تبلیغات

تبلیغات

ویندوز 11 نسخه 23H2 : معرفی تمامی ویژگی ها در آپدیت بزرگ سیستم عامل مایکروسافت

Windows-11-version-23H2-introducing-all-the-features-in-the-big-update-of-the-Microsoft-operating-system

ویندوز 11 نسخه 23H2 در راه است، و ما در حال حاضر مشخصاتی که قرار است در پاییز امسال عرضه شوند را در اختیار داریم. مایکروسافت مجموعه ای از بهترین ویژگی ها را رونمایی کرده است که به گفته خود قرار است در نسخه نهایی آن قرار بگیرند، و درست مانند به روزرسانی های قدیمی ویندوز، به صورت رایگان برای تمامی رایانه های با سخت افزار بالا در دسترس باشند.

با این حال، نسخه 23H2 همچنان در حال توسعه است، به این معنی که انتظار می رود تا انتهای تابستان (میانه ماه سپتامبر) ویژگی های بیشتری را دریافت و نسخه نهایی آن را تثبیت کند. در این شرایط، ما نیز این مقاله را با تمام ویژگی های جدید، همانطور که در نسخه پیش نمایش (نهایی) ویندوز 11 ظاهر می شوند به روزرسانی می کنیم تا توانسته باشیم بخشی از اطلاعات مهم مورد نیاز شما را در دسترس قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخ انتشار ویندوز 11 نسخه 23H2

آپدیت ویندوز 11

به طور رسمی، مایکروسافت همچنان زمان انتشار نسخه بعدی خود را اعلام نکرده است. با این حال، اگر بخواهیم به گذشته نگاهی بی اندازیم و تاریخچه ای از این به روزرسانی ها را در ویندوز 11 بررسی کنیم. متوجه این موضوع خواهیم شد که آپدیت های اصلی این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت؛ عموما در اواخر سپتامبر، یا طی روز های اولیه ماه اکتبر منتشر می شود. بنابراین، می توان انتظار داشت که مایکروسافت نسخه 23H2 را نیز در چنین تاریخی برای عرضه در نظر گرفته باشد.

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، این آپدیت به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد که با توجه به فناوری جدید مایکروسافت دانلود و نصب آن زمان کمتری را از شما می گیرد. این ویژگی به این دلیل است که آپدیت 23H2 همانند یک به روزرسانی امنیتی ماهانه و با حجم بسیار پایین منتشر می شود.

ابزار AI COPILOT

ابزار WINDOWS AI COPILOT در ویندوز 11

اولین و مهم ترین تغییری که مایکروسافت در نسخه 23H2 خود جای داده است، استفاده از ابزار هوش مصنوعی مبتنی بر AI با نام “Windows Copilot” است. این ویژگی به کاربران خود امکان می دهد که همانند Bing Chat بهره وری خود در برخی از  پیکربندی های رایانه را افزایش دهند.

Windows Copilot عملا جای نرم افزار قدیمی ویندوز “کورتانا” را می گیرد و ویژگی های بهتری از آن همچون ویرایش تنظیمات رایانه، ایجاد لیست پخش در اسپاتیفای، خلاصه سازی متون، عیب یابی مشکلات مربوط به رایانه و پیکربندی مربوط به ساعت و حتی پس زمینه ویندوز را ارائه خواهد داد. این فرایندها، تنها توسط Copilot انجام می پذیرد که به عنوان یک نماد در نوار وظیفه وجود دارد و با اجرای آن امکان چت کردن و مشاهده تاریخچه مکالمه شما با آن فراهم می شود.

همچنین بخوانید  ویژگی های جدید iOS 13.3 و WatchOS 6.1.1 و tvOS 13.3

File Explorer جدید

طراحی جدید فایل اکسپلورر ویندوز 11

اگرچه، با به روزرسانی بزرگ ویندوز، فایل اکسپلورر کارایی اصلی خود را حفظ خواهد کرد، اما تغییرات قابل توجهی را به خود می بیند. به گونه ای که رابط مدرن و مجهزتری را به همراه خواهد داشت و ظاهری شکیل تر را دریافت می کند. این به روزرسانی شامل سه تغییر اصلی در بخش طراحی جدید صفحه اصلی، نمای جدید بخش “گالری” و بهبود رابط هدر است.

در بخش بالایی صفحه، یک رابط کاربری مدرن که چیزی شبیه به مرورگر وب است را مشاهده می کنید. صفحه ای دارای یک سربرگ و در زیر آن دکمه های جلو، عقب، نوار آدرس و یک کادر مربوط به جستجو که به طور کلی بسیار جذابیت بصری را افزایش داده است.

در بخش پایین آن، تمامی دستورات معمول ویندوز همچون، کپی، چسباندن، ایجاد پوشه جدید، برش فایل ها و مدیریت نمایش هر یک از داده ها را امکان پذیر می کند.

همچنین، یک ویژگی جدید در بخش گالری؛ برای تجربه غنی تصاویر وجود دارد تا بتوان تمامی تصاویر خود را به صورت پیوسته و یکجا مشاهده کنید. این ویژگی به گونه ای است که در سمت راست آن یک جدول زمانی قرار دارد و به شما امکان می دهد تا در زمان های مختلف پیمایش کرده، و از گزینه ای برای پرش مستقیم به ویرایش تصاویر با استفاده از برنامه Photos برای تغییرات سریع در آن بهره ببرید.

پشتیبان گیری از ویندوز

ویژگی جدید ابزار پشتیبان گیری در نسخه 23H2 ویندوز 11

در نسخه 22H2 مایکروسافت، ابزار جدیدی در ویندوز با نام cloud backup اضافه می کند که کاربران می توانند از تنظیمات، فایل ها و برنامه های خود در OneDrive نسخه پشتیبان تهیه کرده و سپس با راه اندازی یک ویندوز جدید آنها را بازیابی کنند. انجام فرایند پشتیبان گیری، تنها برای نرم افزارهایی است که در فروشگاه مایکروسافت عرضه می شوند قابلیت اجرا خواهند داشت.

پشتیبانی از RAR و 7ZIP

پشتیبانی از rar و 7zip در ویندوز 11 نسخه 23H2

مایکروسافت بالاخره به صورت بومی از RAR و 7ZIP پشتیبانی خواهند کرد. به این معنی که دیگر برای مدیریت انواع آرشیو خود نیاز به دانلود و نصب ابزار های شخص ثالث ندارید. به عنوان مثال، به راحتی فایل هایی با فرمت 7zip و RAR استخراج کرده و مجددا آنها را به یک نوع دیگر تبدیل کنید. این قابلیت در هر جایی از ویندوز مانند دسکتاپ، فایل اکسپلورر و درایو های رایانه ای شما که داده ای با چنین فرمتی وجود دارد امکان پذیر است.

سفارش سازی محیط RGB

تنظیمات مربوط به RGB در ویندوز 11

قطعا گیمر ها با شنیدن چنین ویژگی خوشحال خواهند شد. زیرا از این پس قرار نیست که برای تغییر تنظیمات RGB، دیگر به صورت جداگانه نرم افزار های مربوط به آن را دانلود کنند. زیرا، مایکروسافت در حال تلاش برای ایجاد کنتل هایی در بخش Settings است که کاربران بتوانند به طور مستقیم تنظیمات RGB رایانه خود را پیکربندی کنند. این تغییرات می تواند در سخت افزار های صفحه کلید، ماوس، مانیتور و سایر لوازم جانبی رایانه انجام بپذیرد.

همچنین بخوانید  با نسخه جدید کالی لینوکس ، محیطی مثل ویندوز داشته باشید

مایکروسافت این ویژگی را Dynamic Lighting یا نورپردازی پویا نام گذاری کرده است و آن را برای دستگاه های Razer که لوازم جانبی فوق العاده ای در حیطه دستگاه های گیمینگ تولید می کند، مناسب دانسته است.

قابلیت WINDOWS DEV HOME

ویژگی DEV HOME در ویندوز 11

اگر از کاربران دولوپر / developer هستید، باید بگوییم که ویندوز 11 با نسخه 23H2 یک برنامه DEV HOME جدید طراحی می کند. این ویژگی به توسعه دهندگان امکان می دهد تا حد امکان استفاده ابزار را ساده و در عین حال یک نمای کلی از دستگاه و پروژه های GitHub را ارائه دهد، تا تمامی افراد بتوانند آخرین داده ها / تغییرات آن ها را در دسترس داشته باشند.

ویژگی های نسخه 23H2 ویندوز 11 را بررسی کنید

هماطور که در مقاله نیز به آن اشاره کردیم، همچنان مایکروسافت در حال به روزرسانی و آزمون خطا در رابطه با نسخه 23H2 است و موارد اشاره شده ممکن است بخش کوچکی از آپدیت نسخه جدید ویندوز باشند. با این حال، تیم تک تیپ، تصمیم دارد تا زمان عرضه آن تمامی موارد و ویژگی هایی که قرار است به ویندوز اضافه شود را در مقاله مورد بررسی قرارد دهد. از این رو، توصیه می کنیم با نزدیک تر شدن زمان عرضه، راهنمای ما را نیز در این زمینه از دست ندهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *