تبلیغات

تبلیغات

معرفی و بررسی گوشی جدید گوگل پیکسل 4 و پیکسل XL 4

google-pixel-4-and-pixel-4XL

گوگل پیکسل 4 و گوگل پیکسل 4XL

 

در سال گذشته گوگل پیکسل 3 و 3 XL را رونمایی کرد و فکر نمی کردیم دیگر پیشرفتی در گوشی های خود ایجاد کند. احتمالا طی چند ماه گذشته خبرهایی از تلفن های هوشمند جدید گوگل ، Google Pixel 4 و Google Pixel 4 XL شنیده باشید . این شرکت بالاخره این دو گوشی هوشمند را در رویداد Made By Google 2019 رونمایی کرد و ما همه جزئیات گوگل پیکسل 4 و XL 4 را به شما توضیح می دهیم.

 

بررسی Google Pixel 4 و Google Pixel 4 XL

 

بررسی Google Pixel 4 و Google Pixel 4 XL

 

دستیار گوگل سریعتر عمل می کند

 

دستیار جدید و بهبود یافته گوگل ، در نرم افزار پیکسل 4 یکپارچه شده است و زمان پاسخگویی آن بسیار سریع تر است. هر دو تلفن جدید دارای نسخه دستگاه از مدلهای زبان Google هستند که در مراکز داده آن اجرا می شوند. این به این معنا است که برای عملیات های Google Assistant لازم نیست برای پاسخ سوال ها به مراکز داده Google مراجعه کند. البته محدودیت هایی نیز وجود دارد . برای کارهای ساده مانند شروع تایمر ، دستیار این کار را روی تمام دستگاه انجام می دهد. برای چیزهای پیچیده تر مانند سؤال درباره اطلاعات پرواز یا وضعیت هوا ، دستیار باید از مراکز داده Google استفاده کند.

 

دستیار گوگل سریعتر عمل می کند

دستیار تلفن های پیکسل 4 اکنون از مکالمات مداوم پشتیبانی می کند ، که اولین بار برای تلفن های هوشمند است. با این کار می توانید بدون نیاز به مکث برای گفتن کلمه کلیدی مهم دیگر ،سؤال بعدی را بپرسید.

 


بیشتر بدانید :

چگونه گوگل اسیستنت ( Google Assistant ) را غیرفعال کنیم ؟


 

Google Pixel 4 و 4 XL  از اندروید 10 استفاده می کنند. خیلی از نظر زیبایی تغییر نکرده است و اکنون پیکسل یک میانبر برای پایین کشیدن نوار اعلانات با انگشت را اضافه کرده است. همچنین یک برنامه جدید  Pixel Themes وجود دارد که به شما کمک می کند تا قلم ، تصویر زمینه ، رنگ و موارد دیگر را انتخاب کنید.

 

گوگل همچنین در حال نصب مجدد یک برنامه جدید ضبط کننده در Pixels است که هر فایل صوتی را رونویسی می کند و به شما امکان جستجو می دهد.

Google Pixel 4 و 4 XL  سه ماه ذخیره سازی رایگان ابری Google One به اعضای جدید می دهد. متأسفانه ، Google مانند نسخه های پیکسل ، پیکسل 2 و پیکسل 3 از نسخه های پشتیبان رایگان عکس با کیفیت اصلی و نامحدود در Google Photos استفاده نمی کند.

 

صفحه نمایش Google Pixel 4

 

صفحه نمایش Google Pixel 4

 

DisplayMate به Google رتبه A + و یک جایزه بهترین نمایشگر گوشی های هوشمند را اعطا کرده است. نمایشگرهای پیکسل 4 و 4 XL نمایشگرهای 90 هرتزی است( گوگل آنها را Smooth Displays می نامد) و در منوی تنظیمات می توان از 60 تا 90 هرتز انتخاب کرد. سرعت تازه سازی صفحه نمایش ها در گوشی های جدید رو به افزایش است و ما خوشحال می شویم که تلفن های جدید Google از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

همچنین بخوانید  شما باید این برنامه ها را در تلفن هوشمند جدید اندرویدی خود داشته باشید

 

حسگر Motion Sense پیکسل 4 و 4XL

 

پیکسل 4 و 4 XL طبق گفته گوگل سریعترین سیستم قفل چهره را در هر گوشی هوشمند دارد. این امر به دلیل تراشه Soli  در کنار سنسور دوربین جلویی امکان پذیر است.

 

حسگر Motion Sense پیکسل 4 و 4XL

 

گوگل امسال حسگر اثر انگشت که در پشت گوشی بود را حذف کرد و در عوض شناسایی چهره را اضافه کرده است . گوشی های پیکسل 4 دارای دو دوربین باز کردن قفل چهره ، یک پروژکتور و یک چراغ روشنایی هستند. این سنسورها شبیه  آیفون 11  و  ال جی G8  هستند . با استفاده از این سنسورها ، پیکسل 4 قادر خواهد بود یک مدل دقیق از چهره شما ایجاد کند ، تأیید کند که این شما هستید و قفل گوشی  را باز کند. علاوه بر این ، تراشه Soli Pixel 4 به صورت فعال حسگر سنسورهای باز کردن قفل توسط چهره را روشن می کند تا اطمینان حاصل شود که به سرعت می توانید قفل گوشی را باز کنید.

 

Google Pixel 4 و 4 XL یک ویژگی جدید به نام  Motion Sense دارند  که به تلفن ها امکان می دهد حرکت کاربران را حس کنند. با استفاده از Motion Sense ، کاربران قادر خواهند بود آهنگ را تغییر دهند ، زنگ هشدارها را قطع کنند و تماس ها را میتوانند پاسخ دهند . متأسفانه ، این ویژگی  فقط در برخی از کشورها در دسترس است.

 

 مشخصات Google Pixel 4 و 4XL

 

Google Pixel 4 و 4 XL مشخصات مشابهی با هم دارند. هر دو دارای پردازنده  Qualcomm Snapdragon 855 SoC هستند  (متأسفانه نه  Snapdragon 855 Plus ) ،شش گیگابایت حافظه رم (دو گیگابایت بیشتر از پیکسل 3) ، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی ، فاقد قابلیت microSD و جک هدفون . متأسفانه ، گوگل هدفون را در جعبه قرار نمی دهد.

 

پیکسل 4 دارای باتری 2،800mAh میلی آمپر (حدودا 115 میلی آمپر  کمتر از پیکسل 3) در حالی که پیکسل 4 XL دارای باتری 3،700 میلی آمپر ساعت (270 میلی آمپر ساعت بیشتر از پیکسل 3 XL). این نمایشگرهای 90 هرتزی از نظر عمر باتری چندان عالی نیستند. بعلاوه ، با توجه به اینکه  پیکسل 3 باتری خوبی ندارد، امیدواریم Google کاری انجام  دهد  تا کاربران پیکسل 4 بتوانندی روز کامل با گوشی خود بدون شارژ کردن کار کنند.

 

دروبین گوگل پیسکل 4 و پیسکل 4XL

 

دروبین گوگل پیسکل 4 و پیسکل 4XL

 

سرانجام گوگل از دوربین دوتاییعبور کرد . هر دو Pixel 4 و 4 XL دارای یک سنسور در جلو و پشت 12MP Dual Pixel و یک لنز تله فوتو 16 مگاپیکسلی برای بزرگنمایی 2 برابر هستند. این منجر به عکس های پرتره با دامنه گسترده تر می شود ، زیرا اکنون دو عدسی برای گرفتن اطلاعات عمیق وجود دارد. همچنین در مجموعه دوربین عقب یک سنسور hyperspectral وجود دارد که به بهبود کیفیت تصویر کمک می کند.

همچنین بخوانید  آیفون 11 ، آیفون 11 پرو و آیفون پرو 11 مکس : بررسی کامل مشخصات + ویدئو

 

Live HDR + ویژگی جدیدی است که به پیکسل 4 و 4 XL می آید. این به کاربران امکان می دهد قبل از گرفتن عکس ، پردازش HDR + را در برنامه دوربین مشاهده  کنند. یکی از ویژگی های جدید به نام Dual Exposure controls ، به کاربران اجازه می دهد قبل از گرفتن عکس ، سایه ها و نکات برجسته را در یک عکس از بین ببرند. در حال حاضر انجام این کار در برنامه های ویرایش عکس امکان پذیر است ، بنابراین این ویژگی جدید احتمالاً باعث صرفه جویی در وقت زیادی ازکاربران خواهد شد.

 

گوگل همچنین در حال تمرکز بر تراز سفیدی بهتر است. Pixel 4s دارای تعادل رنگی مبتنی بر یادگیری ماشین است . این باعث می شود رنگ دقیق تر در صفحه نمایش وجود داشته باشد . گوگل در پیکسل 4. در حال کار بر روی اختر نگاری  است. با استفاده از Night Sight ، پیکسل 4 در عکاسی محاسباتی ، آسمان را تاریک تر می کند و چیزهای اضافه را حذف می کند.

 

قیمت پیسکل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

 

قیمت پیکسل 4 از 799 دلار شروع می شود. می توانید آنها را از طریق فروشگاه گوگل بخرید و همچنین از طریق هر شرکت اصلی از جمله Verizon ، AT&T ، T-Mobile ، Sprint ، Xfinity Mobile ، Spectrum Mobile و Google Fi. متأسفانه ، گوگل امسال خط تولید Pixel 4 را به هند منتقل نمی کند. پیکسل 4 و 4 XL در سه گزینه رنگی وجود دارد:  مشکی ، سفید ، و نسخه محدود Oh So Orange.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *