تبلیغات

تبلیغات

چگونه یک کسب‌و‌‌کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم؟

kasbo

امروزه کسب‌وکار اینترنتی یکی از شاخه‌های کسب درآمد بین جوانان و حتی صاحبان مشاغل سنتی شده است که به دلیل داشتن پتانسیل رشد بالا، این توانایی را دارند چندین برابر کسب‌وکار‌های دنیای واقعی پررونق باشند. اگر شما هم صاحب چنین شغل‌هایی هستید حتماً از فضای مبتنی بر وب برای سریع‌تر دیده شدن نسبت به سایر رقبای خود استفاده کنید.

بدون شک وقتی مزایای کسب‌وکار اینترنتی را بدانید برای راه‌اندازی آن و شروع درآمد از اینترنت بیشتر ترغیب خواهید شد. افراد زیادی می‌خواهند قدم در این راه بگذارند، اما نمی‌دانند چگونه یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کنند؟ با ما همراه باشید زیرا در این مقاله قصد داریم نکاتی برای چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی مطرح کنیم.

کسب‌وکار اینترنتی چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است ببینیم منظور از کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ کسب‌وکار اینترنتی طیف بسیار گسترده‌ای از مشاغل و حرفه‌ها را شامل می‌شود. درواقع هر فعالیت که در بستر مجازی منجر به درآمدزایی شود را کسب‌وکار اینترنتی گویند. حال این فعالیت می‌تواند فروش کالا، فروش خدمات، فروش محصولات آموزشی و حتی فروش محصولات دیگران باشد. ناگفته نماند که کسب‌وکار اینترنتی صرفاً وجود یک وب‌سایت نیست!

راهنمای گام‌به‌گام راه اندازی کسب‌وکار اینترنتی  

سؤالی که برای خیلی از افراد و حتی خود شما پیش آمده این است که برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی از کجا شروع کنیم؟ در این مقاله دقیقاً به شما می‌گوییم که چگونه با کمترین سرمایه، کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

گام اول) به خودت بگو: توانایی‌هایت را بشناس

گاهی ما فکر می‌کنیم برای داشتن کسب‌وکاری باارزش و موفق باید شرایط خاصی مثلاً پول زیاد یا تحصیلات عالی و موقعیت اجتماعی خیلی خوب داشته باشیم.

درواقع این‌طور نیست! برای رسیدن به این آرزو شرط اول این است که خود واقعی‌تان یعنی توانمندی‌ها و استعدادها را بشناسید تا بتوانید انتخاب‌های درست داشته باشید. این گام بسیار مهم است چراکه اگر خودتان را نشناسید ممکن است نتوانید راه صحیح ایجاد یک کسب‌وکار خوب را به‌درستی انتخاب کنید و درنهایت نتیجه مناسب نگیرید.

گام دوم) انتخاب حوزه فعالیت و ایده‌یابی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی انتخاب حوزه فعالیت است. چراکه اگر حوزه فعالیت و ایده‌یابی به‌درستی انتخاب نشود قطعاً منجر به شکست خواهد شد. بسیاری از افراد در بستر فضای مجازی همان ابتدای فعالیتشان تنها به دلیل انتخاب حوزه فعالیت و ایده‌یابی اشتباه از کارکردن و ادامه فعالیت دلسرد می‌شوند و نمی‌توانند به موفقیت برسند.

بنابراین بسیار ضروری است که قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار، علایق خود را شناسایی کرده تا بتوانید وارد حوزه فعالیتی متناسب با روحیات و استعدادهای‌تان شوید و به بهترین شکل ممکن عمل کنید. ممکن است به طراحی سایت یا فروش فالوور ، فروشگاه اینترتی و یا سایتی برای خرید سوشیال سیگنال اقدام کنید که هر کدام می تواند به شما کمک کند. 

همچنین بخوانید  معرفی انواع دوربین مدار بسته بی سیم

گام سوم) تجزیه‌وتحلیل رقبا برای به‌دست گرفتن بازار

شما می‌توانید با تحلیل و بررسی رقبا نقاط ضعف و قوت آن‌ها را با نقاط ضعف و قوت خودتان مقایسه کنید. با انجام این کار، موقعیت کسب‌وکار خود را بهتر کرده و زمینه‌هایی را برای بهبود فعالیت خود کشف کنید.

همچنین با تجزیه‌وتحلیل، رقبای اصلی را شناسایی و می‌توانید در مورد محصولات و فروش آن‌ها تحقیق کنید. با این روش ارزش منحصربه‌فرد محصول خود و  آنچه که محصول شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند تشخیص می‌دهید.

گام چهارم) رقیب شما کیست؟

اگر می‌خواهید کسب‌وکاری را شروع کنید، ابتدا باید شناخت درست از رقبایتان داشته باشید تا بدانید در کجا ایستاده‌اید. مطالعه و بررسی کسب‌وکارهایی که با شما به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در رقابت هستند کار آسان ولی هوشمندانه است.

هر شغلی، علاوه بر اینکه رقیب مستقیم دارد رقیب غیرمستقیم نیز دارد که شناسایی رقبای غیرمستقیم کار زیرکانه‌ای است. فراموش نکنید این رقبا هستند که شما باید به‌طور اخص آنها را زیر ذره‌بین بگذارید، زیرا اگر از آنها غافل شوید نه‌‌تنها می‌توانند مشتریان شما را به سمت خود بکشانند، بلکه می‌توانند کسب‌وکارتان را هم به‌طور کامل نابود کنند.

گام پنجم) راه‌اندازی وب‌سایت برای کسب‌وکار

گام پنجم از مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی این است که برای کسب‌وکار خود وب‌سایت طراحی کنید. حال می‌توانید خودتان آن سایت را طراحی کنید یا کار خود را به شرکت‌های طراحی سایت بسپارید. اگر با علم برنامه‌نویسی آشنا نیستید نگران نباشید شما بدون داشتن علم کدنویسی و برنامه‌نویسی می‌توانید به‌راحتی برای کسب‌وکار اینترنتی خود یک وب‌سایت با تمام امکانات راه‌اندازی کنید. با خرید هاست و دامنه، نصب یک سیستم مدیریت محتوا(وردپرس) و نصب قالب و پلاگین های مربوط به آن cms می‌توانید خیلی راحت برای کسب‌وکار اینترنتی خود یک سایت فوق‌العاده حرفه‌ای راه‌اندازی کنید.

گام ششم) طوفانی از مشتری با تولید محتوای جذاب

آیا‌ با ‌انواع محتوا و اهمیت هر یک از آن‌ها آشنا هستید؟ آیا شما هم به دنبال سفارش تولید محتوا هستید؟ همه‌ی ما می‌دانیم که تولید محتوا در جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وقتی صحبت از محتوای جذاب می‌شود منظور انواع محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی است که امکان انتشار در پلتفرم‌های مختلف همچون وب‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی در اینترنت را دارند.  بنابراین اگر می‌خواهید رشد و شکوفایی شغلتان را ببینید باید زمان بگذارید و محتوای جذاب تولید کنید. به عبارتی باید کاری کنید که محتوایی که تولید می‌کنید مخاطبان را سرگرم کند.

تمام کسانی که بازاریابی اینترنتی را می‌شناسند، برای موفقیت در تجارت آنلاین به SEO که یکی از کانال‌های فروش آنلاین است تأکییدمی کنند. اگر با سئو آشنایی زیادی ندارید نگران نباشید چراکه امروزه امکان سفارش تولید محتوای سئوشده برای معرفی محصولات و خدمات در مدت‌زمان بسیار کوتاهی وجود دارد.

همچنین بخوانید  آموزش 0 تا 100 ساخت رایگان و خرید اپل آیدی با آریاپی

گام هفتم) از خرید رپورتاژ آگهی غافل نشوید

رپورتاژ یک راه تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه در رسانه‌های پرمخاطب برای معرفی یک محصول یا خدمت است که تأثیر بسیار زیادی بر سئو دارد. اگر به دنبال کسب رتبه‌ی عالی در گوگل هستید علاوه بر تولید محتوای کاربردی و جذاب، انتخاب بهترین وب‌سایت برای رپورتاژ آگهی نیز از موضوعات بسیار مهم است.

خرید رپورتاژ آگهی به بهتر و بیشتر دیده شدن وب‌سایت و محصولات شما می‌انجامد و از این روش می‎‌توانید برندسازی مناسبی داشته باشید. همچنین رپورتاژ برای همه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ و جذب مخاطب مؤثر است. 

گام هشتم) تبلیغات 

تبلیغات یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید سایت می باشد. در فضای اینترنت بهترین نوع تبلیغ، تبلیغ کلیکی است که شامل تبلیغ در گوگل یا پلتفرم های ایرانی مانند یکتانت می باشد. 

گام پایانی: تأثیر سئو و نقش مهم آن در رونق کسب‌وکارهای اینترنتی

لازم است بدانید که بیش از ۷۰% کاربران از طریق موتورهای جستجو به وب‌سایت‌ها می‌آیند و محصولات و خدمات موردنیاز خود را به‌صورت اینترنتی خریداری می‌کنند. بنابراین آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت تأثیر بسیار زیادی بر ارتقاء رتبه سایت و رونق کسب‌وکارتان دارد.

انجام بهینه‌سازی باعث قرارگیری وب‌سایت یا فروشگاه در نتایج اولیه جستجو می‌شود که افزایش میزان بازدید از وب‌سایت شما را در پی خواهد شد. چراکه سئو برای یک مدیر وب‌سایت و فروشگاه آنلاین مفهوم سکوی پرتاب را دارد.‌ در این مقاله اشاره‌ی کوچکی به مزایای سئو سایت برای کسب‌وکارهای آنلاین کردیم. شما عزیزان می‌توانید ضمن آموزش سئو، با مفاهیم اولیه‌ی آن آشنا شوید. سپس شروع به بهینه‌سازی محتوای سایتتان کنید و موفقیت کسب‌وکارتان را پررنگ‌تر کنید. شاید به خاطر همین است که سئو سومین شغل پردرآمد بازاریابی دیجیتال دنیا شناخته‌ شده است.

توصیه می کنم در ابتدای کار مشاوره سئو را در نظر داشته باشید تا با راهنمایی یک راهنمای خوب بتوانید نتیجه خوبی دریافت کنید.  

حال که نکات پیرامون کسب‌وکار اینترنتی  را متوجه شدید، می‌توانید با اطمینان خاطر در مورد شروع راه خود تصمیم بگیرید.

نتیجه‌گیری

هرچند که ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی بسیار زیاد است ولی در این مقاله سعی کردیم اصول پایه‌ای و اساسی که برای ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی لازم است را خیلی مختصر به شما بگوییم. به خاطر داشته باشید به درآمد رساندن کسب‌وکار آنلاین کار آسانی نیست و نیاز به زمان‌ دارید و مهم‌تر از همه مراحل زیادی باید طی کنید تا اعتماد فراد به سایت شما جلب شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *