تبلیغات

تبلیغات

در این بروکرها برداشت از حساب آنی است

anibroker

بروکر فارکس

انتخاب بهترین بروکر فارکس باعث می‌شود که تریدر، نه تنها تجربه بهتری از فعالیت در این بازار مالی را داشته باشد، بلکه مستقیما برروی میزان سود و ضرر ایشان نیز تاثیر گذار خواهد بود. یکی از نکات مهم در انتخاب بروکر، داشتن قابلیت برداشت آنی از حساب معاملاتی است که متاسفانه در بیشتر تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام شده از بروکرهای مختلف، کمتر به آن پرداخته شده است. در این مقاله قصد داریم تا مهمترین پارامترها در انتخاب کارگزاری معتبر برای حضور در بازار فارکس را بررسی کرده و سپس، بروکرهایی که واریز و برداشت را به صورت آنی انجام می‌دهند، معرفی نماییم.

انتخاب بروکر

اولین و مهمترین شرط در انتخاب کارگزاری فارکس، داشتن اعتبار است. بروکرهای ناشناس و بی اعتبار، به سادگی می‌توانند سر شما کلاه گذاشته و موجودی حساب معاملاتی شما را صفر نمایند. از آنجاییکه تریدرهای ایرانی دسترسی به سازمان‌های نظارتی جهانی نداشته، این امر به سادگی اتفاق افتاده و عملا دست تریدر به کلی بسته خواهد بود. در بررسی اعتبار هر کارگزاری، باید به سه نکته دقت نمود. اولین و ساده‌ترین معیار ارزیابی اعتبار بروکر، داشتن رگولاتوری است. تمامی بروکرهایی که قصد فعالیت در ایران را دارند، باید از رگولاتوری‌هایی از مدل آفشور استفاده نمایند. اگرچه شعبه مرکزی این بروکرها می‌تواند رگولاتوری‌های معتبرتری همانند CySec را نیز داشته باشد، اما شعبه‌ی سرپرست تریدرهای ایرانی، تنها می‌تواند از رگولاتوری آفشور استفاده نماید.

نکته دوم، مدت زمان حضور یک بروکر در بازار فارکس است. طبیعتا هرچقدر که بروکر برای مدت زمان بیشتری در بازار حضور داشته باشد، می‌تواند اعتبار بیشتری کسب نماید. نکته سوم نیز تجربه و نظرات تریدرهایی است که در هر بروکر، حساب معاملاتی واقعی داشته و از خدمات آن استفاده کرده‌اند. خوشبختانه در حال حاضر، چندین بروکر در ایران فعالیت دارند که توانسته‌اند هر سه معیاری که پیشتر مطرح شد (رگولاتوری، قدمت و رضایت تریدر) را کسب نمایند.

تنوع نمادها

بازار فارکس از مارکت‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام پتانسیل‌های خود را دارند. به صورت کلی، بازاری که توسط بروکر برای تریدر فراهم می‌شود، شامل بخش‌های جفت ارزها، سهام، شاخص بورس، رمزارزها، فلزات گرانبها، انرژی و … است. تا چند سال قبل، هر بروکر نهایتا 100 نماد قابل معامله از مجموع این بخش‌های بازار را در اختیار مشتریان خود قرار می‌داد. اما امروزه، بروکرها حداقل 200 نماد معاملاتی و در بهترین حالت نیز، بیش از 400 نماد را برای تریدر فراهم کرده‌اند. هر چقدر که تعداد نمادها بیشتر باشد، دست تریدر برای کسب سود از رخدادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سطح جهانی بازتر خواهد بود. برای مثال، اگرچه بروکر آلپاری یک بروکر معتبر در سطح جهانی است، اما به مشتریان خود این امکان را نداده که سهام شرکت‌های معتبر جهانی (مثلا گوگل، تویتتر و …) را به صورت مجزا معامله نمایند. بنابراین، لزوما داشتن اعتبار، به معنای بالا بودن کیفیت بروکر نخواهد بود. بهتر است به دنبال بروکری باشیم که نه تنها معتبر است، بلکه با کیفیت نیز هست.

همچنین بخوانید  آشنایی با ابزار آلات موسیقی و خرید عمده آلات موسیقی

سرعت اجرای معاملات

سرعت در باز کردن و بستن هر معامله در بازار فارکس، مستقیما بر میزان سود تریدرها اثر خواهد داشت. خصوصا در سبک معاملاتی اسکالپ تریدینگ، لحظه‌ای تاخیر در اجرای معامله به معنای از بین رفتن سود و یا حتی تحمیل ضرر در معاملات است. همانطور که در مقاله بروکر اسکالپ نیز توضیح داده شده است، تنها بروکرهایی می‌توانند میزبان اسکالپ تریدرها باشند که از سرورهای قدرتمند متعدد برای هندل کردن معاملات استفاده کرده باشند. در نظر داشته باشید که اگرچه تقریبا در تمامی بروکرها، از پلتفرم‌های معاملاتی مشابه (متاتریدر 4 یا متاتریدر 5) استفاده می‌شود، اما این پلتفرم‌های معاملاتی به سرورهای خود بروکر متصل هستند. این بدان معناست که حتی با وجود پلتفرم مشابه، تجربه‌ی معاملاتی تریدرها در بروکرهای متفاوت، قطعا تفاوت خواهد داشت. هر چقدر که سرورها قدرتمندتر باشند، معاملاتی شما سریعتر انجام شده و طبیعتا تریدر استراتژی معاملاتی خود را، بهتر پیاده خواهد کرد.

 

بروکر

پشتیبانی فارسی زبان

اگرچه زبان انگلیسی به عنوان زبانی بین‌المللی پذیرفته شده است، اما طبیعتا در دنیای بازارهای مالی و جاییکه فعالیت در آن می‌تواند همراه با ریسک و استرس باشد، حضور تیم پشتیبانی که بتواند به زبان خود تریدر صحبت کند، امری اجتناب ناپذیر است. خوشبختانه اکثر بروکرهای فعال در ایران نیز این نکته را دریافته و تیم‌های پشتیبانی فارسی زبان را به کار گرفته‌اند. اما در میان تیم‌های پشتیبانی نیز تفاوت‌هایی وجود داشته و نمی‌توان از هر تیمی، به عنوان تیم قابل اتکا یاد کرد. ساعات پاسخگویی برخی از این تیم‌ها محدود بوده و یا ممکن است دانش کافی برای راهنمایی مشتریان نداشته باشند. علاوه بر آن، روش دسترسی و سرعت پاسخگویی به این تیم نیز بسیار مهم است.

واریز و برداشت ریالی

علاوه بر آنکه واریز و برداشت باید ساده و سریع باشد (که در ادامه به آن خواهیم رسید)، نکته‌ی مهمی که باید در بروکرها رعایت شده باشد، همکاری با یک صرافی محلی بوده که تریدرها بتوانند با استفاده از کارت بانکی و حساب بانکی خود، واریز و برداشت را به صورت ریالی انجام دهند. در بعضی از بروکرها دیده شده که تنها روش شارژ و برداشت قابل استفاده برای تریدرهای ایرانی، استفاده از پرفکت مانی و یا رمزارزها بوده که اگرچه متدهای خوبی هستند، اما طبیعتا نمی‌توانند بهتر از واریز و برداشت ریالی باشند. بروکرهای معتبر فعال در ایران، با همکاری یک صرافی فارکس محلی، عملیات واریز و برداشت را به صورت ریالی انجام داده که مانع از پرداخت کمیسیون‌ها می‌شوند و علاوه بر آن، پروسه را نیز بسیار ساده‌تر خواهند کرد.

همچنین بخوانید  چرا هتل داد یزد انتخاب گردشگران خارجی است؟

واریز و برداشت آنی

تقریبا در تمامی بروکرها، پروسه‌ی واریز وجه به صورت آنی انجام گرفته و از این جهت، جای نگرانی وجود ندارد. این بدان معناست که به محض پرداخت، حساب شما در بروکر شارژ خواهد شد. اما در خصوص فرآیند برداشت، اوضاع اندکی متفاوت خواهد بود. اجازه دهید در ابتدا، مثالی واقعی از یکی از بروکرهای سرشناس فعال در ایران بزنیم. بروکر فیبوگروپ که اتفاقا یکی از بروکرهای قدیمی و معتبر است، اعلام کرده که فرآیند برداشت وجه ممکن است تا 3 روز کاری زمان ببرد! هر زمان که شما درخواست خود را ثبت نمایید، بروکر سه روز بعد، فرآیند برداشت را نهایی کرده و اقدامات لازم برای انتقال پول به حساب شما را انجام خواهد داد. در بروکرهای دیگر، اگرچه زمان انقدر طولانی نیست، اما به هر حال ممکن است این فرآیند، بیشتر از حد انتظار، طول بکشد.

خوشبختانه چند بروکر نیز وجود دارند که فرآیند برداشت را به معنای واقعی کلمه، به صورت آنی انجام می‌دهند. لایت فایننس از این جهت، بهترین عملکرد را داشته و تمامی درخواست‌های برداشت وجه تا سقف سه هزار دلار را به صورت آنی و با توجه به روش برداشت انتخاب شده، منتقل خواهد کرد. در رتبه‌ی بعدی، بروکرهای ifc، ارانته و آمارکتس قرار گرفته‌اند که هر سه، بدون ذره‌ای اختلال در عملیات برداشت، موجودی را به حساب شما واریز خواهند کرد. نکته‌ی مهمی که در این قابلیت وجود دارد، این است که بروکر، عملا زیرساخت قدرتمندی داشته و مطمئن است که هیچ کاربری، تخلفی انجام نداده است. بروکرهایی که به زیرساخت خود اعتماد ندارند، هنگام ثبت درخواست برداشت، تمامی معاملات انجام شده توسط تریدر را به صورت دستی بررسی کرده و در نهایت، اجازه‌ی برداشت را خواهند داد.

معرفی بهترین بروکرها

با توجه به نکاتی که مطرح شد و با تکیه بر بررسی دقیق انجام گرفته توسط کارشناسان وبسایت بهترین هست، می‌توانیم لیستی از بروکرها را به عنوان برترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان معرفی نماییم. همانطور که مشاهده کردید، شرایط معاملاتی در ایران اندکی متفاوت بوده و نیاز به چند ویژگی اختصاصی از جمله واریز و برداشت ریالی، تیم پشتیبانی فارسی زبان و … دارد. بدین ترتیب، برترین بروکرها در ایران، ممکن است اندکی با لیست برترین بروکرهای سطح جهانی، متفاوت باشد. در ادامه، این بروکرهای معتبر را به همراه معرفی کوتاه، خواهیم دید.

لایت فایننس

این بروکر فعالیت خود را از سال 1384 شروع کرده و چند سال پیش، با ایجاد تغییرات ساختاری در کیفیت خدمات خود، مجددا به صدر لیست برترین بروکرهای فارکس بازگشت. لایت فایننس (لایت فارکس سابق)، اولین بروکری بود که حساب Cent را معرفی کرد و در اختیار تریدرها قرار داد. امروزه نیز حساب ECN این بروکر، بهترین و کاربردی‌ترین حساب ECN در میان تمامی بروکرها است.

همچنین بخوانید  اهمیت دوربین مداربسته در مدرسه

 

بروکر

بروکر ifc

کارگزاری آی اف سی مارکتز فعالیت خود را نزدیک به دو دهه قبل شروع کرده و همواره یکی از خلاق‌ترین بروکرهای بازار فارکس بوده است. این کارگزاری، تنها بروکری است که طرح‌های تشویقی و بونوس‌های متفاوتی ارائه کرده که جدیدترین آن، قرعه‌کشی چندین آیتم ارزشمند از جمله یک دستگاه خودروی تسلا در میان تمامی تریدرها است. شرکت در این قرعه‌کشی برای همه تریدرها مجاز بوده و تنها شرط آن، دیپازیت بالای 250 دلار در حساب معاملاتی است. جایزه‌ها تمام قابل برداشت بوده و هیچ شرط دیگری برای تریدر، وجود ندارد.

بروکر ارانته

این کارگزاری، یکی از جوان‌ترین کارگزاری‌ها بوده که فعالیت خود را از سال 2018 میلادی شروع کرده است. با این حال، در همین زمان کوتاه توانسته در ایران و جهان، به صدر لیست برترین بروکرها راه یابد. کاهش کارمزد، همکاری با صرافی فارکس حرفه‎ای، سرعت بالای معاملات، واریز و برداشت آنی ریالی و … باعث شده تا ارانته در مدت بسیار کوتاه، مورد توجه تریدرهای حرفه‌ای قرار بگیرد. سبد معاملاتی این بروکر در بخش نمادهای مربوط به سهام، با عرضه بیش از 100 نماد، یکی از بهترین سبدهای معاملاتی سهام است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *