تبلیغات

تبلیغات

چرا لپ تاپ های ریزر در بازار لپ تاپ ایران رایج نیستند؟

laptoprayser

یکی از دلایل عدم رایج بودن لپ تاپ های ریزر در بازار لپ تاپ ایران می‌تواند به محدودیت‌های توزیع و واردات این محصولات مرتبط باشد. بنابراین فروشندگان و واردکنندگان در ایران بیشتر به تامین و فروش لپ تاپ هایی با نام‌های تجاری که بازار آن‌ها در ایران پررونق‌تر و پیشروتر به شمار می‌آید، می‌پردازند. علاوه بر این، قیمت بالا و محدودیت‌های فنی هم عواملی دیگری هستند که بازار لپ تاپ های ریزر را در ایران تحت تاثیر قرار می‌دهند.

در این مقاله به بررسی عمیق همین موضوع خواهیم پرداخت.

معرفی لپ تاپ های ریزر

بسیاری از افراد، ریزر را اپل صنعت بازی می‌دانند؛ به این دلیل که ریزر اولین برندی بود که توانست طراحی جذاب را با تحرک راحت و عملکرد بالا ترکیب کند. درواقع آن‌ها اولین شرکتی بودند که لپ تاپ های مخصوص بازی را با قابلیت حمل بسیار بالا به بازار عرضه کردند.

کمپانی ریزر (razer.com) در مورد لپ تاپ های خودش و کیفیت بالای آنها اینگونه بیان می‌کند:

داشتن یک لپ تاپ گیمینگ Razer Blade تجربه بهترین عملکرد و قابلیت حمل استوقتی نوبت به بازی، کار یا خلق محتوا می‌شود، با سریع‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان برای گیمرها و سازندگان، در هر زمینه‌ای تسلط داشته باشید!

شرکت ریزر از کاربرد پلاستیک در هر یک از محصولات خود خودداری می‌کند. درست است که لپ تاپ با شاسی یا صفحه‌کلید آلومینیومی در ایران غیرعادی است. اما این همان چیزی است که ریزر را از نظر بصری از رقبا متمایز می‌کند. همچنین به همین دلیل است که در بسته‌بندی و حمل‌ونقل محصولات خود بسیار سختگیرتر از سایر غول‌های بزرگ است.

حتی سنگین‌ترین لپ تاپ های Razer با وزن کمتر از 2.5 کیلوگرم عرضه می‌شوند. به طوری که سبک‌ترین لپ تاپ گیمینگ جهان با نام Blade به میزان 1.85 کیلوگرم وزن دارد و متعلق به شرکت ریزر است. بنابراین، دلیل اصلی اینکه لپ تاپ های ریزر این‌قدر گران و در ایران کمتر رایج هستند، به طراحی منحصر به فرد آن‌ها برمی‌گردد.

 

لپ تاپ های ریزر

چرا لپ تاپ های ریزر در بازار ایران کمتر رایج هستند؟

لپ‌تاپ‌های ریزر که به دلیل طراحی شیک و ویژگی‌های با کارایی بالا شناخته می‌شوند، متاسفانه در بازار ایران کمتر رایج هستند. این محدودیت را می‌توان عمدتا به دلیل هزینه بالا، محدودیت‌های قانونی و ترجیح جایگزین‌های دیگر دانست. این عوامل به رواج کم‌تر لپ تاپ های ریزر در ایران منجر می‌شوند؛ اما به هیچ وجه منعکس‌کننده کیفیت کلی یا محبوبیت این برند در سطح بین‌المللی نیست.

1. قیمت بسیار بالا

قیمت بالای لپ تاپ های ریزر یک عامل بازدارنده برای بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی است. به دلیل تحریم‌های اقتصادی و نوسانات در اقتصاد کشور، قدرت خرید ایرانی‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. درنتیجه، اکثر مصرف‌کنندگان جایگزین‌های مقرون به صرفه‌تری را انتخاب می‌کنند؛ زیرا لپ تاپ های ریزر اغلب دارای قیمتی بسیار بالاتر از رقبا هستند.

همچنین بخوانید  آشنایی با هاست اختصاصی صباهاست

در مقاله مهم ترین سخت افزار لپ تاپ گیمینگ برای بازی از rayastor.ir نیز به همین نکته اشاره شده است:

لپ‌تاپ‌های Razer معمولاً به دلیل کیفیت ساخت بالا و قطعات پیشرفته، همراه با طراحی زیبا، قیمت‌های بالایی دارنداین می‌تواند باعث شود که تعداد افرادی که می‌توانند یا تمایل دارند این محصولات را بخرند، محدود شود.

2. محدودیت‌های قانونی و وارداتی

یکی دیگر از دلایل عرضه محدود لپ تاپ های ریزر در بازار ایران به محدودیت‌های قانونی و وارداتی برمی‌گردد. ریزر علیرغم اینکه برندی معتبر در سطح جهانی است، اما در زمینه واردات محصولات خود به ایران با چالش‌های بیشتری مواجه است.

تحریم‌ها و مقررات تجاری اعمال‌شده توسط دولت ایالات متحده، توانایی خرده‌فروشان ایرانی را برای خرید و فروش لپ تاپ های ریزر محدود می‌کند؛ امری که یافتن آن‌ها را در بازار محلی سخت‌تر می‌کند.

3. رواج محصولات دیگر

درنهایت، محصولات مشهورتر و رایج‌تر در بازار داخلی مانند لنوو و ایسوس نیز مانع از محبوبیت لپ تاپ های ریزر در ایران می‌شود. لنوو و ایسوس فناوری رو به رشدی دارند و در عین حال، ارزان‌تر هستند. بنابراین بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی، خرید چنین محصولاتی را در اولویت قرار می‌دهند.

این روند در کنار محدودیت در دسترس بودن و قیمت بالای محصولات ریزر باعث می‌شود لپ تاپ های این شرکت در بازار ایران کمتر مورد توجه قرار گیرند.

چرا لپ تاپ های ریزر بسیار گران هستند؟

ریزر به خاطر تجهیزات جانبی و لپ تاپ های گیمینگ رده بالای خود شهرت دارد. یک سوال رایج بسیاری از مردم این است که چرا لپ تاپ های ریزر در مقایسه با سایر برندهای لپ تاپ موجود در بازار، گران‌تر هستند. عوامل متعددی مانند کیفیت قطعات، فناوری نوآورانه، طراحی برتر، شهرت برند و بازار هدف در این قیمت بالاتر نقش دارند.

 

لپ تاپ های ریزر

1. قطعات باکیفیت

ریزر فقط از بهترین سخت‌افزارهای موجود برای ساخت لپ تاپ های خود استفاده می‌کند. لپ تاپ های ریزر از پردازنده‌های سطح بالا گرفته تا کارت‌های گرافیک قدرتمند، برای رفع نیازهای سخت بازی‌های سنگین ساخته شده‌اند. این قطعات باکیفیت، هزینه بیشتری دارند که در قیمت لپ تاپ ها منعکس می‌شود.

2. فناوری نوآورانه

شرکت ریزر سرمایه‌گذاری زیادی در تحقیق و توسعه انجام می‌دهد تا ویژگی‌های پیشرفته‌تری را برای تجربه گیمینگ بهتر ایجاد کند. به عنوان مثال، لپ تاپ های ریزر اغلب دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند صفحه‌کلیدهای مکانیکی با نورپردازی RGB قابل تنظیم و نمایشگرهای با نرخ رفرش بالا برای بازی روان‌تر هستند.

این ویژگی‌های انحصاری که معمولا در سایر لپ تاپ ها جمع نمی‌شوند، به قیمت بالاتر محصولات ریزر انجامید‌ه‌اند.

3. طراحی متمایز و برتر

ریزر تاکید زیادی بر زیبایی‌شناسی دارد و لپ تاپ های آن‌ها ظاهری شیک، مدرن و جذاب برای گیمرها دارند. توجه به جزییات در طراحی نظیر استفاده از مواد درجه یک، بر هزینه کلی لپ تاپ می‌افزاید. لپ تاپ های ریزر نه‌تنها یک تجربه بازی استثنایی را ارائه می‌کنند، بلکه محصولی جذاب از لحاظ بصری هستند.

همچنین بخوانید  ⚡️ نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز + جدول، فرمول و ابزار آنلاین

4. شهرت برند

در طول سال‌ها، ریزر به خاطر ساخت تجهیزات جانبی مخصوص بازی با کیفیت بالا شهرت زیادی به دست آورده است. مصرف‌کنندگان به دلیل اعتمادی که به برند ریزر دارند، مایل به پرداخت حق بیمه برای محصولات ریزر هستند. این شهرت برند ریزر اجازه می‌دهد که قیمت‌های بالاتری را برای لپ تاپ های خود تعیین کند.

5. بازار خاص

لپ‌تاپ‌های ریزر یک بازار خاص از جامعه گیمرها را هدف قرار می‌دهند. ریزر به عنوان یک برند تخصصی صرفا روی ساخت محصولات مخصوص بازی تمرکز دارد. ضمنا برخی گیمرها (مخصوصا استریمرها) مایل هستند تا برای بهترین عملکرد بازی و بالا بردن پرستیژ خود هزینه بیشتری بپردازند. این بازار خاص به ریزر اجازه می‌دهد رقابت کمتری داشته باشد و ضمنا به صورت جدی وارد برخی بازارها مانند ایران نشود.

آیا یک لپ تاپ ریزر واقعا ارزش خرید دارد؟

اگر به دنبال بهترین مدل بازار هستید و به جای قیمت فقط روی مشخصات تمرکز دارید، ارزش خریدی بالاتر از یک لپ تاپ Razer پیدا نخواهید کرد. نمی‌توان انکار کرد که لپ تاپ های ریزر، مخصوصا در ایران بسیار گران‌تر از لپ تاپ های رقبا هستند؛ اما این گران بودن بدون دلیل نیست. ریزر تنها شرکتی است که می‌تواند نیازهای گیمرهای سخت‌گیر را برآورده کند.

با این وجود در ایران داشتن سطح توقع گیمر ها به طور چشمگیری پایین تر از آن سطحی است که در بالاتر ما در موردش حرف زدیم. شما با کمی وبگردی می‌توانید این موضوع را متوجه شوید.

ما ریزر را به تمام گیمرهای سطح بالا توصیه می‌کنیم. آن‌هایی که نه‌تنها به عملکرد لپ تاپ خود اهمیت می‌دهند، بلکه برای نحوه تناسب آن با سبک زندگی و ظاهر خود نیز ارزش قائل هستند. چرا که هیچ‌کس با نام تجاری ریزر همراه نمی‌شود مگر اینکه واقعا به یک دستگاه پیشرفته نیاز داشته باشد.

جمع‌بندی نهایی

تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر ایران، تجارت بین‌المللی برخی محصولات خاص را محدود و دشوار می‌کند.

زیرا ریزر ممکن است بازار ایران را از نظر مالی مناسب نبیند و ترجیح دهد محصولات خود را به سایر مناطق با پتانسیل بالاتر برای فروش اختصاص دهد. به طور کلی، غیبت لپ تاپ های ریزر در بازار ایران احتمالا نتیجه ترکیبی از ملاحظات اقتصادی، استراتژیک و لجستیکی است.

امیدواریم که بتوانید در نهایت بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در بخش کامنت ها، نظرات خود را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *