تبلیغات

تبلیغات

نهال بادام؛ مزایای اقتصاد سودآور احداث باغ بادام!

badamlabeledar

بادام به عنوان یکی از تجاری‌ترین میوه‌های خشکبار در جهان شناخته می‌شود. با توجه به واردات و صادرات بالای بادام سرمایه گذاری در کاشت و پرورش بادام به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن و پربازده از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو قصد داریم در ادامه مقاله به تمام موارد مرتبط با خرید، کاشت و پرورش نهال بادام از نهالستان نهالوند بپردازیم.

بادام؛ یک غذای کامل برای مغز

بادام میوه بومی نواحی جنوب آسیا و خاورمیانه بوده و با داشتن مغز خوشمزه و مفید به عنوان یک خشکبار پرطرفدار در سراسر دنیا شناخته می‌شود. این میوه مغذی با داشتن ویتامین E، فسفر، منیزیم، منگنز، پروتئین، اسید فیتیک، آهن، کلسیم، آنتی اکسیدان و مس خواص بهبود دهندگی فوق‌العاده‌ای برای تقویت سلامت مغز، تنظیم سطح کلسترول، بهبود سلامت استخوان، جلوگیری از بیماری‌های قلبی، تقویت دستگاه ایمنی، سلامت پوست، کاهش التهاب، تنظیم فشار خون، افزایش تولید انرژی، کاهش وزن، جلوگیری از سرطان و دیابت دارد.

مزایای کاشت نهال بادام؛ یک راه مطمئن برای سرمایه گذاری در کشاورزی

اگر به طور کامل و با مراقبت به احداث یک باغ بادام بپردازید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که پس از گذشت چند سال، سرمایه اولیه خود را بازپس گرفته و به سود خوبی می‌رسید. البته، برای راه‌اندازی یک باغ بادام، توصیه می‌کنیم از کمک کارشناسان مجرب در این حوزه استفاده کنید.

نهالستان‌های معتبری که توسط ویکی کشاورز و نهالوند معرفی می‌شوند، معمولاً خدمات مشاوره و پشتیبانی پس از فروش را به صورت رایگان برای کشاورزان ارائه می‌دهند. بنابراین، کشاورزان می‌توانند در هر مرحله از تاسیس باغ بادام با نهالستان نهالوند ارتباط برقرار کنند و از راهنمایی‌های آنها بهره ببرند. امتیازات و مزایای همراه با احداث یک باغ بادام عبارتند از:

  1. هزینه‌های نگهداری و مراقبت از باغ بادام نسبت به سایر میوه‌ها به نسبت کمتر است.
  2. تنوع گونه‌های بادام، باغداران می‌توانند بر اساس نیازهای خاص منطقه یا سازگاری با شرایط محیطی باغ خود، گونه مناسب بادام را انتخاب کنند.
  3. بادام میوه محبوبی است، به طوری که اغلب کشاورزان حتی قبل از برداشت محصول، بادام‌های خود را روی درخت پیش فروش می‌کنند.
  4. مقاومت بادام در برابر آفات و بیماری‌ها و شرایط آب و هوایی نامناسب، بخصوص خشکسالی.

معرفی ارقام نهال بادام اقلیم مختلف؛ برای کسب درآمد در فصول نامساعد

  1. نهال بادام مامایی: نهال بادام مامایی نسبت به سایر درختان دیرتر به زمان گلدهی می‌رسد و بومی ایران است. در مناطق گرمسیری با آب و هوای نسبتا گرم و کوهپایه‌ای رشد مناسب دارد. به خشکی مقاوم است اما نسبت به آب و هوای گرم و مرطوب حساس می‌باشد. تا ۸ متر رشد می‌کند و غالبا از دومین سال به بعد باردهی دارد. عمر مفید آن ۳۰ تا ۴۰ سال است.
  2. نهال بادام پسته‌ای: ارقام بادام پسته‌ای بومی ایران است و کشت آن سود اقتصادی دارد. برای نتیجه بهتر، لازم است باغداران نهال را از بهترین نهالستان ایران تهیه کنند. بادام پسته‌ای از ارقام اقتصادی بوده و عمری ۲۰ ساله همراه با باردهی خوبی دارد. دیر گل است و برای مناطق کوهپایه‌ای و سردسیر مناسب می‌باشد. نسبت به خشکی نیز مقاومت خوبی دارد.
  3. نهال بادام شاهرودی: نهال بادام شاهرودی دارای ارقام بسیار متنوعی بوده و در مناطق گرم و خشک رشد خوبی دارد، مقابل کم آبی مقاوم است و به شوری خاک حساس می‌باشد.
  4. نهال بادام فرانیس: گلدهی این نهال دیررس است و سودآوری خوبی دارد. ارتفاع درخت آن در شرایط مناسب به ۳ تا ۴ متر می‌‌رسد. معمولا ۷ درصد مغزهای این نهال دوقلو هستند و هر درخت حدود ۳۰ کیلو محصول تولید می‌کند. عمر آن ۳۰ تا ۴۰ سال است به یخ‌زدگی هم مقاوم می‌باشد.
  5. نهال بادام آذر: نهال بادام آذر به عنوان محبوب‌‌ترین نهال دیرگل شناخته می‌شود. بهترین مکان برای کاشت این نهال، مناطق کوهستانی و خشک است و عمر مفید آن به ۴۵ سال می‌رسد، ارتفاع آن نیز در شرایط مناسب ۶ تا ۸ متر می‌شود.
همچنین بخوانید  جاهای دیدنی ساری

لازم به ذکر است که علاوه بر شرایط آب و هوایی، عمق و کیفیت خاک، میزان نور خورشید و سایر عوامل نیز بر عملکرد و عمر دوام نهال بادام تاثیر دارند. بهتر است در هنگام کاشت نهال بادام، به همه این عوامل توجه کرده و بهترین شرایط را برای رشد و نمو آن فراهم کنید.

کارشناسی کاشت نهال بادام؛ فرصتی طلایی برای اطلاع از راز‌های کشاورزی

از آنجایی که نهال بادام در برابر هوای مرطوب و نسبتاً گرم بهار آسیب پذیر است، بهترین زمان برای کاشت بادام پاییز و اوایل زمستان می‌باشد. با این تفاسیر شما می‌توانید از ابتدای آبان تا اوایل دی ماه، اقدام به کاشت بادام نمایید. نهال بادام در فصل‌های بهار و تابستان میوه می‌دهد و دو نوع زود گل و دیر گل دارد. نهال‌های دیر گل، سرما را بهتر تحمل می‌کنند و برای زمستان‌های بسیار سخت و سرد مناسب هستند. نهال‌های زود گل مقاومت کمتری در برابر هوای سرد دارند و بهتر است در مناطقی با زمستان‌های معتدل کاشته شوند.

یکی از مواردی که در هنگام کاشت درخت بادام، باید به آن توجه داشته باشید، فاصله درختان از یکدیگر است. فاصله نزدیک درختان به یکدیگر می تواند میزان رشد و میزان میوه دهی آن ها را کاهش دهد. به طور معمول، درختان بادام باید حدود ۷ متر از هم فاصله داشته باشند تا به بهترین نتیجه و بهره‌‌وری برسید. علاوه بر این، محل انتخابی شما باید دارای نور کافی باشد. برای پرورش و کاشت بادام؛ باید یک گودال با عمق مناسب ایجاد کنید، به طوری که تمام ریشه‌های نهال به صورت کامل در خاک قرار گیرد. پس از اینکه نهال را در خاک قرار دادید؛ خاک را با بیل و یا پای خود فشار دهید تا هوای زیر آن کاملا خارج شود.

نهال بادام

نهالوند‌؛ پیشرو در عرضه نهال‌های مثمر و غیر مثمر در ایران و منطقه

ما در نهالستان نهالوند برای تامین نهال‌های باکیفیت و بهترین خدمات ممکن برای مشتریانمان، با بیش از چند دهه سابقه درخشان در زمینه فروش نهال، فعالیت می کنیم. ما مفتخریم که می‌توانیم با ارائه ضمانت نامه دو ساله، نهال‌های با کیفیت و سالم را با حداقل هزینه به دست مردم در سراسر ایران عزیزمان برسانیم. همچنین، ما در نهالستان نهالوند با ارائه خدمات پاسخگویی بیست و چهار ساعته، همیشه آماده یاری رسانی به مشتریان خود هستیم. ما برای اطمینان از رضایت مشتریان‌مان، در هر مرحله‌ای از خرید، کاشت و داشت که نیاز به راهنمایی داشته باشید پاسخگوی شما خواهیم بود.

ما در نهالوند به عنوان یک فروشنده بی واسطه، معتقدیم که فروش مستقیم از نهالستان به باغ و باغچه شما باعث کاهش هزینه‌ها و ارائه قیمت‌های رقابتی به مشتریان می شود. بنابراین، با خرید از ما، شما می‌توانید کیفیت و ارزانی را در یک راستا تجربه کنید. همچنین، در مجموعه نهالوند، مشاوره فنی رایگان به مشتریان ارائه می‌شود. تیم ما متشکل از متخصصین و کارشناسان حرفه‌ای با چند سال تجربه خدمات رسانی در این حوزه همواره در کنار شما خواهد بود.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین دستگیره مناسب هتل ها

نهال بادام

جمع بندی خرید نهال بادام؛ برای بهره‌وری بالا با هزینه کم

اگر شما هم به دنبال احداث یک باغ بادام با سود میلیاردی از طریق خرید نهال بادام از نهالوند هستید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس nahalvand.com مراجعه نمایید.

روش‌های خرید از نهالستان نهالوند شامل خرید حضوری و آنلاین است. برای خرید حضوری، می‌توانید به نهالستان بروید و نهال‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. این روش خرید برای کسانی که در آذربایجان غربی زندگی می‌کنند، مناسب است. اگر شما در محلی دورتر از نهالستان زندگی می‌کنید، می‌توانید از روش خرید آنلاین استفاده کنید. برای خرید آنلاین، می‌توانید به وب‌سایت نهالستان نهالوند مراجعه و نهال‌های مورد نظر خود را از بین محصولات موجود انتخاب کنید. سپس با وارد کردن اطلاعات تماس و آدرس، سفارش خود را ثبت کنید و پرداخت را انجام دهید. نهال‌های شما بسته‌بندی شده و به آدرس مورد نظر ارسال می‌شوند.

 

شماره های کارشناسان نهالوند : 09144801930   –  09144801940

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *