تبلیغات

تبلیغات

چگونه ایردراپ بگیریم؟ آموزش دریافت رایگان رمز ارز

airdrapp

گرفتن ایردراپ ارز دیجیتال (Crypto Airdrop) یکی از راه‌های دریافت رایگان توکن است که می‌تواند برای شما سودآوری نیز به‌همراه داشته باشد. پروژه‌ها عموما برای جلب توجه و جذب مخاطبان بیشتر از این روش استفاده می‌کنند. اما چگونه می‌توانیم در ایردراپ های جدید ارز دیجیتال شرکت کنیم؟

ایردراپ کریپتویی چیست؟

ایردراپ ارز دیجیتال یک ابزار بازاریابی است که پروژه‌های رمز ارزی از طریق آن بخشی از توکن‌های خود را به‌صورت رایگان به یک سری از کاربران واجدالشرایط اهدا می‌کنند.

جالب است بدانید ایردراپ روشی است که سازمان‌ها یا دولت‌ها از آن برای رساندن اقلام خاص نظیر مواد غذایی، پوشاک، مهمات یا دیگر موارد به ساکنان یک منطقه استفاده می‌کنند. در این روش، کالاها درون جعبه‌های مخصوص بسته‌بندی‌شده و از داخل هواپیما به بیرون پرتاب می‌شوند. نام ایردراپ رمز ارزی نیز از این روش گرفته شده است.

یکی از ویژگی‌های ایردراپ‌ها که باعث علاقه‌مندی کاربران شده، پتانسیل سودآوری آن‌هاست. مثلا در 18 مارس 2022 (27 اسفند 1400)، 150 میلیون واحد توکن APE به هولدرهای ان اف تی‌های مجموعه بورد ایپ یات کلاب (BAYC) ایردراپ شد. در آن زمان، هر هولدر این مجموعه NFT توانست تا حداکثر 10,950 واحد توکن به‌دست آورد. در روز عرضه، قیمت رمز ارز APE حدود 8.5 دلار بود اما در روز بعد به 13 دلار رسید. این یعنی دریافت‌کنندگان این ایردراپ که سریعا به فروش توکن‌های خود طی 24 ساعت اقدام کردند، بین 93,000 تا 142,000 دلار سودآوری داشتند.

ایردراپ‌های کریپتویی چیز جدیدی نیستند و از سال 2014 تا کنون در این بازار حضور داشته‌اند. اولین پروژه استفاده‌کننده از این روش، Auroracoin بود که قصد داشت رمز ارز AUR را به دارایی کریپتویی ملی کشور آیسلند تبدیل کند. پس از آن، چندین پروژه شناخته‌شده نظیر استلار لومنز (XLM)، بیت کوین کش (BCH) و یونی سواپ (UNI) نیز به برگزاری ایردراپ اقدام کردند.

انواع ایردراپ‌های ارز دیجیتال

پیش از اینکه به آموزش نحوه شرکت در ایردراپ رمز ارزی بپردازیم، بهتر است با انواع مدل‌های این روش آشنا شویم. علت آن است که افراد واجدالشرایط در هر مدل، بسته به یک سری معیارها انتخاب می‌شوند:

  • استاندارد (Standard): در نوع استاندارد، شما باید صرفا علاقه خود به دریافت توکن‌ها را نشان داده و یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. برای این کار، در وبسایت‌های مخصوص عرضه ایردراپ نظیر DappRadar.com یک بخش مشخص وجود دارد که شما با زدن دکمه دریافت، در آن شرکت خواهید کرد. این مدل به‌خاطر سادگی و رقابت بالا، محبوب‌ترین روش است. در ادامه، برندگان از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند.

  • بانتی یا جایزه‌ای (Bounty): در این مدل، شما ملزم به انجام یک سری وظایف خاص نظیر دنبال کردن صفحه رسانه اجتماعی پروژه، انجام تراکنش، کمک به تبلیغ پروژه یا دعوت از دیگران برای پیوستن به جامعه طرفداران آن هستید. حالا هر وظیفه چند امتیاز دارد که با مقدار ایردراپ دریافتی همسو است. در حالت کلی، برای کسب توکن‌های رایگان پروژه مربوطه، باید به یک حداقل امتیاز مشخص برسید. ایردراپ رمز ارز ARB در شبکه آربیتروم از این مدل بود.

  • هولدر (Holder): در مدل هولدر، شرکت‌کنندگان صرفا با نگهداری مقدار مشخصی از یک ارز دیجیتال، واجدالشرایط دریافت ایردراپ خواهند شد. در این حالت، یک اسنپ‌شات برای یک تاریخ یا دوره مشخص گرفته شده و بر اساس آن هولدرهای واجدالشرایط تعیین می‌شوند.

  • اختصاصی (Exclusive): همانطور که از نامش مشخص است، ایردراپ‌های اختصاصی به یک سری افراد خاص مشخص‌شده اهدا می‌شوند. معمولا، افراد انتخابی نقش مهمی در پیشبرد پروژه داشته یا از ابتدای کار در توسعه آن مشارکت داشته‌اند. مثلا ایردراپ رمز ارز UNI صرافی یونی سواپ مبتنی بر این مدل بود.

همچنین بخوانید  جذاب‌ترین بازی‌های PS5 برای تازه‌واردها به دنیای سونی

 

 

ایردراپ

چگونه ایردراپ ارز دیجیتال بگیریم؟

برای دریافت ایردراپ رمز ارزی باید یک سری گام‌ها را انجام دهید که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم.

1. ساخت کیف پول ارز دیجیتال

مهمترین مرحله برای گرفتن ایردراپ‌های کریپتویی، داشتن یک والت است. امروزه کیف پول‌های مختلفی نظیر متامسک، تراست والت و بسیاری دیگر وجود دارند که به‌خاطر پشتیبانی از بلاک چین‌های متعدد، کار دریافت توکن‌های رایگان پروژه‌های مختلف را ساده‌تر کرده‌اند.

2. هولد کردن مقدار مشخصی توکن

همانطور که گفتیم، یکی از مدل‌های ایردراپ پروژه‌ها، روش هولدر است. در این مدل، پروژه‌های جدید عموما به هولدرهای یک سری رمز ارزهای معروف نظیر اتریوم و بیت کوین مقداری رمز ارز هدیه می‌دهند. مثلا علت انتخاب اتریوم، محبوبیت و همچنین احتمالا فعالیت پروژه مربوطه روی این بلاک چین است. بنابراین بد نیست مقداری از رمز ارزهای معروف را همیشه در والت خود داشته باشید.

3. دنبال کردن اخبار

اگر پروژه‌ای تازه فعالیت خود را شروع کرده است و پتانسیل رشد آن وجود دارد، احتمال عرضه توکن‌های رایگان از طریق ایردراپ نیز بعید نیست. مثلا پروژه آربیتروم طی چندین سال فعالیت خود رمز ارز بومی نداشت، اما چند ماه پیش به توسعه توکن ARB و ایردراپ آن به یک سری از افراد خاص که پیشتر از این پلتفرم استفاده کرده بودند پرداخت.

نکته اینجاست که پس از اعلام خبر ایردراپ توکن‌های ARB، افراد تازه وارد به شبکه اربیتروم واجدالشرایط دریافت این توکن‌ها نبودند. بنابراین، اطلاع از انواع پروژه‌ها و به‌روز نگه‌داشتن خودتان یکی از گام‌های مهم برای دریافت ایردراپ‌های جدید است.

4. استفاده از وبسایت‌های مخصوص

علاوه بر اخبار، وبسایت‌هایی نظیر CoinMarketCap ،Airdrop.io ،Airdopalert و DappRadar هستند که با مراجعه به آن‌ها، جدول زمانی انواع ایردراپ‌های جدید را پیدا می‌کنید.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، وب سایت DappRadar یکی از پلتفرم‌های محبوب برای دریافت ایردراپ‌های استاندارد است که صرفا با زدن یک دکمه در قرعه‌کشی پروژه‌های مربوطه شرکت خواهید کرد. مثلا برای شرکت در ایردراپ رمز ارز KNIGHT کافی است روی دکمه “Join now” کلیک کنید. برای اطلاع از آخرین اطلاعیه‌های مربوط به ایردراپ‌های جدید نیز می‌توانید ایمیل خود را در قسمت پایین صفحه وارد کرده روی “Subscribe” کلیک نمایید.

ایردراپ

5. تحقیق درباره پروژه

مهمترین کار در خصوص ایردراپ‌های نوع بانتی و جایزه‌ای، تحقیق درباره پروژه مربوطه است. این کار برای دیگر مدل‌ها نظیر استاندارد که به کار خاصی نیاز ندارند، اهمیت آنچنان بالایی ندارد. اما در خصوص مدل بانتی چون به انجام یک سری وظایف نیاز است، الزام تحقیق عمیق درباره پروژه را پررنگ‌تر می‌کند.

علت آن است که برخی از ایردراپ‌های مدل بانتی اسکم و کلاهبرداری هستند. در این روش، کلاهبرداران مثلا از شما می‌خواهند مقداری رمز ارز برای یک آدرس ارسال کرده تا واجد شرایط شرکت در دریافت توکن‌های رایگان آن شوید. یا مثلا از آنجایی که یکی از وظایف مورد نیاز پروژه‌ها انجام تراکنش در شبکه است، شما را به خرید یک ارز دیجیتال خاص ترغیب می‌کنند که ممکن است صرفا کلاهبرداری بوده و ارزش خاصی نداشته باشد.

همچنین بخوانید  از کجا مودم بخرم؟ معرفی فروشگاه آنلاین خرید مودم همراه و ثابت

بنابراین پیش از اقدام، همیشه تحقیقات کامل شخصی خود را انجام داده و ویژگی‌های پروژه نظیر وایت پیپر، تیم توسعه، ارتباط با دیگر پروژه‌ها یا افراد با آن را بررسی کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *