تبلیغات

تبلیغات

بوت کمپ چیست و چگونه راه استخدام را برای ما آسان‌تر می‌کند؟

fa28bf0c-b51d-44ea-88c0-9c28c851c892

در سال‌های اخیر و با تحول متدهای آموزشی، شیوه‌های تدریس اصول رایانه‌ و توسعه نرم‌افزار تغییر کرده‌اند. بوت کمپ‌ یکی از شکل‌های جدید آموزش برنامه‌نویسی است که دوره‌هایی کامل، فشرده و کوتاه‌مدت را شامل می‌شود. دوره آموزشی bootcampطیف متنوعی از مهارت‌های برنامه‌نویسی را به همراه موقعیت‌های شغلی مناسب به علاقه‌مندان ارائه می‌کند. در این برنامه‌های آموزشی، دانشجویان با زبان‌ها و فریم‌ورک‌های برنامه‌نویسی آشنا می‌شوند و در پایان با ساخت یک نمونه کار مناسب شانس خود را برای جست‌وجوی شغلی بالا می‌برند. برای این که بدانید بوت کمپ چیست و چه تاثیری در فرایند استخدام دارد، در این مطلب با ما همراه باشید.

مزایای بوت‌ کمپ‌ برنامه نویسی

بعد از تعریف بوت کمپ، نوبت به انواع دوره برنامه نویسی و بررسی مزایای این دوره‌ها می‌رسد. بوت‌ کمپ‌ها با آماده‌سازی دانشجویان برای مقابله با چالش‌های واقعی بازار کار، جدیدترین آموزش تئوری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. بر خلاف معادل فارسی بوت کمپ که در ابتدا برای تشکیل گروه‌های نظامی به کار می‌رفت؛ شرکت در دوره‌های بوت کمپ، ضمن کاهش هزینه‌ها و زمان لازم برای یادگیری اصول برنامه‌نویسی، مهارت تجربی دانشجویان برای کار با زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی را نیز افزایش می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین مزایای شرکت در بوت کمپ‌ها، عدم نیاز به اخذ مدرک دانشگاهی است. معمولا دوره‌های معتبر پیش‌شرطی را برای دریافت مدرک در زمینه کامپیوتر یا برنامه‌نویسی تعیین نمی‌کنند. بنابراین علاقه‌مندان به شرکت در بوت کمپ‌های برنامه نویسی می‌توانند با هر سطحی از آشنایی با موضوعات حوزه کامپیوتر می‌توانند، بدون نگرانی در این دوره‌های شرکت کنند.

برای این که بدانید مزایای بوت کمپ برنامه نویسی چیست، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش‌های کوتاه‌مدت، پروژه‌ محور و عملی
  • استفاده از مدرسانی حرفه‌ای در زمینه فناوری
  • امکان جست‌وجوی فرصت‌های شغلی بهتر به دلیل کسب رزومه مناسب
  • امکان به‌روزرسانی مداوم اطلاعات
  • امکان کار در محیط واقعی با اجرای پروژه‌های عملی
  • حضور در اجتماع‌های آموزشی و تشکیل اتاق فکر هدفمند با تیم
  • تمرکز بر روی مهارت‌های مورد نیاز صنعت به جای اطلاعات قدیمی و بی‌فایده

تفاوت دوره‌های آموزشی با بوت‌ کمپ‌ برنامه‌ نویسی

بسیاری از افرادی که به دنبال پاسخ این پرسش که بوت کمپ چیست، معمولا آن را با دوره‌های آموزشی یکی می‌دانند. درحالی‌که این دو روش با وجود رویکرد یکسان به آموزش مهارت‌های برنامه‌ نویسی، تفاوت‌هایی از نظر معیارهای مختلف با یکدیگر دارند. جدول زیر اطلاعات کامل‌تری از تفاوت بین بوت کمپ برنامه‌نویسی و دوره‌های آموزشی ارائه می‌دهد.

ویژگی بوت کمپ دوره آموزشی
طول دوره آموزشی کوتاه‌مدت بین 1 تا 3 سال بلندمدت (دو سال به بالا)
تمرکز آموزشی بر چند زبان خاص ارائه اطلاعات کامل و پراکنده
متد تدریس عملی و پژوهش محور سخنرانی و تمرینات تئوری
شهریه گران‌تر ارزان‌تر
جامعه هدف افرادی که به یادگیری سریع آموزش‌ها برای ورود به بازار کار علاقه دارند افرادی که برای ورود به بازار کار عجله‌ای ندارند
همچنین بخوانید  خرید ممبر تلگرام

چه مهارت‌هایی پس از پایان دوره بوت کمپ یاد می‌گیرید؟

برای شرکت در دوره‌های بوت کمپ برنامه‌نویسی ذکر یک نکته الزامی است. این دوره‌ها کارآموزی نیستند؛ زیرا در کارآموزی تمرکز اصلی بر روی آموزش‌های تجربی است. درحالی‌که در بوت کمپ‌ها علاوه بر آموزش‌های عملی محور، مباحث تئوری بنیادین نیز به دانشجویان آموزش داده می‌شوند. از طرفی بوت کمپ‌ها اعتبار بسیار بیشتری از دوره‌های کارآموزی دارند.

برای این که بدانید هدف اصلی شرکت در بوت کمپ چیست، باید بدانید که شما بعد از شرکت در این دوره‌ها با انواعی از زبان‌های فرانت‌اند توسعه وب مانند: CSS، HTLM و جاوا اسکریپت) و زبان‌های جدیدتری مانند: جاوا، پایتون، سی شارپ، Node.js آشنا می‌شوید. همچنین در این دوره‌ها محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های مرتبط با زبان‌های برنامه‌نویسی مانند: Angular/React، Spring و NET نیز آموزش داده می‌شوند.

از سوی دیگر برخی بوت کمپ‌های برنامه‌نویسی تمرکز اصلی خود را بر آموزش بوت کمپ تحلیل داده و تدریس زبان‌های برنامه‌نویسی ناآشناتری مانند: روبی، متلب، R و… معطوف می‌کنند. بنابراین با شرکت در دوره‌های بوت کمپ، دانشجویان ضمن آشنایی با ضروری‌ترین مفاهیم برنامه‌نویسی، چگونگی کار تیمی و اصول استخدامی و مصاحبه را یاد می‌گیرند تا شانس خود را برای ورود به بازار کار افزایش دهند.

انواع بوت کمپ‌های برنامه نویسی

دسته‌بندی‌های مختلفی برای بوت کمپ‌های برنامه نویسی وجود دارند. بااین‌حال رایج‌ترین نوع این دسته‌بندی بر اساس مدت‌زمان شرکت در دوره‌ها است. برای این که بدانید انواع بوت کمپ چیست، در ادامه مطلب به این موضوع پرداخته‌ایم.

بوت کمپ پاره وقت؛ دوره‌هایی بدون نیاز به حضور دائم دانشجویان

نوع اول بوت کمپ‌های برنامه نویسی، دوره‌های پاره وقت هستند. این دوره‌ها برای افراد شاغل یا دانشجویانی که به دلایل مختلف امکان حضور در دوره‌های تمام وقت را ندارند، بهترین گزینه به‌شمار می‌آیند. معمولا بازه زمانی این نوع بوت کمپ‌ها بین 6 ماه تا یک سال است.

بوت کمپ تمام وقت

بوت کمپ‌های تمام وقت، دوره‌هایی هستند که حضور دائم دانشجویان در آن‌ها الزامی است. به همین دلیل بیشتر مراکز در کنار برگزاری بوت کمپ، خوابگاه‌هایی را نیز برای افراد در نظر می‌گیرند تا بتوانند در کمپ‌های برنامه‌ نویسی حضور داشته باشند. این دوره‌ها شامل طول آموزشی کوتاه‌تری نسبت به بوت کمپ‌های موقت هستند.

بوت کمپ ترکیبی؛ دوره‌هایی با انعطاف‌پذیری بیشتر

برای رسیدن به این سوال که بوت کمپ چیست، نمی‌توان به بوت کمپ‌های ترکیبی اشاره‌ای نکرد. مراکز برگزارکننده بوت کمپ‌ها برای افزایش رضایت متقاضیان و انعطاف‌پذیری بیشتر، دوره‌های خود را هم به‌صورت حضوری و آنلاین و هم به‌صورت پاره وقت و تمام وقت برگزار می‌کنند. در این دوره‌ها در زمان تدریس مطالب آموزشی، افراد شرکت‌کننده در بوت کمپ انتخاب می‌کنند که از چه روشی برای بهره‌‌مندی از مطالب آموزشی استفاده کنند.

همچنین بخوانید  ویزای بشردوستانه استرالیا، خوب یا بد؟

نقش بوت کمپ در افزایش فرصت‌های شغلی

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، شرکت در بوت کمپ‌های برنامه‌نویسی فرصت‌های شغلی فراوانی را پیش روی علاقه‌مندان باز می‌کند. طیف متنوعی از شرکت‌ها، سازمان‌ها و کارفرمایان به دلیل به‌روز بودن مطالب آموزشی و تمرکز بر تدریس‌ بر مبنای نیاز بازار کار، نیروهای انسانی خود را از میان فارغ‌التحصیلان بوت‌ کمپ‌ها انتخاب می‌کنند.

بر همین اساس شما بعد از اخذ مدرک بوت کمپ برنامه‌نویسی می‌توانید فعالیت خود را به‌عنوان یک برنامه‌نویس مبتدی در شرکت‌های دولتی و خصوصی شروع کنید و یا با برخورداری از تجربه کافی، امکان فعالیت به‌عنوان کارشناس ارشد برنامه‌ نویسی برای شما وجود دارد.

نکات ضروری برای انتخاب بهترین بوت کمپ برنامه نویسی

به دلیل تعدد بوت کمپ‌های برنامه نویسی، انتخاب بهترین آن‌ها به چالشی مهم برای داوطلبان تبدیل شده است. به همین دلیل برای این که بدانید بهترین بوت کمپ چیست، باید معیارهایی متفاوتی را متناسب با شرایط خود مد نظر قرار دهید.

این معیارها عبارت‌اند از:

  • اطلاع از هزینه‌ بوت کمپ
  • اطمینان از تسلط مهارت‌آموزان
  • پیش‌نیازهای ضروری برای شرکت در بوت کمپ
  • نقش شرکت در بوت کمپ برای تضمین آینده شغلی
  • امکانات ارائه شده در بوت کمپ
  • زبان برنامه نویسی مورد نظر
  • کیفیت خدمات ارائه‌شده
  • نوع فریم‌ورک‌ها

مکتب شریف؛ ارائه‌دهنده آموزش‌های نوین برنامه‌نویسی با بوت کمپ‌

انتخاب بهترین بوت کمپ برنامه نویسی، گام نخست برای پیمودن مسیر حرفه‌ای برای ورود به بازار کار است. مکتب شریف یک مجموعه معتبر در زمینه برگزاری انواع بوت کمپ‌های آنلاین، کارگاهی، تعاملی و پروژه‌محور و در ارتباط کامل با مجموعه‌های کارآفرینی است و فارغ‌التحصیلان این دوره‌ها پس از کسب آموزش‌های لازم به تدریج وارد بازار کار می‌شوند. کارشناسان مجموعه ما برای انتخاب بهترین بوت کمپ در کنار شما هستند و با ارائه مشاوره‌ تخصصی شما را برای حضور موفق‌تر در بازار کار راهنمایی می‌کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان، از طریق سایت ما اقدام کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *