تبلیغات

تبلیغات

تجربه متفاوت سفر به دزفول

dezfol

استان خوزستان که یکی از استان­های جنوب غربی ایران است، به داشتن منابع عظیم نفتی و گازی مشهور است، اما نمی­توان از جاذبه­های زیبا و دیدنی گردشگری این استان نیز گذشت. شهرهای مختلف این استان از جمله اهواز،‌ آبادان، دزفول، خرمشهر و … هر ساله میزبان گردشگران مختلفی از سراسر ایران هستند. حال اگر تصمیم داشتید تا سفری به این استان داشته باشید، ما به شما پیشنهاد می­کنیم که تجربه گردشگری در شهر دزفول را از دست ندهید. برای سفر به این شهر کافیست با تهیه بلیط چارتر هواپیما به دزفول یا حتی اهواز، خود را به این شهر برسانید و از گشت و گذار در آن لذت ببرید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا نکاتی را درباره سفر به شهر دزفول با شما در میان بگذاریم.

درباره دزفول

شهر تاریخی دزفول که قدمت آن به دوران هخامنشیان بازمی­گردد، یکی از شهرهای شمالی استان خوزستان می­باشد که با استان لرستان هم­مرز است. این شهر تابستان­های بسیار گرم و زمستان­های مدیترانه­ای دارد و اگر تصمیم دارید به دزفول سفر کنید، پیشنهاد ما سفر در فصل بهار و پاییز می­باشد. این شهر که بیشتر از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۴۶۷۲ کیلومتر مربع مساحت آن است، هم آثار گردشگری و تاریخی جذابی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می­گذارد و هم طبیعت سرسبز آن برای مسافران جذاب و لذت­بخش است.

گردشگری­های دزفول

همانطور که گفتیم شهر دزفول هم آثار گردشگری و تاریخی جذابی دارد و هم طبیعت سرسبز آن، زبانزد است. یکی از این جاذبه­های گردشگری،‌ آبشار شوی است که در ۱۰۰ کیلومتری دزفول واقع شده و حدود ۸۵ متر ارتفاع دارد! دره کول خرسون (خرسان) یا همان دره ارواح، در ۴۰ کیلومتی دزفول واقع شده و یکی از شگفت انگیزترین دره­های ایران می­باشد. عمق این دره بیش از ۲۰۰ متر است و اگر به آنجا بروید، با گونه­های متنوع گیاهی و آبشارهای مختلف روبرو خواهید شد. مسجد جامع دزفول و آرامگاه یعقوب لیث صفاری نیز از دیگر دیدنی­های این شهر هستند. اگر وقت داشتید، حتما سری به بازار کهنه دزفول یا همان کهنه بازار دزفول نیز بزنید. این بازار قدیمی که در گذشته یکی از مراکز مهم تجاری این شهر بوده و در حال حاضر نیز رونق خود را حفظ کرده است، هم برای خرید صنایع دستی این شهر مانند کپوبافی و قلم و گلدان­های خراطی و … مناسب است و هم برای گشت و گذار و لذت بردن از معماری سنتی آن مناسب می­باشد.

چطور به دزفول سفر کنیم؟

شهر دزفول یک فرودگاه دارد و شما می­توانید به راحتی با خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ، به این شهر سفر کنید و در آن اقامت داشته باشید. این شهر چندین هتل هم دارد که می­توان به هتل­های روناش و آوان اشاره کرد. شما همچنین می­توانید از تهران به شهر اهواز بروید و از آنجا خود را به دزفول برسانید. اگر بلیط خود را از اسنپ تریپ تهیه کنید، می­توانید مطمئن باشید که قیمت بلیط هواپیما تهران اهواز در این وبسایت، بهترین و مناسب­ترین قیمت خواهد بود. هر زمان که سفر خود را در دزفول به پایان رساندید، کافیست از همین شهر یا با بازگشت به شهر اهواز، به راحتی ارزانترین بلیط هواپیما اهواز تهران را از اسنپ تریپ خریداری کرده و سفر خود را به پایان برسانید.

همچنین بخوانید  تزریق بوتاکس پیشانی چقدر ماندگاری دارد؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *