تبلیغات

تبلیغات

با چه مقدار سرمایه می توان معامله گری در فارکس را شروع کرد؟

arongroup

سرمایه‌گذاری همیشه بهترین راه برای چند برابر کردن دارایی اولیه بوده است. اما اینکه در چه بازاری سرمایه‌گذاری می‌کنید می‌تواند سرنوشت ثروت شما را تعیین کند. معامله گری در فارکس یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در جهان امروز است؛ زمانی که در بازار فارکس سرمایه‌گذاری می‌کنید به مجموعه بسیار وسیعی از دارایی‌ها و ارزهای بین‌المللی دسترسی خواهید داشت. بازار فارکس برای مقابله با اوضاع بد اقتصادی و فرار از تورم بسیار مناسب است.

 اما ممکن است با شنیدن نام ارزهایی مانند دلار و یورو تصور کنید که حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به بازار فارکس بیش از توان شماست.  اما لازم است بدانید که شما با کمترین بودجه نیز می‌توانید فارکس را تجربه کنید. در این مقاله همه چیز را در مورد میزان بودجه مورد نیاز برای شروع معاملات فارکس را با شما در میان می‌گذاریم.

 

معامله گری در فارکس

حداقل سرمایه برای معامله گری در فارکس چقدر است؟

در حالت کلی پرسیدن این سوال در بازار فارکس با جواب چندان روشنی همراه نخواهد بود.  اما از آنجایی که به عنوان یک تازه کار وارد بازار فارکس می‌شوید بگذارید مسئله را اینطور باز کنیم که حداقل سرمایه برای فارکس وجود ندارد. در واقع  شما می‌توانید با هر میزان بودجه در فارکس معامله کنید.  از نظر تئوری هیچ چیزی مانع شما نیست و شما تا زمانی که قادر باشید قیمت خرید سهم،  هزینه سواپ،  کمیسیون کارگزاری و اسپرد را پرداخت  کنید، می‌توانید  با هر میزان بودجه در فارکس معامله کنید.

پرداخت کمیسیون بسیار طبیعی است چرا که  شما برای استفاده از فارکس و انجام معاملات خود به یک بروکر نیاز دارید.اما اگر همچنان مصر هستید که حداقل سرمایه برای فارکس را  بدانید،  باید دو مسئله را در نظر بگیرید.

1.  لات را بشناسید.

لات یکی از مفاهیمی است که در بازار فارکس بسیار با آن روبرو می‌شوید.  شاید بتوانیم  لات را با سکه یا ژتون‌هایی که در پوکر در اختیار شما گذاشته می‌شود مقایسه کنید. لات ظرفی است که نشان می‌دهد شما نوع معامله‌ای را در فارکس انجام می‌دهید و میزان سود شما از آن معامله چقدر خواهد بود. در قدم اول حداقل سرمایه برای فارکس بر اساس لات مشخص می‌شود. در بازار فارکس ۴ نوع لات وجود دارد:

  • لات استاندارد  که ۱۰۰ هزار واحد ارزش دارد. در این حالت کوچکترین واحد تغییرات قیمت یعنی پیپ به اندازه ۱۰ دلار خواهد بود.

  • مینی لات  که ۱۰ هزار واحد ارزش دارد.  در این حالت ارزش هر پیپ یک دلار است.  و منظور از واحد در این دو مثال دلار است.  یعنی هر مینی لات برابر با ۱۰ هزار دلار و هر لات استاندارد برابر با ۱۰۰ هزار دلار است.

  • میکرولات ۱۰۰ دلار ارزش دارد و تغییرات قیمت بر اساس ۱۰ سنت محاسبه می‌شود.  در میکرولات هر پیپ ۱۰ سنت است.

همچنین بخوانید  کافه کتابخوانی، بهترین سایت انتخاب کتاب

تا به اینجا احتمالاً متوجه شده‌اید که حداقل سرمایه برای فارکس در سته‌بندی مینی لات یا میکرولات قرار می‌گیرد. حداقل سرمایه‌ای که برای معامله در فارکس در این دو دسته نیاز دارید ۱۰ هزار دلار یا ۱۰۰ دلار است. 

2. حساب معاملاتی خود را انتخاب کنید.

اکنون وقت آن رسیده است که به حساب معاملاتی شما بپردازیم.  ابتدا باید به نوع حساب معاملاتی خود در نزد بروکر توجه کنید. به عنوان مثال زمانی که بروکر آرون گروپس را برای  معامله گری در فارکس انتخاب کرده‌اید با حساب‌های متنوعی روبرو هستید. پس از ثبت نام شما می‌توانید یکی از حساب‌های معاملاتی کارگزاری آرون را انتخاب و مورد معامله شوید.  میزان حداقل واریزی در هر یک از حساب‌های معاملاتی این کارگزاری متفاوت است. شما برای معامله‌گری در بازار فارکس باید حساب معاملاتی خود را در نزد بروکر شارژ کنید. در آرون گروپس  حساب‌های معاملاتی متفاوت با مقدار واریز متفاوت در نظر گرفته شده است.   شما می‌توانید از یک دلار تا ۲۵۰۰ دلار واریز را برای معاملات دلاری خود انجام دهید.

معامله گری در فارکس

 

بدون اینکه دست به جیب شوید در فارکس معامله کنید

 یکی از ارزشمندترین قابلیت‌هایی که در بروکر آرون در اختیار شما گذاشته می‌شود،  حساب دموی معاملاتی است. 

 این قابلیت نه تنها برای معامله‌گران تازه کار بلکه برای معامله‌گران با تجربه نیز بسیار ارزشمند است.  حساب دمو به شما اجازه می‌دهد بدون اینکه حتی یک دلار در حساب معاملاتی خود واریز کنید معامله گری در فارکس را تجربه کنید. 

حساب دمو برای آن دسته از معامله‌گرانی طراحی شده است که ترجیح می‌دهند پیش از معامله با پول واقعی بدون صرف هزینه معاملات،  استراتژی‌ها و تحلیل‌های حاکم بر بازار فارکس را از نزدیک مشاهده و بررسی کنند.

زمانی که از حساب دمو استفاده می‌کنید بدون کوچکترین هزینه‌ای می‌توانید ارزهای بین‌المللی و حتی کالاهای مورد نظر خود را در فارکس معامله کنید.  اگر هنوز به خوبی نمی‌دانید که حداقل سرمایه برای فارکس چقدر باید باشد می‌توانید با استفاده از یک حساب دمو و انجام  چند معامله در فضای واقعی فارکس،  حداقلی را برای معاملات خود در نظر بگیرید.

 چرا که حداقل سرمایه برای فارکس از فردی به فرد دیگر متغیر است.  ممکن است در کنار سرمایه‌گذاری در بازار فارکس در بورس،  طلا و خودرو نیز سرمایه‌گذاری کرده باشید. در این حالت شما سعی دارید با سرمایه‌گذاری در بازار فارکس از دارایی خود در برابر تورم جلوگیری کنید.  به تقسیم بندی سبد سرمایه شما بستگی دارد. 

هر معامله گری در فارکس سبک و سیاق خود را برای معاملات در نظر می‌گیرد،  شما نیز برای اینکه به سبک معاملاتی خود پی ببرید به یک حساب دمو نیاز دارید.  به این ترتیب در کنار آشنایی با بازار فارکس سنجش استراتژی‌های محبوبتان می‌توانید حداقلی را برای ورود به این بازار در نظر بگیرید. 

همچنین بخوانید  چگونه یک برنامه تبلیغاتی خوب ایجاد بکنیم در چاپ نفیس

معامله گری در فارکس

 

معامله گری در فارکس 

بازار فارکس مملو از فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که شاید برای شما ناشناخته باشند،   شما در کنار سرمایه‌گذاری در فارکس، امکان معامله روی ارزهای دیجیتال،  ارزهای بین‌المللی، طلا، نفت خام و حتی جفت ارزهای تومانی را در اختیار خواهید داشت.

بنابراین بیهوده نیست اگر بگوییم فارکس بازار فرصت‌هاست.  کافیست دارای مورد نظر خود را انتخاب کنید،  حداقلی را برای ورود به بازار فارکس در نظر بگیرید،  بروکر مورد نظر را انتخاب کنید و پس از افتتاح حساب اولین معامله فارکس را تجربه کنید. 

 بازار فارکس برای ایرانیان موقعیت بی نظیر را ایجاد می‌کند.  با توجه به ارزش رو به  کاهش تومان بهترین راه در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری در بازارهای بین‌المللی است.  با وجود تحریم‌های متعددی که علیه ایران وضع شده است،  حضور سرمایه‌گذار ایرانی در بازارهای بین‌المللی از گذشته نیز دشوارتر شده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *