تبلیغات

تبلیغات

نکات مهم برای خرید دستگاه سانترال که لازم است بدانید!

santeral

خرید سانترال میتواند به کسب و کارها و مجموعه ها کمک کند تا ارتباطات داخلی و خارجی خود را مدیریت کنند. این موضوع در نهایت باعث پیشرفت کسب و کار شما خواهد شد. بنابراین خرید و قیمت سانترال در راه‌اندازی یک تجارت از موارد پراهمیت می باشد. اما پیش از هر چیزی باید در مورد انواع سانترال و امکاناتی که در اختیارتان قرار میگیرید اطلاعات بیشتری داشته باشید. در صورتی که به تازگی مجموعه یا کسب و کاری راه‌اندازی کرده‌اید یا به فکر ارتقا و گسترش آن هستید، حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. یکی از نکات مهم داشتن اطلاعات کافی و مورد نیاز است که می‌توانید بهترین انتخاب را برای خرید یک دستگاه سانترال مناسب داشته باشید.

معرفی اولیه دستگاه سانترال

دستگاه‌های سانترال در اندازه‌ و ظرفیت های متنوع وجود دارند و می‌توانند برای محیط های مختلف استفاده شوند. این سیستم‌ها در محیط‌های تجاری و سازمانی به منظور بهبود ارتباطات تلفنی و افزایش کارایی استفاده می‌شوند. از کاربردی ترین امکانات سانترال نظم دهی به خطوط تلفن و اختصاص دادن آن به بخش های مختلف یک مجموعه میباشد. به طوری که کارمندان بصورت مجزا میتوانند به راحتی به قسمت ها و طبقات تماس داشته باشند. از مزیت این سیستم استفاده چندین خط در یک تلفن سانترال را میتوان اشاره کرد.

از قابلیت های پر کاربرد سانترال مدیریت مشتریان به بهترین شکل ممکن میباشد که این سیستم میتواند بصورت اتوماتیک تماس های ورودی یک شرکت را به دپارتمان های مربوطه متصل کند. کنفرانس تلفنی از دیگر امکانات دستگاه سانترال است که کاربران می‌توانند چندین شماره را به یک تماس کنفرانسی متصل کنند و به صورت همزمان با چندین فرد صحبت کنند. همچنین سانترال قابلیت‌هایی مانند نمایش تماس‌ها، ذخیره و بازیابی مخاطبین، نظارت بر تماس‌ها و ثبت وقایع تماس را فراهم می‌کند.

 

معرفی اولیه دستگاه سانترال

نکات کلیدی در زمان خرید سانترال

ظرفیت سانترال: بررسی کنید که سانترال مورد نظر چه نوع ویژگی‌ها و ظرفیتی را برای شرکت شما فراهم می‌کند. بسته به تعداد کارمندان و ترافیک مکالمات، باید انتخاب کنید که آیا نیاز به یک سانترال با ظرفیت کوچک، متوسط یا بزرگ دارید.

امکانات: مطمئن شوید که دستگاه سانترال دارای امکانات مورد نیاز شرکت شما باشد. برخی از ویژگی‌های مهم شامل کنترل تماس، صندوق پستی صوتی، کنفرانس تلفنی، انتقال تماس، ویژگی‌های منشی تلفن و… می‌باشد. اگر سعی دارید ارتباطات مجموعه خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید امکانات مرکز تلفن حرف اول را میزد که باید به آن دقت کنید.

همچنین بخوانید  هر آنچه در مورد مهندس امنیت شبکه باید بدانید

انعطاف‌پذیری و گسترش: سیستم سانترال مورد نظر باید قابلیت افزودن خطوط و افزایش ظرفیت را داشته باشد، زیرا شرکت‌ها در آینده ممکن است رشد کنند و نیاز به تعداد بیشتری خط تلفن را داشته باشند. میتوان گفت ارتقا خطوط دستگاه و گسترش امکانات سانترال از مهم ترین نکات در زمان انتخاب سانترال بوده و بسیار حائز اهمیت میباشد.

سازگاری با تکنولوژی‌های بروز: اطمینان حاصل کنید که سانترال انتخابی با تکنولوژی‌های جدید و آینده‌پذیر سازگاری کامل و یکپارچه دارد تا به شما امکان استفاده از امکانات جدید را بدهد. چنانچه که دستگاه انتخاب شده شما امکان سازگاری با انواع تکنولوژی های مخابراتی مثل خطوط چند رقمی و تماس های تحت شبکه را نداشته باشد در آینده در صورت نیاز باید هزینه های بیشتری بابت تعویض دستگاه سانترال بپردازید.

قیمت و بودجه: قیمت سانترال‌ها نسبت به امکاناتی که دارند متنوع است، بنابراین باید با بودجه‌ای که برای خرید سانترال درنظر گرفته‌اید، هماهنگ باشد. اما توجه داشته باشید کیفیت و قابلیت‌های دستگاه برای شما اولویت دارد و تنها به عوامل قیمتی بسنده نکنید.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

از قابلیت و عملکرد پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت فروشنده اطمینان حاصل کنید. حتما در هنگام خرید سانترال از نمایندگی های مجاز که در این زمینه فعالیت میکنند خرید خود را انجام دهید. باید توجه داشته باشید فروشنده باید اطلاعات در مورد ضمانت‌نامه کتبی را به شما ارئه کند تا در صورت نیاز بتوانید به نزدیکترین خدمات پس از فروش مراجعه کنید. خدمات پس از فروش شامل مورادی همچون تعمیر و نگهداری، و تعویض تجهیزات ضروری است که نوسط نمایندگی ها انجام میشود.

بنابراین حتما شرایط خرید شامل تحویل، نصب و راه‌اندازی، ضمانت و سرویس‌ها را به دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید که با شرایط ارائه شده موافقید.

انواع مدل های سانترال

سانترال بصورت کلی دارای دو نوع کم ظرفیت و پرظرفیت هستند. اکثرا ظرفیت های سانترال نسبت به خطوط مورد نیاز کسب و کارها نعیین میشود و میتوان با توجه به خطوط مورد نیاز ظرفیت مناسب را انتخاب کرد. همچنین دستگاه های موجود در بازار مدل های مختلفی دارند که در ادامه با انواع آن آشنا میشویم.

سانترال‌های آنالوگ (Analog Central): این نوع سانترال‌ها از خطوط تلفن آنالوگ استفاده می‌کنند و قادرند به صورت همزمان تعداد مشخصی تماس را پشتیبانی کنند. در مدل آنالوگ قابلیت های کاربردی در نظر گرفته شده است که میتواند برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط مناسب باشد.

سانترال‌های دیجیتال (Digital Central): این نوع سانترال‌ها از تکنولوژی‌های دیجیتال برای ارتباطات تلفنی استفاده می‌کنند. ظرفیت آنها به صورت پویا بالاست و می‌توانند همزمان تعداد زیادی تماس را پشتیبانی کنند. سانترال‌های دیجیتال معمولاً به امکانات پیشرفته‌تری مانند کنترل تماس‌ها، صندوق صوتی و اپراتور گویا مجهز هستند.

همچنین بخوانید  openvpn چیست و چگونه کار می کند ؟

سانترال‌های آی‌پی (IP Central): این نوع سانترال‌ها بر اساس پروتکل اینترنت (IP) کار می‌کنند و به صورت دیجیتال اطلاعات را تبادل می‌کنند. آنها قابلیت پشتیبانی از تماس‌های صوتی و تصویری را دارند و می‌توانند ترافیک بالایی را مدیریت کنند.

سانترال‌های مجازی (Virtual Central): در این نوع سانترال‌ها، بخشی از کارهای سانترال بر روی سرورهای ابری (Cloud) انجام می‌شود و نیازی به سخت‌افزار خاصی در محل ندارد. ظرفیت آنها معمولاً به صورت انعطاف‌پذیر بوده و به میزان منابع ابری و اشتراک‌گذاری بستگی دارد.

انواع مدل های سانترال

 

شناخت دستگاه سانترال پاناسونیک

در بازار ایران یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت خطوط سانترال پاناسونیک است که به دلیل محبوبیت و قیمت مناسب سال هاست که به تولید و عرضه سانترال با کیفیت و مقرون بصرفه پرداخته است. سانترال های پاناسونیک با توجه با انواع آن در ظرفیت های مختلفی وجود دارند که میتوان نسبت به تعداد خطوط و قابلیت های مورد نیاز مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

شناخت دستگاه سانترال پاناسونیک

 

کلام پایانی

با توجه به نکاتی که به آن ها اشاره کردیم، می‌توانید سانترال مناسبی را انتخاب کنید که به نیازها و الزامات شرکت شما بخوبی پاسخ دهد و ارتباطات داخلی و خارجی را بهبود بخشد. همچنین بهتر است از نظرات کاربران و مشاوره‌ی کارشناسان تخصصی مثل سایت ارتباط لند که در این زمینه فعالیت میکنند نیز استفاده کنید تا تصمیم خرید مناسب‌تری را داشته باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *