تبلیغات

تبلیغات

استفاده از گوشی اندروید به عنوان یک کلید امنیتی برای ورود به حساب گوگل خود

Use-Phone-As-Security-Code-Google

اگر شما به دنبال محافظت از حساب گوگل خود از هکرها هستید ، گوگل دارای یک فایروال جدید به نام 2FA یا تایید هویت دو مرحله ای است . این شامل استفاده از گوشی اندروید خود به عنوان یک کلید امنیتی است و برای هر کسی که دارای دستگاهی با سیستم عامل اندروید 7 یا بالاتر است در دسترس است .

استفاده از گوشی به عنوان یک کلید می تواند ترکیبی از رمز عبور با یک کلید امنیتی و یا حتی کد عبور با برخی از بیومتریک ، مانند یک اثر انگشت یا اسکن چهره باشد . برای فعال کردن کلید امنیتی جیمیل با گوشی با تک تیپ همراه باشید .

برای اطلاعات بیشتر  در مورد سیستم های 2FA یا تایید هویت دو مرحله ، قبل از ورود به حساب جیمیل نیاز به داشتن و دانستن دو چیز دارید :

  • 1- اطلاعاتی که می دانید
  • 2- اطلاعاتی که دارید

اولی رمز عبور شما به عنوان “چیزی که می دانید ”  که در هنگام ورود به حساب Google استفاده می شود ، و دومی گوشی شما می تواند به عنوان ” چیزی که دارید ” مورد استفاده قرار می گیرد .

فناوری جدید گوگل تایید هویت 2 مرحله ای چیست ؟

فناوری جدید گوگل به تازگی اعلام کرده است که شما می توانید از هر گوشی اندرویدی برای محافظت از حساب گوگل خود با استفاده از سیستم تأیید صحت 2 مرحله ای (2SV) استفاده کنید . قابلیت جدید تایید صحت دو مرحله ای 2SV خود به این معنی است که شما دیگر نیازی به حمل یک دستگاه امنیتی جداگانه برای حفاظت از حساب خود ندارید .

تأیید صحت 2مرحله ای ( 2SV ) یا تأیید هویت 2مرحله ای ( 2FA ) یک سلاح کلیدی در مبارزه با حملات است. همانطور که از نامشان معلوم است ، 2FA یا 2SV دو قابلیت اضافی برای امنیت بیشتر ورود به حساب جی میل می باشد . این باعث می شود که هکرها برای ورود به حساب هایتان به مشکل بر میخورند .

2FA معمولا شامل ارسال یک پیام متنی SMS شامل یک کد تأیید اعتبار است. با این حال ، شما همچنین می توانید از کلید های امنیتی فیزیکی مانند دانگل ها استفاده کنید . آخرین نوآوری گوگل به این معنی است که شما هم اکنون می توانید از گوشی اندروید خود به عنوان کلید امنیتی فیزیکی استفاده کنید .

نیازمندی ها :

  • اندروید 7 یا بالاتر
  • سیستم عامل ویندوز ، مک و یا کروم
  • نصب مرورگر گوگل کروم بروری گوشی و سیستم


اضافه کردن حساب کاربری جیمیل بر روی گوشی 

ابتدا شما باید حساب گوگل خود را در گوشی که میخواهید به عنوان یک کلید امنیتی استفاده کنید ، اضافه کنید . اگر قبلا انجام نداده اید می توانید به راحتی آنها را با رفتن به منو زیر اضافه کنید :

همچنین بخوانید  حل مشکل ریستارت پی در پی و پشت سرهم ویندوز 7 ، 8 و 10

تنظیمات > حساب ها > افزودن حساب > گوگل

برای ورود به حساب جیمیل دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید ، تا حساب جیمیل بر روی دستگاه شما ثبت شود .

فعال کردن قابلیت تأیید 2 مرحله ای حساب گوگل

اکنون که با استفاده از گوشی خود وارد حساب Google شده اید ، باید قابلیت تایید صحت 2 مرحله ای را در حساب جیمیل خود ثبت کنید . برروی لینک زیر کلیک کنید تا به صفحه فعال کردن تایید رمز 2 مرحله ای هدابت شوید و روی گزینه ” شروع کنید ” ضربه بزنید . با همان حساب کاربری گوگل که به تلفن خود وارد شدید، سپس مراحل روی صفحه را دنبال کنید .

فعال کردن قابلیت تأیید صحت 2 مرحله ای

پس از اتمام باید به مرحله بعدی بازگردید . اکنون دستگاه های Android معتبرتان را تنظیم کرده اید و هر زمان که با سیستم وارد حسابتان می شوید ، به  دستگاه اطلاع داده شود . در این اعلان ، اگر شما در حال ورود به سیستم هستید ، می توانید دسترسی را قبول کنید و یا اگر شما نبوید دسترسی به حساب کاربری خود را لغو کنید .

ساخت کد پشتیبان برای رمز دو مرحله ای اکانت گوگل

اگر قابلیت تایید صحت 2 مرحله ای حساب جیمیل خود را فعال کردید نیاز به یک کلید امنیتی دیجیتالی دارید ، تا در صورتی که تلفن خود را در دسترس نداشتید  و یا به سرقت شد ، شما می توانید یکی از این مجموعه اعداد را در ورود به حساب جیمیل خود وارد کنید تا وارد حساب شوید .

برای ساخت کد پشتیبان ، به صفحه تنظیمات سیستم تایید 2 مرحله ای بروید ، به پایین صفحه بروید و دکمه شروع به کار ” GET STARTED ” انتخاب کنید تا وارد تنظیمات شوید ، سپس  روی دکمه تنظیم « SET UP » در بخش کد های پشتیبان ” Backup codes ” کلیک کنید .

ساخت کد پشتیبان در حساب کاربری جیمیل

اکنون به شما یک لیست از 10 کد 8 رقمی ارائه خواهد شد . این کدها همان هایی هستند که اگر به گوشی خود دسترسی نداشتید می توانید استفاده کنید ، می توانید آنها را کپی کنید و آنها را در جایی امن نگه دارید یا یکی از این کد 8 رقمی را حفظ کنید . بهترین راه این است که آنها را بر روی یک کاغذ بنویسید و این قطعه کاغذ را در یک مکان امن نگه داری کنید ، زیرا اگر آنها را به عنوان یک فایل دیجیتال ذخیره کنید ، امنیت حساب جیمیل شما کاهش پیدا می کند.


پیشنهادی :


تلفن خود را به عنوان یک کلید امنیتی اضافه کنید

حالا که سیستم امنیتی 2FA خود را در Android نصب کرده اید ، باید تلفن خود را به صورت یک کلید امنیتی برای ورود به سیستم با حساب کاربری خود ، به حساب جیمیل با استفاده از سرویس Google prompt متصل کنید .

همچنین بخوانید  چگونه آیدی یا نام کاربری اینستاگرام را عوض کنیم؟ عوض کردن آیدی اینستاگرام

ابتدا به بخش تایید صحت امنیتی حساب جیمیل خود مراجعه کنید ،

سپس به بخش Google prompt  بروید ، و گزینه Add Google Prompet را انتخاب کنید و گزینه شروع را بزنید ، یک لیست از دستگاه های Android که به حساب شما متصل هستند را به شما نشان می دهد گوشی که به عنوان کلید امنیتی حساب Google خود می خواهید ، را انتخاب کنید ، سپس روی افزودن ” Add ” کلیک کنید و با کلیک روی گزینه انجام شد ” Done ” فرآیند را تکمیل کنید .

گیف

حساب کاربری خود را با تلفن خود باز کنید

در حال حاضر شما حساب گوگل خود را با سیستم امنیتی 2FA قفل کرده اید . وقت آن است که شما آن را در کامپیوتر خود آزمایش کنید و ببینید که چگونه کار می کند .

با حساب کاربری گوگل خود در مرورگر Chrome بر روی رایانه خود امتحان کنید و وارد شوید . پس از وارد کردن رمز عبور خود ، شما با صفحه جدیدی روبرو می شوید که از شما «بررسی گوشی شما» می خواهد.


اطمینان حاصل کنید که هر دو گزینه موقعیت و بلوتوث در تلفن شما فعال باشد . هنگامی که دستگاه مورد اعتماد شما را شناسایی می کند، یک هشدار به آن دستگاه ارسال می کند ، روی گزینه بله ” yes ”  ضربه بزنید تا دستگاه شما تأیید شود که سعی دارید مجددا وارد حساب خود شوید.

حساب کاربری جیمیل خود را با تلفن خود باز کنید

اگر گوگل پیکسل 4 یا 4 XL دارید ، می توانید برای تأیید تلاش ورود به سیستم ، به جای اینکه گزینه «بله» را انتخاب کنید ، می توانید دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا به جای آن تایید کند . این به این دلیل است که این گوشی ها یک تراشه امنیتی Titan M درون آن ساخته شده اند .

با این حال در طی آزمایش هایی که ما انجام دادیم کار نمی کرد  . احتمالا در آیند با روز رسانی در سرویس های جدید Google Play این کلید کار می کند.

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *