تبلیغات

تبلیغات

کدوم موتور تک انتخاب کنیم؟ بنزینی یا دیزلی

takmotor

چندین سال است که انسان‌ها با کمک موتورها بسیاری از کارهای خود را به آسانی انجام می‌دهند. در این بین موتور تک، بنزینی و دیزلی از موتورهایی می‌باشند که کاربرد گسترده‌ای را در طول زندگی روزمره انسان‌ها دارند. این نوع موتورها به دلیل قابلیت حمل و نقل آسان و امکان نصب بر روی دستگاه‌های مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و در انواع متنوعی تولید می‌شوند. از طرفی بسیاری از افراد همواره بر سر اینکه کدام یک از موتورها مناسب برای پروژه‌های آن‌ها می‌باشد، در حال جست و جو و کنکاش هستند. در این مقاله در سایت بتن ویبره ما به بررسی کامل از اینکه کدام موتور را برای پروژه‌های خود انتخاب کنیم، می‌پردازیم پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

موتور تک چیست؟

قبل از اینکه به بررسی انواع موتورهای تک بپردازیم، شایان به ذکر است تا تعریف جامعی از موتور تک داشته‌باشیم. به طور کلی موتوری که انرژی شیمیایی نظیر سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کند، موتور تک نامیده می‌شود. به دلیل کاربرد گسترده موتور تک، این نوع موتور در دستگاه‌هایی که نیاز به انرژی مکانیکی است، قابل رویت می‌باشد. از این دستگاه‌ها می‌توان به مواردی همچون پمپ آب و ژنراتورها اشاره کرد. نکته‌ای که باعث افزایش خرید موتور تک شده دسته بندی آن به دو صورت بنزینی و دیزلی می‌باشد. در ادامه به بررسی هر دو و قیمت‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

موتور تک بنزینی چه کاربردهایی دارد؟

 

موتور تک

امروزه موتور تک بنزینی بر روی بیشتر دستگاه‌های صنعتی، کمپکتور، چمن زن، پمپ آب و دیگر اقلام مربوطه قابل نصب است. موتور تک از نوع بنزینی خود به دو صورت دو زمانه و چهار زمانه در بازار وجود دارد. عملکرد این نوع موتور به طریق مکش، تراکم، انفجار و تخلیه می‌باشد. مزایای موتور تک بنزینی شامل مواردی همچون میزان آلودگی پایین، برخورداری از سنسور هشدار دهنده، صدای کم موتور و ساختاری مناسب است. مورد دیگری که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت می‌باشد، قیمت موتور تک بنزینی و سایت معتبر به جهت خریداری آن است. برای به دست آوردن هر دو مورد سایت بتن ویبره به شما پیشنهاد می‌شود که در ادامه به معرفی کامل آن می‌پردازیم.

چرا از موتور تک دیزلی استفاده می‌شود؟

 

موتور تک

نوع دیگر موتور تک، موتور تک دیزلی می‌باشد. این موتور همانند نوع بنزینی طرفداران زیادی به خود دارد. موتور تک سیلندر دیزلی یا گازوئیلی دگرگونی عظیمی را در ساختار موتورهای قبلی خود ایجاد کرده‌است. موتور تک دیزلی یک نوع موتور برای تامین انرژی مکانیکی می‌باشد که سوخت رسانی این موتور از طریق سوخت گازوئیل صورت می‌گیرد. به دلیل عملیات سوخت و سازهای این نوع موتور، موتورهای دیزلی در دسته بندی موتورهای درون سوز قرار دارند. در واقع موتور از نوع تک دیزلی زمانی ارزش خود را نشان می‌دهد که بر روی تجهیزاتی نظیر پمپ‌ها، ژنراتورها و انواع وسایلی که نیاز به انرژی مکانیکی برای فعالیت دارند، قرار گیرند. به علاوه لوازم یدکی موتور از نوع دیزلی در صورت خرابی به آسانی قابل جایگزینی و تعمیر است.

همچنین بخوانید  در مورد گوشی های ایسوس

بهترین موتور تک، بنزینی یا دیزلی را از کجا خریداری کنیم؟

 

حال که به بررسی کلی از اینکه موتور تک، بنزینی و دیزلی چیست؟ پرداختیم. سوال دیگری که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می‌کند، این است که بهترین نوع موتور تک را از کجا خریداری کنیم؟ به دلیل اهمیت هر چه بیشتر این نوع موتورها در بخش صنعت سایت‌ها و فروشگاه زیادی اقدام به فروش آن‌ها می‌کنند. در این بین نکته بسیار مهم انتخاب یک سایت تضمین شده می‌باشد. در میان انبوهی از این فروشگاه‌ها، بتن ویبره همواره خوش درخشیده‌است. چون هدف اصلی آن کسب رضایت مشتری می‌باشد و برای به دست آوردن این هدف مزایای همچون ارسال سریع، مشاوره قبل از خرید، قیمت مناسب، گارانتی کالا و امکان ارسال به تمام نکات کشور را فراهم کرده‌است. توجه داشته‌باشید اگر به دنبال قیمت مناسب موتور تک، بنزینی و دیزلی هستید، مراجعه به این سایت را از دست ندهید.

موتور تک دیزلی و بنزینی چه تفاوت‌هایی از یکدیگر دارند؟

در بازار امروزی رقابت زیادی بین موتورهای تک دیزلی و بنزینی وجود دارد. در واقع هر یک از این موتورها دارای کاربرد متفاوتی از یکدیگر می‌باشند. موتورهای تک دیزلی در مقایسه با موتورهای تک بنزینی از اندازه و حجم بیشتری برخوردار هستند، در نتیجه توان بالاتری نیز ارائه می‌دهند. توان بالا باعث سرعت کم دستگاه می‌شود. پس اگر سرعت ملاک شما است، انتخاب موتور تک دیزلی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

از طرفی به دلیل وجود بنزین در دستگاه موتور تک بنزینی، باعث می‌شود تا پیستون که وزن کمی دارد، حرکت را سریع‌تر به میل لنگ انتقال دهد و همین عامل سبب افزایش سرعت موتورهای تک بنزینی شده‌است. با این حال سرعت بیشتر و ضربه کم‌تر پیستون، منجر به توان کم‌تر در موتور تک بنزینی می‌شود. در نتیجه در پروژه‌هایی که به توان بالا نیاز است، موتور دیزل تک سیلندر مناسب‌ترین گزینه است. برندها و مدل‌های متفاوتی از این نوع موتور در بازار وجود دارد که براساس نوع نیاز خود می‌توانید اقدام به خرید آن کنید.

سخن آخر

موتورها همواره نقش بسزایی در زندگی روزمره بشر دارند. از همین جهت انواع گوناگونی از آن‌ها در بازار وجود دارند. موتور تک، از موتورهای پرطرفدار در این حوزه است که خود به دو دسته بنزینی و دیزلی تقسیم بندی می‌شود. در این مقاله به بررسی کامل هر یک و تفاوت آن‌ها پرداخته شد. نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، قیمت و مرکز فروش این محصولات می‌باشد. به همین جهت بتن ویبره که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده و از تخصصی‌ترین فروشگاه‌ها در این زمینه به شمار می‌آید. این مجموعه طیف گسترده‌ای از محصولات را با قیمت مناسب برای مشتریان خود عرضه می‌کند.

همچنین بخوانید  ساخت اپلیکیشن دلخواه در 10 دقیقه

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *