تبلیغات

تبلیغات

بهترین دستگاه فلزیاب برای خاک ایران کدام است؟

felezyabiran

شاید برای شما هم سوال باشد که از بین هزاران فلزیاب، طلایاب و گنج یاب که در بازار دنیا تولید شده کدام یک برای منطقه ای که میخواهید کاوش کنید بهتر است. از این رو برای خرید فلزیاب شروع به تحقیق می کنید و با فروشنده ها تماس می گیرید. بیشتر شرکت ها سیستمی به شما معرفی میکنند که سودشان در آن است و یا فقط از آن سیستم موجود دارند. در این مقاله نکات مهم برای خرید فلزیاب را توضیح داده ایم تا با خیال راحت و آگاهی کامل دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

 

بهترین دستگاه فلزیاب برای خاک ایران کدام است؟

شاید برای شما هم سوال باشد که از بین هزاران فلزیاب، طلایاب و گنج یاب که در بازار دنیا تولید شده کدام یک برای منطقه ای که میخواهید کاوش کنید بهتر است. از این رو برای خرید فلزیاب شروع به تحقیق می کنید و با فروشنده ها تماس می گیرید. بیشتر شرکت ها سیستمی به شما معرفی میکنند که سودشان در آن است و یا فقط از آن سیستم موجود دارند. در این مقاله نکات مهم برای خرید فلزیاب را توضیح داده ایم تا با خیال راحت و آگاهی کامل دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

گنج یاب

 

مهم ترین پارامترها در خرید فلزیاب

  1. ثبات و پایداری
  2. عمق مفید
  3. تفکیک اهداف
  4. قیمت فلزیاب و طلایاب
  5. تست طلایاب در انواع زمین ها

 

قیمت فلزیاب ارزان مهم ترین فاکتور از نظر ایرانیان

متاسفانه در بازار ایران فروشندگان و وارد کنندگان طلایاب قیمت های متفاوتی ارائه میدهند زیرا که اصول خاصی برای قیمت گذاری در ایران وجود ندارد. در حالت کلی از نظر ساختاری سه نوع گنج یاب در ایران وجود دارد: دستساز، شرکتی و برند تولید کارخانه. دستگاه دستساز توسط کسایی که دانشجوی الکترونیک هستند و پروژه های اینترنتی انجام میدهند، طراحی و ساخته میشوند. دستگاه های طلایاب شرکتی توسط شرکت های خاصی قطعات وارد می شوند و مونتاژ و سرهم بندی می شوند. دستگاه های برند کارخانه ای هم که همگی در خارج از ایران هستند و توسط اشخاصی روانه بازار ایران می شوند.

ثبات و پایداری گنج یاب چیست؟

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که خریداران باید دقت کنند بحث ثبات و پایداری می باشد. همه آشکار ساز ها موقع کاوش، زمین یا خاک را بالانس میکنند. بالانس کردن یعنی شناساندن لایه های خاک زمین به فلزیاب می باشد. وقتی بالانس می کنیم یعنی لایه های خاک زیر زمین را به طلایاب معرفی می کنیم تا به ذرات و املاح معدنی حساسیتی نداشته باشند. از این رو طلایابی که ثبات و پایداری خوبی داشته باشد، بالانس بهم نمیخورد و نیازی به بالانس مجدد و یا بوق اضافی نخواهیم داشت.

همچنین بخوانید  مانیتور لمسی یا تاچ اسکرین 65 تا 98 اینچ

عمق گنج یاب ها را چطور بسنجیم؟

بسیاری از خریداران گنجیاب و کاوشگران مبتدی در مورد عمق سیستم آگاهی کاملی ندارند و خیال میکنند که باید یک سکه یا یک انگشتر کوچک را در عمق چند متری تشخیص دهد. در حالی که چنین چیزی وجود ندارد و تا بحال چنین گنجیابی در دنیا تولید نشده که یک انگشتر را در فاصله چندین متری تشخیص دهد.

برای تشخیص عمق مفید فلزیاب، تمامی سیستم های تولید شده در هر جای دنیا، با فلزی به ابعاد 80×80 سانتیمتر تست می شوند و هر عمقی که بتواند ابعاد 80×80 را تشخیص دهد بعنوان عمق مفید شناخته می شود. از این رو ملاک تست گنج یاب ها و ملاک عمق گذاری با ابعاد 80×80 سانتیمتر انجام می شود. بنابراین یک عدد سکه به ابعاد 3×3سانتی متر را دستگاه فقط از فاصله زیر 30 سانتیمتر می تواند تشخیص دهد.

 

طلایاب

بهترین تفکیک دستگاه گنج یاب و فلزیاب

تفکیک گنج یاب ها متفاوت است. مثلا بعضی از گنج یاب ها در دنیا طوری ساخته شده اند که فلزات را به دو گروه آهنی و غیر آهنی تقسیم می کند.(فلزاتی که به آهنربا میچسبند فلزات آهنی و بی ارزش محسوب می شوند) و برعکس…

و بعضی از آشکارساز های پیشرفته تفکیک just gold دارند. مانند فلزیاب آلفا اس ایکس 7000 که توسط شرکت آلفا الکترونیک بفروش می رسد و یکی از قدیمی ترین شرکت های فروش فلزیاب در ایران می باشد.

تفکیک جاست گلد (فقط طلا) چیست؟

در این نوع تفکیک طلایاب سایر فلزات را رد میکند و فقط به طلا حساسیت دارد. اگر سررشته ای از طلایاب ها داشته باشید می بینید که بعضی از فلزیاب ها قوطی کنسرو و یا آهن پوسیده را به عنوان فلز با ارزش میشناسند. اما فلزیاب هایی که تفکیک جاست گلد (just god) دارند، همانطور که گفتیم به این شکل عمل نمیکند و فقط حساسیت به طلا دارد و سایر فلزات را به عنوان بی ارزش تشخیص می دهد.

 

گنج یاب برند خارجی بخریم یا شرکتی؟

برای جواب به سوال برخی کاربران که میپرسند (آیا گنج یاب برند خارجی بهتر است یا شرکتی؟) باید بگوییم که هر گنج یابی که قطعات با کیفیت تری دارد قطعا گنج یاب پیشرفته ای خواهد بود. برای تشخیص با کیفیت بودن قطعات گنج یاب باید به فیک یا اورجینال (برند) بودن دستگاه دقت کنیم قطعا فلزیاب های برند های معروف مانند گرت و ماینلب از قطعات با کیفیت تری برای ساخت به کار میبرند و در نتیجه قیمت گنج یاب گران میشود. اگر برای خریدارانی که به خارجی بودن برند طلایاب اهمیت بیشتری نسبت به قیمت طلایاب دارد، توصیه میکنیم فلزیاب هایی مانند GARRETT ATX و GPZ 7000 را خریداری کنند. اما آمریکایی یا آلمانی بودن گنجیاب به هیچ عنوان دلیل برای کارآمد بودن آن در ایران نخواهد بود و اغلب این سیستم ها از کار در مناطق مختلف ایران عاجز هستند چون عمق دفینه های موجود در ایران از 2 متر تا 5 متر و گاهی هم بالاتر هست. اما کسانی که فلزیاب برند شرکتی معتبر با کیفیت بسیار عالی، قیمت مناسب و کارایی بیشتر نسبت به فلزیاب های خارجی میخواهند گنج یاب آلفا اس ایکس 7000 را پیشنهاد میکنیم. فلزیاب آلفا طراحی یونان، و مونتاژ ترکیه و ایران هست و انحصارا برای شرکت الفا الکترونیک می باشد.

فلزیاب

 

تست فلزیاب و طلایاب چگونه باید باشد؟

توصیه ی ما به کسانی که میخواند گنج یاب خریداری کنند این است که قبل از خرید، از فروشنده بخواهید که تست طلایاب مورد نظر را در مقابل شما انجام دهند. تست اصولی باید در محیط باز و روی سنگ و صخره و روی لایه های مختلف خاک انجام شود. دقت بفرمایید که این موضوع تست گنجیاب خیلی مهم است. فروشندگانی هستند که دستگاه را در دفتر کار خود و روی هوا تست می کنند. این تست بدرد هیچ اپراتوری نمیخورد و هیچگونه استانداردی ندارد!

فلزیاب مناسب برای خاک ایران کدام است؟

طلایاب آلفا اس ایکس 7000 در حال حاضر یکی از بهترین و معتبرترین فلزیاب موجود در ایران است. فلزیاب تصویری alpha sx7000 دستگاه شرکتی و در انحصار شرکت آلفا الکترونیک ارومیه می باشد. این مدل دارای عمق کاوش 5.5متر با لوپ بزرگ و 3 متر با لوپ کوچک می باشد. دارای تفکیک just gold بسیار عالی و قابلیت اسکن گرفتن از فلزات را دارد. همچنین طراحی الفا به گونه ای است که کاملا با شرایط خاک ایران منطبق می باشد. قیمت مناسب این مدل باعث شده که آلفا اس ایکس 7000 در میان کاوشگران از شهرت خاصی برخوردار شود.

شرکت آلفا الکترونیک تمامی سیستم های خود را اعم از اسکنر ، ردیاب، نقطه زن، فلزیاب طلایاب و گنج یاب برای تمامی مشتریان در حضور مشتری و به دست مشتری بصورت عملی کاملا تست می کند و بعد از رضایت، به مشتری تحویل داده می شود. همچنین تمامی سیستم های بفروش رفته توسط این شرکت دارای گارانتی معتبر یکساله می باشند

نتیجه گیری:

در حالت کلی از این مقاله و توضیحات نتیجه میگیریم در خرید گنج یاب حتما حتما در انواع زمین ها (خاک سخت و نرم) جلوی چشم شما تست شود فروشندگانی که به هر دلیلی این کار را نمی کنند، به هیچ عنوان خرید نکنید. و دیگر نکته قابل توجه این است که دستگاه های خارجی صرفا فقط به خاطر برند بودن قیمت بالاتری نسبت به فلزیاب های شرکتی دارند و کارایی 100 درصدی ندارند و احتمال اینکه با خاک ایران منطبق نباشند، بالا است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *