تبلیغات

تبلیغات

upwork چیست – آموزش کسب درآمد فریلسنری بصورت گام به گام

Freelancer

روش‌هایی که افراد می‌توانند شروع به درآمدزایی کنند سال به سال در حال تغییر است و هرکسی سعی می‌کند تا از روش‌های جدید و البته سودمندی شغل و درآمد مناسب خود را پیدا کند. به صورت سنتی هر شغل با حضور کارآموز در محل اشتغال امکان پذیر است که به آن مشاغل حضوری می گویند ولی اکنون می‌توانیم مشاغلی را در کشورهای مختلف و البته ایران مشاهده کنیم که به صورت دورکاری و آزادکاری است. یکی از روش‌هایی که افراد در حال حاضر برای کسب شغل و درآمد عالی به سراغ آن می‌روند استفاده از فضای با امکانات وبسایت ها است. وبسایت های متعددی هستند که شرایط مورد نیاز افراد برای شروع یک شغل پردرآمد را مهیا کرده‌اند و می‌توانیم با ثبت نام ساده و البته رایگان به مشاغل و درخواست‌هایی که از ما می‌شود برحسب تخصص و مهارت‌هایمان پاسخ دهیم. در این مقاله می‌خواهیم درباره وبسایت ارزشمند و پرطرفدار Upwork صحبت کنیم، ولی خب واقعاً Upwork چیست و چه امکاناتی برای کاربران علاقه‌مند جهت فعالیت در آن دارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم و شما را با آموزش کسب درآمد فریلنسری آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

فریلنسری Freelancer چیست؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم بعضی از مشاغل هستند که در جوامع امروزی به صورت دورکاری هستند و افراد نیاز ندارند حتماً در محل شغل و کار خود حاضر شوند و می‌توانند کلیه‌ی وظایف محول شده را به صورت غیر حضوری انجام دهند. حال اگر این افراد بتوانند به صورت آزاد کار باشند و هر وقت که خواستند کار کنند و یا از کار دست بکشند می‌توانند مدیر خودشان باشند و نیازی به کارفرما نداشته باشند.

 

upwork چیست

حال که متوجه شدیم مشاغل فریلنسری چیست می‌خواهیم در این بخش به این سؤال پاسخ بدهیم که Upwork چیست؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم Upwork یک وبسایت کاریابی بین الملی است که متخصصان و فریلنسرهای فعال در زمینه‌های مختلف از برنامه نویسی تا گرافیک و… میتوانند با مراجعه به آن و پذیرفتن مسئولیت پروژه‌های فریلنسری از این راه کسب درآمد کنند. در بخش دیگر این مقاله با Upwork بیشتر آشنا می‌شویم؛ اگر شما هم علاقمند هستید که به عنوان یک آزاد کار یا فریلسنر فعالیت کنید اما مهارت و تخصصی ندارید پیشنهاد می‌کنیم همین حالا با مراجعه به آموزش‌های فرادس و با توجه به علاقه ای که نسبت به مهارت‌های مختلف دارید یادگیری یک مهارت را آغاز کنید تا به زودی بتوانید از آن کسب درآمد کنید؛ برای دریافت مجموعه آموزش های فرادرس می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

آشنایی با فریلنسر و آزاد کارهای مشاغل اینترنتی

کسانی که به عنوان فریلنسر در حوزه وب و اینترنت شناخته می‌شوند در زمینه‌های مختلفی مشغول به کار هستند. از طراحی کارت ویزیت و پوستر گرفته تا طراحی انواع نرم افزار و وبسایت های اینترنتی هرکدام را برحسب تخصص و مهارت‌هایی که فرا گرفته‌ایم می‌توانیم انتخاب کنیم. البته آزاد کاری هم شرایط خاص خود را دارد و مهم‌ترین شرط آن تعهد به مشتری است و این افراد باید اعتماد مشتریان را جلب کنند تا در ابتدای کار و در ادامه کارهای بعدی بتوانند پروژه‌های جدید را دریافت کنند. بسیاری از افراد به‌عنوان فریلنسر هستند که این نوع کار کردن را به‌عنوان شغل اصلی خود انتخاب می‌کنند و از هیچ راه دیگری درآمد مشخصی ندارند. از جمله وبسایت هایی که می‌توانیم شروع به فریلنسری کنیم سایت upwork است ولی واقعاً Upwork چیست.

 

upwork چیست

یکی دیگر از شرایط آزاد کاری این است که فریلنسرها باید قراردادهایی را تنظیم کنند تا وظایف محوله خود را با شرایط خواسته شده و در چارچوب جدول زمانی مشخصی در ازای مبلغ معینی ارائه و تحویل دهند و در صورت عدم رعایت هرکدام از بندهای موجود در قرارداد، شرایط جریمه برای هرکدام از طرفین اعمال شود. همان‌طور که به کار کامل و بدون عیب و نقص فریلنسرها نمی‌توان به طور صد درصد اعتماد کرد به همان اندازه هم نمی‌توان مطمئن بود که کارفرما مبلغ مورد نظر در قرارداد را به طور تمام و کمال پرداخت خواهد کرد. در این بین تنها اعتماد و حسن انجام وظیفه از فریلنسر و کارفرما مهم خواهد بود.

معرفی وبسایت های فریلنسری

حال اگر شرایط سخت بود و بی اعتمادی بین طرفین زیاد باشد دیگر نمی‌توانیم به این شکل کار کنیم چه بی اعتمادی از طرف کارفرما و چه بدقولی از طرف آزاد کاران هر دو برای این نوع مشاغل مضرر هستند. خب برای رفع این مشکل استفاده از سایت‌های فریلنسری است. وبسایت های متعددی هستند که فضای مورد نیاز برای شروع همکاری، ارائه گزارش اقدامات انجام شده، فرآیند پرداخت دوره‌ای و قسط بندی شده پروژه، شرایط فسخ همکاری، بررسی صحت عملکرد فریلنسر و بررسی صحت و سقم پروژه و … را برنامه ریزی می‌کنند و کارفرمایان می‌توانند با تنها اعتماد به وبسایت فریلنسر مورد نظر پروژه‌ها را به افراد کار بلد بسپارند و خیالشان بابت انجام پروژه به صورت تمام و کمال راحت باشد. در ادامه برخی از وبسایت های فریلنسری چه برای کارفرمایان و چه برای آزاد کاران علاقه‌مند معرفی خواهیم کرد.

 

upwork چیست

وبسایت فریلنسر (Freelancer.com)

از جمله وبسایت هایی که از ابتدا با ظهور این نوع شغل معرفی شد وبسایت فریلنسر است که از سایت‌های نسبتاً کارآمد و باتجربه در سراسر جهان شمرده می‌شود و قریب به 250 کشور در جهان از این وبسایت برای درآمدزایی و مشاغل دورکاری استفاده می‌کنند. در حال حاضر این وبسایت توانسته است آمار خیره کننده‌ای را به ثبت برساند و بیش از بیست میلیون پروژه را توسط فریلنسرهای خود انجام دهد. با استفاده از این وبسایت فریلنسرهایی که دوست دارند شغل مناسب و با درآمد عالی داشته باشند می‌توانند در آن فعالیت کنند. فریلنسرها و کارفرمایانی که در وبسایت فعال هستند می‌توانند با همدیگر به صورت زنده گفتگو کنند و درباره جزئیات و توافقات انجام شده برای پروژه بحث کنند. از جمله اقداماتی که فریلنسرها در این سایت انجام می‌دهند می‌توان به خدمات مختلف اینترنتی، طراحی گرافیک، برنامه نویسی وبسایت، طراحی اپلیکیشن و نرم افزار، طراحی لوگو و… اشاره کرد.

وبسایت پونیشا (Ponisha)

متأسفانه استفاده از وبسایت های خارجی برای ایرانیان که با مشکلات تحریم مواجه هستند بسیار سخت و زمانبر است و نیاز داشتیم تا یک سرویس مشابه را در کشورمان ایران داشته باشیم. پونیشا به‌عنوان یک وبسایت و استارتاپ کاملاً ایرانی در زمینه‌ی ارائه خدمات آزادکاری شناخته می‌شود و کارفرمایان ایرانی می‌توانند به‌راحتی در این وبسایت درخواست انجام پروژه خود را ثبت کنند تا فریلنسر های متخصص در این وبسایت خدمات، قیمت و زمان انجام کار را به کارفرما پیشنهاد دهند. کارفرمایان می‌توانند به سلیقه خود هرکدام از پیشنهادها را انتخاب کنند و انجام پروژه را به یک فریلنسر بسپارند. در پونیشا که از وبسایت های کاملاً معتبر در زمینه ارائه امکانات فریلنسری است می‌توانید خدمات مربوط به تولید محتوا، طراحی نرم افزار، برنامه نویسی وبسایت، طراحی گرافیک، برنامه نویسی اپلیکیشن و رابط کاربری و… را دریافت کنید.

وبسایت کارلنسر (Karlancer)

یکی دیگر از وبسایت های ایرانی که در کنار پونیشا خدمات فریلنسرینگ ارائه می کند، کارلنسر نام دارد. این وبسایت هم در بخش های متعددی مانند : تولید محتوا، سئو و بهینه سازی وبسایت، برنامه نویسی، طراحی گرافیک، انیمیشن و … خدمات ارائه می کند. ثبت پروژه در این وبسایت رایگان است و خدمات مربوط به کار و توافق بین کارفرمایان و فریلنسرها به گونه ای است که توجه زیادی به کارفرمایان دارد.

وبسایت آپ ورک (Upwork)

یکی از وبسایت های شناخته شده و معتبر در اینترنت سایت upwork است. این وبسایت به صورت حرفه ای در زمینه فریلنسری فعالیت می کند و در آن کارشناسان و متخصصین کاربلدی از سراسر دنیا فعالیت می کنند همچنین کارفرمایان متعددی هم به این وبسایت و امکانات موجود در آن اعتماد دارند. در ادامه به صورت مفصل در مورد وبسایت Upwork و خدمات آن صحبت خواهیم کرد.

 

upwork چیست

آشنایی با وبسایت فریلنسری Upwork

احتمالاً شما هم ترغیب شده‌اید بعد از مشاهده توضیحات بالا و انگیزه کار کردن به صورت آزادکاری شانس خود را برای فریلنسر شدن امتحان کنید و درباره هر چیزی که بلد هستید و تخصص دارید شروع به درآمدزایی کنید. چرا که نه شما هم می‌توانید ولی به شرط اینکه با وب‌سایتی کامل و بدون عیب و نقص شروع به فعالیت کنید. وبسایت Upwork که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم یکی از همین سایت‌هایی است که برای تجربه کسب درآمد از فضای اینترنت بسیار مناسب و کاربردی است. سامانه Upwork پلتفرمی مستقل در فضای مجازی بوده که تمامی آزادکاران و فریلنسر ها می‌توانند در این وبسایت ثبت نام کنند و تخصص خودشان را به همه‌ی کارفرمایان با انواع تقاضا و سلیقه‌ای که دارند نشان دهند. در این وبسایت جامعه کاربری خیلی بالایی را خواهیم دید و به نظر خیلی از مختصصان آزادکار، upwork از جمله بهترین سایت‌های فریلنسری در دنیا است.

در وبسایت upwork می‌توانیم صدها فرصت‌های شغلی را در حوزه‌های برنامه نویسی، طراحی گرافیک، فروش و بازاریابی، تایپ مقالات، فناوری اطلاعات، طراحی سایت، انیمیشن و… مشاهده کنیم. حال در بین انواع شغل‌هایی که به صورت فریلنسری می‌شناسیم حرفه‌ی تولید محتوا به‌عنوان یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین فعالیت در زمینه اینترنت است که برای این شغل هم فریلنسرهای بالایی در سراسر جهان وجود دارند.

چطور با سایت Upwork‌ کار کنیم؟

شیوه ورود اطلاعات در upwork چیست؟ هر کسی که درخواست فریلنسری در سایت Upwork را داشته باشد می‌تواند به‌راحتی در آن ثبت نام کند و تخصص‌های خود را به صورت کامل ثبت و معرفی کند. فریلنسر باید خودش تمامی کارهایی که می‌تواند انجام بدهد را ثبت کند و این وظیفه بر عهده فریلنسر است که مسئولیت فعالیت‌هایی که می‌تواند انجام دهد را دقیقاً وارد کند و نمی‌تواند چیزی را توانایی انجام آن را ندارد ثبت کند.

 

upwork چیست

در Upwork می‌توانیم به عنوان فریلنسر به کارفرمایان پیشنهاد همکاری بدهیم و در خصوص شرایط موجود در هر پروژه درخواستی به آنها بدهیم و به توافق برسیم. در Upwork کارفرمایان به این شیوه پروژه خود را تعریف می‌کنند که ابتدا باید تمام جوانب کار را توضیح دهند و پروژه درخواستی‌شان را به طور کامل ارائه دهند تا فریلنسر ها بتوانند نظر قطعی در مورد انجام و هزینه و زمان شروع پروژه به کارفرمایان گزارش دهند. فریلنسرهای زیادی در سایت Upwork می‌خواهند به عنوان یک فعالیت دائمی به کار در این سایت فکر کنند و مشاغل موجود در این وبسایت را کسب کنند. می‌توان گفت که وظیفه اصلی Upwork این است که بین کارفرمایان و فریلنسرها ارتباط و اتصال ایجاد می‌کند.

فریلنسرها چطور مبلغ پروژه را در Upwork دریافت میکنند

سؤال ما این است روش پرداخت هزینه و مبلغ پروژه در upwork چیست؟ روش دریافت پول پروژه که توسط فریلنسرها در سایت Upwork دریافت می‌شود به نوع قرارداد بستگی دارد که شما می‌توانید به عنوان آزادکار دو روش قرارداد ساعتی و یا تعرفه ثابت را مشخص کنید. اگر روش ساعتی را برای دریافت مبلغ پروژه مشخص کرده باشید از ساعتی که شروع به کار کرده این می‌توانید در سایت Upwork به درآمد برسید. پروژه‌هایی که به صورت ساعتی و هفتگی هستند از روز دوشنبه تا یکشنبه هفته بعد محاسبه و شمارش می‌شوند. در این روش فریلنسر باید بررسی کند آیا ساعات کاری‌اش در بخش دفترچه یادداشت Upwork ثبت و ضبط شده است یا خیر؟ در پایان هفته جاری، هر مشتری 5 روز زمان خواهد داشت تا نظر دقیق‌تر خود را نسبت به اعلام قیمت جدید خود اعلام کند و آن را تغییر دهد.

بعد از اینکه این زمان به اتمام رسید وجه مورد نظر به حساب‌های Upwork واریز و پرداخت می‌شود و در نهایت پس از چند روز فریلنسرهای می‌توانند آن مبلغ را برداشت کنند. در روش قرارداد با قیمت ثابت، یک مبلغ مشخصی را می‌توانیم برای پروژه تعیین کنیم و بعد از اینکه پروژه تکمیل شد مبلغ مورد نظر را می‌توانند فریلنسرها بردارند. کارفرمایان می‌توانند این وجه نقد مجازی را یا به حساب بانکی خودمان در ایران منتقل کنند یا به حساب کیف پول مجازی‌مان در PayPal واریز کنند. البته انتخاب هرکدام از روش‌های فوق هم مربوط به توافق هرکدام از طرفین و همچنین محل سکونت آنها بستگی خواهد داشت.

جمع بندی درباره اینکه Upwork چیست

در این مقاله سعی داشتیم در مورد آزاد کاری و پدیده فریلنسری آشنا شویم و برخی از وب‌سایت‌ها و سرویس دهنده‌های فریلنسری را معرفی کردیم. امیدوارم این مقاله به شکل مناسبی به این سوال شما پاسخ داده باشد که Upwork چیست و چگونه می‌توان از طریق این وبسایت و وبسایت های مشابه کسب درآمد کرد؛ در پایان مایلم مجموعه آموزش فتوشاپ، طراحی و گرافیک کامپیوتری فرادرس را به شما معرفی کنم تا بتوانید به کمک آن مهارت‌های مرتبط با نرم افزارهای گرافیکی را بیاموزید و با دریافت پروژه به عنوان فریلنسر از مهارت‌هایی که کسب کرده اید درآمدزایی کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *