تبلیغات

تبلیغات

کابل اترنت چیست ؟ تفاوت Ethernet با WiFi

wifi-vs-ethernet

شکی نیست که جهان به سمت فن آوری های بی سیم پیشرفت می کند. چنین فن آوری هایی راحتی اتصال به اینترنت از هر کجا را فراهم می کنند. بنابراین، وای فای اولین انتخاب برای هر کسی است که قصد اتصال به اینترنت را دارد . اما استاندارد اترنت چیست ؟، یک پروتکل شبکه محلی (شبکه محلی) است که در سال 1973 توسط Robert Metcalfe و دیگران ساخته شده است.

 

اترنت، اولین شبکه ای است که قادر به شناسایی دسترسی چندگانه و تشخیص برخورد است ، اترنت یک راه حل سریع و قابل اعتماد شبکه است که امروزه به طور گسترده استفاده می شود .

 

آداپتور اترنت چیست ؟

 

به نظر شما استاندارد اترنت چیست ؟ آداپتور اترنت اصطلاح است که برای توصیف یک کارت شبکه اترنت مورد استفاده برای اتصال کامپیوترهای دسکتاپ به یک شبکه سیمی استفاده می شود . می توانید با استفاده از یک کابل اترنت ، هاب و روتر، به یک شبکه متصل شوید .

 

نحوه اتصال کابل اترنت به کامپیوتر

 

این که آیا شبکه تلفن خود را راه اندازی کنید و یا یک کابل اترنت را به کامپیوتر خود متصل می کنید، روندی مشابه است. برای متصل کردن کابل اترنت به کامپیوتر ، یک جک کابل بزرگ تلفن ، شبیه به تصویر پایین نیاز است. کابل اتصال را در پورت فشار دهید تا زمانی که صدای یک کلیک را بشنوید .

 

نحوه اتصال کابل اترنت به کامپیوتر

 

اگر به درستی کابل وصل شده باشد ، یک چراغ چشمک زن سبز زنگ باید دیده شود نشان دهنده این است که سیگنال یافت شده است. برای جدا کردن کابل اترنت، به پایین زبانه بالا فشار داده و به آرامی اتصال را قطع کنید .

 

استاندارد های اترنت

 

در زیر فهرستی از استاندارد های مختلف اترنت و اطلاعات اضافی در مورد هر یک از آنها اماده کرده ایم :

 

Ethernet II / DIX / 802.3

اترنت II یک نسخه تجدید نظر شده از اترنت است که توسط شرکت های Digital Equipment Corp ، Intel و Xerox بازنویسی شده است. اترنت II، همچنین به عنوان DIX (دیجیتال، اینتل و Xerox) و همچنین 802.3 شناخته می شود.

 

Fast Ethernet / 100BASE-T / 802.3u

اترنت سریع (100BASE-T یا 802.3u) یک پروتکل ارتباطی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با نرخ 100 میلیون بیت در ثانیه است که به جای استاندارد 10 میلیون بیت در ثانیه است. Fast Ethernet دارای بیش از 5 سیم جفت پیچ خورده است.

دو استاندارد موجود 100BASE-T وجود دارد. اولین استاندارد با نام 100BASE-T از CSMA / CD استفاده می کند. استاندارد دوم، به نام 100VG-AnyLAN یا 802.12 شناخته می شود، مشابه استاندارد دیگر است؛ با این حال، از یک فریم متفاوت برای ارسال داده های خود در اترنت استفاده می کند.

 

100BASE-T با سه تکنولوژی کابل مختلف در دسترس است

100BASE-T4 = با استفاده از چهار جفت سیم جفت پیچ خورده تلفن و برای شبکه هایی که نیاز به جفت پیچ خورده با کیفیت پایین در یک اترنت 100 مگابیت در ثانیه استفاده می شود.
100BASE-TX = طراحی شده توسط ANSI 100BASE-TX نیز به عنوان 100BASE-X شناخته شده است ، 100BASE-TX با استفاده از دو سیم پیچ خورده است .
100BASE-FX = طراحی شده توسط ANSI، 100BASE-FX با استفاده از 2 پایه فیبر کابل.

 

همچنین بخوانید  چگونگی کنترل رایانه شخصی با استفاده از گوشی هوشمند

 

Ethernet SNAP

اترنت SNAP کوتاهتر از پروتکل دسترسی اترنت SubNetwork است و یک پروتکل اترنت است که پروتکل های قدیمی و جدید را در قالب 1 LLC محافظت می کند .

 

Gigabit Ethernet / 1000BASE-T / 802.3z / 802.ab

گیگابیت اترنت نیز به عنوان 1000BASE-T یا 802.3z / 802.3ab شناخته شده است . این  تکنولوژی بعد اترنت است که از چهار سیم مسی در رده Cat 5 که قادر به انتقال 1 گیگابیت در ثانیه است، استفاده می کند.

 

10Gigabit Ethernet / 802.3ae

10 گیگابیت اترنت (10GE یا 10 GbE یا 10 GigE) نیز به عنوان 802.3ae شناخته می شود استاندارد جدیدی است که در سال 2002 منتشر شد و از انتقال تا 10 گیگا بیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. استاندارد 10 گیگابیت تنها در توپولوژی نظیر به نظیر دو طرفه که با سوئیچ ها در شبکه متصل شده است ، پشتیبانی می کند .

 

1000BASE-CX

1000BASE-CX یک استاندارد Ethernet گیگابیتی مسی است که دیگر استفاده نمی شود. این استاندارد توسط 1000BASE-T جایگزین شد.

 

1000BASE-LX

1000BASE-LX یک استاندارد اترنت گیگابیت فیبر نوری است که بر روی فیبر تک حالته عمل می کند.

 

1000BASE-SX

1000BASE-SX یک استاندارد اترنت گیگابیت فیبر نوری است که بر روی فیبر چند حالته تا فاصله 550 متر عمل می کند.

 

وای فای چیست؟

 

وای فای یک فناوری بیسیم است که دستگاهها را به اینترنت وصل میکند بدون هیچ گونه اتصال سیمی .

معرفی شده در سال 1999، این محبوب ترین نوع ارتباطی است که امروز استفاده می شود.

 

اترنت در مقابل وای فای

 

از آنجا که استاندارد اترنت از کابل استفاده می کند ، مسلما کار کمی سریع تر از اتصال بی سیم پیش می رود . اتصال بی سیم کمی کندتر است، اما راحتی استفاده به صورت قابل حمل  در آن محدوده را فراهم می کند . امروزه در نقاط مختلف به راحتی می توان وای فای را در بسیاری از مکان ها پیدا کرد . اما مشکلاتی که استاندارد وای فای دارد مانند هک شدن مودم ( روش های جلوگیری از هک شدن وای فای ) ، محدودیت آنتن دهی ، کند شده سرعت WiFi (‌حل مشکل کند شدن سرعت وای فای ) است که استاندارد ethernet ندارد .

 

بنابراین ، باید میان سرعت و راحتی یک استاندارد را انتخاب کنیم ، اگر شما مفهوم اترنت چیست را متوجه شدید ، کدام استاندارد را ترجیح می دهید وای فای یا اترنت ؟

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *