تبلیغات

تبلیغات

5 مورد از بدترین برنامه ها برای حریم خصوصی شما

Privacy-Applications4

گوشی شما تقریبا همه چیز را در مورد شما می داند. در کجا زندگی می کنید، جایی که به آن سفر می کنید، چه کسی را دوست دارید، آنچه را که در ایمیل ها و پیام هایتان می نویسید. همین امر برای بسیاری از برنامه هایی که استفاده می کنید درست است اما برخی از آنها نسبت به دیگران حساس هستند. اطلاعاتی که در این لیست هستند، بدترین برنامه ها برای حفظ حریم خصوصی شما محسوب می شوند.

حریم شخصی

1. فیس بوک

حریم شخصی

فیس بوک شما را در همه برنامه ها و وب سایت های شما دنبال می کند. حتی وقتی از فیس بوک خارج میشوید، شما را فرا می خواند. این برنامه تقریبا در هرجایی نیاز به مجوز ورود دارد. دسترسی های این برنامه عبارتند از:

• مخاطبین شما، لیست های تماس و پیام های متنی

• دوربین و میکروفون شما

• داده های داخلی شما

• Wi-Fi شما

• موقعیت شما

در اصل، برنامه کنترل کامل دستگاه شما را می خواهد و ادعا می کند که برای عملکرد برنامه ضروری است.

همچنین می داند چه زمانی شما وارد سیستم می شوید و چه مدت زمان را در برنامه صرف می کنید. همچنین برای برنامه واضح است جایی که شما می روید، چه چیزی را می خرید، آنچه را مرور می کنید.

فیس بوک تمام این اطلاعات را جمع آوری می کند تا آگهی های هدفمندی را به شما ارائه دهد. علاوه بر این، شرکت داده های کاربر خود را از طریق کانال های متعددی به بیرون افشا کرده است. فیس بوک بارها و بارها ثابت کرده است که اطلاعات شخصی شما در دستانش امن نیست.

2. messenger

حریم خصوصی

مسنجر فیس بوک حتی بدتر از آن عمل می کند حتی از رمزنگاری انتها-به انتها استفاده نمی کند. این برنامه احتمالا پیام های خصوصی شما را در متنی ساده در سرورهای خود ذخیره می کند. در صورتی که این مورد باشد، آنها می توانند توسط هر کارمند با مجوز ورود به سیستم به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

مارک زاکربرگ اذعان می کند که مسنجر به طور خودکار همه لینک ها و تصاویر شما را به دوستان شما ارسال می کند. هنگامی که الگوریتم آنها به چیزی مشکوک شود، مدیران پیام های شما را خوانده و آنها را مسدود می کنند اگر آنها طبق خط مشی شرکت نباشند.

درست است که این اقدامات اخبار جعلی و پخش محتوای غیرقانونی را متوقف می کند. با این حال، شما نمی توانید به فیس بوک اعتماد کنید تا از اطلاعات شما تنها در راه های خوب استفاده کند. به یاد داشته باشید که فیس بوک:

• همیشه رشد را در خصوص حریم شخصی کاربران ارزیابی می کند

• دفعات متعدد شکست خورده است

• اظلاعات را در متن های ساده ذخیره می کند

• بدون اطلاع دادن به کاربران وارد پیام های نوشتاری و تماس های تلفنی می شود

• رمزهای عبور ایمیل را برای اسپم مخاطبین خود از کاربران درخواست می کند

همچنین بخوانید  برای حرکت به سمت ثروت بند کتانی هایم را محکم بستم

چگونه فیس بوک را ترک کنیم:

خروج از سیستم، حذف برنامه های فیس بوک و مسنجر فیس بوک و فعالیت در یک برنامه پیام رسان امن تر.

به عمل کار برآید به سخندانی نیست. با 2.13 میلیارد کاربر در فیس بوک و 1.3 میلیارد نفر در مسنجر آن، بیشتر اعضای خانواده، دوستان و همکارانتان را در این برنامه ها پیدا خواهید کرد. پیام های رمزگذاری شده مانند Signal بسیار کم اهمیت اند و هیچ شبکه اجتماعی جایگزینی به محبوبیت فیس بوک نیست.

اگر شما نمی توانید عادت مرور کردن در فیس بوک را کنار بگذارید، به سادگی برنامه را حذف کنید و از مرورگر تلفن همراه خود برای مرور آنچه می خواهید استفاده کنید. این پیشنهاد راحتی کمتری دارد، اما با این گام اضافی به شما امکان تامل بیشتری را می دهد: “آیا واقعا می خواهم مجله اخبار AGAIN را بررسی کنم؟” همچنین اطمینان حاصل می کنید که برنامه ها نمیتوانند از ترافیک و برنامه های دیگر شما سوء استفاده کنند.

پیام های شما در فیس بوک قابل خواندن خواهند بود و اطلاعات شما در اختیار تمامی افراد قرار می گیرد که این امنیت حریم خصوصی را در معرض خطر قرار می دهد، اما فیس بوک زمان زیادی را بدون برنامه های شما به ردیابی شما اختصاص می دهد.

3. برنامه آب و هوا

برنامه آب و هوایی جدید و براق شما می خواهد به موقعیت مکانی شما دسترسی پیدا کند. به نظر می رسد به اندازه کافی معقول است – اگر نمی داند کجا هستید، نمی تواند آب و هوای منطقه ی شما را اعلام کند.

اما پس از اینکه برنامه مجوز تعیین موقعیت شما را دریافت کرد، برنامه محل سکونت شما را 24 ساعت ردیابی می کند و این اطلاعات را به تبلیغ کنندگان محصولات و خدمات به فروش می رساند. برنامه های این چنینی زیاد هستند و همه آنها یکسان عمل می کنند:

•AccuWeather

•WeatherBug

The Weather Channel App•

و این ها تنها برنامه های آب و هوایی نیستند و نیاز است در مورد آنها نگران باشید. این کانال ها می توانند اخبار محلی را ارائه دهند و یا در مورد وقایع شهر شما و در مورد رستوران های جدیدی که ارزش بازدید دارند اطلاعاتی بدهند که هرکدام از آنها ممکن است سعی در دریافت اطلاعات شما برای تبلیغات مبتنی بر مکان باشد.

برنامه های آب و هوایی اطلاعاتی مانند کجا کار می کنید، چگونه رفت و آمد می کنید، چه کسی پزشک شما است، و چه ورزشگاهی مکرر سر می زنید را به فروش می رسانند. هیچ تضمینی وجود ندارد که داده های موقعیت مکانی شما محفوظ بماند. این ها می تواند افشا شود، یا فروخته شود. تصور کنید شخصی داده های مکانی شما را بدون دانستن نام شما در اختیار دارد.

چگونه بدون ارائه آدرس خود آب و هوا را بررسی کنیم؟

همه برنامه های آب و هوایی (یا اخبار محلی) برای حفظ حریم خصوصی شما بد نیستند، اما برای پیدا کردن موارد قابل اعتماد، باید زیرنویس ها را بخوانید.

همچنین بخوانید  جمینجا سایت معتبر خرید یوسی پابجی در ۵ دقیقه

برنامه هایی که مکان شما را به فروش می رسانند در مورد آن صادق نیستند. آنها این واقعیت را در متون سیاسی هزار کلمه ای که در legalese نوشته شده اند مخفی می کنند. اگر شما نمی توانید آنها را بخوانید (کمی می توانید)، آنها را مطالعه کنید. اطلاعات و شهرت آنها را در وب بررسی کنید.

یک راه حل مناسب این است که موقعیت مکانی خود را بر روی برنامه انتخاب کنید بدون اینکه دسترسی به موقعیت مکانی خود را به برنامه بدهید. این ویژگی ممکن است به آسانی دیده نشود زیرا آنها می خواهند شما موقعیت دقیق مکانی خود را مشخص کنید و در اختیار آنها قرار دهید.

شما همچنین می توانید آب و هوای فردا را آنلاین بررسی کنید.

4. صحبت با دوستان و دیگر بازی های چند نفره همراه

بازی های چند نفره با تعامل بازیکنان شکل می گیرد. شما در حالی پازل حل می کنید که لحاظ سرگرم کننده ای با خانواده و دوستان خود سپری می کنید.

با این حال، بازی هایی مانند کلمات با دوستان ، داده های نامتناهی را از اطلاعات شخصی جمع آوری می کند.

Zynga، که با استفاده از صحبت با دوستان، FarmVille مگاچی و بسیاری دیگر از بازی های موفق، با پرسش و لیست های مربوطه به انواع داده های شخصی شما دسترسی پیدا می کنند:

• نام و نام خانوادگی

• نام کاربری

• جنسیت

• سن و تاریخ تولد

• پست الکترونیک

• مخاطبین

• خرید در بازی

• همه چیزهایی که بازیکنان در پستهای تبلیغاتی انتشار می دهند

• محتویات چت و پیام ها بین بازیکنان

• شناسه فیسبوک

• محل تقریبی فیزیکی

• اساسا، هر اطلاعات عمومی موجود

آنها همچنین از کوکی ها، چراغ ها، برچسب های پیکسل،gif های واضح و شناسه های دستگاه برای پیگیری استفاده می کنند:

• آدرس هایIP

• چه سیستمی مانند دستگاه های تلفن همراه و سیستم عامل ها مورد استفاده قرار می گیرند

• آدرس MAC

• نوع مرورگر و زبان

همه این ها به خاطر اینکه شما می خواهید یک بازیی آنلاین انجام دهید افشا می شود.

Zynga در بازار بازی تلفن همراه اصلی نیست. بسیاری از توسعه دهندگان اطلاعات بازیکن خود را ردیابی می کنند و آن را به بالاترین قیمت ارائه می دهند. اگر خوش شانسباشید، اطلاعات شخصی شما محفوظ می ماند، اما ممکن است اینگونه نباشد.

چگونه مطمئن شویم که بازی من جاسوسی نمی کند؟

اگر برنامه رایگان است، توسعه دهنده می بایست به نوعی کسب درآمد کند. آنها این کار را با فروش داده های شما برای تبلیغات هدفمند انجام می دهند.

قبل از دانلود هر برنامه، دسترسی ها را بررسی کنید و ببینید آیا می توانید بدون اینکه مجوزهای لازم برای ردیابی دادههایتان را بدهید، آن را اجرا کنید.

5. برنامه بعدی که شما دانلود می کنید

در سال 2014، به نظر می رسد که NSA با هک Angry Birds و siphonedچراغ های جدیدی را در این حوزه روشن کرد. توسعه دهنده ادعا می کند که آسیب پذیری های برنامه ثابت شده است.

همچنین بخوانید  هوش تجاری کسب و کار با لناوا

در سال 2013، کمیسیون تجارت فدرال یک برنامه چراغ قوه محبوب را لغو کرد زیرا اطلاعات مکانی افراد را با اشخاص ثالث بدون اطلاع و رضایت کاربر به اشتراک می گذاشت.

این موارد نشان می دهد که شما نمی توانید در مورد بدترین برنامه های حریم خصوصی در گذشته عبرت بگیرید. هنگامی که آسیب پذیری ها شناخته می شوند، برای شما نیز ثابت می شود. هنگامی که برنامه های مخرب یافت می شوند، از Google Play و App Store مسدود می شوند.

شما نیاز است در مورد برنامه های مخربی که هنوز پیدا نشده اند نگران باشید. هیچ کس نمی داند که کدام برنامه در کنار داده های میلیون ها نفر مخرب شناخته خواهد شد.

5 پیشنهاد برای امنیت بیشتر اطلاعات

1. قبل از نصب هر برنامه، رتبه بندی آن را بررسی کنید، نظرات دیگران را بخوانید و در مورد آن را تحقیق کنید. تلفن شما معبد شماست – می دانید که در آن قرار دارید.

2. مراقب باشید که برنامه چه درخواستی از شما داد، آیا برای انجام کار نیازی به آن درخواست دارد. به طور مثال هیچ برنامه چراغ قوه ای نیاز به دانستن موقعیت مکانی شما ندارد.

به عنوان مثال، نگاهی به برنامه Fitnet بیاندازید. در Android، هیچ دسترسی درخواست نمی کند. در iOS، به دلایل آشکار از 2 دسترسی درخواست می کند:

o برای دریافت اعلان ها

o برای اضافه کردن تنظیماتVPN

3. به روزرسانی برنامه هایی که استفاده می کنید و مواردی را که انجام می دهید حذف کنید.

احتمالا گوشی شما دارای برنامه های زیادی است حذف مواردی که استفاده نمی کنید عملکرد تلفن شما را بهبود می بخشد و از آسیب پذیری های احتمالی محافظت می کند. به روز رسانی مواردی که استفاده می کنید، به آنها کمک می کند تا امنیت شما را حفظ کنند.

4. مجوز برنامه خود را بررسی کنید.

بسیاری از برنامه ها هنوز هم می توانند بدون دسترسی به تمام مجوز هایی که درخواست می کنند، عمل کنند. برنامه های مورد علاقه خود را تست کنید و ببینید که آیا آنها هنوز هم با غیرفعال کردن دسترسی ها کار می کنند یا خیر. اگر یکی از این مجوزهای تهاجمی را شما استفاده نکنید، لغو آن بسیار حساس خواهد بود.

5. از یک VPN استفاده کنید.

برنامه های ناسازگار پیکربندی می توانند آسیب پذیری هایی داشته باشند که ترافیک و اطلاعات شما را به خبرچین ها می دهند. با استفاده از برنامه VPN مانند فیت نت، هر اتصالی که دستگاه شما به صورت آنلاین انجام می شود، رمزگذاری می شود که شامل برنامه های شما می شود. اگر از یک برنامه آسیب پذیر استفاده می کنید، این می تواند به شما در محافظت از انواع خاصی از حملات کمک کند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *