تبلیغات

تبلیغات

خرید ترانک و ترانکینگ در جنرال کنترل سوپیتا

tranking

 جنرالکنترل عرضه کننده انواع داکت و ترانکینگ ما با بیش از 14 سال سابقه در حوزه‌ی برق و صنعت مفتخر به ارائه محصولات با کیفیت و همکاری با بهترین برندهای این حوزه هستیم.

ترانکینگ یکی از ابزارهای جانبی مهم در صنعت مخابرات به شمار می­‌آید. در واقع ترانکینگ به مجموعه محفظ ه­ای گفته می‌­شود که برای نگهداری کابل مورد استفاده قرار می­‌گیرد. در سیم­‌کشی‌­های تجهیزات مخابراتی از این وسیله برای ایجاد نظم استفاده می­‌شود. جنس آن معمولا از PVC است.

یکی از مشکلات پیش روی تجهیزات مخابراتی این است که در سیستم کابل­‌کشی نظم و ترتیب برقرار شود. در واقع این موضوع به یکی از دغدغه­‌های کاربران نیز تبدیل شده است. اگر در سیستم کابل­‌کشی نظم و ترتیب وجود نداشته باشد ممکن است نتوان از وقوع خطرات پیشگیری کرد. ترانکینگ یکی از ابزارهایی است که این مشکل را حل کرده و از بروز هر نوع حادثه و قطعی کابل پیشگیری می­کند.

 

خرید ترانک

مزایای ترانکینگ

یکی از مزایای استفاده از ترانکینگ این است که به انسجام کابل‌­ها و سیم‌­ها کمک می­کند و این موضوع به نوبه‌ی خود از بروز خطرات پیش‌­بینی نشده جلوگیری خواهد کرد. کابل‌­ها هرچقدر هم که از جنس مقاومی تهیه شده باشند، باز در معرض آسیب قرار دارند. ترانکینگ از کابل­‌ها در برابر هر نوع آسیب محافظت می­کند.

اگر حجم کابل­‌های برق شما زیاد است، استفاده از ترانکینگ باعث می­شود زیبایی ظاهری از بین نرود. بینظمی تعداد زیاد کابل­‌ها و سیم­‌ها که جلوه‌ی ظاهری را تحت ­تاثیر قرار می‌­دهد، همیشه جزء دغدغه­‌های کاربران بوده که امروزه این مشکل توسط ترانکینگ حل شده است.

یکی از مزایای مهم دیگر این است که این ابزار کمک می­کند نویز روی کابل‌­ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد. زیرا وجود تعداد زیادی کابل در کنار هم می‌­تواند نویزهایی تولید کند که باعث کاهش سرعت و کیفیت ارتباطی شود.

مزیت مهم دیگر این است که با استفاده از ترانکینگ، افزودن یک پریز برق و نصب و راه‌­اندازی آن مشکلی ایجاد نمی­کند. حتی می­توان محل پریز را طبق دکوراسیون ساختمان تغییر داد. در حالیکه در گذشته اگر می‌­خواستید یک پریز برق به ساختمان اضافه کنید با مشکلات زیادی روبرو می­‌شدید. شاید حتی مجبور می­‌شدید بخشی از ساختمان را تخریب کنید. ولی اکنون با کمک ترانکینگ شما می­‌توانید به راحتی حتی جای کلید پریزها را هم عوض کنید.

یکی از مزایای مهم این وسیله این است که سیم‌­های برق و تلفن و غیره را از یکدیگر تفکیک می­کند. به دلیل آنکه در داخل ترانکینگ‌­ها محفظه وجود دارد، هر نوع کابل می­‌تواند در محفظه‌ی جداگانه‌­ای قرار داده شود. قرار گرفتن کابل­‌ها در محفظه‌­ای ایمن باعث می­‌شود که با یکدیگر تماس پیدا نکنند و از خطراتی مانند آتش‌­سوزی جلوگیری شود و در نتیجه ایمنی سازه افزایش پیدا کند.

همچنین بخوانید  راهنمای سفر با تورهای جذاب و اقامت در جزایر شگفت‌انگیز!

اجزای داخلی ترانکینگ

یک ترانکینگ از این اجزا تشکیل شده است: پارتیشن، بست نهایی یا مسدود کننده، قطعه‌ی اتصال، زاویه‌ی داخلی، زاویه‌ی خارجی، زاویه‌ی تخت، سه راهی، کادر ماژول

پارتیشن­‌ها مسیر سیم‌­ها و کابل‌­ها را جدا کرده و از تداخل مغناطیسی آنها جلوگیری می­‌کنند. کاربرد مسدود کننده برای بستن انتهای ترانک است. البته به زیبایی نیز می‌­تواند کمک کند.

زاویه‌ی داخلی برای اتصال ترانکینگ در گوشه‌‌ی داخلی دیوار با زاویه‌ی نود درجه استفاده می­‌شود. زاویه‌ی خارجی برای اتصال ترانکینگ در گوشه‌ی خارجی دیوار با زاویه‌ی قائم است. کاربرد زاویه‌ی تخت برای اتصال قائم و تخت دو ترانک به یکدیگر استفاده می­شود. سه راهی به ایجاد انشعاب در مسیر ترانکینگ کمک می­کند. قطعهی اتصال، دو ترانک را به یکدیگر متصل کرده و محل اتصال را می­‌پوشاند. کاربرد کادر ماژول نیز برای نصب کلید و پریز در مسیر ترانکینگ است.

انواع ترانکینگ

ترانکینگ انواع مختلفی دارد. ترانکینگ دیواری یکی از انواع آن است که به راحتی تعداد زیادی کابل را در خود جای می­‌دهد و می­توان آن را به دیوار چسباند. سامان­دهی کابل­‌های تلفن و برق و … و جای‌گیری آنها در یک محفظه، علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری به طول عمر آنها نیز کمک می­کند. این ترانکینگ­‌های دیواری را می­توان به دیوار چسباند یا آنها را پرچ کرد. البته برخی از آن‌ها به صورت خود چسب هستند و قابلیت چسبیدن به دیوار را دارند. از این ابزار می­‌توان در ساختمان­‌های مسکونی نیز استفاده کرد. از ترانکینگ دیواری می­توان در محیط­‌های پر رفت و آمد استفاده کرد.

نوع دیگر ترانکینگ کف خواب نام دارد. این ابزار از یک ورق گالوانیزه تشکیل شده و در واقع همان سینی کابل است. تعدادی محفظه نیز در داخل آن وجود دارد که به کمک دیواره‌­هایی از هم مجزا می­شوند. اتصال این ابزار توسط پیچ و مهره است و برعکس مدل دیواری حالت خود چسب ندارد.

هنگام تهیه‌ی ترانکینگ کف خواب باید به طول، عرض، ارتفاع و ضخامت آن توجه کرد. دلیل استفاده از این مدل ترانکینگ این است که در سطح بستر یا کف سازه، محیط ایمنی برای کابل­‌ها و سیم‌­های برق فراهم شود تا از آنها محافظت کرده و به سیستم نظم و ترتیب ببخشد. این ابزار به ما این امکان را می­دهد که از جریان برق با استفاده از انواع جعبه پریز، انشعاب­‌گیری کنیم. مخصوصا در ساختمان­‌هایی که مساحت بسیار زیادی دارند این ابزار کمک می­کند تا دسترسی به جریان برق همواره امکان­‌پذیر باشد. علاوه بر آن در محیط­‌هایی مانند بیمارستان، مراکز آموزشی و تفریحی و برخی مراکز تجاری نیز می­توان از این ابزار استفاده کرد.

همچنین بخوانید  لوازم یدکی استوک بخریم یا اورجینال ؟

 

خرید ترانک

تفاوت ترانکینگ و داکت

داکت یک کانال پلاستیکی است که روی سطوح نصب می­شود. در واقع از داکت برای نظم‌­دهی و ساماندهی کابل‌­ها و جلوگیری از هر نوع آسیب استفاده می­شود. داکت‌­ها بر روی کف، سقف و دیوار نصب می‌­شوند و به کابل­‌های عبوری آرایش منظمی می­‌بخشند.

با وجود اینکه ترانکینگ و داکت در ظاهر برای هدف یکسانی مورد استفاده قرار می­گیرند، ولی تفاوت‌­های قابل توجهی با یکدیگر دارند.

مهم­ترین تفاوت بین این دو این است که داکت برای محیط­‌های کوچک استفاده می­شود و اندازه و ابعاد آن با ترانکینگ متفاوت است. در واقع داکت برای محیط­‌هایی مورد استفاده قرار می­گیرد که حجم سیم‌­کشی پایین باشد. تفاوت دیگر این است که نصب و راه‌­اندازی این دو ابزار با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر تفاوت­‌های ذکر شده، مقاومت ترانکینگ نیز بیشتر از داکت است و برای سیم‌­کشی‌­هایی که نیاز به محافظت بیشتری دارند، استفاده از ترانکینگ بهتر است.

انعطاف‌­پذیری در محل قرارگیری پریزها و تغییر آن، یکی دیگر از مزایای ترانکینگ و تفاوت‌­های آن با داکت است. تشخیص این دو ابزار از یکدیگر بسیار ساده است. داکت­‌ها ظاهری ساده دارند ولی ترانک‌­ها از اجزای داخلی تشکیل شده­اند.

خرید ترانک در جنرال کنترل

قبل از خرید، باید به برخی نکات توجه کنید.

  1. محیطی که قرار است در آن از ترانکینگ استفاده کنید چه محیطی است؟ کاربری محیط و مساحت آن برای خرید این تجهیزات اهمیت دارد.
  2. جنس ترانک را باید با توجه به محیط انتخاب کنید. جنس این ابزار، اگر قرار است در محیط­‌های پر خطر استفاده شود، باید استحکام زیاد داشته و ضد حریق باشد.
  3. به هزینه نیز باید توجه داشته باشید. هرچه جنس ترانک کیفیت بالاتری داشته باشد، هزینه­‌ای که باید بپردازید بیشتر است. البته ایرانی یا خارجی بودن جنس نیز در قیمت تاثیر دارد. پس ضروری است که با توجه به میزان بودجه و نیاز خود اقدام به خرید ترانکینگ کنید.

 

خرید ترانک

سخن پایانی

ترانکینگ ­ها تجهیزات نوینی هستند که برای اهدافی چون انواع کابل­‌کشی و سیم­ های برق و غیره مورد استفاده قرار می­گیرند. این تجهیزات مزایایی دارند که استفاده از آن‌ها را جذاب می­کند. مزایایی مانند دوام بالا، مقاومت در برابر ضربه، ضد حریق بودن و حتی ضد آب بودن، این محصولات را بسیار محبوب کرده است.

سوپیتا سال‌ها در زمینه تولید انواع ترانک و متعلقات آن فعالیت دارد. و انواع این تجهیزات را با ابعاد مختلف و رنگ های متنوع به بازار عرضه کرده است. چنانچه قصد خرید این محصول را دارید برای مشاوره میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. شما می‌توانید تمام محصولات را چه به صورت عمده و چه به صورت تک، سفارش دهید و در هر کجا باشید برای شما ارسال خواهد شد. برای سفارش و یا پیگیری سفارش خود میتوانید با شماره تلفن 09395022944 تماس بگیرید و یا از طریق آدرس (esoupita.com) از محصولات ما دیدن کنید.

همچنین بخوانید  چگونه تلویزیون آبخورده خود را تعمیر کنیم؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *