تبلیغات

تبلیغات

چگونه تلویزیون آبخورده خود را تعمیر کنیم؟

tv-abkhorde

تعمیر تلویزیون آبخورده

تا آنجایی که می‌توانید از آب ریختن روی تلویزیون جلوگیری کنید؛ برای جلوگیری از آب ریختن به صورت تصادفی و رطوبت بیش از حد می‌توانید از محافظ صفحه نمایش استفاده کنید. این قطعه کاملا از پنل یا صفحه نمایش شما محافظت و از بروز آسیب‌های جدی به آن جلوگیری می‌کند. این روزها با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و دلار، قیمت دستگاه‌های هوشمند بسیار بالا رفته است. بنابراین نه تنها خرید بلکه تعمیر تلویزیون آبخورده هم هزینه‌ی بسیار زیادی خواهد داشت.

تعمیر تلویزیون آبخورده بسیار دشوار است و نحوه‌ی تعمیر کردن آن براساس نوع مشکل، شدت و محل بسیار متفاوت می‌باشد. در صورتیکه صدمه‌ی وارد شده توسط آب کم باشد، می‌توانید تلویزیون را از برق بکشید و آن را به یک مکان خشک منتقل نمایید. مطمئن شوید که تلویزیون به اندازه کافی از اشیا دیگر فاصله دارد تا هوا به خوبی در جریان باشد. باید تمام راه‌هایی که منجر به خشک شدن رطوبت می‌شود را امتحان کنید. اما در صورتی که میزان آب ریخته شده زیاد باشد، حتما باید از یک متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید تا مشکل دستگاه شما را رفع نمایند. مرکز تخصصی تعمیرات پنل بهترین انتخاب جهت تعمیر تلویزیون آبخورده شماست.

تعمیر تلویزیون شکسته

بعد از تعمیر تلویزیون آبخورده یکی دیگر از موضوعاتی که این روزها کاربران زیادی با آن مواجه می‌شوند، چگونگی تعمیر تلویزیون شکسته است. همانطور که گفته شد پنل یا همان صفحات LED و LCD بخش اصلی هر تلویزیون به شمار می‌رود. موضوع تعمیر تلویزیون شکسته منجر شده تا افراد زیادی متحمل هزینه‌های سنگینی شوند. توجه فرمایید که در برخی از مواقع اصلا ضروری نیست تا پنل شکسته خود را تعمیر نمایید و راهی جز تعویض ندارید. جهت تشخیص چنین مواردی حتما از یک کارشناس خبره کمک بگیرید.

مهم‌ترین سوالات مطرح شده توسط کاربران پیرامون شکستگی پنل تلویزیون‌های ال ای دی، ال سی دی و پلاسما است. معمولا مراجعه‌کنندگان به نمایندگی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا تعمیر تلویزیون شکسته امکان‌پذیر است یا خیر؟ در صورت تعمیر چقدر باید هزینه کنند؟ متخصصان نمایندگی تعمیر پنل با توجه به دانشی که در این زمینه دارند بهترین پاسخ و خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهند. آن‌ها در ابتدا نگاهی کلی به پنل و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی این قطعه می‌اندازند، سپس به صورت دقیق‌تر مشکل را مورد بررسی قرار می‌دهند. پنل تلویزیون‌های LED، LCD جزو بخش‌های مهم و حیاتی سیستم‌های تلویزیونی امروزی است که باید به خوبی از آن نگهداری نمایید.

تعمیر پنل تلویزیون پلاسما

همانطور که مستحضر هستید پنل تلویزیون‌های پلاسما با دستگاه‌های دیگر کمی متفاوت هستند. به همین دلیل هزینه شکستگی آن‌ هم با انواع دیگر کاملا فرق دارد. نداشتن بک لایت یکی از تفاوت‌ها میان آن‌هاست. تلویزیون‌های پلاسما از پنل‌های شیشه‌ای یا کپسولی مانند تشکیل شده‌اند که با وارد شدن کوچک‌ترین ضربه‌ای دچار شکستگی‌های جدی خواهند شد. در چنین شرایطی هیچ راهی برای تعمیر تلویزیون شکسته شما وجود ندارد و باید به فکر پنلی دیگر برای تلویزیون پلاسمای خود باشید. 

همچنین بخوانید  سرور کلیک بهترین شرکت برای خرید هاست لینوکس و ویندوز

همچنین پنل‌های پلاسما به دلیل نداشتن بک لایت، برد آن‌ها حذف و از بردهای xmain و ymain استفاده شده است. این نوع پنل در صورتیکه به دلیل کارکرد بالا، وارد شدن ضربه، ریختن آب، نوسانات برقی و … دچار مشکل شود، جهت تعمیر آن باید از کارشناسان کمک بگیرید زیرا بررسی و رفع مشکل در این نوع تلویزیون به مراتب پیچیده‌تر از مابقی است. متخصصان با داشتن تجهیزات پیشرفته، قطعه معیوب را شناسایی کرده و درصدد رفع مشکل به وجود آمده برمی‌آیند.

تعمیر تلویزیون آبخورده

تعمیر تلویزیون شکسته LCD

پنل ال سی دی نوع دیگری است که برای نمایش دادن تصاویر از کریستال مایع استفاده می‌کند و با بهره‌گیری از یک نور پس زمینه و یا منعکس کردن نور، تصاویر را به صورت رنگی و یا سیاه و سفید نمایش می‌دهد. ال سی دی‌ها با توجه به نوع قرار گرفتن کریستال مایع، الکترودها و نحوه‌ی چیدمان دامین و ساب دامین‌ها، به انواع گوناگونی با نام‌های P-MVA، VA، TN film، S-MVA و IPS و S-PVA دسته بندی شده است که هر کدام از آن‌ها با توجه به ساختار متفاوتی که دارند در زمینه‌های مختلف مانند لپ تاپ، مانیتور، تلویزیون و … کاربرد دارند. کارشناسان نمایندگی تعمیر پنل باتوجه به تجربه‌ی بالای 10 سالی که دارند با کلیه‌ی ویژگی‌های این پنل آشنا هستند و تعمیر پنل شکسته شده را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

تعمیر پنل شکسته LED

پنل تلویزیون‌های ال ای دی تفاوت چندانی با تلویزیون‌های ال سی دی ندارند، فقط این پنل‌ها جهت تولید نور به جای لامپ فلورسنت از سیستم‌های نورافشانی LED استفاده می‌کنند. در واقع تلویزیون‌های ال ای دی کیفیت بسیار بالاتری دارند و تصاویر را با رزولوشن بهتری نمایش می‌دهند. در این پنل‌ها به جای بهره‌گیری از سیستم بک لایت یکدست که کنتراست تصاویر را محدود می‌نماید، از پیکسل‌ها توسط لامپ‌های ال ای دی نوردهی می‌شوند.

محل قرارگیری این ال ای دی‌ها در پشت پنل و یا کناره‌های آن تعبیه شده‌اند که امروزه قرار گرفتن آن‌ها در قسمت کناره‌ها بیشتر دیده می‌شود. باید توجه داشت که این تلویزیون‌ها به صورت 100 درصد ال ای دی نیستند و نباید این نام برای آن‌ها در نظر گرفته شود. دستگاه‌هایی به صورت واقعی ال ای دی هستند که نمایشگرهای بسیار بزرگی داشته باشند. معمولا از آن‌ها در استادیوم‌ها استفاده می‌شود. پنل‌های ال ای دی بسیار حساس هستند و با کوچک‌ترین ضربه‌ای شکسته می‌شوند. در صورت بروز چنین مشکلی، تعمیر تلویزیون شکسته را به دست متخصصان حاذق بسپارید. زیرا لامپ‌های ال ای دی بسیار ظریف می‌باشند و با کوچک‌ترین خطایی از بین می‌روند. شکستگی پنل معمولا قابل تعمیر نیست اما جهت اطمینان از مراکز معتبر مشاوره و خدمات بگیرید.

همچنین بخوانید  گواهی حلال چیست؟

تعمیر تلویزیون شکسته OLED

نمونه دیگری از پنل‌ها OLED نام دارد. یکی از بارزترین ویژگی‌های این پنل، نمایش دادن رنگ سیاه با بالاترین کیفیت است. پنل‌های اولد هنگام مواجه شدن با رنگ سیاه، چراغ‌های تصویر را خاموش و با این روش غلظت رنگ سیاه را دو برابر می‌کنند. یکی دیگر ویژگی‌های پنل تلویزیون اولد، درخشندگی بالای تصاویر، بالا بودن رزولوشن تصاویر، بالا بودن کیفیت و وضوح خوب تصاویر است.

چنین خصوصیاتی منجر شده تا تلویزیون‌هایی با پنل‌های OLED نسبت به دستگاه‌های دیگر برتری پیدا کنند. جالب است بدانید که در تلویزیون‌های اولد، لامپ تصویر به کلی حذف شده است و چیزی که منجر به نمایش تصاویر می‌شود، خاموش و روشن شدن پیکسل‌های صفحه نمایش می‌باشد. پیکسل سوختگی، یکی از مشکلات رایج در این پنل‌هاست. زیرا از آنجاییکه توسط دیوید ارگانیک رنگ‌ها تولید می‌شوند، روشن ماندن طولانی مدت این دیودها، منجر به داغ شدن و در نتیجه سوختگی آن‌ها خواهد شد. تعمیر تلویزیون شکسته اولد نیاز به تجهیزات خاصی دارد که کارشناسان نمایندگی تعمیر پنل به خوبی از عهده‌ی آن برمی‌آیند.

تعمیر تلویزیون آبخورده

پنل تلویزیون QLED

و رتبه نهایی انواع پنل‌های تلویزیون را پنل QLED دریافت می‌کند. فناوری به کار رفته شده در پنل کیولد از ترکیب Quantom dot + LED = QLED به دست آمده است. نمایندگی سامسونگ برای نخستین بار در سال 2017 تلویزیون‌هایی با نام QLED را به جهان معرفی نمود. اگرچه تکنولوژی به کار رفته در این پنل‌ها خیلی جدید نیست اما مدل‌های جدید QLED 2017 تفاوت بسیار زیادی با نسل قبلی خود دارند.

پنل‌های کیولد دارای یک لایه‌ی نازک از فیلم یا پیکسل‌های کوانتومی است که با عبور نور از میان آن‌ها تصاویر نمایش داده می‌شوند. لایه مذکور از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده که هر کدام از این ذرات باتوجه به ابعادش (بین 2 تا 10 نانومتر) نور جداگانه‌ای را از خود ساطع می‌کنند. ابعادی که این ذرات دارند، طول موج نور ساطع شده آن‌ها را مشخص کرده و از همین طریق رنگ‌های گوناگون ایجاد می‌کنند. در نسل سوم این ذرات بهینه شده‌اند و حالا مجهز به هسته‌های آلیاژ فلزی جدید و بدنه‌ی فلزی هستند. به طور کلی می‌توان گفت که این پنل‌ها تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش می‌دهند و در برابر سوختن پیکسل‌ها مقاومند. اما به این معنا نیست که در برابر خرابی‌های دیگر مانند شکستگی، آبخوردگی، خراشیدن و … مقاوم باشد. نمایندگی تعمیر تلویزیون آبخورده در زمینه‌ی تعمیر تلویزیون شکسته و آبخورده بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد.

 

درباره‌ی نمایندگی تخصصی تعمیر پنل در تهران

در این مقاله نکاتی درباره‌ی تعمیر تلویزیون آبخورده و تعمیر تلویزیون شکسته در اختیار شما گذاشتیم. همانطور که می‌دانیم تلویزیون جزو پرکاربردترین دستگاه‌های امروزی‌ست و افراد زیادی برای تماشای فیلم، بازی و … زمان می‌گذارند. با پیشرفت تکنولوژی و بهنیه شدن قطعات تلویزیون، دیگر افراد عام قادر به تعمیر خرابی‌های پیش آمده در دستگاه‌ها نیستند و جهت بررسی و رفع مشکل باید از نیروهای متخصص کمک بگیرید. مرکز تعمیر پنل سال‌های زیادی است که فقط تعمیرات بخش پنل تلویزیون را انجام می‌دهند. این مجموعه توسط افرادی کارآمد و با تجربه اداره می‌شود که در کنار تجربه و مهارتی که دارند با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته به تعمیر تلویزیون آبخورده و شکسته شما می‌پردازند؛ البته توانایی حل مشکلات دیگر پنل را نیز دارند. سرعت عمل و داشتن دقت بالا از ویژگی‌های اصلی این افراد است. این مجموعه با خدمات‌دهی بالای خود لبخند رضایت روی لبان مشتریان خود می‌آورند.

همچنین بخوانید  کاربرد ماژول سیسکو  SFP-10G-SRدر کدام سوئیچ هاست؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *