تبلیغات

تبلیغات

همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) چیست؟ بررسی مزایا و ارکان اصلی

همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) چیست

همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) یک سیستم واسط بین تامین کننده محصول و مشتری است. به این صورت که شما به عنوان یک بازاریاب واسطه، باید همه تلاش خود را جهت تبلیغ و فروش محصولات تامین کننده کالا انجام دهید تا در ازای فروش هر محصول، میزان پورسانت مشخصی به شما تعلق بگیرد.

امروزه کارآفرینانی که باهوش و آینده‌نگر هستند، میدانند که همیشه راه‌های زیادی برای پیشرفت و بهینه‌سازی کسب و کارشان وجود دارد. حالا یکی از راه‌های پیشرفت، این هست که بتوانید جریان متداوم درآمدزایی داشته باشید. یعنی درآمد به شکلی مداوم به برند شما سرازیر شود. البته که کار بسیار سختی است ولی خب، اینجاست که تف;اوت یک برند قوی و معمولی و ضعیف مشخص میشود. این مطلب به این معنا نیست که بروید و یک کسب و کار جدید راه بیاندازید، نه! باید کاری کنید که همین کسب و کار فعلی شما رشد کند.

یکی از چندین ایده کسب و کار برای رشد کاری شما، استفاده از سیستم‌های همکاری در فروش است. اگر میخواهید که از جریان یکی از پردرآمدترین سیستم‌های کسب و کار دنیا عقب نمونید، توصیه میکنم حتما از یکی از سیستم‌های همکاری در فروش استفاده کنید. در ادامه مقاله روش‌ها و اصول کار رو براتون میگم.

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش؛ یکی از جدیدترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت است که در آن، شما به عنوان نفر سوم میان شرکت ارائه دهنده محصول و مشتری قرار گرفته و خریدار را به سمت خرید محصول سوق می‌دهید. در صورتی که آن شخص محصول را به سبب پیشنهاد شما خریداری کند؛ شما به عنوان واسطه حق کمیسیون دریافت خواهید کرد. در این روش حق کمیسیون شما از طریق شرکت پرداخت شده و مشتری مبلغ اضافه‎‌تری پرداخت نمی‌کند.

در واقع یک برند اجازه میدهد که سایر برندها و افراد، محصولات آن را به فروش برسانند و در ازای هر فروش موفق، درصدی کمیسیون به فروشنده تعلق خواهد گرفت. یعنی در این مدل کسب و کار، به افراد مختلف اجازه داده میشود که بدون داشتن حتی 1 محصول، بتوانند فروشنده بسیار موفقی باشند.

در نتیجه با اشتراک‌گذاری لینک‌های مختلف محصولات، برندینگ یک مجموعه بیشتر و بیشتر خواهد شد. یعنی به جای اینکه کلی هزینه برندینگ کنید، میتوانید صرفا با افیلیت مارکتینگ، در مدت زمان کوتاهی یک انفجار آگاهی از برند داشته باشید.

البته برخی سیستم‌ها مثل دایان افیلیت هم هستند که مقداری متفاوت عمل میکنند. دایان افیلیت خودش را یک برند اصلی در نظر نگرفته و در نتیجه هر کسی میتواند برند خودش را ایجاد کرده و به فروش محصولات بپردازد. خب بعضی از افراد میخواهند که خودشان یک برند مستقل داشتهه باشند، که با این مدل از همکاری در فروش، هم به خواسته شان میرسند و کسب درآمد بدون سرمایه گذاری را تجربه میکنند. البته این مدل همکاری در فروش برای اولین بار توسط خود دایان افیلیت به کار گرفته شد و تا به الان سیستم دیگه‌ای رو حداقل من نمیشناسم که اینطوری کار کرده باشه.

همچنین بخوانید  مزایای استفاده از دستگاه اکوسالونت

ارکان افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ از ۴ رکن اصلی تشکیل شده است:

  1. The Merchant
  2. The Affiliate
  3. The Consumer
  4. The Affiliate Network

The Merchant/ صاحبان کسب و کار

طرف اول تولیدکننده یا برندی است که محصول را طراحی، ساخته و به بازار عرضه می‌کند.

علاوه بر برندهای بزرگ و عمده فروشان؛ شرکت‌های کوچک و خرده فروشان نیز در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

مادامی که تولیدکننده‌ای محصولی برای عرضه دارد در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد.

لازم نیست تولیدکنندگان به صورت مستقیم بازاریابی کنند.

لازم است استراتژی‌های تبلیغاتی و فروش خود را مشخص کنند.

این افراد برنامه‌های افیلیتی را ساخته و در مورد حق کمیسیون همکاران فروش قوانینی را مشخص کرده و تصمیم‌گیری می‌کنند.

The Affiliate / همکاردر فروش

طرف دوم، همکاران در فروش یا افیلیت مارکترها هستند که با عنوان ناشران، بازاریاب‌ها، همکاران، شرکا و… نیز شناخته می‌شوند. این افراد با بهره‌گیری از استراتژی‌های بسیار متنوع و با استفاده از کانال‌های متعدد و دسترسی به مشتریان بالقوه به فروش محصولات و خدمات طرف اول اقدام می‌کنند.

همکاران در فروش موفق مخاطبین وفاداری دارند.

این افراد شهرت و برند مخصوص به خودشان را ایجاد می‌کنند.

اثر بسیار بالایی بر افراد دیگر دارند و بسیار تأثیرگذار هستند.

می‌توانند تنها با یک برند خاص همکاری کنند.

و یا ممکن است با چند برند متفاوت همکاری کنند.

لازم است محصولات مرتبط با جامعه هدف خود را  انتخاب و تبلیغ کنند.

The Consumer / مصرف‌کننده

طرف سوم جامعه هدف و مخاطبین همکاران در فروش هستند که محصول یا خدمت طرف اول (تولیدکننده) را با استفاده از لینک و تبلیغات طرف دوم (افیلیت مارکتر) خریده داری می‌کنند. اگر ناشر اطلاعات محصول را در وبسایت، بلاگ یا حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهد مصرف‌کننده بر روی لینک کلیک کرده و خریدی انجام دهد هر دو طرف اول و دوم سود خواهند کرد.

ممکن است مصرف‌کننده از چرخه ذکر شده آگاه باشد (برخی از ناشران در مورد آنچه انجام می‌دهند برای مخاطبین خود شفاف سازی می‌کنند).

مصرف‌کننده هیچ هزینه اضافه‌ای را متحمل نخواهد شد.

بسیاری از تولیدکنندگان با استفاده از خدماتی مانند کوپن (تخفیف)؛ به مشتریان خود در جهت کاهش هزینه‌ها کمک می‌کنند.

The Affiliate Network/ شبکه‌های مدیریت افیلیت

طرف چهارم در واقع یک میانجی و واسطه بین تولیدکننده و همکاران در فروش است. یک پلتفرم دیجیتالی که کلیک‌ها و فروش بازاریاب را بررسی کرده و بر اساس آن حق کمیسیون را اندازه‌گیری می‌کند.

حمل و نقل کالا و پرداخت‌های ناشران را بر عهده دارد.

استفاده از این بخش اختیاری است.

همچنین بخوانید  آیا اعطای تسهیلات میلیاردی به فرزند هم بخشی از مسیر توسعه است؟

همکاری در فروش شبکه ای؛ با بهره‌گیری از یک پایگاه اطلاعات بسیار گسترده شامل انواع برندها و خدمات؛ این امکان را برای افیلیت مارکتر فراهم می‌کند تا محصول مورد نظر خود را انتخاب و تبلیغ کرده تا با سرعت بالا کسب درآمد کنند.

همکاری در فروش آمازون، ShareAsale و ClickBank برترین موارد در سال‌های اخیر بشمار می‌آیند.

مزایای مدل سیستم مشارکت در فروش

برای بررسی مزایای بازاریابی وابسته، بهتر است از دو منظر مختلف به این مسئله نگاه کنیم:

مزایا برای صاحبین کسب و کار

مزایا برای مشارکت کنندگان در تبلیغ

مزایای سیستم همکاری در فروش برای صاحبان کسب و کار

  • هزینه کم تبلیغات: یک برنامه افیلیت بدون نیاز به تیم تبلیغاتی عمل می‌کند. زمانی که رابطه کاری یک یک همکاران در فروش نتیجه بخش باشد می‌توانید بخش اعظمی از تبلیغات را به آنها بسپارید.
  • ریسک کم سرمایه‌گذاری: هزینه کم به معنای ریسک کم است. تا زمانی که هزینه‌ها بر اساس میزان فروش است ریسک نیز کاهش می‌یابد. از آنجایی که افیلیت مارکترها از جانب شرکت‌ها انتخاب می‌شوند می‌توان مطمئن بود ترافیکی که از جانب آنها به سمت سایت هدایت می‌شود مصرف‌کنندگان و مشتریان بالقوه هستند.
  • انعطاف‌پذیری: شرکت‌ها می‌توانند به صورت اختیاری برنامه افیلیت خود را گسترش داده یا به‌طور کلی منحل کنند.
  • بازگشت سرمایه: سطح میزان بازگشت سرمایه توسط سیستم همکاری در فروش نسبت به سایر روش‌های بازاریابی بسیار بالاتر است. علت اصلی افزایش فروش این است که محصولات تولیدکنندگان توسط افرادی تبلیغ می‌شوند که تأثیر بسیار بالایی بر روی مخاطبین خود دارند.
  • افزایش شهرت برند شرکت و تولیدکننده: با معرفی برندها توسط همکاران فروش این شرکت‌ها به جامعه هدف بزرگتری دست خواهند یافت.

مزایای سیستم همکاری در فروش برای همکاران در فروش

حالا با توجه تمام این تفاسیر چرا باید من سیستم افیلیت مارکتینگ رو برای کسب و کار خودم انتخاب بکنم؟

  • ساده بودن: بدون شک اگر قرار باشد که خود شما یک برند ایجاد کنید، باید دردسرهای تولید، پشتیبانی، قیمت‌گذاری، فروش محصولات، درگیری با کارمندان، توسعه و خیلی چیزهای دیگری رو داشته باشید. یعنی راه‌اندازی یک کسب و کار واقعا پیچیدگی‌های خاص خودش رو دارد، اما تو مدل افیلیت مارکتینگ دیگه هیچ کدوم از این مشکلات وجود ندارد. از بزرگ‌ترین مزایای افیلیت مارکتینگ هم همین سهولت کار است. یعنی شما تو خونه نشستید و بدون دغدغه، صرفا تبلیغ انجام میدهید و کمیسیون دریافت میکنید. این که جنس خراب باشه، پشتیبانی لازم داشته باشد و کلی چیزای دیگه، هیچ کدوم به عهده شما نیست.
  • کم خطر بودن: خب اگر شما خودتون یک کسب و کاری راه‌اندازی کنید، چقدر احتمال دارد که شکست بخورید، ورشکسته شوید و غیره؟ پول مکان، کارمند، هزینه‌ها، وضعیت بازار و کلی چیزای دیگه وجود دارد. ولی تو افیلیت مارکتینگ دیگه هیچ کدوم از اینا برای شما که یک فروشنده هستید وجود ندارد. پس یکی از اصلی‌ترین دلایل کم خطر بودن هم همین دلایلی بود که گفته شد.
  • افزایش درآمد ساده: با توجه به اینکه شما روز به روز و با هزینه پایین میتونید برند خودتون رو بزرگ‌تر کنید، در نتیجه به همین شکل درآمد شما هم افزایش خواهد یافت. داستان خیلی ساده‌است، برند بزرگ‌تر، فروش بیشتر. البته نکته‌ای که اینجا وجود دارد این است که هزینه‌ای که شما برای برندینگ مصرف میکنید، نسبت به هزینه یک برند مستقل خیلی خیلی پایین‌تر خواهد بود.
  • عدم نیاز به تخصص: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که امروزه وجود دارد، بحث اینه که اول مرغ بوده تا تخم مرغ! یعنی اول کار بوده یا سابقه کار؟ میخواهید یک جایی استخدام بشید، میگن سابقه کار چقدر داری؟ میخواهیم کار شروع کنیم میبینیم تخصص نداریم و خیلی چیزهای دیگه! نکته بعدی در افیلیت مارکتینگ دایان این است که شما نیاز به تخصص ندارید. همکاران ما کار رو برای شما خیلی ساده کردند و بهتون آموزش میدن. حتی بدون آموزش هم میتونید صرفا با تبلیغات فروش خیلی خوبی داشته باشید. پس اینکه میگیم بدون تخصص خاص، دروغ نیست.
  • ساعت کاری منعطف
  • هزینه‌های اندک
  • امکان انجام دورکاری
  • امکان شروع کار بدون نیاز به سرمایه
  • درآمدزایی بدون نیاز به فعالیت مستمر مانند یک کارمند
همچنین بخوانید  آیا سایت دی ان ان را می توان بومی سازی کرد؟

نتیجه

حالا اگر در هر طرفی باشید، باید یک نکته رو رعایت کنید، که آن هم برنامه‌ریزی و استراتژی است. اگر دید درستی نسبت به بازار، آینده کسب و کار، پرسونا و خیلی چیزهای دیگر نداشته باشید، موفقیتی حاصل نمیشود یا اگر هم بشود، آنچنان بزرگ نخواهد بود. پس لطفا قبل از شروع افیلیت مارکتینگ یا حالا هر کاری، ابتدا تدوین استراتژی کنید و با یک دید باز و مسیر مشخص به جلو حرکت کنید.

برای شروع همکاری در فروش ابتدا باید مبانی آن را یاد بگیرید، سپس شروع به تدوین استراتژی و در نهایت اجرا کنید. اگر هر طرف ماجرا قرار بگیرید، مسلما شرایط به طور کلی تغییر پیدا خواهد کرد. اگر شما سیستم ارائه دهنده باشید یکسری کارها باید انجام دهید و اگر بازاریاب باشید یکسری کارهای دیگر.

همکاری در فروش یک راه سودآور اثبات شده‌است. چه بخواهید محصول و خدمات سایر شرکت‌ها را تبلیغ کنید یا شرکت خصوصی خود را راه اندازی کنید قطعاً افیلیت مارکتینگ به شما در کسب درآمد و سوددهی بیشتر کمک می‌کند.

سایت همکاری در فروش دایان:

https://dayanaffiliate.com/

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *