تبلیغات

تبلیغات

کافه کتابخوانی، بهترین سایت انتخاب کتاب

ketab

با آنکه سرانه مطالعه کتاب در کشورمان چندان بالا نیست اما هستند بسیاری از مردم که خواندن کتاب های مختلف را جزو برنامه های خود قرار داده اند. در مقاله امروز به معرفی بهترین سایت معرفی کتاب و معیارهای انتخاب کتاب مناسب خواهیم پرداخت؛ پس در ادامه با ما همراه باشید:

پر فروش ترین کتاب ها در چه زمینه هایی نوشته شده اند؟

در ابتدای بحث خود، بهتر است به معرفی موضوعات پرطرفدار بپردازیم که دلیل اصلی انتخاب کتاب هایی هستند که امروزه شاهد فروش بالای آنها می باشیم.

 بررسی ها نشان داده که پر مخاطب ترین کتاب ها  در حوزه های روانشناسی، کسب و کار و رمان های عامه پسند به نگارش درآمده اند؛ اگر سری به فروشگاه های کتاب بزنید و یا آمار فروش بهترین سایت های انتخاب کتاب را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که کتاب هایی نظیر “راز”، “بیشعوری”، “غورباقه ات را قورت بده”، “چه کسی پنیر من را جا به جا کرد” ، ” هنر ظریف بی خیالی”  و موارد مشابه دیگر بیشترین آمار فروش را دارند.

برخی از کارشناسان معتقدند که انتخاب کتاب های این چنینی نشان از سطح پایین سلایق مردم در زمینه کتابخوانی و علاقه آنها به یک شبه پولدار شدن دارد؛ اما بعضی دیگر معتقد هستند که کتاب های حوزه خودشناسی و روانشناسی موجب خودآگاهی بیشتر مردم می شود.

معیار انتخاب کتاب مناسب چیست؟

علایق شخصی

پیش از انتخاب کتاب مناسب از موضوعات مورد علاقه خود آگاهی داشته باشیم؛ شما می توانید به موضوعات متنوعی از قبیل تاریخی، ادبی،  روانشناسی و رمان علاقه مند باشید.

تناسب محتوای کتاب با سطح آگاهی مان:

بعضی از کتاب ها با سطح دانش ما همخوانی ندارند و ما ممکن است، توانایی درک محتوای آنها را نداشته باشیم. اگر به این نکته توجه نکنید، احتمالاً مطالعه آن کتاب برایتان چندان جذاب نخواهد بود؛ البته بسیاری از کتاب ها برای عموم مردم نگارش شده اند و شما هنگام انتخاب کتاب مناسب، چندان دچار مشکل نخواهید شد.

تعداد صفحات کتاب

اگر شما مایل به تهیه کتابی هستید که سریع مطالعه آن را به اتمام برسانید، پیش از خریدن کتاب به تعداد صفحات آن توجه کنید. حجم بالای مطالب، گاهی ممکن است شما را خسته کند.

قیمت کتاب

اگر اهل کتابخوانی هستید، حتماً پیش از تهیه کتاب، بودجه ای را برای آن در نظر بگیرید؛ خوشبختانه کتاب های متنوعی با قیمت های مختلف در دسترس هستند که امکان خرید را متناسب با هر بودجه ای ممکن می سازند.

همچنین بخوانید  پروژه بلاکچین کلایتون چیست؟

موضوع کتاب

موضوع کتاب باید با علائق شما همخوانی داشته باشد در غیراینصورت هیچ رغبتی به خواندن آن نخواهید داشت. گاهی اوقات نیز عنوان های کتاب ها شما را در مورد محتوای آنها به اشتباه می اندازند؛ هنگام خرید کتاب مورد علاقه خود بهتر است، خلاصه ای از آن را مطالعه کنید و یا با اهداف کلی از نگارش آن آشنا باشید.

قلم زیبا و روان نویسنده و یا مترجم کتاب

لحن نوشته کتاب در انتخاب کتاب مناسب نقش مهمی دارد؛ زیرا هرچقدر قلم نویسنده و یا مترجم آن گیرا باشد، شما با علاقه بیشتری خواندن آن را پیش می برید و فهم آن نیز برای تان راحت تر خواهد بود.

کاربردی بودن کتاب

سعی کنید کتابی را برگزینید که چیزی هم به شما آموزش دهد. یکی از دلایلی که ما کتاب می خوانیم این است که در کنار سرگرم شدن بر دانش ما نیز افزوده شود.

رده سنی متناسب با کتاب

بیشتر کتاب ها برای گروه های سنی خاصی نوشته شده اند. مثلا شما نمی توانید کتاب های علمی را که لحن متفاوتی دارند، در اختیار یک کودک 6 ساله قرار دهید. تقسیم بندی رده های سنی مختلف بدین صورت است:

  • رده سنی الف (زیر دبستان)
  • رده سنی ب (سه سال اول دبستان)
  • رده سنی ج (سه سال آخر دبستان)
  • رده سنی د که اشاره به افراد بالای 18 سال دارد.

ویژگی های بهترین سایت های انتخاب کتاب چیست؟

بهترین سایت های معرفی و خرید کتاب دارای دسته بندی می باشند؛ این کار باعث می شود که خوانندگان سریع تر بتوانند، کتاب مورد نظر خود را پیدا کنند. علاوه بر این، هر سایت خرید کتاب باید اطلاعات کاملی از کتاب هایی که به فروش می رساند، اعم از تعداد صفحات، نویسندگان، مترجمان، نام انتشارات و حتی نوبت چاپ کتاب را ذکر کرده باشد؛ ذکر کردن اطلاعات کامل به این شکل، شما را از میزان محبوبیت آنها آگاه می کند و همینطور می توانید با توجه به شناختی که از نویسنده و یا مترجم کتاب دارید، اقدام به تهیه آن کنید.

مورد دیگری که شناخته شده ترین سایت های تهیه کتاب به آن توجه می کنند، ارائه توضیحاتی از محتویات کتاب و اطلاعاتی است که شما با مطالعه آنها کسب خواهید کرد. بدین شکل، شما با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کتاب می کنید.

نکته دیگری که مهم است هر وبسایت معرفی کتاب در نظر بگیرد، این است که امکان به اشتراک گذاری نظرات سایر خوانندگان را فراهم کرده باشد. در اینصورت شما می توانید متوجه شوید آیا خریدن آن کتاب برایتان واقعا مفید خواهد بود و یا خیر.

همچنین بخوانید  هرآنچه باید از نمایشگاه فناوری دبی یا جیتکس بدانید

بهترین سایت معرفی کتاب چه سایتی است؟

سایت های زیادی هستند که اقدام به معرفی کتاب می کنند؛ اما در این میان بهترین سایت معرفی و خرید کتاب وبسایتی است که دارای ویژگی های بالا باشد؛ این وبسایت باید بتواند هر آنچه را که در مورد کتاب نیاز دارید بدانید، در اختیار شما قرار دهد و به شما کمک کند که با آگاهی اقدام به تهیه کتاب کنید. در حقیقت هدف هر سایت معرفی کتاب باید این باشد که منافع کاربر خود را با ارائه لیستی از بهترین کتاب ها به همراه اطلاعات لازم در دسته بندی های متنوع فراهم کند.

چرا سایت کافه کتابخوانی بعنوان یکی از بهترین وبسایت های معرفی کتاب شناخته می شود.

دلیل انتخاب سایت کافه کتابخوانی بعنوان بهترین سایت معرفی کتاب به این دلیل می باشد که تمام اطلاعات لازم در مورد هر کتاب در گروه بندی های مشخص فراهم شده است. نویسندگان این سایت تمام تلاش خود را کرده اند که شما را در انتخاب کتاب مناسب راهنمایی کنند. در این وبسایت هدف کلی از نگارش یک کتاب، مشخصات فیزیکی همچون تعداد صفحات، نوبت چاپ، نام انتشارات، نویسندگان و یا مترجمان به همراه تصاویری از هر کتاب موجود می باشند. شما با مطالعه توضیحات این سایت در رابطه با کتاب های گوناگون، دیگر احتیاجی به بررسی کتاب ها در وبسایت های دیگر نخواهید داشت.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *