تبلیغات

تبلیغات

فاکتورهای ناشناخته‌ای که بر قیمت خدمات سئو تأثیر می‌گذارند!

factor

سئو و بهینه‌سازی سبب بهبود رتبه و جایگاه سایت در نتایج جستجوی گوگل می‌شود. مشخصاً داشتن یک سایت به‌تنهایی کافی نیست و باید با بهینه‌سازی همراه باشد، چرا که سئو سایت به دیده‌شدن بیشتر سایت و جذب کاربر کمک می‌کند. اما انجام خدمات سئو چگونه قیمت‌گذاری می‌شوند؟ چه عواملی بر نحوه قیمت‌گذاری سئو مؤثر هستند؟ کدام یک از آن عوامل، بیشترین تأثیر را بر قیمت خدمات سئو دارد؟

 

انجام خدمات سئو سایت در کسب‌وکار چه تأثیری دارد؟

هدف از سئو، بهبود رتبه سایت در لیست نتایج موتورهای جستجو است تا بتوان با افزایش ورودی‌های هدفمند، میزان فروش را افزایش داد. برای آن که بتوان به این‌چنین تأثیری از سئو سایت رسید، باید در نتایج جستجوی گوگل به رتبه و جایگاهی برتر دست پیدا کرد.

شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد اما شما با کمی درایت می‌توانید به این نتیجه دست‌یابید. کسب رتبه اول و یا صفحه اول در جستجوی گوگل، زمانی ممکن خواهد شد که شما سایت خود را به طور مداوم، بهینه‌سازی نمایید. این بهینه‌سازی‌ها به نحوی می‌تواند به رشد و توسعه کسب‌وکار شما کمک کند و سایت شما را در بهترین و بالاترین رده‌های جستجوی گوگل، نگه دارد. اما انجام خدمات سئو چگونه قیمت‌گذاری می‌شوند و چه عواملی بر آن مؤثر است؟

هدف از سئو، بهبود رتبه سایت در لیست نتایج موتورهای جستجو است تا بتوان با افزایش ورودی‌های هدفمند، میزان فروش را افزایش داد. برای آن که بتوان به این‌چنین تأثیری از سئو سایت رسید، باید در نتایج جستجوی گوگل به رتبه و جایگاهی برتر دست پیدا کرد.

شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد اما شما با کمی درایت می‌توانید به این نتیجه دست‌یابید. کسب رتبه اول و یا صفحه اول در جستجوی گوگل، زمانی ممکن خواهد شد که شما سایت خود را به طور مداوم، بهینه‌سازی نمایید. این بهینه‌سازی‌ها به نحوی می‌تواند به رشد و توسعه کسب‌وکار شما کمک کند و سایت شما را در بهترین و بالاترین رده‌های جستجوی گوگل، نگه دارد.

حالا انجام خدمات سئو چگونه قیمت‌گذاری می‌شوند و چه عواملی بر آن مؤثر است؟

 

فاکتورهای مؤثر بر تعیین قیمت انجام خدمات سئو سایت

اگر شما بخواهید که خدمات سئو سایت خود را به یک شرکت یا یک تیم سئوکار بسپارید، باید بدانید که قیمت‌گذاری پروژه‌های سئو چگونه انجام می‌شوند. مشخص‌کردن قیمت سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 نحوه مشخص‌کردن تعرفه برای بخش‌های مختلف پروژه‌های سئو، به‌صورت‌های متفاوتی است. برای نمونه، قیمتی که برای کلمات کلیدی مشخص می‌شود با قیمتی که برای سئو داخلی و سئو خارجی تعیین می‌شود، متفاوت خواهد بود. اکنون به فاکتورهای مؤثر بر هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

همچنین بخوانید  تمام چیز هایی که در مورد ویپ باید بدانید

 

فاکتور اول | قیمت خدمات سئو سایت به‌ازای کلمه کلیدی

بسیاری از افراد، سئو را با ارتقا رتبه سایت به‌ازای یک یا چند کلمه کلیدی خاص در گوگل می‌شناسند؛ بنابراین یکی از عواملی که در مشخص‌کردن قیمت سئو سایت مؤثر است، تعداد کلمات کلیدی و میزان سختی و رقابت برای آن‌ها است.

علاوه بر این باید به این موضوع هم توجه شود که آیا هدف فقط بهبود رتبه است یا هدف، قرارگرفتن در صفحه اول گوگل می‌باشد؟ بنابراین به این صورت می‌توان باتوجه‌به کلمه کلیدی، برای سئو قیمت‌گذاری کرد.

 

فاکتور دوم | تعیین قیمت خدمات با دریافت مشاوره سئو

مشاوره سئو از جمله خدماتی است که علاوه بر خدمات اصلی سئو و بهینه‌سازی با درخواست صاحب سایت، می‌تواند انجام شود. ارائه مشاوره سئو هزینه‌ای مضاف بر هزینه اصلی پروژه دارد که باعث افزایش قیمت می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت که دریافت خدمات مشاوره می‌تواند عاملی باشد که بر مشخص‌شدن قیمت خدمات سئو تأثیرگذار است.

 

فاکتور سوم | تعیین قیمت خدمات سئو بر اساس محتوانویسی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث افزایش قیمت خدمات سئو سایت شود، محتوانویسی است. تولید محتوا برای سایت به‌صورت برون‌سپاری، هزینه‌ای جداگانه دارد که بر قیمت پروژه سئو تأثیرگذار است؛ بنابراین می‌توان گفت که اگر تولید محتوا برعهدهٔ تیم سئو باشد، عاملی خواهد بود که بر تعیین قیمت خدمات سئو تأثیر می‌گذارد.

 

فاکتور چهارم | تعیین قیمت خدمات سئو سایت با سئو تکنیکال

انجام خدمات مربوط به سئو تکنیکال، یکی دیگر از فاکتورهایی است که بر قیمت‌گذاری خدمات سئو مؤثر خواهد بود. این اقدامات در حوزه افزایش سرعت سایت، تنظیم رابطه سایت با ربات‌های گوگل و بهبود تجربه کاربری آن تمرکز دارند.

– رفع خطاهای فنی

هر سایتی در روند کاری خود دچار خطاهای فنی می‌شود؛ مثلاً ممکن است آدرس url برخی صفحات خراب شوند یا صفحه‌ای قابلیت خواندن توسط موتورهای جستجو را از دست بدهد. در صورت بروز چنین مشکلاتی، خطاهایی اساسی در سئو سایت پیش می‌آید. به همین دلیل باید همواره سایت خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت بروز خطاهای فنی به‌سرعت برای رفع یا اصلاح آن‌ها اقدام کنید.

 

– ایجاد فایل  sitemap

فایل sitemap که همان نقشه سایت است، به شما نشان می‌دهد که سایت شما چه صفحاتی دارد، ساختار صفحات به چه شکل است و هر مطلب در کجا قرار دارد. ساخت فایل سایت مپ و ارائه آن به گوگل، باعث می‌شود گوگل شناخت دقیق‌تری از محتواهای سایت شما به دست آورد.

– فایل  robot.txt

فایل robot.txt را باید یک راهنما برای ربات‌های موتور جستجو دانست. این فایل به ربات‌ها یا خزنده‌های گوگل اعلام می‌کند، کدام صفحات را خزش کنند و به سراغ کدام صفحات نروند. ایجاد این فایل به شما کمک می‌کند ارتباط ربات‌های گوگل را با سایت خودکنترل کنید.

همچنین بخوانید  قلم‌های نوری برتر، راهی برای طراحی هوشمندانه

 

 

فاکتور پنجم | تعیین قیمت خدمات سئو بر حسب سئو داخلی

سئو داخلی یکی از مهم‌ترین مراحل سئو کردن سایت است و قیمت‌گذاری برای آن بسیار اهمیت دارد. در ابتدا باید زیرساخت‌ها و موارد درون سایت خود را نگاهی بیندازیم، زیرا بدون پرداختن به سئوی داخلی، سئوی خارجی بی‌اثر و در بعضی موارد سبب پنالتی از طرف گوگل می‌شود.

 

فاکتور ششم | تعیین قیمت خدمات سئو برحسب سئو خارجی

برای رسیدن به رتبه و جایگاه خوب در نتایج جستجوی گوگل، باید سئو خارجی یا آف پیج آن، به‌صورت قوی انجام شود. سئو خارجی سایت شامل دسته‌ای از فعالیت‌ها است که باید در خارج از سایت انجام دهید. این فعالیت‌ها به‌منظور افزایش شهرت و اعتبار سایت شما انجام می‌شود.

 

– تحلیل بک‌لینک‌های رقبا

در این قسمت برای بهینه‌سازی سایت، رقبا می‌توانند کمک زیادی به شما کنند. در قدم اول باید بک‌لینک‌هایی که رقبایتان گرفته‌اند را تحلیل کرده و بر اساس آن یک استراتژی لینک‌سازی تدوین کنید. هرچقدر بتوانید بهتر از رقبا کار کنید، شانس گرفتن رتبه‌هایی بالاتر از آن‌ها بیشتر می‌شود.

 

– برنامه‌ریزی انتشار رپورتاژ آگهی و کسب بک‌لینک معتبر

بعد از تحلیل رقبا و تدوین استراتژی باید به سراغ ساخت بک‌لینک بروید. این قسمت از حساس‌ترین بخش‌های سئو است، زیرا کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند ضرباتی جبران‌ناپذیر به شما وارد کند. ازآنجاکه افراد زیادی برای رتبه گرفتن در گوگل اقدام به لینک‌سازی‌های متعدد می‌کنند، گوگل هم حساسیت خود را روی این موضوع بالا برده و درصورتی‌که تشخیص دهید خودتان اقدام به لینک‌سازی برای سایت کرده‌اید، شما را جریمه می‌کند.

 

بهتر است بدانید که بین همهٔ عوامل مؤثر، مهم‌ترین عامل مؤثر بر قیمت‌گذاری خدمات سئو، انجام فعالیت‌های سئو خارجی یا آف پیج است. چرا که بخشی از این خدمات همانند لینک‌سازی داخلی و خارجی و … باید توسط تیم سئو انجام شود و بخش دیگر فعالیت‌هایی همانند رپورتاژ و تبلیغات و … هستند که انجام شدن آ‌ن‌ها هزینه‌ای جداگانه برای سئو کردن سایت به همراه دارد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *