تبلیغات

تبلیغات

دریچه هوا، دمپر آلومینیومی،دمپر ضدحریق و کانال تهویه هوبادصنعت

darichehava

دریچه هوا

انواع دریچه هوا و دریچه انتقال هوا با امکان نصب انواع دمپر متقابل و موازی برای کنترل هوادهی و هواکشی
این دریچه ها به دلیل دارا بودن اصطکاک کم در برخورد با جریان هوا، دارای خروجی حداکثر در شدت جریان میباشند . و به طور کلی هنگامی که مقدار جریان هوا با افت فشار کم و طول پرتاب بلند مورد نیاز باشد، از دریچه توزیع و انتقال هوا استفاده می شود.
جهت تنظیم هوای ورودی از کانال هوا از دریچه تنظیم هوا استفاده می شود. دریچه تنظیم هوا از انواع مختلف آلومینیمی ، آهنی و MDf ساخته می شود، دریچه تنظیم هوا از پره های مختلف برای تعیین مسیر هوا و فریم اصلی تشکیل می شود، که نوع خروج هوای دریچه را به انواع یک طرفه ، دوطرفه، سه طرفه و چهار طرفه تقسیم می کند. 

 

 

دریچه هوا چهارگوش آلومینیومی

 

  • انواع دریچه تنظیم هوا ی چهار گوش آلومینمی

این محصول نیز در انواع مختلف که موارد به شرح ذیل بیان می شود توسط این گروه تولید می گردد:
• انواع دریچه تنظیم هوا دیواری
• انواع دریچه تنظیم هوا مشبک
• انواع دریچه تنظیم هوا قوس دار
• انواع دریچه تنظیم هوا خطی
• دریچه تنظیم هوا پادری
• دریچه تنظیم هوا پره Z
• انواع دریچهتنظیم هوا سقفی
• انواع دریچه تنظیم هوا تایلی
• انواع دریچه تنظیم هوا خورشیدی
• انواع دریچه های بازدید فن کوئل
• انواع دریچه تنظیم هوا اسلوت
• انواع دریچه تنظیم هوا اتاق عمل
• انواع پلنیوم باکس
• انواع فیلتر برای دریچه تنظیم هوا

 

 

دمپرآلومینیومی

دمپرآلومینیومی نوعی دمپر است که برای ساخت آن تنها از مواد آلومینیوم کمک گرفته می‌شود. در واقع، دلیل نام‌گذاری این محصولات به وجود آلومینیوم در آن‌ها برمی‌گردد. دمپرها را می‌توان با مواد مختلفی همچون صفحات گالوانیزه یا صفحات ورق سیاه نیز ساخت،‌ اما هیچ‌ کدام از این موارد دارای مزایای مربوط به دمپرآلومینیومی نیستند.

اهمیت دمپرآلومینیومی

دمپرآلومینیومی هوا یکی از اجزای حیاتی سیستم های تهویه مطبوع است. این دمپر ها نقش مهمی در تنظیم جریان هوا و حفظ بهره وری انرژی ایفا می کنند. دمپرآلومینیومی به دوام و کارایی شناخته شده اند. این محصول با اطمینان از تهویه مناسب و کنترل کیفیت هوای داخل ساختمان، به عملکرد کلی سیستم تهویه کمک می رساند. این دمپرها با تنظیم جریان هوا، به حفظ محیطی راحت و سالم  و بهینه سازی انرژی کمک می کنند.

مزایای دمپرآلومینیومی

سبکی و مقاومت

یکی از مزایای کلیدی دمپرآلومینیومی سبک بودن و مقاومت عالی آنها در برابر خوردگی است. برخلاف سایر مواد مانند فولاد یا فلز گالوانیزه ، آلومینیوم بسیار مقاوم در برابر زنگ زدگی و خرابی ناشی از رطوبت یا شرایط محیطی سخت است. این امر دمپرآلومینیومی را برای کاربردهای داخلی و خارجی ایده آل می کند و عملکرد و قابلیت اطمینان بخشی را برای طولانی مدت تضمین می کند.

همچنین بخوانید  قبل 30 سالگی در حوزه دماسنج میلیونر شدم

دمپرآلومینیومی علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی ، به وزن پایین و مقاومت بالا شناخته می شود. این بدان معناست که این دمپر ها علیرغم سبک بودن،دارای استحکام ساختاری عالی هستند و می توانند در برابر جریان هوای زیاد مقاومت کنند، بدون اینکه عملکرد آنها به خطر بیوفتد. استفاده از آلومینیوم در این دمپرها امکان نصب آسان را فراهم می کند و فشار بر سیستم های تهویه را کاهش می دهد ، که منجر به صرفه جویی در انرژی و بهبود بهره وری می شود.

انعطاف پذیری

یکی دیگر از مزایای استفاده از دمپرآلومینیومی ، انعطار پذیری آن در گزینه های طراحی است. آلومینیوم را می توان به راحتی به اشکال و اندازه های مختلف تبدیل کرد ، که این امکان راه فراهم می آورد که بنا به نیاز مشتری و پروژه در ابعاد و اشکال متفاوت تولید شود. چه یک دمپر مستطیل برای کانال هوا یا یک دمپر گرد برای سیستم های تهویه باشد.

کاهش خطر آتش سوزی

دمپرهای آلومینیومی بسیار مقاوم در برابر خطرات آتش سوزی هستند. در صورت وقوع آتش سوزی ، این دمپرها از گسترش آتش در سیستم تهویه جلوگیری میکند. این امر اقدامات ایمنی کلی در ساختمان ها را تقویت می کند.در مجموع ، مزایای استفاده از دمپر آلومینیومی در سیستم های تهویه گفته شد: مقاومت در برابر خوردگی ، ساخت سبک اما قوی ، انعطاف پذیری طراحی و بهبود اقدامات ایمنی آتش سوزی.

دمپر ضد حریق

دمپر ضدحریق هوباد صنعت برای جلوگیری از انتقال آتش بوده و در مسیر کانال های اگزاست،موتورخانه، پارکینگ و … قرار میگیرد که این نوع دمپر به صورت پره باز با یک فنر و فیوز ساخته می شود که حرارت آتش پس از برخورد با فیوز،فیوز آب شده و پره ها بسته می شود  .

و این نوع دمپر را میتوان به صورت گرد و چهارگوش و یا تبدیل چهارگوش به گرد از ورق های گالوانیزه،استیل،الومینیوم و سیاه در ضخامت های 0.5 تا 5 میل در پهنا های مختلف ساخته می شود

در ضمن میتوان پره های دمپر ها را هم به صورت موازی و هم 7 و 8 ساخت

دمپر های ضد حریق استاندارد هوباد صنعت تشکیل شده است از کلاف و پره های گالوانیزه یک میل،بوش برنجی، تسمه گالوانیزه، پروانه ای، فنر و فیوز برنجی.

پهنا استاندارد دمپرضد حریق هوباد صنعت 15 سانت می باشد.

ابعاد، پهنای کار، ضخامت و جنس ورق ساختاری دمپرضد حریق به سفارش مشتری بوده و میتوان تغییر داد.

کانال تهویه

کانال تهویه

بعد از انجام محاسبات و تهیه نقشه های سیستم تهویه مطبوع، اجرای سیستم با توجه به دستور العمل های اجرایی در ساختمان مورد نظر انجام می شود و در مراحل مختلف اجرا سیستم مورد آزمایش و بررسی قرار میگیرد.

همچنین بخوانید  گلدن ویزای پرتغال | اخذ Golden visa پرتغال

در ساختمان های بزرگ که نقشه های شبکه های مختلف تاسیسات به طور جداگانه تهیه میشوند برای تنظیم بهینه فضا و جلوگیری از تداخل شبکه ها با یکدیگر بهتر است قبل از اجرا تاسیسات نقشه های کارگاهی که نشان دهنده آرایش مقاطع لوله های و کانال ها در سقف های کاذب، داخل داکت ها و … می باشند تهیه می شوند

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *