تبلیغات

تبلیغات

اهمیت تأمین امنیت مالی در صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال

sarafionlin

همهٔ افراد هنگام ورود به بازارهای کریپتوکارنسی، مبالغی از سرمایهٔ خود را وارد صرافی ارز دیجیتال می‌کنند تا بتوانند معاملات خود را انجام دهند. این سرمایه ممکن است کم یا زیاد باشد. بنابراین تأمین امنیت آن برای افراد بسیار مهم است. با تکامل مداوم اکوسیستم کریپتوکارنسی، مبحث امنیت سرمایه اهمیت بسیاری پیدا می‌کند، زیرا روش‌های کلاه‌برداری و سوءاستفاده نیز به‌صورت مداوم پیشرفت می‌کنند. نگرانی‌ها در خصوص امنیت ارزهای دیجیتال به‌صورت جدی مطرح شده و راه‌حل‌های بسیاری نیز برای حفظ سرمایه در این بازار ارائه می‌شود. محبوبیت بالای ارزهای دیجیتال سبب شده‌است فرصت‌هایی برای عوامل مخرب ایجاد شود و دارایی‌های رمزنگاری افراد را به خطر بیندازد. هنگامی‌که می‌خواهید به این بازار وارد شوید، باید با مفاهیم امنیتی و روش‌های حفظ سرمایه آشنا شوید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

صرافی‌های آنلاین

 

اهمیت امنیت مالی در صرافی‌ ارز دیجیتال

امروزه به‌صورت منظمی حوادثی در خصوص امنیت مبادلات ارز دیجیتال رخ می‌دهد و سارقانی وجود دارند که با بررسی برخی پروتکل‌های امنیتی اساسی، از صرافی‌ها سوءاستفاده می‌کنند. یکی از نمونه‌های این دزدی‌ها، حوادث مربوط به صرافی ژاپنی بیت‌کوین Mt. Gox بود که در سال 2014 رخ داد. در طی این حادثه، مبلغی در حدود 460 میلیون دلار از بین رفت و به‌دست هکرها افتاد. تبعات این حوادث تا به امروز ادامه دارد و سرمایهٔ بسیاری از مردم از بین رفت. با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال و حجم معاملات در این بازار، اشتهای هکرها نیز برای به‌دست آوردن فرصت‌های سوءاستفاده افزایش می‌یابد. بنابراین اهمیت تأمین امنیت مالی از طرف صرافی‌های ارز دیجیتال همانند صرافی ارز دیجیتال Wallex و Kucoin ، امری بسیار مهم و حیاتی به‌شمار می‌آید.

آیا صرافی ارز دیجیتال می‌تواند خطرات امنیتی را کاهش دهد؟

یکی بالاترین اولویت‌ها برای دستور کار در یک پلتفرم مبادلاتی، باید امنیت سرمایه‌گذاری درون آن باشد. به‌خصوص اگر این پلتفرم آنلاین باشد. میزان سرمایه‌گذاری امنیتی پلتفرم‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال، می‌تواند نشان‌دهندهٔ تعهد و قابلیت‌های امنیتی آن باشد. اکثر صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال، حدود 15 درصد را برای امنیت هزینه می‌کنند، البته برخی هم تا 20 درصد این مبلغ را افزایش داده‌اند. اگرچه تنها فاکتور هزینه برای امنیت یک صرافی ارز دیجیتال موردبررسی قرار نمی‌گیرد؛ فاکتورهای بسیار زیاد دیگری مانند بیمه‌نامه، استفاده از شماره تلفن همراه، فاکتور دوعاملی و غیره نیز وجود دارند. رعایت و اتخاذ بهترین شیوه‌های امنیتی و مدیریت ریسک نیز در مناسب بودن یک صرافی برای خرید ارز دیجیتال می‌تواند مهم باشد.

صرافی‌های آنلاین

 

توجه به اطلاعات شخصی کاربر

صرافی‌های ارز دیجیتالی باید به‌منظور مبارزه با انواع تهدیدهای احتمالی سوءاستفادهٔ هکرها، به قسمت‌های آسیب‌پذیر پلتفرم خود توجهٔ ویژه‌ای داشته باشند. در این صورت کارایی و آمادگی دفاعی این پلتفرم بالاتر رفته و امنیت سرمایهٔ افراد برای خرید و فروش ارز دیجیتال بالاتر می‌رود. تمام سیستم‌های امنیتی که درون این پلتفرم‌ها استفاده می‌شود، باید حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران هنگام تعامل با صرافی مورد پوشش قرار دهند. درواقع به زبان ساده‌تر، یعنی از داده‌ها و اطلاعات کاربران در سراسر پس از ثبت حساب کاربری، ورود به سیستم و هرگونه معامله و تبادلی، به‌درستی محافظت شود.

همچنین بخوانید  گلکسی فولد 2 احتمالا از صفحه نمایش شیشه ای استفاده کند

چگونه مطمئن شویم که یک صرافی ارز دیجیتال قانونی و امن است؟

هنگام انتخاب یک صرافی باید مراقب انواع وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایل جعلی باشید و همهٔ جوانب را بررسی کنید. برخی از صرافی‌ها در جهان پیشرو هستند و بسیاری از فاکتورهای امنیتی را رعایت می‌کنند.

  • بررسی اسم و برند صرافی

اگر با دنیای کریپتوکارنسی آشنایی ندارید، هنگام انتخاب باید به فاکتورهای اصلی دقت کنید. با دیدن هرگونه غلط املایی یا اسامی جعلی، به‌هیچ‌عنوان وارد این وب‌سایت‌ها یا برنامه‌ها نشوید. اگر می‌خواهید از بین صرافی‌های معروف یکی را انتخاب کنید، قبل از ورود حتماً به نام و برند آن دقت کنید تا احیاناً وارد سایت‌های جعلی نشوید.

  • بررسی بیمه‌نامه

برخی صرافی‌ها دارای بیمه‌نامه هستند، به صورتی که دارایی شما را بیمه می‌کنند و هنگام بروز مشکلاتی مانند کلاه‌برداری، می‌توانند دارایی شما را تا حدودی بازگردانند.

  • شماره تلفن همراه

برخی از پلتفرم‌ها برای ورود به حساب کاربری، از شماره تلفن همراه استفاده می‌کنند، به‌طوری‌که یک پیام تائید برای شما ارسال می‌شود. در صورت تائید از طرف شما، می‌توانید به فعالیت درون صرافی بپردازید و خرید و فروش ارز دیجیتال را به‌راحتی انجام دهید.

  • پشتیبانی آنلاین و به‌موقع

صرافی ارز دیجیتال باید نسبت‌به کاربران خود مسئول بوده و پشتیبانی آنلاین داشته باشد. برخی از صرافی‌ها از چت آنلاین استفاده می‌کنند، برخی هم از تماس تلفنی. پلتفرم‌هایی که در پاسخگویی به کاربران تأخیر دارند، اصلاً گزینهٔ مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیستند.

  • ردیابی آی‌پی در صرافی‌ها

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که صرافی‌های ارز دیجیتال امن دارند، ردیابی آی‌پی افراد است. درواقع تمام آی‌پی‌هایی که درون یک حساب کاربری لاگین می‌شوند، توسط صرافی‌های امن ردیابی می‌شوند و در صورت مغایرت، دارایی افراد بلوکه می‌شوند. این مورد با وجود اهمیت بسیار بالا، می‌تواند برای کاربران ایرانی بسیار خطرناک باشد، زیرا کشور ایران موردتحریم اکثر صرافی‌ها قرار گرفته‌است. کاربران ایرانی باید برای ورود به این صرافی‌ها و استفاده از امکانات آن‌ها، آی‌پی خود را عوض کنند. درصورتی‌که این آی‌پی تغییر پیدا کند و صرافی آن را تشخیص بدهد، تمام دارایی آن‌ها بلوکه شده و امکان بازگشت وجود ندارد.

بهترین راه‌حل برای کاربران ایرانی

افراد ایرانی می‌توانند از صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنند تا از دارایی‌های خود محافظت کنند. در این صورت دیگر نیازی به تعویض آی‌پی ندارند و به‌راحتی می‌توانند مشغول به انجام معاملات شوند. برای انتخاب این صرافی‌ها نیز باید تمام فاکتورهای امنیتی را بررسی کنید تا به انتخاب درستی دسترسی پیدا کنید.

 

صرافی‌های آنلاین

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص اهمیت صرافی ارز دیجیتال صحبت کردیم و دیدیم که برای حفظ دارایی‌های کاربران، باید چه فاکتورهایی در نظر گرفته شود. با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال و گسترش این بازار، اشتهای افراد سوءاستفاده‌گر نیز روزبه‌روز افزایش می‌یابد. برای این‌که خرید ارز دیجیتال امنی را تجربه کنید، باید نسبت‌به انتخاب صرافی موردنظر دقت زیادی داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است دارایی شما در معرض خطر قرار گرفته و از دست برود. ردیابی آی‌پی از طرف صرافی‌های ارزی می‌تواند یک فاکتور مهم برای تامین امنیت افراد باشد؛ اما برای کاربران ایرانی می‌تواند خطرآفرین باشد. کاربران ایرانی می‌توانند از یک صرافی آنلاین مناسب ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنند.

همچنین بخوانید  فایل اسکپلورر ویندوز 10 در حال دسترسی به فایل های لینوکس

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *