تبلیغات

تبلیغات

ویندوز 11 با آپدیت 22635.3130 (KB5034218) ویژگی Snap Layouts را بهبود می بخشد

Windows-11-improves-Snap-Layouts-with-update-22635.3130-KB5034218

در ماه ژانویه سال جاری، مایکروسافت آپدیتی را برای کاربران بتا و ویندوز اینسایدر ارائه کرد که دارای چندین تغییر و اصلاح کوچک در قابلیت Snap Layouts و منوی Start ویندوز هستند.

طبق اعلام رسمی مایکروسافت، در بیلد 22635.3130، ویندوز 11 ویژگی Snap Layouts را آپدیت می کند تا برخی از بهترین پیشنهاداتی که می توان برنامه ها را در کنار یکدیگر قرار داد را نشان دهد. این فرایند، به گونه ای است که برنامه های در حال اجرای دسکتاپ را شناسایی می کند و زمانی که بر روی گزینه “Maximize” یا “Minimize” کلیک می کنید، پیشنهاداتی از برنامه های خود را می بینید که در واقع بهترین قالب را به شما پیشنهاد می دهد.

نکته: اگر بخواهیم مثال کوتاهی در این رابطه داشته باشیم، باید بگوییم که در آپدیت پیشین با فشردن کلید های ترکیبی “Win + Z” شش طرح بندی مختلف را دریافت می کردید که تنها با صفحات خاکستری رنگ مشخص بود. اما از زمانی که به روزرسانی جدید را دریافت می کنید، طرح بندی ها برنامه های پس زمینه را همچون فایل اکسپلورر، موزیلا، نوت‌پد، کروم و بسیاری از برنامه های دیگر را به شما پیشنهاد می دهد تا بهترین حالت را (در اجرا) داشته باشد.

اگرچه، شاید Snap Layout جدید نباشد اما مایکروسافت مدتی است که این ویژگی را به ویندوز 11 اضافه کرده است تا با شرایط موجود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. با این حال، همانطور که گفته شد تنها برای کاربرانی فعال است که آپدیت سریع ویندوز را فعال کرده اند.

علاوه بر اینها، مایکروسافت اعلام کرده است که با شروع بیلد 22635.3130 منوی Start سیستم ها عاملی که در بخش Recommended فضای خالی را نشان می دهد، برطرف می شود.

اصلاحالت بیلد 22635.3130

سایر اصلاحاتی که در بیلد 22635.3130 شاهد آن هستیم، در ادامه آوره ایم:

  • برخی از مشکلات مربوط به ویرایشگر Group Policy برطرف شده است.
  • امنیت بالاتری را در تماس های ویدیویی شاهد خواهیم بود.
  • مشکل پیکربندی نمایه APN برطرف شده است.
  • پایداری سیستم عامل افزایش پیدا کرده است.
  • تغییر زبان صفحه کلید در RemoteApps اصلاح شده است.

اضافه شدن بیلد 23620 در ویندوز 11

مایکروسافت، علاوه بر آپدیت اشاره شده، نسخه جدیدی از بیلد 23620 را نیز ارائه داده است تا برخی از مشکلات پیش زمینه ویندوز را برطرف کند. برخی از این موارد، شامل موارد زیر خواهند شد:

  • منوی Start: مشکل لیبل یا برچسب هایی که با نام “System” در بخش all apps ایجاد شده بودند، برطرف شده است.
  • فایل اکسپلورر: تجربه بهتر در فایل اکسپلورر بهبود یافته است.
  • منوی Task Manager: پایداری Task Manager در آپدیت جدید افزایش یافته است. همچنین برخی از مشکلات زمینه ای که توسط کاربران شناسایی شده بود برطرف شده است.
  • Accessibility: مشکل اساسی که باعث از کار افتادن دسترسی صوتی در حین تنظیم زبان های جدید می شد برطرف شده است.
همچنین بخوانید  حل مشکل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه در ویندوز + برگرداندن فایل به فرمت اصلی

مایکروسافت همچنین به برخی از مشکلات مربوط به Copilot و Widgets اشاره کرده است که در آپدیت جدید، آن برطرف شده است.

ویندوز 11 خود را به روزرسانی کنید

آپدیت ویندوز 11 را همواره به تمامی افراد توصیه می کنیم. انجام این فرایند، علاوه بر برطرف کردن مشکلات به وجود آمده، برخی از ویژگی های جدید را نیز به همراه امنیت بالا، در اختیار شما قرار می دهد. این فرایند را می توانید با استفاده از منوی تنظیمات ویندوز 11 و رفتن به Settings > Windows Update > Check for updates انجام دهید.

آخرین نکته موجود، این است که تمامی آپدیت های اشاره شده در این مقاله، تنها برای کاربران ویندوز اینسایدر فعال شده است. به این معنا که می بایست برای بررسی این نوع تغییرات در رایانه خود چیزی در حدود چندین هفته صبر کره تا به صورت عمومی عرضه شود.

به دلیل اینکه آپدیت های ارائه شده در ویندوز اینسایدر ممکن است دارای برخی از باگ ها و مشکلات اساسی باشد، هیچ گاه وارد این تنظیمات نشوید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *