تبلیغات

تبلیغات

مراقبت از روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال

kolahbardari2

مراقبت از روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال

 

پیش از اینکه در مود روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال صحبت کنیم بیایید بیشتر با این مارکت جدید آشنا شویم.

کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتو کارنسی یا همان ارزهای دیجیتال پروژه هایی می باشند که بر بسترشبکه ای به نام بلاکچین راه اندازی شده اندو هر کدام یک توکن حاکمیتی دارند که فعالیت شبکه به آن وابسته می باشد و از آن استفاده می شود. با پیشرفت پروژه توکن آن رشد می کند و کسانی که آن را خریداری کرده اند سود می کنند؛ اما همیشه اوضاع اینطور پیش نمی رود وارزش برخی از این رمزارزها صفر می شود و از بین می رود.

بیت کوین اولین ارزدیجیتال بود که توسط شخص یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی در سال 2008 ساخته شد و بلاکچین بیت کوین اولین بلاکچین ارزهای دیجیتال بود که به وجود آمد.یکی از اولین کاربرد هایی بیت کوین انتقال پول بدون واسطه و حذف سیستم بانکی بود، یک انتقال پول غیرمتمرکز که هیچ دولت و ارگانی نمی توانست در آن دخالت کند و یک مشکل جدی برای دولت ها.

بیت کوین علاوه بر فوایدی که داشت با یک سری نقص و مشکلاتی از جمله سرعت پایین پردازش تراکنش ها دست و پنجه نرم می کرد و میانه راه اختلاف نظراتی به وجود آمد که منجر به ایجاد فورک در بیت کوین شد و بیت کوین کش و دیگر فورک های بیت کوین به وجود آمدند.

خرید تتر از صرافی پی ام ایکس چنج صرافی آنلاین تتر

فورک چیست؟

فورک ها نوعی انشعاب هستند، زمانی که اختلاف نظر بین جامعه و اعضای یک پروژه به وجود می آید منجر به ایجاد فورک می شود، اگر بخواهیم یک فورک که در یک ارزدیجیتال دیگر رخ داد را برای شما به عنوان مثال نام ببریم می توانیم به اتریوم اشاره کنیم.

بلاکچین چیست؟

بلاکچین تشکیل شده از بلاک های به هم پیوسته که هر کدام حاوی اطلاعتی می باشد که منجر به پردازش و انجام تراکنش ها می شود.

بلاکچین یک ارزدیجیتال میتواند بستری برای سایر پروژه های ارزدیجیتال باشد مانند ارزدیجیتال تتر که بر روی چند بلاکچین قابل انتقال است. شبکه هایی که شما میتوانید برای انتقال تتر استفاده کنید میتوان به trc20، erc20 و شبکه بایننس اسمارت اشاره کرد.

ارزهای دیجیتال در کجا نگهداری می شود؟

ارزهای دیجیتال همانطور که ماهیت دیجیتالی دارند روش نگهداری آنها هم به صورت دیجیتال است به این صورت که کیف پول های نرم افزاری سخت افزاری و تحت وب وجود دارند که شما میتوانید از این سه مورد بسته به نیاز خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید  گیمیتو ارزان ترین سایت خرید یوسی در ایران با نصف قیمت

 

کلاهبرداری ارز دیجیتال

خرید پرفکت مانی از صرافی پی ام ایکس چنج



کیف پول های تحت وب چه کیف پول هایی هستند؟

کیف پول های داغ یا تحت وب به کیف پول هایی گفته می شود که شما به صورت آنلاین از طریق گوگل در آنها ثبت نام کرده و میتوانید ارزهایی که پشتیبانی میکنند را در آنها نگهداری کنید.

مزیت کیف پول های تحت وب:

رابط کاربری آسان

دسترسی سریع

معایب کیف پول های تحت وب:

امنیت پایین به علت آنلاین بودن

تنوع ارزی پایین

کیف پول های نرم افزاری چه کیف پول هایی هستند؟

کیف پول های نرم افزاری به کیف پول های گفته می شود که بر روی تلفن همراه و کامپیوتر شما قابل اجرا بوده و از این طریق میتوانید از آنها برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید. اگر بخواهیم چند مورد از کیف پول های نرم افزاری که تنوع ارزی بالایی دارند و همچنین از امنیت زیادی برخوردار هستند برای شما نام ببریم میتوانیم به کیف پول نرم افزاری تراست ولت، متامسک، سیف پل، کوینومی و اتمیک ولت اشاره کنیم.

مزیت کیف پول های نرم افزاری:

دسترسی سریع

رابط کاربری آسان

نصب و راه اندازی رایگان

امنیت بالا

معایب کیف پول های نرم افزاری:

عدم پشتیبانی برخی از کیف پول ها و تنوع ارزی پایین در برخی از آنها

کیف پول های سخت افزاری چه کیف پول هایی هستند؟

کیف پول های سخت افزاری که نام دیگر آنها کیف پول های سرد است نوعی از کیف پول های می باشند که به شکل یک فلش مموری بوده و با اتصال به کامپیوتر خود میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید و به صورت آفلاین می باشد.

دو نمونه از کیف پول های سخت افزاری کیف پول لجر نانو و کیف پول ترزور می باشد. این کیف پول ها رایگان نبوده و شما برای داشتن یک کیف پول سخت افزاری باید هزینه ای تقریبا 200 دلاری پرداخت کنید.

مزیت کیف پول های سخت افزاری:

امنیت بالا

تنوع ارزی زیاد

معایب کیف پول های سخت افزاری:

پرداخت هزینه خرید

 

کلاهبرداری ارز دیجیتال

خرید تتر بدون احراز هویت از صرافی پی ام ایکس چنج

روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال چیست؟



خرید توکن پروژه های اسکم یا فیک

شاید با این موضوع مواجه شده باشید و یا دیده باشید که توکن یک پروژه درگیر یک فشار فروش شدید شده و قیمت آن به صفر می رسد و هیچ وقت به قیمت های گذشته برنمیگردد و عملا پروژه به حال خودش رها می شود.

اولین دلیلی که باعث می شود یک ارزدیجیتال دچار این اتفاق شود اقتصاد آن پروژه یا همان دخل و خرج توکن آن که بعد از مدتی با ایجاد عرضه بیشتر نسبت به تقاضا باعث افت شدید قیمتی می شود؛ مثل اکثر بازی های بلاکچینی که بعد از یک اوج قیمتی بالا شروع به افول کرده و در حال حاضر از بین رفته اند و تنها کسی که متضرر شده است کاربرانی هستند که توکن آن را خریداری و نگه داشته اند.

همچنین بخوانید  معرفی پرشین چت محبوب ترین چت روم فارسی

اگر میخواهید در دام این دسته از پروژه ها نیفتید باید برسی کنید که توسعه دهندگان و شرکای پروژه اشخاص یا شرکت های معتبر و شناخته شده ای هستند یا خیر و یا اینکه مکانیزم توزیع توکن آن به چه صورت است.



پول شویی و فیشینگ از طریق آگهی های کاریابی در ارزهای دیجیتال

به تازگی دیده شده است که افراد کلاهبردار برای پول شویی و فیشینگ با ادعای کاریابی و بستن قرارداد با افرادی که زیاد آشنایی با ارزهای دیجیتال ندارد درخواست قرار دادن حساب بانکی فرد مورد نظر را برای انجام خرید ارزدیجیتال داده و درازای هر خرید به فرد مورد نظر پورسانت داده شده ولی غافل از اینکه تمام وجه واریزی به حساب آن شخص دزدی بوده و در نهایت باید از جیب خود پرداخت کند و مجرم شناخته می شود.



کلاهبرداری به نام سرمایه گذاری از طریق تتر

یک روش دیگر کلاهبرداری به عنوان سرمایخ گذاری در تتر می باشد به این صورت که شما تتر خریداری می کنید و به حساب شخص مورد نظر ارسال می کنید و از طریق زیر مجموعه گیری افراد جدیدی را به این سیستم اضافه می کنید. در اوایل کار به شما سود های خوبی داده می شود ولی از یک جایی به بعد دیگر پرداختی به شما انجام نمی شود و شما تنها بخشی از پول خود را دریافت کرده اید و حتی نتوانستید پول خود را دریافت کنید و چون پرداخت شما به صورت تتر بوده به هیچ طریقی قابل پیگیری نمی باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *