تبلیغات

تبلیغات

از کجا مودم بخرم؟ معرفی فروشگاه آنلاین خرید مودم همراه و ثابت

datis

از کجا مودم بخرم؟ یکی از سوالات مهم کاربران این است که از کجا و کدام فروشگاه می توانیم با خیال راحت مودم اینترنت خریداری کنیم؟ در صورتی که قصد خرید مودم همراه 4G و 5G را دارید و هنوز تصمیمم نگرفته اید در ادامه نکات مهمی را به شما عزیزان آموزش می دهیم که هنگام خرید می تواند برای شما راهگشا باشد. در ادامه همراه داتیس نتورک باشید.

 

مودم اینترنت همراه و ثابت

اینترنت جزء جدایی ناپذیر زندگی ما شده است و بسیاری از فعالیت های روزمره بدون کمک گرفتن از این فضا سخت و زمان بر است. بنابراین تصور دنیای بدون اینترنت دیگر قابل تحمل نیست.

مودم دستگاهی است که امکان اتصال ما به اینترنت را فراهم می کند و تفاوت اصلی آن ها در نوع فناوری ارتباطی است که پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال اگر شما از طریق خطوط تلفن و سرویس ADSL بخواهید به اینترنت متصل شوید لازم است مودمی خریداری کنید که از این فناوری پشتیبانی کند و اصطلاحا به این نوع مودم ها ADSL Modem گفته می شود. یا مثلا اگر بخواهید از اینترنت 4G استفاده کنید باید مودم همراه و جیبی 4G/5G خریداری کنید.

مودم، دستگاهی است که کارش دریافت و تبدیل داده‌ها منتقل شده توسط روش‌های مختلف ارتباطی است.

مودم داده‌هایی را که از طرف شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت دریافت می‌کند به داده‌هایی تبدیل می‌کند که می‌توانند توسط موبایل، لپ‌تاپ یا هرگونه تجهیزات شبکه دیگری مورد استفاده قرار گیرند.

اسم مودم از ترکیب ابتدای دو واژه Modulator و Demodulator ساخته شده است.

همچنین برند های مختلفی اقدام به تولید مودم می کنند که بسته به اعتبار برند قیمت محصولات نیز متفاوت خواهد بود اما معروف ترین ها TP-Link و  D-Link و تندا و یوتل و … می باشند.

اینترنت و فضای مجازی این روزها با زندگی روزمره ما گره خورده است و بدون اتصال به اینترنت بسیاری از فرایندهای ما غیرقابل انجام است.

برای اتصال به اینترنت به مودم نیاز داریم اما کافی است به فروشگاه های کامپیوتر مراجعه کنید تا سردرگم شوید که کدام مدل برای من مناسب است و از کجا بفهمم که خرید درستی داشته ام. 

از کجا مودم بخرم

 

انواع مودم

انواع مودم از نظر نوع اتصال به شرح زیر است:

  • ADSL
  • VDSL
  • 3G
  • 4G
  • 5G
  • LTE

آشنایی با انواع مودم برای اتصال به اینترنت

مودم ها انواع مختلفی داشته اند که برخی از آن ها از رده خارج شده اند و هم اکنون دیگر کاربردی ندارند مثل Dial-Up که در سال های گذشته استفاده می شد.

همچنین بخوانید  جک ریلی یا جک بازویی؟ + معرفی 10 مورد از مزایا و معایب

اما در حال حاضر فناوری های جدیدترین مثل ADSL و VDSL و 4G و 5G و LTE و … ارائه شده اند که از نظر سرعت و کیفیت و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند.

مودم های 4G و 5G ثابت یا جیبی همراه

با گسترش شبکه های موبایلی در سراسر کشور کمتر نقطه ای وجود دارد که تحت پوشش اپراتور های موبایل نباشد، حتی دور ترین نقطه های کشور نیز در حال حاضر در پوشش شبکه است.

بنابراین برای نقاطی که خط تلفن ندارند و یا در منطقه آن ها سرویس ADSL یا VDSL ارائه نمی شود یا قصد دارند در بتوانند در هر مکانی از اینترنت استفاده کنند و به طور خلاصه قصد دارند از سرویس 4G یا 5G استفاده کنند لازم است به سمت مودم های جیبی همراه بروند که توسط برند های داخلی و خارجی ارائه می شود.

مودم های ADSL و VDSL

استفاده از مودم ADSL، یکی از رایج‌ترین روش‌های اتصال به اینترنت است.

 ارتباط مودم با سرویس دهنده اینترنت با استفاده از یک پورت متصل به شبکه تلفن انجام می‌گیرد و هنگامی که سرویس دهنده اطلاعات پیکربندی را تایید کرد، امکان اتصال به اینترنت فراهم می‌شود.

انتقال داده‌ها در شبکه به صورت بی‌سیم (وایرلس) و یا بااستفاده از سیم با استفاده از پورت LAN نجام می‌‌شود.

سرویس VDSL جدیدتر است و سرعت بالاتری دارد.

از کجا مودم بخرم

 

به چه نکاتی را باید در خرید مودم توجه کنیم؟

با توجه به تنوع بالا در برند و مدل های مودم لازم است در هنگام خرید به نکات به خصوصی دقت کنید تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید.

به طور خلاصه باید مودم را از جوانب زیر بررسی کنید تا بتوانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید:

  • نوع فناوری ارتباطی : پشتیبانی از ADSL یا VDSL یا هردو
  • تعداد پورت Ethernet یا اتصال کابلی : معمولا همه مودم ها پشتیبانی می کنند اما در تعداد تفاوت است.
  • پشتیبانی از فناوری وای فای یا ارتباط بی سیم
  • امنیت و سرعت مودم
  • پهنای باند مودم
  • برند تولید کننده مودم
  • تعداد آنتن وای فای
  • قابلیت ها و امکانات جانبی
  • شبکه های پشتیبانی شده

از کجا مودم بخرم؟

حتما این سوال در ذهن شما هم نقش بسته است و انتخاب فروشگاه و محل خرید مودم شاید دشوار باشد.

اگر می خواهید خیال شما راحت باشد باید از فروشگاهی خرید کنید که نماد اعتماد الکترونیک و پروانه کسب داشته باشد. فروشگاه داتیس نتورک با داشتن مجوز های قانونی فعالیت در فضای مجازی و داشتن نماد اعتماد الکترونیک و پروانه کسب و ارائه ضمانت سلامت کالا و گارانتی های معتبر بهترین فروشگاه آنلاین برای خرید مودم همراه و ثابت است.

همچنین بخوانید  شغلی که برایم پر سود ترین بود

برای خرید مودم همراه و ثابت به وب سایت فروشگاه داتیس نتورک با آدرس www.datisnetwork.com مراجعه کنید و مودم خود را به صورت آنلاین با بهترین قیمت و کیفیت سفارش دهید.

نکته مهم درباره فروشگاه داتیس نتورک این است که ما به شما تضمین می دهیم کالای اصل و اورجینال را به دست شما برسانیم و هرگز کیفیت را فدای قیمت نخواهیم کرد. با آسودگی خاطر از Datisnetwork.com خرید کنید.

سخن پایانی

توصیه ما به شما عزیزان این است که قبل از خرید هر دستگاه الکترونیکی حتما مشخصات آن را با دقت مطالعه کنید زیرا در صورتی که بدون اگاهی خرید کنید ممکن است آن چیزی نباشد که فکر می کردید.

در این مقاله راهنمای خرید مودم تلاش کردیم به شما آموزش دهیم هنگام خرید مودم اینترنت به چه نکاتی باید توجه کنید، این شما هستید که باید با چشم باز اقدام کنید.

انتخاب مودم ساده نیست زیرا با توجه به قیمت بالای تجهیزات شبکه باید دقت کنید انتخاب درستی داشته باشید. اگر نیاز به مشاوره داشتید می توانید با شماره 02165361915 با کارشناسان DatisNetwork ارتباط برقرار کنید ما به صورت رایگان درخدمت شما هستیم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *