تبلیغات

تبلیغات

آیا پس از ادغام اتریوم، فرآیند ماینینگ سودآور است؟

minimgeth

ادغام اتریوم برای استخراج اتریوم و ماینرهای GPU به چه معناست؟

اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام ارتقا یافته است. این بدان معناست که ماینرها دیگر کاری برای انجام ندارند و تجهیزاتشان بی‌استفاده می‌مانند. می‌توانید برای آگاهی از راه‌های ممکن برای حل این مشکل، مقاله‌ای که توسط صرافی ارز دیجیتال نیپوتو تهیه شده است را مطالعه کنید.

ماینرهای GPU افرادی هستند که با استفاده از کارت‌های گرافیک تخصصی، بلاک‌های تراکنش را با حل محاسبات چالش برانگیز ریاضی تأیید می‌کنند. آن‌ها از این کارت‌های گرافیکی استفاده می‌کنند زیرا می‌توانند وظایفی که به انرژی و منابع زیادی نیاز دارند را به سرعت و به صورت مکرر پردازش کنند.

اما برنامه طولانی‌مدت اتریوم برای کاهش 99 درصدی مصرف انرژی با حذف تدریجی استخراج ارزهای دیجیتال در 15 سپتامبر به پایان رسید. این موضوع نگرانی‌هایی در مورد تجهیزات ماینینگ موجود را افزایش داده است. به عنوان مثال، این می‌تواند منجر به انباشت زباله‌های الکترونیکی ناشی از افزایش ریگ‌های ماینینگ بی‌استفاده شود که ممکن است باعث ایجاد شرایط اضطراری آب و هوایی شود و در نهایت مزایای تغییر مکانیسم اجماع اثبات سهام را خنثی کند.

مقابل اثبات کار که در آن چندین کامپیوتر به عنوان گره عمل می‌کنند و یک بلاک را تأیید می‌کنند، در اثبات سهام اعتبارسنج‌هایی به‌طور تصادفی بلاک‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند. در طولانی‌مدت، این باعث بی‌استفاده شدن هزاران دستگاه پردازش گرافیکی می‌شود و استخراج اتریوم را نسبت به گذشته غیرمقرون به‌صرفه‌تر می‌کند.

مزایا و معایب استخراج GPU چیست؟

GPUها در استخراج به طور ذاتی قدرتمندتر از CPUها هستند، زیرا می‌توانند همان محاسبات را به سرعت بیشتری انجام دهند. همچنین، با استفاده از کارت‌های گرافیک اضافی، می‌توان قدرت سیستم را افزایش داد و استخراج GPU را به جایگزینی مقیاس‌پذیر برای استخراج CPU تبدیل کرد.

GPUهای پیشرفته‌تر با امکاناتی مانند پشتیبانی از بازی، ویرایش ویدیو و یادگیری ماشینی ارائه می‌شوند، که به آنها انعطاف پذیری برای سرعت بخشیدن به برنامه‌های مختلف خارج از رندر گرافیکی معمولی را می‌دهد. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند گرافیک‌های 2D و 3D را ارائه داده و به بازیکنان اجازه می‌دهند با وضوح بیشتری بازی کنند.

با توجه به قدرت محاسباتی چشمگیر آن‌ها، GPUها می‌توانند برنامه‌هایی مانند تشخیص تصویر را با سرعت قابل توجهی اجرا کنند. در محاسبات، پردازش موازی GPU به معنای انجام همزمان محاسبات یا فرآیندهای متعدد است.

اما، راه‌اندازی یک ریگ ماینینگ GPU بسیار پیچیده است، که شامل دانلود و پیکربندی نرم‌افزارهای پشتیبانی کننده از استخراج GPU، همچنین ثبت‌نام در استخر ماینینگ و ایجاد یک ورکر (نام دستگاه استخراج که به عنوان ورود به سیستم نرم‌افزار استخراج عمل می‌کند) می‌شود.

همچنین بخوانید  لیست قیمت ورق استیل بگیر

همچنین، خطاهای غیرمنتظره می‌توانند باعث نقص در تجهیزات شوند که هزینه‌های مالی برای ماینر ایجاد می‌کند. همچنین، هزینه برق ممکن است با پاداش (میزان ارز دیجیتال) که در ازای ارائه قدرت محاسباتی به دست می‌آید، پوشش داده نشود.

رزهای دیجیتال قابل استخراج با GPU

یکی از تأثیرات مستقیم ادغام، تمایل ماینرها به استفاده از اتریوم کلاسیک (ETC) برای ادامه استفاده از تجهیزات خود است. به عنوان مثال، هش‌ریت بلاک‌چین بلافاصله پس از ادغام افزایش یافت. هش‌ریت قدرت محاسباتی مورد نیاز برای تأیید تراکنش در بلاک‌چین را از طریق مکانیزم اجماع اثبات کار توصیف می‌کند.

زیرا بلاک‌چین اتریوم کلاسیک هنوز از روش PoW برای ماینینگ استفاده می‌کند، بلاک‌چین Hive برنامه‌های خود را برای استخراج سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار مانند اتریوم کلاسیک ETC، دوج کوین (DOGE) و لایت کوین (LTC) و غیره اعلام کرده است. با این حال، انتقال به یک بلاک‌چین PoW ممکن است مزایای زیست محیطی که نسخه PoS ارائه می‌دهد را کاهش دهد.

همچنین بخوانید: اثر ارزهای دیجیتال بر روی تورم: فرصت‌ها و چالش‌ها در اقتصاد نوین

ماینرهای اتریوم می توانند به نسخه جدید فورک شده سوئیچ کنند

یک ماینر چینی که در برابر تغییر شبکه اتریوم به سمت اثبات سهام مقاومت کرده، اقدام به فورک اتریوم به منظور حفظ روش اجماع اثبات کار کرده است. نسخه جدید فورک شده، EthereumPOW (ETHW) نام دارد و امیدوار است در آینده ماینرهای GPU را جذب کند.

معامله توکن‌هایی که نشان دهنده فورک اثبات کار اتریوم هستند، توسط صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند Poloniex و BitMEX، و همچنین بلاک‌چین Tron پشتیبانی می‌شود.

 

فرآیند ماینینگ

برخی از ماینرهای GPU ممکن است صحنه را ترک کنند

بازگشت به سطوح درآمد قبلی که در شبکه اتریوم وجود داشت، چالش‌برانگیز است. فرصت دریافت چنین سودهایی با بلاک‌چین‌های Stablecoin یا هر بلاک‌چین PoW دیگری کمتر است. همچنین، انتقال هش‌ریت به کوین‌های قابل استخراج با GPU نیز به سرمایه‌گذاری در ماینینگ تهدید می‌آورد.

دریافت پاداش‌های قبلی که در اتریوم وجود داشت، چالش‌برانگیز است؛ به همین دلیل ماینرها شروع به جایگزینی کوین‌های قابل استخراج توسط GPU کردند. با این حال، افزایش هش‌ریت منجر به افزایش سختی استخراج می‌شود که باعث می‌شود ماینرها از مشکلات ماینرهای GPU رهایی یابند.

گفته می‌شود تنها ماینرهایی با تجهیزات کارآمد در بلندمدت موفق خواهند شد. در نتیجه، اگر مشکلات زنجیره‌های جایگزین افزایش یابد، بسیاری از ماینرها ممکن است پردازنده‌های گرافیکی خود را به فروش برسانند.

از سوی دیگر، فروش ممکن است رخ ندهد زیرا ممکن است شاهد اثر دامپینگ ناشی از افزایش عرضه قابلیت GPU در مقایسه با کاهش تقاضا باشیم. بنابراین، نتایج احتمالی چنین سناریویی ممکن است اکثریت ماینرها باشند که تجهیزات خود را با قیمت پایین به فروش می‌رسانند. با این حال، از آنجایی که استخراج کریپتو فشار زیادی را بر سخت‌افزار GPU وارد می‌کند، گیمرها و حتی ویرایشگران فیلم ممکن است به خرید دستگاه‌ها خوش‌بین نباشند.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین برنامه ویرایشگر فیلم اندروید:

ماینرها می توانند به نسخه PoS اتریوم مهاجرت کنند؟

ماینرها ممکن است تصمیم بگیرند مدل کسب و کار خود را به اجماع اثبات سهام تغییر دهند.

ترک زنجیره برای حامیان رمز ارز اتریوم به دلیل ادغام و احتمال اینکه استخراج روی اتریوم غیر موثر باشد، دشوار است. با این حال، سهامگذاری در دیفای (DeFi) به دلیل پرداخت‌های بالاتر، توجه این افراد را به خود جلب کرده است، زیرا هزینه‌هایی که قبلاً توسط بلاک‌چین به استخراج‌کنندگان پرداخت می‌شد به اعتبارسنجی منتقل می‌شود.

به گفته ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، پس از Merge، به‌روزرسانی‌ها، بازبینی‌ها و فورک‌های فنی بیشتری انجام خواهد شد. به عنوان مثال، بنیاد اتریوم قصد دارد شاردینگ و رولاپ‌ها در بلاک‌چین را معرفی و اصلاح کند که این تغییرات مثبتی بر سرعت تراکنش و هزینه‌های گس خواهد داشت.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان اتریوم امیدوارند با Purge و Verge ذخیره‌سازی داده‌ها را در بلاک‌چین تسهیل کنند. Purge یک پیشرفت فنی است که فضای ذخیره‌سازی برای ذخیره اتر روی هارد دیسک را کاهش می‌دهد و نیاز به گره‌ها برای حفظ تاریخچه تراکنش‌ها را از بین می‌برد و پروتکل اتریوم را ساده می‌کند.

مفهوم دیگری به نام Verge، که اجرای Verkle Trees به عنوان نوعی اثبات ریاضی است، به هر کاربر اتریوم اجازه می‌دهد تا به اعتبارسنج شبکه تبدیل شود زیرا برای نگهداری مقادیر زیادی از داده‌های بلاک نیازی به فضای ذخیره‌سازی دیسک گسترده نخواهد داشت.

ماینرهای بزرگ ممکن است یک استراتژی متمرکز بر داده اتخاذ کنند و در محاسبات با عملکرد بالا شرکت کنند. برای مثال، استخراج‌کنندگان GPU می‌توانند از پروتکل‌های Web3 مانند Livepeer و Render بهره ببرند اگر بتوانند منابع را با هم ترکیب کنند. با این وجود، نگرانی قابل توجهی همچنان در فشار فروش قریب الوقوع اتر (ETH) وجود دارد.

یک ماینر پردازنده گرافیکی اتریوم می‌تواند روی آنچه در حال حاضر دارد سرمایه‌گذاری بیشتری کند و سایر فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی (AI)، محاسبات ابری و غیره را کشف کند. علاوه بر این، پردازنده‌های گرافیکی را می‌توان بدون نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر برای محاسبات ابری تغییر کاربری داد. به عنوان مثال، Hut 8 Mining که دارای بیش از 180 پردازنده‌ گرافیکی است، در حال حاضر مرکز داده اتریوم خود را برای یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و اهداف مهندسی بازسازی می‌کند.

آینده استخراج GPU چیست؟

آینده ماینینگ با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی به تمایل ماینرها برای ادامه استخراج ارزهای دیجیتال قابل استخراج با GPU بستگی دارد.

ماینینگ، که پایه ارزهای دیجیتال PoW محسوب می‌شود، ممکن است به شکوفایی خود ادامه دهد، زیرا هزینه انرژی برای استخراج کنندگان GPU نسبت به دیگر روش‌ها پایین‌تر است. همچنین، استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی برای اهداف غیر از استخراج، مانند طراحی گرافیک، بازی و ویرایش ویدئو، آنها را برای سرمایه‌گذاری ثابت جذاب می‌کند.

همچنین بخوانید  فاکتورهای ناشناخته‌ای که بر قیمت خدمات سئو تأثیر می‌گذارند!

همچنین، هنگامی که یک بلاک‌چین به الگوریتم‌های اجماع جایگزین مهاجرت می‌کند، استخراج‌کنندگان GPU می‌توانند از ریگ‌های خود برای استخراج ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کنند. این نشان می‌دهد که ماینرهای GPU می‌توانند در طول رویدادهایی مانند Merge، برخلاف استخراج‌کنندگان ASIC به استفاده از ریگ‌های استخراج خود ادامه دهند، زیرا ASIC‌ها را نمی‌توان برای استخراج ارزهای دیجیتال جایگزین استفاده کرد.

به علاوه، در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی، ASICها از نظر انرژی کارآمدتر هستند و نرخ هش بالاتری را ارائه می‌دهند که ماینرها را وادار می‌کنند تا به تجهیزات ایسیک روی آورند. با این حال، هزینه راه‌اندازی دکل استخراج ASIC آن را برای ماینرهای انفرادی غیر جذاب می‌کند. مهم‌تر از همه، تجهیزاتی که یک ماینر انتخاب می‌کند باید توسط بلاک‌چینی که در آن ارزهای دیجیتال استخراج می‌کنند، پشتیبانی شود. سایر عوامل تعیین کننده سودآوری ماینینگ عبارتند از هزینه برق، پاداش بلاک، نرخ هش و قیمت ارز دیجیتالی که یک ماینر به دنبال استخراج آن است، که باید قبل از خرید GPU، CPU، ASIC یا هر تجهیزات استخراج دیگری در نظر گرفته شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *