تبلیغات

تبلیغات

آشنایی با هاست اختصاصی صباهاست

sabahost

امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل به دنبال راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود هستند، معمولاً در ابتدای کار با توجه به اینکه تعداد بازدید کنندگان وب سایت ما زیاد نیستند، استفاده از هاست اشتراکی گزینه مناسبی است.

پس از مدتی با افزایش تعداد بازدید کنندگان و گسترش کسب و کار، منابع یک هاست اشتراکی قادر به تأمین نیازهای ما نیست و با مشکلاتی همچون کاهش سرعت وب سایت روبرو می شویم. شاید با جستجو در اینترنت، سرور مجازی را گزینه ای ایده آل برای وب سایت خود تصور کنیم.

در صورتیکه زمان و دانش کافی برای مدیریت سرور را داشته باشیم، سرور مجازی برای دستیابی به سرعت و امنیت بالاتر انتخاب مناسبی است. سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی هزینه کمتر و نسبت به هاست اشتراکی هزینه بالاتری دارد.

اما در صورتیکه دانش و زمان کافی برای مدیریت سرور را در اختیار نداشته باشیم، چه سرویسی را باید انتخاب نماییم؟

هاست اختصاصی، نوعی سرور مجازی است که مانند هاست اشتراکی، به صورت مدیریت شده در اختیار کاربر قرار می گیرد.

در سرور مجازی کاربر می بایست امور مربوط به مدیریت سیستم عامل و کنترل پنل را خود انجام دهد. اما سرویس هاست اختصاصی به صورت مدیریت شده به کاربر ارائه می گردد.

در هاست اشتراکی چندین سایت به طور مشترک از منابع یک سرور فیزیکی استفاده می کنند؛ اما در هاست اختصاصی همانند vps، به جای اشتراک منابع سرور توسط صدها سایت، منابع یک سرور فیزیکی به چند بخش تقسیم شده و هر کاربر یک بخش را اجاره می کند. علاوه بر منابع اختصاصی، دسترسی کامل به روت نیز به کاربر داده می شود.

منابع سخت افزاری اختصاص داده شده به هاست اختصاصی، نسبت به پلن های هاست لینوکس و ویندوز حرفه ای بسیار بیشتر است. 

مزایای هاست اختصاصی عبارتند از: اختصاصی بودن منابع، امنیت وکنترل بیشتر، IP اختصاصی، سرعت و عملکرد بالاتر.

صباهاست

هاست اختصاصی توسط تعداد زیادی از شرکت های هاستینگ ارائه نمی گردد. این سرویس اولین بار توسط شرکت صباهاست به کاربران ایرانی ارائه گردید.

هاست اختصاصی برای دستیابی به سرعت و عملکرد بهتر و امنیت بالاتر در وب سایت های بزرگ و پر ترافیک انتخابی مناسب است.

هاست اختصاصی نسبت به سرور اختصاصی هزینه بسیار پایین تری دارد.

در صورت سفارش یک ساله هاست وی پی اس صباهاست، گواهینامه SSL رایگان نیز ارائه می گردد.

داشتن گواهی SSL برای تمامی وب سایت ها به خصوص فروشگاه های آنلاین، امری ضروری است. اگر فروشگاه ما نماد قفل را در کنار آدرس خود نداشته باشد، مشتریان به ما اعتماد نخواهند کرد.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین محصولات امنیت و شبکه و لایسنس‌های آن

گواهی SSL یک لایه امنیتی ویژه به وب سایت ما اضافه می کند، بنابراین می توانیم اطلاعات حساس مانند شماره کارت اعتباری و سایر اطلاعات شخصی را بپذیریم.

برای انتخاب مکان سرور، باید به موقعیت مکانی بازدید کنندگان خود توجه نماییم. سرورهای صباهاست در بهترین دیتاسنترهای ایران، آلمان و فرانسه واقع شده اند. در صباهاست، هزینه هاست اختصاصی ایران و خارج از ایران یکسان است.

از مزیت های دیگر هاست اختصاصی صباهاست، آپ تایم نزدیک به 100% است. اندازه گیری آپ تایم از طریق ابزارهای معتبر موجود امکان پذیر است.

از ویژگی های هاست اختصاصی صباهاست می توان به استفاده از Raid 5 برای بالا بردن ضریب آپ تایم، دسترسی کامل به سیستم عامل، IP اختصاصی، ترافیک نامحدود، بک آپ گیری روزانه و پشتیبانی 24 ساعته اشاره کرد.

هاست اختصاصی صباهاست با پنج پلن مختلف ارائه می شود. در پلن های DH-4 و  DH-5 از وب سرور لایت اسپید و در سایر پلن ها از وب سرور APACHE استفاده شده است.

هنگام خرید هاست اختصاصی می توانیم سیستم عامل لینوکس و یا ویندوز را انتخاب نماییم. در تمامی پلن های هاست اختصاصی صباهاست امکان سفارش کنترل پنل پلسک و یا سی پنل بسته به نیاز ما وجود دارد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *