تبلیغات

تبلیغات

ویزای بشردوستانه استرالیا، خوب یا بد؟

visabashar

زمانی که به دنبال مهاجرت باشید، بدون شک با انواع ویزا آشنا خواهید شد که هر یک اهداف خاص خود را دارند. یکی از مواردی که حس کنجکاوی بسیاری از افراد را برمی‌انگیزد، ویزای بشردوستانه به حساب می‌رود. کشورهای مختلف برای کمک به انسان‌هایی که در شرایط نا مساعدی قرار دارند، مسیری را طراحی و پیاده سازی کرده‌اند که با این نام شناخته می‌شود. در جای جای جهان مشکلات مختلفی نظیر جنگ به وجود میاید؛ در این میان سایر دولت‌ها برای یاری رساندن به شهروندانی که نمی‌توانند با وضعیت فعلی کشور خود بسازند، این مجوز اقامتی را ایجاد کرده‌اند.

استرالیا همواره مقصدی بسیار ایده آل برای مهاجران به حساب میاید؛ زیرا زیر ساخت‌های اساسی آن در جهت رفاه مردم طراحی و پیاده سازی شده‌اند. وجود سیستم خدمات بهداشتی و درمانی پیشرفته، بازار کاری با ثبات، اقتصادی قدرتمند، موسسات آموزشی شناخته شده در سطح جهان و مواردی از این قبیل را می‌توان به عنوان دلایل وجود چنین شرایطی به حساب آورد. اگر شما هم به کشور مورد بحث علاقه‌مندید و به دنبال آن هستید تا با ویزای بشر دوستانه استرالیا آشنایی پیدا کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

ویزای بشر دوستانه استرالیا

در قسمت قبل و هنگام معرفی کلی ویزای بشر دوستانه بیان کردیم افرادی که برای زندگی در کشور خود با مشکل مواجه‌اند و نمی‌توانند اقامتشان را در آن ادامه دهند، شانس آن را خواهند داشت تا با استفاده از ویزای بشر دوستان استرالیا به این کشور مهاجرت نمایند. زمانی که نام پناهندگی به میان میاید، ذهن بسیاری از افراد به طور ناخودآگاه تنها به این سمت می‌رود که باید از مسیر غیر قانونی روند مورد نیاز برای استفاده از آن را طی کرد.

در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که بسیاری از افراد چنین اقدامی را انجام می‌دادند که عمدتاً هم با مشکل‌های مختلف رو به رو می‌شدند. اسکان درخواست دهندگان این مجوز اقامتی در کمپ‌هایی با وضعیت نا مناسب بود و شرایط زندگی دشواری هم داشتند تا به شهروندی دست یابند؛ به همین سبب هم پناهندگی اصلاً حسن شهرتی ندارد و به عنوان بدترین مسیر نزد مردم شناخته می‌شود.

از آنجایی که قصد داریم در این قسمت به طور کلی پیرامون آن صحبت کنیم، باید بگوییم که شرایط ویزای بشر دوستانه استرالیا بسیار سخت‌تر از قبل شده است؛ بر همین اساس هم می‌توان گفت، اصلاً توصیه نمی‌کنیم به سراغ آن بروید و در عوض از ویزاهای کاری استرالیا مانند ویزای 189، ویزای 190 و یا 491 و امثال آنها استفاده کنید.

همچنین بخوانید  پارچه من را از احساس پوچی به سمت ثروت حرکت داد!

اقدامات مجاز با ویزای بشر دوستانه استرالیا

اگر شما عزیزان با سختی‌های استفاده از ویزای بشر دوستانه استرالیا آشنایی دارید و همچنان می‌خواهید با اقداماتی آشنا شوید که با داشتن این مجوز مجاز به انجام آنها هستید، بهتر است این بخش را تا انتها مطالعه کنید. اگر بتوانید مراحل پیش رویتان را به طور کامل پشت سر بگذارید، شانس آن در اختیارتان قرار می‌گیرد که به طور آزادانه و تقریباً بدون محدودیت به تحصیل و کار بپردازید.

به مانند سایر ویزاها که دارنده اصلی می‌توانست از بستگان خود حمایت کرده و برای آنها هم مجوز مشابهی بگیرد، در ویزای بشر دوستانه استرالیا هم چنین قانونی پا برجا خواهد بود و فرد شانس آن را دارد تا برای اعضای خانواده خود درخواست مجوز اقامتی مشابه بدهد. آیا به دنبال استفاده از سیستم خدمات بهداشتی و درمانی هستید؟ در این صورت باید بگوییم که پس از دریافت ویزا مجاز به ثبت نام برای آن خواهید شد.

شرکت در کلاس‌های زبان آموزی و ورود و خروج آزادانه به کشور سایر اقداماتی هستند که با گرفتن ویزای بشر دوستانه استرالیا می‌توانید انجام دهید. در انتهای این بخش شاید بیندیشید که با استفاده از مسیر مورد بحث مزایای بسیاری در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در مورد این موضوع باید بگوییم که بله؛ اما تمامی این موارد تنها در گرو آن هستند که بتوانید ویزای بیان شده را به دست آورید و قبل از آن باید با پستی و بلندی‌های مسیر بسازید که کار بسیار دشواری است.

ویزای بشردوستانه استرالیا

انواع ویزای بشر دوستانه استرالیا

زمانی که صحبت از ویزای بشر دوستانه استرالیا به میان میاید، ذهن بسیاری از افراد به این سمت می‌رود که تمامی متقاضیان این مسیر با هر شرایطی که دارند، در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار می‌گیرند و با آنها تحت یک چارچوب از پیش تعیین شده رفتار خواهد شد. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که اصل ماجرا این گونه نیست.

اداره مهاجرت و دولت این کشور برای آن که با افراد مختلفی که شرایطی متفاوت دارند به درستی رفتار شود و عدالت در بینشان برقرار شود، ساب کلاس‌های متعددی را به ویزای بشر دوستانه استرالیا اختصاص داده‌اند. برای آن که شما عزیزان را با آنها بیشتر آشنا کنیم، در ادامه اشاره‌هایی جزئی به هر یک خواهیم کرد. ساب کلاس‌های 201، 202، 203، 204 و 886 مواردی هستند که در این زیر گروه قرار می‌گیرند.

آیا در کشور خود زندگی می‌کنید و امنیت جانی ندارید؟ در این صورت باید برای دریافت ویزای بشر دوستانه استرالیا، ساب کلاس 201 اقدام کنید. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که معمولاً شانس افرادی که از این مسیر وارد عمل می‌شوند پایین است. در مورد بعدی که به آن اشاره داشتیم، متقاضی در منطقه‌ای ثالث قرار دارد و فرد یا سازمانی (یکی از شهروندان دائم یا نهادهای حمایتی) از درون مقصد حمایت و اسپانسری او را به عهده می‌گیرد.

همچنین بخوانید  درمان ایمپلنت دیجیتال

زیر مجموعه بعدی ویزای بشر دوستانه استرالیا که باید به بررسی آن بپردازیم چیزی نیست جز 203. از آنجایی که بررسی درخواست‌های مجوزهای اقامتی معمولاً زمان بر هستند، این مسیر برای اشخاصی که در وضعیت اضطراری قرار دارند و زمان زیادی برای نجات جان خود ندارند در نظر گرفته شده است.

آیا زنی تنها هستید و جان خود یا فرزندانتان در خطر است؟ پس به سراغ ساب کلاس 204 بروید. اشخاصی هم که قبلاً از طریق مجوزهای موجود اقامت موقت گرفته‌اند و نمی‌توانند بنا بر دلایل امنیتی به وطن خود باز گردند هم باید به سراغ ساب کلاس 886 از ویزای بشر دوستانه استرالیا بروند.

ویزای بشر دوستانه استرالیا، خوب یا بد؟

حال با توجه به اشاره‌هایی که تا به اینجا داشتیم، احتمالاً برای شما این سوال به وجود آمده که آیا این مسیر برای مهاجرت به کشور مورد بحث گزینه مناسبی است یا خیر. از آنجایی که وضعیت هر شخص با دیگری متفاوت است، نمی‌توان پاسخی دقیق و جامع پیرامون این پرسش مطرح کرد؛ اما به نکاتی اشاره خواهیم کرد که شما بتوانید با استفاده از آنها پاسخ خود را بیابید.

اولین موضوعی که در باره این پرسش باید به آن اشاره داشته باشیم چیزی نیست جز مدت زمان رسیدن به نتیجه. اگر شما عزیزان از مسیرهای کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید، در هر صورت طی بازه زمانی مشخصی پاسخ نهایی به شما اعلام می‌شود. در ویزای بشر دوستانه استرالیا، مدتی که طول می‌کشد تا پرونده‌تان به پاسخ نهایی برسد متغیر خواهد بود و نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر قطعی کرد.

آیا به دنبال روشی هستید که در آن دردسر هرچه کمتری بکشید و با حداقل سختی به نتیجه دلخواه برسید؟ در این صورت هم توصیه نمی‌کنیم که به سراغ ویزای بشر دوستانه استرالیا بروید. در کل و با توجه به توضیحاتی که تا به اینجا بیان کردیم، ما در مجموعه مهاجرتی سلکت ویزا به شما عزیزان توصیه نمی‌کنیم که برای رسیدن به اقامت از ویزای بشر دوستانه استرالیا استفاده نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *