تبلیغات

تبلیغات

راهنمای خرید دیگ بخار یا بویلر چگونه بهترین بویلر را بخریم؟

digebokhar3

دیگ بخار از رایج‌ترین سیستم‌های گرمایشی در موتور خانه‌ها است که با استفاده از بخار یا آب کار‌ می‌کند. بویلرها یا همان دیگ‌های بخار از گاز طبیعی، نفت و یا برق برای تامین بخار یا آب گرم آن استفاده می‎کنند و بعد گرمای تولید شده را از طریق رادیاتور، کنوکتور به سیستم‌های گرمایش از کف و یا فن کویل‌ها‌ می‌فرستند. این دستگاه‌ها پس از مدتی خراب‌ می‌شوند و به تعمیر و یا تعویض نیاز پیدا‌ می‌کنند. ازاین‌رو بهتر است که پیش از آغاز فصل زمستان از سالم بودن دیگ‌های بخار خود اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز به تعویض آن‌ها بپردازید. اگر شما نیز به فکر خرید یک دیگ بخار جدید هستید، پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان راهنمای خرید دیگ بخار یا بویلر با ما همراه باشید.

  • توجه به ظرفیت دیگ بخار

ظرفیت دیگ‌های بخار را بر اساس BTU‌ می‌سنجند. این واحد در واقع نشان دهنده میزان انرژی مورد نیاز جهت افزایش یک پوند آب به مقدار یک درجه فارنهایت است. در هر ساختمانی عوامل متعددی مانند موقعیت جغرافیایی، تعداد در و پنجره ها، آب وهوای منطقه، کیفیت عایق کاری دیوارها تعیین کننده مقدار ظرفیت حرارتی مورد نیاز است. بر اساس یک قانون کلی در مناطق دارای آب وهوای سرد در هر فوت مربع فضای داخلی حدود 50 BTU ظرفیت حرارتی نیاز است. این میزان در مناطق معتدل برابر با 35BTU و در مناطق گرم 20BTU است.

علاوه بر این واحد سنجش، از واحدهای دیگری نیز برای سنجش ظرفیت دیگ بخار استفاده‌ می‌شود. مانند میزان آبی که در دیگ بخار در یک ساعت تبخیر‌ می‌شود و یا سنجش بر اساس واحد کیلوگرم بر ساعت یا اسب بخار .

دیگ بخار

  • در نظر گرفتن راندمان دیگ

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید دیگ بخار باید به آن توجه داشته باشید راندمان یا همان بازده مصرف سوخت سالانه (AFUE) است. این فاکتور تعیین کننده آن است که عملکرد دستگاه در تبدیل سوخت به انرژی گرمایشی چگونه است. به میزانی که دستگاه دارای راندمان بالاتری باشد میزان بیشتری از سوخت دریافت را به انرژی گرمایشی تبدیل‌ می‌کند. یک راندمان مناسب برای دیگ بخار عددی بالای 85 است و با انتخاب چنین دستگاه‌هایی‌ می‌توان از اتلاف انرژی جلوگیری نمود.

  • توجه به تهویه دیگ بخار

یک دیگ بخار مناسب باید از تهویه خوبی برخوردار باشد. زیرا معمولا دیگ‌های بخار با گاز طبیعی یا گازوئیل کار‌ می‌کنند و باید مجهز به تهویه باشند.

  • توجه به کیفیت و کارایی دستگاه

کیفیت و کارایی دیگ بخار بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که یک بویلر با کیفیت انتخاب کنید و به موقع سرویس و نگهداری شود سالیان زیادی ماندگاری خواهد داشت بدون آنکه کارایی آن کاهش یابد. بنابراین بهتر است که دیگی را انتخاب کنید که هزینه‌های عملیاتی کمتری داشته باشد و مقرون به صرفه باشد. لازم است که اشاره کنیم دیگ‌های بی‌کیفیت دارای قیمت و ایمنی پایین‌تری هستند.

دیگ بخار

 

  • توجه به زمان راه اندازی

دیگ‌های بخار بر اساس ظرفیت حرارتی و کیفیت ساختی که دارند باید در بازه‌های زمانی مختلفی راه اندازی شوند. از این رو با توجه به این موارد باید بازه زمانی مناسبی را برای بویلر خود انتخاب نمایید. دیگ‌های بخاری که دارای سرعت تولید بخار بالایی هستند از فشار و جرم آب کمتری برخوردارند. توصیه‌ می‌شود که زمان تولید بخار دستگاه را حدود 5 الی 20 دقیقه در نظر بگیرید.

  • در نظر گرفتن جنس بدنه دیگ

دیگ‌های بخار معمولا از جنس استیل، فولاد و یا چدن تولید‌ می‌شوند که هر یک مزایا و کاربردهایی که دارند که در زیر به آن‌ها اشاره‌ می‌کنیم.

  • بویلرهای چدنی انتخاب مناسبی برای افرادی هستند که به دیگ‌های بخار با ظرفیت پایین نیاز دارند. این دیگ‌ها فضای کمی را اشغال کرده و مقرون به صرفه هستند. بویلرهای چدنی معمولا در موتورخانه‌های کوچک مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند.
  • بویلرهای فولادی استحکام بالایی دارند و در ظرفیت‌های بیشتری تولید‌ می‌شوند. این دیگ‌های بخار حتی پس از مدت طولانی استفاده نیز خوردگی و زنگ زدگی نخواهند داشت.
  • بویلرهای استیل نیز نوعی دیگر از بویلرها هستند که بسیار با کیفیت بوده و مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و زنگ زدگی دارند. البته دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها هستند.
  • توجه به قیمت دیگ بخار

قیمت دیگ بخار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به کیفیت ساخت بدنه، ظرفیت دیگ، راندمان و کارایی دیگ، برند تولید کننده و … اشاره نمود. ازاین‌رو نیاز است که پیش از خرید دیگ توجه کنید که به چه نوع بویلر و با چه مشخصاتی نیاز دارید تا متناسب با آن یک بویلر با قیمت مناسب تهیه کنید و هزینه‌های خود را مدیریت نمایید .

دیگ بخار

  • بررسی استانداردهای دیگ بخار

از دیگر مواردی که در هنگام خرید دیگ بخار باید به آن توجه داشته باشید استانداردهای دیگ است. در واقع بویلر انتخابی باید مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی طراحی و تولید شده باشد و باید اطمینان حاصل کنید که شرکت سازنده تمامی استانداردها را در فرآیند تولید بویلر رعایت کرده است و این دستگاه از ایمنی لازم برخوردار باشد. زیرا در غیر اینصورت‌ می‌تواند موجب خسارت و صدمات جبران ناپذیری شود و خرابی و انفجار در محیط رخ دهد. بنابراین توصیه‌ می‌شود از خرید بویلرهای غیر استاندارد بپرهیزید.

بهترین دیگ بخار را از کجا بخریم؟

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید انواع دیگ بخار با کاربردهای متفاوت مشغول به فعالیت هستند. اما با توجه به اهمیت استاندارد و ایمن بودن این دستگاه‌ها و کیفیت و کارایی آن‌ها باید حتما از یک برند معتبر انتخاب شوند. یکی از بهترین مجموعه‌هایی که برای خرید بویلر‌ می‌توانید به آن مراجعه کنید زاگرس ماشین است که به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع بویلر مشغول به فعالیت است و تمامی محصولات خود را مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی و تولید‌ می‌کند و با قیمت مناسبی آن‌ها را ارائه‌ می‌دهد. ازاین‌رو با اطمینان خاطر‌ می‌توانید دیگ بخار مورد نیاز خود را با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه خریداری نمایید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *