تبلیغات

تبلیغات

پی پال (PayPal) چیست؟ چگونه از پی پال استفادم کنیم؟

what-Is-a-PayPal

پی پال نزدیک به دو دهه است که جایگزینی برای پول نقد و خدمات معاملات را ارائه می دهد ، اما واقعاً چقدر از غول مالی “پی پال” می دانید؟ روز به روز کاربران در حال افزایش هستند، و با میلیون ها مشتری فعال در صدها کشور در سراسر جهان گسترش یافته است. بنابراین پی پال چیست و چگونه از آن استفاده می کنید؟

پی پال چیست (PayPal)؟

پی پال یکی از بزرگترین سرویس های انتقال پرداخت آنلاین در جهان است که به بیش از 200 کشور با 25 ارز خدمات می دهد. تاریخچه طولانی آن ، وسعت گسترده ای از ویژگی ها و پرداخت های مطمئن ، این مزیت را نسبت به رقبا مانند Venmo ، Apple Pay و Stripe دارد.

پی پال به شما امکان می دهد از طریق آمازون یا هر خرده فروش دیگری خرید آنلاین داشته باشید یا از طریق حساب های دیگر پی پال یا حساب های بانکی پشتیبانی شده در سراسر جهان ، نقل و انتقال پول ساده ای انجام دهید. با محافظت جدی برای خریداران و فروشندگان ، PayPal یکی از امن ترین و مطمئن ترین راه های انتقال پول به صورت آنلاین است.

آیا پی پال بی خطر است؟

آیا پی پال بی خطر است؟

برای نقل و انتقال پول اولیه یا خرید محصولات بصورت آنلاین ، استفاده از پی پال بی خطر است. برنامه محافظت از خریدار ، کلیه داده ها را رمزگذاری و ایمن می کند.

برای فروشندگان ، موضوع کمی پیچیده تر است. این شرکت برخی از برنامه های حمایت از فروشنده محدود را ارائه می دهد ، به طور کلی خوب است که پی پال را در کار خود بگنجانید ، اما جایگزینی برای یک بانک نیست.

مثل همیشه ، باید با داده های مالی خود به صورت آنلاین احتیاط کنید. از رمزهای عبور ایمن و تأیید هویت دو مرحله ای استفاده کنید. همچنین در مورد خریداران یا فروشندگان غیر معتبر تردید کنید و فقط به آدرس های معتبر اطمینان کنید.

نحوه ارسال پول به دوستان و خانواده با پی پال

ارسال پول به دوستان و خانواده یکی از اصلی ترین ویژگی های پی پال است ، به خصوص برای افرادی که بانک های قابل اعتماد ندارند یا کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند. کل فرآیند را می توانید در عرض یک دقیقه از تلفن هوشمند یا سیستم شخصی خود انجام دهید و تنها چیزی که نیاز دارید نام شخصی ، آدرس ایمیل یا شماره تلفن شما است.

نحوه ارسال پول از برنامه PayPal

  • برنامه PayPal را باز کنید و روی گزینه [Send] ضربه بزنید.
  • نام ، آدرس ایمیل یا شماره تلفن گیرنده را وارد کرده و روی گزینه [Next] ضربه بزنید.
  • مقدار ارسال را وارد کرده و روی گزینه [Next] کلیک کنید.
  • روش پرداخت را انتخاب کنید و دوباره روی گزینه [Next] ضربه بزنید.
  • اطلاعات را بررسی کرده و روی گزینه [Send Now] ضربه بزنید.
همچنین بخوانید  آموزش کلی و بهینه سازی سیستم با نرم افزار CCleaner
نحوه ارسال پول به دوستان و خانواده با پی پال

نحوه ارسال پول از طریق پی پال به صورت آنلاین

  • ابتدا وارد سایت paypal.com شوید و روی گزینه [Send & Request] کلیک کنید.
  • آدرس ایمیل یا شماره تلفن گیرنده را وارد کرده و روی گزینه [Next] کلیک کنید.
  • انتخاب گزینه [ ارسال به یک دوست Sending to a friend ] یا [ پرداخت هزینه برای یک کالا Paying for an item or a service ] هر کدام که مناسب باشد.
  • مقدار ارسال را وارد کنید و روی گزینه [Continue] کلیک کنید.
  • اطلاعات را بررسی کنید و اکنون روی گزینه [ ارسال پول Send money now ] کلیک کنید.

نحوه دریافت پول از طریق پی پال

دریافت یا درخواست پول در PayPal نیز بسیار آسان است. در واقع ، شما به هیچ وجه لازم نیست برای مطالبه پول که به حساب شما منتقل شده است ، کاری انجام دهید. پس از اتمام معامله ، اعلان دریافت می کنید و وجه آماده استفاده می شود.

برای درخواست پول کافی است به صفحه [ نقل و انتقالات Transfers ] بروید و روی گزینه [ Request ] کلیک کنید. حتی می توانید از افرادی بخواهید که تحت شرایط خاصی حساب کاربری پی پال ندارند.

چه فروشگاه هایی پی پال را می پذیرند؟

به غیر از ای بی و آمازون ، میلیون ها فروشگاه آنلاین وجود دارند که پی پال را می پذیرند. این موارد شامل سامسونگ ، اپل ، Home Depot ، Best Buy ، Walgreens و بسیاری موارد دیگر است. برنامه ها و سرویس های دیگری مانند اسپاتیفای ، استیم و نتفلیکس نیز کاملاً از این سرویس پشتیبانی می کنند.

شایان ذکر است که حتی اگر یک فروشگاه آنلاین پرداخت های این سرویس را بپذیرد ، فروشگاه فیزیکی ممکن نیست. شما هنوز هم می توانید از حساب خود با یکی از مستر کاردهای پی پال استفاده کنید ، که در بخش بعدی درباره آن مشاهده می کنید.

آنچه فروشگاه های بزرگ پی پال را می پذیرند ، بسته به مکانی که در آن زندگی می کنید نیز بستگی دارد ، زیرا فروشگاه هایی در ایالات متحده نسبت به سایر بازارهای بین المللی از خدمات پشتیبانی می کنند.

نحوه استفاده از PayPal در فروشگاه

برای استفاده از PayPal در فروشگاه ، دو گزینه اصلی دارید. اولین مورد استفاده از NFC تلفن شماست ، درست مانند سایر برنامه های پرداخت تلفن همراه مانند گوگل پی ، خرید با اپل پی ، ساسونگ پی و سایر موارد.

گزینه دیگر یکی از کارت های فیزیکی پشتیبان مستر کارت (MasterCard) است. انواع مختلفی از این کارت ها وجود دارد و کدام یک را که می توانید برای آنها درخواست کنید بستگی به این دارد که شما یک حساب شخصی یا شغلی دارید. این کارت ها می توانند دقیقاً مانند هر Mastercard در فروشگاه ها استفاده شوند ، حتی اگر صریحاً از پی پال پشتیبانی نمی کنند.

همچنین بخوانید  چگونه شخصی را در اینستاگرام از بلاک در بیاریم؟ نحوه آنبلاک کردن در اینستاگرام

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *