تبلیغات

تبلیغات

فایل اسکپلورر ویندوز 10 در حال دسترسی به فایل های لینوکس

Windows-10-File-Explorer-Is-Getting-Linux-Files

مایکروسافت در حال آزمایش گزینه “لینوکس” در نوار کناری File Explorer است. اگر در کنار ویندوز یک سیستم لینوکس هم دارید یا در کنار ویندوز ، نصب کرده اید ، می توانید به راحتی با چند کلیک به تمام فایل های لینوکس خود دسترسی پیدا کنید. این تغییر در ورژن Windows 10 Insider build 19603 ظاهر می شود.

این ویژگی برای هرکسی که از ویندوز 10 و سیستم عامل لینوکس استفاده می کند بسیار مفید خواهد بود. برای مثال یک روش راحت برای اجرای پوسته Bash و سایر برنامه های لینوکس در یک محیط اوبونتو است.

با این حال ، این محیط های لینوکس هر یک سیستم های فایل خود را دارند. دسترسی به فایل های لینوکس از داخل فایل اکسپلورر و سایر برنامه های ویندوز بسیار پیچیده است.

بیشتر بدانید :

با نسخه جدید کالی لینوکس ، محیطی مثل ویندوز داشته باشید

دسترسی به فایل های لینوکس از فایل اکسپلورر ویندوز10

مایکروسافت در حال حاضر دسترسی به فایل های لینوکس را بسیار آسان کرده است. به عنوان مثال ، اگر در کنار ویندوز ، سیستم عامل Ubuntu نسخه 18.04 را نصب کرده اید ، می توانید با دستور زیر در نوار آدرس File Explorer به آن فایل ها لینوکس دسترسی پیدا کنید.

\\wsl$\Ubuntu-18.04\

دسترسی به فایل های لینوکس از فایل اکسپلورر ویندوز10

ادغام فایل جدید لینوکس این کار را حتی ساده تر می کند. اکنون ، یک گزینه “Linux” در نوار کناری فایل اکسپلورر وجود دارد ، که آیکون معروف لینوکس است.

دسترسی به فایل های لینوکس از فایل اکسپلورر ویندوز10

روی آیکون لیوکس کلیک کنید و لیستی از توزیع های نصب شده لینوکس خود را مشاهده خواهید کرد. می توانید سیستم فایل خود را مانند هر پوشه دیگر در سیستم شخصی خود مرور کنید . شما می توانید فایل های موجود در محیط لینوکس را از اینجا مشاهده ، اضافه ، ویرایش و حذف کنید.

دسترسی به فایل های لینوکس از فایل اکسپلورر ویندوز10

این تغییر بخشی از ساخت و ساز پیش نمایش ویندوز 10 است. این ساخته های ویندوز 10 در حال توسعه است و مایکروسافت ممکن است این ویژگی را حذف کرده یا نحوه عملکرد آن را در طی مراحل توسعه تغییر دهد.

این ویژگی جدید به احتمال زیاد در نسخه های پایدار ویندوز 10 در اکتبر یا نوامبر سال 2020 در سریعترین زمان ظاهر می شود.

آیا شما از اینکه قراره از ویندوز به فایل های لینوکس دسترسی داشته باشیم ، خوشحالید؟ چرا؟

همچنین بخوانید  Dell از مانیتور پرتابل جدید 14 اینچی خود رونمایی کرد

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *