اینترنت انتقال دهد. و آن دستگاه یک مودم است.

همچنین بخوانید  آموزش تصویری اسکن کد QR در آیفون و آیپد

مودم چیست و چه کاری انجام می دهد

مودم شما به عنوان پلی بین شبکه محلی شما و اینترنت عمل می کند. از نظر تاریخی ، اصطلاح “مودم” بخشی از کلمه modulator-demodulator است. از مودم ها برای تعدیل سیگنال ها در خطوط تلفن استفاده شده است تا بتوان اطلاعات دیجیتالی را روی آنها رمزگذاری و انتقال داد . گرچه اتصالات مدرن تر – مانند کابل و ماهواره – به طور یکسان کار نمی کنند اما ما از اصطلاح “مودم” استفاده میکنیم زیرا این دستگاهی است که مردم قبلاً با اتصال به اینترنت با ان اشنا شده بودن و از ان استفاده میکردند.

نحوه اتصال مودم به شبکه شما بستگی به نوع اتصال شما دارد. مودم به هر نوع زیرساختی یعنی کابل ، تلفن ، ماهواره یا فیبر وصل می شود و یک خروجی کابل اترنت استاندارد را به شما می دهد که می توانید به هر روتر (یا یک کامپیوتر واحد) وصل کنید و یک اتصال اینترنتی برقرار کنید.

مودم چیست و چه کاری انجام می دهد

از آنجا که مودم با ارائه دهنده خدمات اینترنت شما ارتباط برقرار می کند ، به نوعی از مودم که با زیرساخت ISP شما کار می کند ، نیاز دارید.

روترها و مودم های ترکیبی

برخی از ISP ها یک مودم و روتر را در یک دستگاه واحد ارائه می دهند. این دستگاه دارای اجزا الکترونیکی و نرم افزاری است تا بتواند هر دو عملکرد را ارائه دهد ، به عنوان مودمی که با ISP شما ارتباط برقرار می کند و به عنوان یک روتر برای ایجاد یک شبکه خانگی عمل می کند. برخی از ISP ها همچنین یک رابط تلفن را در همان کادر قرار می دهند تا بتوانید از پیشنهادات VOIP آنها استفاده کنید.


پیشنهادی :

WEP ، WPA یا WPA2 ؛ کدام استاندارد امنیت برای وای فای مناسب است؟


در حالی که داشتن یک واحد ترکیبی بهتر است – فقط با داشتن یک دستگاه در دفتر یا خانه – اما معایبی نیز وجود دارد. استفاده از دستگاه های جداگانه ، انعطاف پذیری بیشتری را در کارهایی که می توانید با شبکه خود انجام دهید ارائه می دهد و به شما امکان می دهد مطمئن شوید که از بهترین دستگاه های با کیفیت استفاده می کنید و استفاده از دستگاه های شخصی شما به جای دستگاه هایی که ISP در اختیار شما قرار می دهد می تواند باعث شود مقداری پول پس انداز کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *