تبلیغات

تبلیغات

جاهای دیدنی ساری

sari2

جاهای دیدنی ساری شامل پارک‌های جنگلی، دریاچه‌ها، بناهای تاریخی و… است. متل قو نیز در فاصله 194 کیلومتری از ساری قرار دارد و یک شهر ساحلی با جاذبه‌های گردشگری و امکانات رفاهی و تفریحی است.

ساری مرکز استان مازندران و شهری با قدمت پنج ‌هزار ساله است. در ساری مناطق حفاظت ‌شده و گونه‌های جانوری مختلفی وجود دارد. همچنین این شهر و اطراف آن مملو از پوشش‌های گیاهی و جنگلی بی‌نظیر است. پارک‌های جنگلی، دریاچه‌ها، چشمه‌ها، آبشارها، بناهای تاریخی، ساحل و بسیاری دیگر از جاهای دیدنی ساری است. متل قو یک شهر ساحلی در فاصله 194 کیلومتری ساری است و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بی‌نظیری دارد. در ادامه جاهای دیدنی و جاذبه‌های شهر ساری را بررسی می‌کنیم.

جاهای دیدنی ساری

ساری یک شهر سرسبز با جاهای دیدنی بی‌نظیر است. بوستان نیلوفر آبی، دریاچه چورت، ساحل خزرآباد، سد سلیمان تنگه، آبشار اوبن و بسیاری از بناهای تاریخی از جاهای دیدنی ساری هستند. در ادامه برخی از جاذبه‌های گردشگری این شهر را بررسی می‌کنیم.

عمارت فاضلی

این عمارت متعلق به دوره‌ی قاجاریه و پهلوی است. عمارت فاضلی در محله‌ی آب انبار نو قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری ساری است. این عمارت از نظر شیوه‌ی ساخت و معماری، ارزش تاریخی بالایی دارد. در دیوا‌رهای حیاط عمارت فاضلی نقوش و تزئین‌های آجری به شکلی سنتی است که زیبایی خاصی را به این عمارت داده است.

جاهای دیدنی ساری

پارک جنگلی شهید زارع

پارک جنگلی شهید زارع از جاهای دیدنی ساری است. این پارک جنگلی در مجاورت تپه‌های جنگلی کم‌ارتفاع دامنه‌ی البرز قرار دارد به همین دلیل بسیار زیبا و جذاب است. این پارک، امکاناتی برای استراحت گردشگران دارد که می‌توانند ساعاتی خوش را در آنجا طی کنند. حتی مسافران می‌توانند برای اقامت رایگان در شب نیز از امکانات این پارک جنگلی استفاده کنند.

آبشار اوبن

اوبن در زبان محلی به معنای زیر آب است. این آبشار از سطح آب‌های آزاد دارای ارتفاع 1800 متر است. آب آبشار اوبن از طریق چشمه‌ای که در بالادست آن قرار دارد تأمین می‌شود. همچنین در نهایت آب این آبشار به شیرین رود می‌ریزد. آبشار اوبن در منطقه حفاظت‌ شده‌ی دودانگه است و منظره‌ی فوق‌العاده زیبایی برای تماشا و عکس ‌برداری دارد.

ساحل خزرآباد

این ساحل در 35 کیلومتری ساری قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری ساری است. ساحل خزرآباد امکاناتی نظیر نیمکت و آلاچیق برای استراحت و تماشای ساحل دارد. در این ساحل امکانات تفریحی نیز برای گردشگران فراهم شده است. البته برای ورود به این ساحل تفریحی باید هزینه ورودی پرداخت کنید.

همچنین بخوانید  دانلود همراه بانک و اینترنت بانک سپه ، رسالت ، تجارت ، ملت و ...

دریاچه چورت

این دریاچه کوچک و جذاب در میان جنگل‌های انبوه قرار دارد. دریاچه چورت در حوالی صبح منظره‌ای دیدنی را به وجود می‌آورد. حوالی صبح مه رقیقی سطح آب این دریاچه را فرامی‌گیرد و صدای دلنشین پرندگان سکوت صبح را بر هم می‌زند و منظره‌ای تماشایی را به وجود می‌آورد. امکان ماهیگیری و قایق‌سواری در این دریاچه وجود دارد ولی باید دقت کنید که از شناکردن در آن پرهیز کنید چراکه در اطراف و کف دریاچه پوششی از گیاهان و بوته‌ها وجود دارد.

جاهای دیدنی ساری

سد سلیمان تنگه

سد سلیمان تنگه از جاذبه‌های گردشگری ساری محسوب می‌شود که در منطقه دودانگه قرار دارد. دهکده آرامش نیز در نزدیکی سد سلیمان تنگه قرار دارد. دهکده آرامش منطقه‌ای سرسبز و بکر است و مناظر زیبایی دارد. از سد سلیمان تنگه می‌توانید مناظر دهکده آرامش و چشم‌اندازی بی‌نظیر را تماشا کنید و لحظاتی را در آرامش سپری کنید. واحدهای اقامتی، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری، آلاچیق‌ها و پمپ‌بنزین نیز از امکانات رفاهی موجود در دهکده آرامش هستند. در سد سلیمان تنگه امکانات تفریحی و گردشگری وجود دارد. امکانات و تفریح‌هایی مانند قایق‌رانی، اسکی روی آب، اتوبوس دریایی، تورهای ماهیگیری و غواصی، زمین بازی، پیست تپه‌پیمایی و جنگل نوردی در سد سلیمان تنگه وجود دارد.

بوستان نیلوفر آبی

بوستان نیلوفر آبی یکی از مناطق منحصربه‌فرد و از جاذبه‌های طبیعی ساری است. این بوستان شامل سه حوضچه‌ی طبیعی است. بیشتر سطح این تالاب را گل‌های نیلوفر آبی فراگرفته است. گل‌های نیلوفر آبی به رنگ صورتی در سطح آب منظره‌ای بکر و تماشایی ایجاد می‌کنند. یکی از حوضچه‌های طبیعی در این بوستان مساحتی به اندازه 2 هکتار از گل‌های نیلوفر آبی را در خود جای‌داده است.

جاهای دیدنی ساری

متل قو

متل قو یا سلمان شهر یک شهر ساحلی است که در فاصله 194 کیلومتری از ساری قرار دارد. این شهر از سمت شمال به دریا و از سمت جنوب با جنگل ختم می‌شود. کلارآباد در شرق سلمان شهر و عباس‌آباد در غرب آن قرار دارد. در سلمان شهر امکان دسترسی آسان و سریع به دریا و جنگل وجود دارد. همچنین در این شهر رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و تفریحات دریایی متنوع و متعددی وجود دارد و برای گردشگری بسیار مناسب است.

در ساحل متل قو تفریحات مهیجی مانند پاراسل، قایق‌سواری، اسکی روی آب، شاتل، بناناسواری، جت اسکی، رانندگی در ساحل، فلای بورد و شنا وجود دارد. رستوران‌های محبوبی در این شهر است و غذاهای متنوعی دارد؛ از فست‌فود گرفته تا غذاهای سنتی و محلی را می‌توانید در آنها پیدا کنید. سلمان شهر جاذبه‌های طبیعی نیز دارد. غار دانیال، جنگل تیلاکنار، پارک ملی خشکه‌داران، منطقه جنگلی جیسا از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در این شهر است.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب از مینروا فیلتر

غار دانیال از شگفتی‌هایی است که در اعماق جنگل وجود دارد. این غار در روستای دانیال واقع در 4 کیلومتری سلمان شهر است و نمایی از شاهکارهای چند میلیون ساله دارد. جنگل تیلاکنار نیز در فاصله کمی از سلمان شهر است و در دل این جنگل یک هتل 4 ستاره معروف وجود دارد. پارک ملی خشکه‌داران در فاصله 30 کیلومتری جاده چالوس – تنکابن قرار دارد. خشکه‌داران جنگلی با انواع درختان انار، توسکا، تمشک وحشی و… است که شما را شگفت‌زده می‌کند. جنگل جیسا نیز در نزدیکی کلارآباد است. این جنگل با رودخانه، چشمه و درختان کهن هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌کند.

جاهای دیدنی ساری

در آخر

ساری مرکز استان مازندران و شهری با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر است. جاهای دیدنی ساری شامل پارک جنگلی، آبشار اوبن، ساحل خزرآباد، دریاچه چورت، سد سلیمان تنگه، بوستان نیلوفر آبی و تعدادی از عمارت‌ها و بناهای قدیمی همچون عمارت فاضلی است. متل قو یا سلیمان شهر نیز که در فاصله 194 کیلومتری از ساری قرار دارد، یک شهر ساحلی با جاذبه‎های طبیعی و گردشگری است. در سلیمان شهر امکانات تفریحی و گردشگری زیادی وجود دارد. از امکانات تفریحی و مهیج در ساحل گرفته تا امکانات رفاهی نظیر رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید در این شهر برای گردشگران فراهم است. از جاذبه‌های طبیعی اطراف سلیمان شهر می‌توان به غار دانیال، جنگل تیلاکنار، پارک ملی خشکه‌داران و منطقه جنگلی جیسا اشاره کرد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *