تبلیغات

تبلیغات

بهترین گوشی های اندرویدی از نظر دوربین در سال 2024

The-best-Android-phones-in-terms-of-cameras-in-2024

داشتن تلفن هوشمندی با لنز های باکیفیت، به این معنا است که می توانید در هر لحظه از زمان به ثبت تصاویر و یا ضبط ویدیوهای مورد نظر خود بپردازید. اگرچه، تلفن های هوشمند اپل همواره به عنوان بهترین ها شناخته شده اند، اما نسخه های اندرویدی بسیاری نیز وجود دارند که می توانند با آن رقابت کنند. در حالی که، علاوه بر کیفیت، گزینه های بیشتری را با هدف و بودجه های متفاوت ارائه می دهند.

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

نمای پشتی گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

اس 24 اولترا، با ارائه 4 لنز دوربین همچنان می تواند بهترین کیفیت را به عنوان یک تلفن هوشمند پرچمدار ارائه دهد. اگرچه، شاید هزینه ای چند برابر را نسبت به باقی گوشی های هوشمند داشته باشد، اما همچنان در ثبت تصاویر در رده اول جای می گیرد.

لنز اصلی، با کیفیتی برابر با 200 مگاپیکسل و سنسوری بزرگ تر از نسل قبلی خود که می تواند کنتراست و جزئیات بیشتری را نسبت به قبل نشان دهد، در حالی که رنگ ها واقعی تر هستند. سنسور اولترا واید، 12 مگاپیکسلی است، اما همچنان کیفیت قابل قبولی را ارائه می دهد. با این حال، لنز تله فوتو جهش بزرگی را به خود دیده است و این بار با کیفیتی برابر با 50 مگاپیکسل است که می تواند تا 5 برابر نیز زوم اپتیکال داشته باشد.

زمان ضبط ویدیو، اس 24 اولترا در حالت Pro توانایی ذخیره فیلم با کیفیت 4K و سرعت 120 فریم را دارد. از طرفی، زمانی که کیفیت را بر روی FHD قرار می دهید، نرخ سرعت به 240 فریم افزایش پیدا می کند. به این معنا که علاوه بر فیلمبرداری روان، امکان حرکت آهسته سینماتیک را نیز ارائه خواهد داد. این نسخه عملا با ظرفیت 256، 512 و 1 ترابایت عرضه خواهد شد که قیمتی در محدوده 1200 دلار دارد.

گوشی گوگل پیکسل 8 پرو

قاب پشتی گوشی گوگل پیکسل 8 پرو رنگ آبی

Google Pixe 8 Pro یکی از بهترین گوشی های اندرویدی برای عکاسی محسوب می شود. تلفن هوشمندی که دارای لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، همانند نسخه قبلی است، با این تفاوت که از دریچه دیافراگم f/1.68 و یک فکوس خودکار لیزری بهره می برد که می تواند با دریافت حجم بیشتری از نور در ثبت تصاویر بهتر عمل کند. دوربین فوق عریض، توانسته در این سری، جهش بزرگی را رقم بزند. به گونه ای که کیفیت لنز آن به 48 مگاپیکسل رسیده است. تله فوتو نیز دارای لنز 48 مگاپیکسلی است که توانایی زوم 5 برابری را خواهد داشت.

تمامی لنز های به کار رفته در پیکسل 8 پرو، تصاویر با کیفیتی را حتی در فضایی با نور کم و یا در هنگام زوم اپتیکال ثبت می کنند. به عنوان مثال، سایه ها با وضوح بالایی نمایش داده می شوند، رنگ ها اشباع می شوند و تمام جزئیات با محدوده داینامیکی بالا قابل تشخیص خواهند بود.

همچنین بخوانید  معرفی گلکسی تب اس 6 : سامسونگ گلکسی تب S6 بهترین تبلت اندرویدی

گوگل پیکسل 7a

قاب پشتی گوشی گوگل پیکسل 7a با رنگ آبی روشن

اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه با دوربین عالی هستید، گوگل پیکسل 7a می تواند عالی باشد. اگرچه، نسخه پرچمدار آن یعنی پیکسل 8a پرو دارای لنز های بهبود یافته است، اما این گوشی همچنان از یک لنز 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 بهره می برد که می تواند در ثبت تصاویر موفق ظاهر شود. این در حالی است که هنگام ضبط ویدیو با لنز اصلی می توانید کیفیتی برابر با 4K/60 را دریافت کنید.

لنزهای اصلی و اولتراواید کیفیت خوبی را ارائه می دهند. تصاویر در شرایط کم نور، همچنان می توانند قابل قبول باشند. رنگ ها طبیعی و واضح اند، تعادل رنگ نیز در تمامی شرایط به وضوح پیدا است و به طور کلی، با توجه به قیمتی که پیکسل 7a دارد می تواند گزینه ای مناسب برای افراد باشد.

سامسونگ گلکسی A54

گوشی سامسونگ گلکسی a54

اگر به گرفتن عکس سلفی علاقه دارید، گوشی سامسونگ گلکسی A54 علاوه بر کیفیت ساخت بالا، در عکاسی سلفی بسیار خوب عمل می کند. این در شرایطی است که قیمت آن چیزی در حدود 500 دلار است و در این محدوده می تواند برای کاربرانی که قصد خرید یک گوشی میان رده را دارند بسیار مناسب باشد.

در نمایشگر، یک دوربین با سنسور 32 مگاپیکسلی وجود دارد که دارای دیافراگرم f/2.2 است و می تواند برای فیلم برداری رزولوشن 4K را با فرم 30 و کیفیت 1080p را با 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. در قاب پشتی، همچنان دوربین اصلی با کیفیت 50 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.8 را شاهد هستیم و یک سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی که آنها نیز می توانند در شرایط نور کم تصاویر مناسبی را ثبت کنند.

اگرچه، دوربین سلفی گلکسی A54 به عنوان نقطه قوت آن شناخته می شود، اما همچنان تصاویر گرفته شده با تمامی سنسور ها به گونه ای بوده است که می تواند جزئیات بالا و کنتراست مطلوبی را با اشباع رنگ های واقعی ارائه دهد.

آیا گوشی های اندرویدی برای عکس گرفتن بهتر از گوشی های اپل هستند؟

به طور کلی، زمانی که کیفیت دوربین گوشی های اندرویدی و مجموعه گوشی های اپل را با هم مقایسه می کنیم، متوجه این قضیه خواهیم شد که گوشی های اندرویدی، علاوه بر سنسور با کیفیت (همچون سامسونگ گلکسی اس 23 و 24 اولترا،) ویژگی ها و حالت های مختلفی را برای کنترل دستی در عکاسی ارائه می دهند که همین امر باعث می شود تا عکس گرفتن با گوشی اندرویدی بهتر از نسخه آی او اسی باشد.

همچنین بخوانید  آیفون پرو 11 در مقابل گلکسی نوت 10 : کدام گوشی برتر است؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *