تبلیغات

تبلیغات

چگونه اسپلانک می‌تواند به امنیت شبکه شرکت‌ها کمک کند

amniatshabakke

امنیت شبکه به  فرآیند محافظت از زیرساخت شبکه کامپیوتری در برابر دسترسی غیرمجاز، نقض اطلاعات، سرقت اطلاعات و موارد دیگر  گفته می‌شود. امنیت شبکه شامل مجموعه‌ای از روش ها، ابزارها و پروتکل‌ها است که کار خود را  زیر نظر  یک سازمان امنیتی انجام می‌دهد و آن سازمان وظیفه دارد یکپارچگی زیرساخت، اطلاعات و شبکه را تضمین کند. پس، امنیت شبکه یک کار چالش برانگیز است،  زیرا سازمان‌ها با حملات سایبری پیچیده تر، پیشرفت‌های سریع فناوری و محیط های ابری پیچیده مواجه هستند. برای ایمن سازی موثر شبکه‌ها ، سازمان‌ها باید از راه حل‌های نوآورانه ای استفاده کرده و قادر به فراهم کردن به دید، شناسایی و پاسخگویی را در تمام لایه ها باشند.

یکی از این راه حل،ها یوزکیس(Use Case) است،نوشتن و پیاده سازی یوزکیس توسط شرکت امنیت شبکه می‌‌تواند برای خودکارسازی فرآیند جمع آوری داده ها از اسپلانک ، تجزیه و تحلیل داده‌ها ، ایجاد هشدار  و خودکار کردن فرآیند پاسخگویی به حوادث امنیتی استفاده شود.  پس این کار، می‌تواند تحلیلگران امنیتی را آزاد کند تا روی کارهای مهم‌تر، مانند بررسی حوادث و توسعه سیاست‌های امنیتی جدید تمرکز کنند.

اسپلانک

راه حل دیگر اسپلانک جمع آوری، ایندکس و تجزیه و تحلیل داده‌ها از منابع مختلف مانند گزارش‌ها، رویدادها، هشدارها تا در لحظه یک نمای متمرکزی از داده‌های امنیتی ،‌فعالیت‌ها و عملکرد شبکه ارائه دهد . همچنین می‌تواند با ابزارهای امنیتی دیگر مانند فایروال‌ها، آنتی‌ویروس‌ها و اطلاعات تهدید، یکپارچه شود تا از آن برای نظارت دقیق تر و خودکار سازی وظایف امنیتی مانند شناسایی تهدیدات و شکار تهدیدات از منابع مختلف، از جمله ترافیک شبکه، گزارش‌های سیستم و داده های برنامه استفاده کند که درنتیجه وضعیت امنیت شبکه را ارتقا می‌دهد و به ایجاد یک راه حل امنیتی جامع تر کمک می‌کند.

اسپلانک

با ترکیب یوزکیس و اسپلانک، سازمان‌ها می‌توانند به یک رویکرد جامع و پیشگیرانه برای امنیت شبکه دست یابند. یوزکیس می‌تواند تجزیه و تحلیل رفتاری را برای شناسایی ناهنجاری‌ها و تهدیدها در سطح کاربر و دستگاه ارائه دهد، در حالی که اسپلانک می‌تواند نظارت و تجزیه و تحلیل امنیت شبکه را برای شناسایی ناهنجاری‌ها و تهدیدها در سطح شبکه ارائه دهد. آنها با هم میی‌وانند دیدی جامع از محیط شبکه ارائه دهند، داده‌ها را از منابع مختلف به هم مرتبط کنند، هشدارها را بر اساس امتیاز ریسک اولویت بندی کرده و اقدامات پاسخ را به صورت خودکار انجام دهند.

  • برخی از مزایای استفاده از اسپلانک و Splunk برای امنیت شبکه عبارتند از:
  1. دید بهتر(improved visibility): یوزکیس و اسپلانک می‌توانند به تیم‌های امنیتی کمک کنند تا دید بهتری در ترافیک شبکه و رویدادهای امنیتی خود داشته باشند. از این اطلاعات می‌توان برای شناسایی تهدیدات بالقوه و اقدام برای کاهش آنها استفاده کرد.
  2. تشخیص سریعتر(Faster detection) : اسپلانک و یوزکیس می‌توانند از Machin Learning و هوش مصنوعی برای شناسایی الگوها و ناهنجاری‌ها در ترافیک شبکه و رفتار کاربر، کاهش False Positive و … استفاده کنند.
  3. پاسخگوییی خودکار : اسپلانک و یوزکیس می‌توانند با سایر ابزارهای امنیتی و پلتفرم‌های هماهنگی ادغام شوند تا اقدامات پاسخ خودکار را برای ردیابی فعالیت‌های مشکوک مانند ورود به سیستم غیرمعمول، تغییرات در پیکربندی سیستم و دسترسی به داده‌های حساس را فعال کند.
  4. کاهش هزینه(Reduced costs ): اسپلانک و یوزکیس می‌توانند با ارائه بینش‌ها و توصیه‌های عملی بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها، به سازمان‌ها کمک کنند تا منابع و سرمایه گذاری های امنیتی شبکه خود را بهینه کنند.
همچنین بخوانید  چگونه حساب گوگل خود را حذف کنیم ؟ (حذف دائمی اکانت گوگل در اندروید و ویندوز)

در نتیجه، یوزکیس و اسپلانک ترکیبی قدرتمند هستند که می‌توانند به شرکت‌های امنیت شبکه کمک کنند تا وضعیت امنیتی کلی خود را بهبود بخشند و از سازمان‌ها در برابر تهدیدات سایبری محافظت کنند.

اسپلانک

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *