تبلیغات

تبلیغات

تفاوت انیمیشن با موشن گرافیک

moshengraphi

تفاوت انیمیشن با موشن گرافیک چیست ؟ طراحی موشن گرافیک نوعی انیمیشن است. در حالی که موشن گرافیک طراحی گرافیک متحرک را توصیف می‌کند, انیمیشن یک اصطلاح برای کل زمینه تصاویر متحرک، از جمله کارتون و نقاشی می‌باشد. موشن گرافیک بر روی عناصر متحرک طراحی گرافیک تمرکز دارد, اما تمایل دارد که جنبه داستان سرایی کمتری نسبت به سایر انواع انیمیشن داشته باشد. با استفاده از برنامه‌های طراحی و گرافیکی, می‌توان در هزینه طراحی موشن گرافیک بسیار صرفه جویی کرد. همچنین قیمت طراحی موشن گرافیک نسبت به کاربرد و مزایایی که برای یک برند به وجود میاورد,بسیار به صرفه است. در ادامه از آژانس تبلیغات نکسوس به بررسی تفاوت انیمیشن با موشن گرافیک خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید!

انیمیشن چیست؟

 

تفاوت انیمیشن با موشن گرافیک | آژانس تبلیغات نکسوس

انیمیشن یک اصطلاح گسترده می‌باشد که شامل گرافیک متحرک است. انیمیشن بیش از 100 سال سابقه دارد. هر تکنیکی که اشیا یا تصاویر ایستا را جابه‌جا می‌کند، انیمیشن است. چه با دست طراحی شده باشد، چه انیمه یا تصاویر متحرک باشد, انیمیشن با موشن گرافیک بسیار تفاوت دارد و به جای موشن گرافیک استفاده نمی‌شوند. اکثر موشن گرافیک‌ها با برنامه مخصوص انجام می‌شوند، اما از نظر تئوری می‌توانید موشن گرافیک‌های دستی را نیز انجام دهید. آنچه که موشن گرافیک را از انواع دیگر انیمیشن‌ها (حداقل از نظر ویدئوهای بازاریابی) جدا می‌کند,محتوا است.

موشن گرافیک معمولاً با تنظیم اشیا انتزاعی,متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی در حرکت همراه است. جان بخشیدن به نمودارها, اینفوگرافیک‌ ها یا طراحی وب با استفاده از حرکت, عموماً “متحرک” است. در مقابل تفاوت انیمیشن با موشن گرافیک, انیمیشن به عنوان یک هنر خاص بیشتر بر روی جلوه‌های سینمایی و تکنیک‌ های داستان‌گویی برای خلق روایت تمرکز دارد. پس تفاوت‌های اصلی  موشن گرافیک و انیمیشن چیست؟

  1. انیمیشن گران تر است.

تولید موشن گرافیک معمولاً ساده‌ تر است و از هزینه طراحی موشن گرافیک گران‌ تر است. این یک شکل کمتر پیچیده از انیمیشن است. اما زمانی که شروع به جستجوی برنامه‌های فوتو رئالیستی, طراحی دستی یا نقاشی دستی و تکنیک‌ های استاپ موشن می‌کنید، انتظار داشته باشید که پول بیشتری پرداخت کنید. به همین علت قیمت موشن گرافیک نسبت به انیمیشن بسیار متفاوت است.

  1. استفاده از انیمیشن برای داستان پردازی

برای داستان از انیمیشن استفاده شده است. هر کسی که فیلمی از پیکسار دیده باشد می‌داند که انیمیشن می‌تواند یک رسانه داستان‌ گویی قدرتمند باشد. طراحی‌ های موشن گرافیک این امکان را دارند تا داده‌های آماری را به تصویر بکشند, اما انیمیشن این توانایی را دارند تا شخصیت‌ها را با روایت‌های خلاق زنده کند. این موارد بسیار بر افزایش استفاده از انیمیشن برای طراحی‌ها گرافیکی و تصویری تأثیر می‌گذارد. آژانس تبلیغات نکسوس با دارا بودن طراح‌های حرفه‌ای توانایی دارد تا تمامی فرایندهای طراحی انیمیشن را با بهترین کیفیت انجام دهد.

همچنین بخوانید  کارآفرینی با تضمین موفقیت بدون هیچ سرمایه

طراحی موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یک طرح گرافیکی ثابت را می‌گیرد و آن را متحرک می‌کند، معمولاً بدون پیروی از یک روایت خاص این فرایند را انجام می‌دهد. آیا می‌خواهید نوارهای نمودار شما برای داشتن نقش‌های بصری بیشتر افزایش یابد؟ پس به  موشن گرافیک نیاز دارید. آیا می‌خواهید لوگوی وب سایت شما چرخانده شود؟ این موشن گرافیک است. آیا می‌خواهید شخصیت‌ ها را برای دستیابی به اسطوره‌های کودکان متحرک کنید؟ این در واقع موشن گرافیک نیست. این یک نوع انیمیشن کاملاً متفاوت است.

اینکه آیا یک “داستان” گفته می‌شود یا نه, یک عامل تعیین کننده اصلی در تصمیم گیری می‌ باشد که آیا با موشن گرافیک سروکار دارید یا طراحی انیمیشن! طراحی‌های موشن گرافیک معمولاً دارای اشکال, اشیا یا متن متحرک هستند. به همین صورت چرا باید از موشن گرافیک به جای انیمیشن استفاده کرد؟

  1. سبک بصری موشن گرافیک برای طیف وسیعی از بینندگان جذاب است. این کارتون ممکن است برای یک تجارت رسمی خیلی کودکانه به نظر برسد. اما موشن گرافیک می‌تواند از این سبک زیبا و سرگرم کننده استفاده کند و آن را برای تم‌های بالغ‌تر اعمال کند. مهم نیست در چه صنعتی هستید، ظاهر موشن گرافیک می‌تواند پیام شما را جذاب‌تر و سرگرم کننده‌تر کند. همچنین موشن گرافیک نسبت به دید بسیاری از افراد جذاب به نظر می‌رسد و طرح‌هایی که با آن ایجاد می‌شوند به دیدگاه افراد زیبا و سرگرم کننده می‌باشد.
  2. موشن گرافیک می‌تواند به صورت بصری ایده‌های پیچیده را نشان دهد. به موشن گرافیک به عنوان یک کمک بصری فکر کنید. توضیح بعضی ایده‌ها (به ویژه ایده‌های بزرگ و انتزاعی) با تصاویر ثابت و جمله‌های متنی دشوار است. چند ثانیه موشن گرافیک می‌تواند همه چیز را روشن کند. فقط به این فکر کنید که چگونه فیلدهای گذرواژه گاهی اوقات با وارد کردن یک رمز عبور اشتباه می‌لرزند یا قرمز می‌شوند و بلافاصله نشان می‌دهد که باید دوباره امتحان کنید.

قیمت طراحی موشن گرافیک

 

طراحی موشن گرافیک | آژانس تبلیغات نکسوس

قیمت طراحی موشن گرافیک با ابعاد مختلفی اندازه گیری می‌شود و می‌تواند نسبت به مزایایی که به همراه دارد، بسیار به صرفه باشد. برخی از پروژه‌ها به دنیاهای متحرک و شخصیت‌ های جذاب نیاز دارند، اما برخی دیگر از سادگی بصری موشن گرافیک استفاده می‌کنند. اگرچه موشن گرافیک از نظر بصری ساده‌تر است، اما اغلب به اندازه یک قطعه کاملاً متحرک به برنامه ریزی, تفکر و دقت نیاز دارد! همچنین آژانس تبلیغات نکسوس می‌تواند تمامی فرایندهای طراحی گرافیکی موشن گرافیک را با بهترین قیمت و کیفیت انجام دهد.

برای انتخاب گزینه بهتر بین این دو باید به الزامات محصول نهایی توجه بیشتری داشته باشید. همپوشانی‌های زیادی بین این دو وجود دارد و گاهی اوقات تشخیص آنها از هم سخت است. به همین دلایل است که هزینه طراحی موشن گرافیک نسبت به انیمیشن به‌صرفه‌ تر است. مهم نیست از چه نوع ویدئوی متحرکی استفاده می‌کنید، در مسیر رسیدن به محتوای جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر برای مخاطبان خود خلاقیت به خرج دهید.

همچنین بخوانید  تجربه متفاوت سفر به دزفول

تفاوت انیمیشن با موشن گرافیک در چیست؟

در حالی که انیمیشن روایی مبتنی بر داستان است، موشن گرافیک مبتنی بر اطلاعات است و تفاوت انیمیشن با موشن گرافیک تا حدی زیاد می‌باشد. به‌عنوان‌مثال, در انیمیشن‌های روایی, مخاطب ممکن است فروشنده‌ای را دنبال کند که او در مورد محصول خود به مشتریان می‌گوید. با این‌حال، آنها ممکن است علاقه‌مند نباشند تا زمانی که او بگوید “محصول ما 50٪ انرژی کمتری مصرف می‌کند” و مشتریان را متقاعد به خرید محصول کند. در موشن‌گرافیک نیازی به داستان نیست. موشن‌گرافیک زمانی استفاده می‌شود که نیازی به روایت یا داستان‌سرایی نباشد. ویدئوهای موشن‌گرافیک می‌توانند خدمات یا محصولات پیچیده شما را تجزیه کرده و به شیوه‌ای به یاد ماندنی ارائه دهند.

به یاد داشته باشید که موشن گرافیک کمک بصری اصلی به طراح است, بنابراین برای آموزش ایده‌های سخت از طریق تصاویر عالی هستند. اگر می‌خواهید جنبه‌های احساسی یک داستان را برجسته کنید، داستانی را منتقل کنید یا اگر می‌خواهید در سطح احساسی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، باید از انواع دیگر انیمیشن استفاده کنید.

چه زمانی از طراحی موشن گرافیک و انیمیشن استفاده کنیم؟

موشن گرافیک یک مفهوم را به صورت بصری توضیح می‌دهند و گرافیست‌ های سینمایی نیز همین کار را می‌کنند اما با حرکت تصاویر. تصویرگران یک داستان بصری ایجاد می‌کنند و انیماتورها داستان را زنده می‌کنند. موشن گرافیک بیشتر در مورد کار طراحان گرافیک است در حالی که انیمیشن بیشتر شبیه تصویرسازی است. برخی از جنبه‌های اصلی که هنگام تصمیم گیری باید در نظر گرفته شود:

  1. موشن گرافیک برای ترسیم یا تأکید بر حقایق و نشان دادن نکته‌ای که می‌خواهید بیان کنید بهترین هستند. طراحی های موشن گرافیکی زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که نیازی به داستان سرایی و روایت نباشد و با تصاویر همه چیز طراحی شود.
  2. موشن گرافیک‌ها هسته کمک‌ های بصری آنها هستند, بنابراین این طرح‌ ها در آموزش روش‌های دشوار برای انتقال ایده‌ها از طریق تصاویر به آنها عالی هستند.
  3. اگر می‌خواهید جنبه‌های احساسی یک داستان را برجسته کنید, داستانی را منتقل کنید یا اگر می‌خواهید در سطح احساسی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، باید از انواع دیگر انیمیشن استفاده کنید.
  4. اغلب، انیمیشن باید با موشن گرافیک همراه باشد تا محصول کامل شود. این عامل می‌تواند ادغامی کامل بر این دو نوع طراحی در عرصه طراحی‌ها باشد.
  5. یک ویدئوی موشن گرافیک معمولاً شامل متن روی صفحه با اشکال و گاهی اوقات تصاویر است. در حالی که یک ویدئوی متحرک به طور کلی شامل شخصیت‌های متحرک است.
همچنین بخوانید  5 مورد از بدترین برنامه ها برای حریم خصوصی شما

هنگامی که مشتری تصمیم می‌گیرد به انیمیشن یا موشن گرافیک نیاز دارد, آنها باید دقیقاً آنچه را که می‌خواهند با کار نهایی منتقل، تجزیه و تحلیل کنید. اگر چیزی که آنها نیاز دارند نمایشی جذاب از تلاش‌های فروششان در سال گذشته باشد، موشن گرافیک بهترین انتخاب است. اگر می‌خواهند داستانی هیجان انگیز در مورد اینکه چگونه محصولاتشان زندگی مردم را تغییر می‌دهد داشته باشند، یک طراحی انیمیشن مناسب‌تر است.

هزینه طراحی موشن گرافیک در آژانس تبلیغات نکسوس

 

هزینه طراحی موشن گرافیک | آژانس تبلیغات نکسوس

هزینه طراحی موشن گرافیک نسبت به مزایا و طرح‌های گرافیکی که ارائه می‌دهد بسیار برای کسب و کارها به صرفه است. آژانس تبلیغات نکسوس با دارا بودن سال‌ها تجربه موفق در امر  موشن گرافیک، آماده انجام تمام فرایندهای موشن گرافیک با هزینه مطلوب می‌باشد. همچنین قیمت طراحی موشن گرافیک در این مجموعه بسته به موارد بسیاری همچون نوع طراحی اندازه گیری می‌شود، اما نسبت به خروجی کار از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. قابل ذکر است, شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تفاوت انیمیشن با موشن گرافیک و هزینه‌های آن با آژانس تبلیغات نکسوس به آدرس  https://nexxus.ir مراجعه و یا با شماره 09371273529 تماس حاصل فرمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *