تبلیغات

تبلیغات

انواع تحلیل در ارز دیجیتال و فارکس

arzdigitalfarex

تحلیل در بازارهای مالی و صرافی بروکر ها مثل صرافی بینگ ایکس bingx، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که یک تریدر حرفه‌ای باید انجام دهد تا بتواند سیگنال مناسبی در جهت انجام معامله، دریافت کند. اگر در بازار مالی ارز دیجیتال و فارکس بدون تحلیل وارد شوید و انتظار کسب سود داشته باشید، حتما انتظار زیادی خواهد بود.

تحلیل‌های بازار ارز دیجیتال و فارکس  برای کاربران و معامله‌گران حرفه‌ای، کاربرد بیشتری دارد اما کاربران تازه وارد هم می‌توانند از این تحلیل‌ها استفاده کنند. انواع مختلفی از تحلیل‌های بازار مالی وجود دارد که همگی در جای خود، کاربرد بسیار زیادی دارند. برای مثال تحلیل تکنیکال، مهم‌ترین تحلیل در بازارهای مالی است که در بازار ارز دیجیتال و فارکس، بسیار پر کاربرد است. برخی از تحلیل‌ها نیز با روح و روان بازار و معامله‌گران و سرمایه گذاران سروکار دارد که ما قصد داریم در اینجا به معرفی چند تا از مهم‌ترین آنها پرداخته‌ایم. بر همین اساس چند پرسش مهم مطرح کرده‌ایم که شامل موارد زیر است:

1.     چه نوع تحلیل‌هایی در بازارهای ارز دیجیتال و فارکس کاربرد دارند؟

2.     کاربرد تحلیل در بازار ارز دیجیتال و فارکس، چیست؟

3.     بهترین تحلیل در بازار ارز دیجیتال کدام است؟

4.     تحلیل فاندامنتال و تکنیکال در بازار فارکس چه کاربردی دارد؟

5.     تحلیل سنتیمنتال چیست و چه کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال و فارکس دارد؟

کاربرد تحلیل در بازارهای ارز دیجیتال و فارکس

تحلیل یا آنالیز در بازارهای مالی، جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. احتمالا افراد زیادی را دیده‌اید که یک شبه وارد بازار فارکس یا کریپتوکارنسی‌ها شده‌اند و یک شبه هم تمام سرمایه خود را از دست داده‌اند یا ضررهای هنگفتی را متحمل شده‌اند. این افراد به احتمال زیاد نمی‌دانسته‌اند تحلیل در بازار مالی چیست و چه کاربردی دارد و یا اینکه دچار اشتباه محاسباتی در تحلیل شده‌اند. شاید هم سیگنال‌های اشتباه از افراد غیر حرفه‌ای دریافت کرده باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود هر کس که پا در این راه می‌گذارد، از همان ابتدا شروع به یادگیری تحلیل‌های مختلف کند. درست است که یادگیری تحلیل تکنیکال، کار ساده‌ای نیست اما بیشترین حجم سیگنال‌های معتبر در بازار ارز دیجیتال و به خصوص جفت ارزهای فارکس، از تحلیل تکنیکال بدست می‌آید.

بازار ارزهای دیجیتال، بازار تازه و نوظهوری است. البته عمر آن از 10 سال هم فراتر رفته است. اما در میان مردم دنیا و به ویژه کاربران ایرانی، یک بازار مالی نوظهور به حساب می‌آید. برخی از مهم‌ترین تحلیل‌های این بازار شامل موارد زیر است:

·        تحلیل تکنیکال

·        تحلیل فاندامنتال

همچنین بخوانید  آموزش نرم افزار سیویل تری دی civil 3D

·        تحلیل سنتیمنتال

·        تحلیل آنچین

در تحلیل تکنیکال، تریدر فقط و فقط با گذشته معاملاتی و نمودارهای قیمتی ارز دیجیتال سروکار دارد. این تحلیل بیان می‌کند که روند تغییرات قیمتی در گذشته، می‌تواند در آینده نیز تکرار شود.

تحلیل فاندامنتال مربوط به اخبار و اطلاعات در مورد بازار و ارز دیجیتال است .این تحلیل‌ها می‌تواند روی قیمت ارز تاثیر گذار باشد و آن را بالا و پایین کند. این تحلیل، کمی مفهومی است و یادگیری آن می‌تواند در کنار تحلیل تکنیکال، تاثیر موثر و مثبتی ایجاد کند.

تحلیل سنتیمنتال نوعی تحلیل و آنالیز در بازار مالی ارز دیجیتال است که از به روانشناسی بازار وابسته است و مکملی برای روش‌های تحلیلی فاندامنتال و تکنیکال به حساب می‌آید.

تحلیل آنچین نیز نوعی تحلیل کاملا جدید و مختص به بازار مالی ارز دیجیتال است. تمامی اطلاعات شامل نوع ارز، تاریخ معاملات، حجم معاملات، رفتار معامله‌گران و هر آنچه که در مورد یک ارز دیجیتال مورد نیاز است، در سیستم بلاکچین ذخیره می‌شود و می‌توان در این تحلیل از آنها استفاده کرد.

در بازار مالی فارکس، 2 تحلیل معروف تکنیکال و فاندامنتال، بیشترین درصد کاربرد را داشته و با وجود آن دو می‌توان در معاملات جفت ارز فارکس، موفق عمل کرد. بیشترین کاربرد تحلیل‌های تکنیکال در بازار فارکس است. در این بازار می‌توان از طریق تحلیل‌های تکنیکال، جفت ارزهای مختلف را از نظر قیمت و آینده قیمتی بررسی کرد. در واقع بدون تحلیل تکنیکال در این بازار، کسب سود بسیار مشکل است. افرادی که در تایم فریم‌های چه کوتاه مدت و چه بلند مدت یا روزانه هم در حال باز کردن پوزیشن و انجام معامله هستند، باید با تحلیل تکنیکال کار کنند. 

بروکر صرافی بینگ ایکس یک ویژگی دوگانه دارد که هم صرافی کریپتو است و هم بروکر فارکس، بنابراین شما همه تحلیل ها را می توانید برای آن انجام دهید. آموزش ورود به صرافی bingx بینگ ایکس و اپلیکیشن آن و کلیه آموزش های آن می توانید از سایت اصلی بینگ ایکس فارسی bingxfarsi استفاده نمایید.

بهترین تحلیل‌های بازار ارز دیجیتال

 

ارز دیجیتال و فارکس

بازار ارزهای دیجیتال، بازاری است که در آن هیچ محدودیتی از نظر زمانی و میزان ارز قابل معامله وجود ندارد. تریدرها می‌توانند در هر موقعیتی از شبانه روز و به هر مقداری که دوست دارند، خرید یا فروش کنند.

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، 3 نوع تحلیل پر کاربرد در بازارهای مالی شامل تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و سنتیمنتال است. در بازار ارزهای دیجیتال نیز این سه تحلیل بسیار پر کاربرد هستند که شاید تحلیل تکنیکال از جایگاه پر اهمیتی برخوردار باشد. اما از یاد نبرید که بازار ارزهای دیجیتال به شدت به اخبار و رفتار سرمایه گذاران و نهنگ‌های این بازار وابسته است. بسیاری از بالا و پایین شدن‌های قیمتی در بازار ارز دیجیتال، مربوط به اخبار و اتفاقاتی است که بزرگان این بازار به وجود می‌آورند.

همچنین بخوانید  آیا بازی‌های آنلاین اعتیادآور و خطرناک هستند؟

مهم‌ترین عامل در موفقیت استفاده از تحلیل‌ها در ارز دیجیتال، داشتن دانش تحلیل است. همچنین، استفاده از یک تحلیل به تنهایی، همیشه ضریب خطای بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در بازار فارکس

بازار فارکس مانند بازار ارزهای دیجیتال از سادگی برخوردار نیست. فارکس، بازاری برای معاملات جفت ارزهای مختلف است که قیمت در آن به صورت لحظه‌ای بالا و پایین می‌شود. تی اتفاقاتی که در روزهای تعطیلی هفته (شنبه و یک شنبه) اتفاق می‌افتد، می‌تواند در صبح روز دوشنبه، به صورت کاملا ناگهانی روی قیمت جفت ارزها اثر بگذارد. از این رو، تحلیل در این بازار کمی سخت است.

اغلب معاملات جفت ارز در بازار فارکس بدون تحلیل‌ تکنیکال، با شکست مواجه می‌شود. طبیعی است که این اتفاق بیفتد زیرا تحلیل نقش اساسی و مهم در این بازار ایفا می‌کند. در اینجا به بررسی تحلیل فاندامنتال و تکنیکال در بازار فارکس می‌پردازیم:

·        تحلیل تکنیکال در فارکس:

در این تحلیل در بازار فارکس می‌توان با تکیه و استفاده از نمودار قیمت جفت ارز، قیمت آینده را پیش بینی کرد. در این روش فقط نمودار وجود دارد و تحلیل گر فرض می‌کند که هر چیزی در مورد جفت ارز مورد نظر نیاز دارد، در نمودار قیمتی نهفته است.

قیمت‌ها در فارکس بر اساس عرضه و تقاضا تغییرات مختلفی را تجربه می‌کنند. اقتصاد کشورهای مختلف در این زمینه بسیار تاثیرگذار هستند. اخبار مختلف و اتفاقات گوناگون در اقتصاد و اوضاع سیاسی کشورها می‌تواند عرضه و تقاضا را در جفت ارزهای فارکس تغییر داده و قیمت را جابجا کند. اما چنین چیزهایی در تحلیل تکنیکال مشخص نیست و تحلیل گر حرفه‌ای باید از داده‌های نمودار قیمتی، پیش بینی قیمتی کند.

·        تحلیل فاندامنتال در فارکس:

تحلیل فاندامنتال در بازار فارکس، جایگاه ویژه‌ای دارد و می‌توان بدون وجود نمودارهای قیمتی، شرایط جفت ارزها نسبت به یکدیگر را بررسی کرد. در این تحلیل باید با استفاده از خبر و اتفاقات بازار و اقتصاد کلان، قیمت را پیش بینی کرد. در این تحلیل خبری از هیچ نمودار قیمتی نیست. لازم به ذکر است که تحلیل فاندامنتال با اینکه کاملا علمی است و بسیار کاربرد دارد، اما بهتر است در بازار ارز دیجیتال، به تنهایی استفاده نشود. استفاده از ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال در کنار فاندامنتال، سیگنال قابل اتکاء و قابل اعتمادی به وجود می‌آورد.

کاربرد تحلیل سنتیمنتال در بازار ارز دیجیتال و فارکس

 

ارز دیجیتال و فارکس

تحلیل سنتیمنتال، نوعی تحلیل کاربردی در بازارهای مالی مختلف است که با احساسات معامله‌گران و تریدرها سرو کار دارد. در واقع احساسات و نگرش جمعی معامله‌گران و تریدرها در یک بازار مال مانند ارزهای دیجیتال و فارکس، نوعی تحلیل سنتیمنتال است.

همچنین بخوانید  همه چیز درباره پشتیبانی سایت وردپرسی

در بازار فارکس از این تحلیل برای بررسی و تعداد پوزیشن‌های یک جفت ارز استفاده می‌کنند. می‌توان با این تحلیل قصد سرمایه گذاران و تریدرها را بررسی کرد. استفاده از این تحلیل در بازار فارکس به تنهایی، کاربرد زیادی ندارد. باید در ابتدا جفت ارز مورد نظر از نظر بنیادی و تحلیل تکنیکال مورد آنالیز قرار بگیرد و سپس از تحلیل سنتیمنتال استفاده شود.

در بازار ارزهای دیجیتال هم می‌توان از تحلیل احساسات (سنتیمنتال) استفاده کرد. اتفاقا در بازار ارزهای دیجیتال، احساسات و نگرش کاربران، نهنگ‌ها، سرمایه گذاران و تریدرها، خیلی تاثیر گذار است و اگر با این تحلیل بررسی شود، موقعیت‌های خوبی را پیش روی تریدرها و تحلیل گران قرار می‌دهد. البته استفاده از یک تحلیل مانند تکنیکال یا آنچین در کنار آن، می‌تواند تاثیر حداکثری در ارائه سیگنال صحیح داشته باشد.

و کلام آخر

استفاده از تحلیل در بازارهای فارکس و ارز دیجیتال، بسیار مهم است. اگر شما هم دوست دارید خیلی دقیق و حساب شده وارد این معاملات شوید، باید تحلیل‌های بنیادی و رفتاری را خوب یاد بگیرید. نکته مهمتر بعد از تحلیل استفاده از یک پلتفرم خوب برای بهره بردن تحلیل های شماست که بینگ ایکس گزینه بسیار عالی است و برای استفاده از خدمات آن باید ابتدا ثبت نام در صرافی bingx بینگ ایکس را انجام دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *