تبلیغات

تبلیغات

هشدار به ماینرهای غیرقانونی / شما در حال ردیابی هستید!

minerkhareji

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به شیوه‌های خاصی انجام می‌شود و ترید کردن، اگرچه رایج‌ترین راه برای کسب سود از بازار کریپتو است اما تنها راه نیست! استخراج ارزهای دیجیتال با دستگاه‌های ماینر، یکی از روش‌های قدیمی است که پیش‌ از همه‌گیر شدن کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، توسط برخی از مردم انجام می‌شد و این روزها ماینینگ حتی بیش از پیش رواج پیدا کرده است.

از سوی دیگر، از آنجا که ارزهای دیجیتال تحت قوانین بین‌المللی خاصی نیستند و هر کشوری باید این مسائل را به‌تنهایی درون خود حل کند. در کشور ما، ایران نیز، ماینینگ و خرید و نگهداری دستگاه‌های ماینر نیازمند دریافت مجوز است و قوانین به‌خصوصی دارد. بنابراین اگر قصد دارید بدون مجوز عملیات ماینینگ را انجام دهید یا هنوز مجوزهای رسمی استخراج را نگرفته‌اید باید بگوییم که هشدار به ماینرهای غیرقانونی/ شما در حال ردیابی هستید!

ماینر غیرقانونی به چه کسی اطلاق می شود؟

در سال‌های اخیر که سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارزها در جهان رونق گرفت، بهره‌برداری از دستگاه‌های استخراج ماینینگ در ایران نیز باب شد. علاوه‌بر مزایای فردی فرایند ماینینگ (کسب و سود و درآمد برای ماینرها)، معایبی را به ‌همراه دارد که می‌تواند برای یک جامعه خطرساز باشد! مثلا مصرف بالا انرژی دستگاه‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال، ذخایر ملی جامعه را به‌خطر می‌اندازد و موجب آلودگی‌های زیستی نیز می‌شود.

به‌هرحال به دلیل استقبال مردم از ماینینگ و تمایل به خرید دستگاه‌های ماینر، مراجع قانونی ایران تصمیم گرفتند محدودیت‌ها و قوانینی را برای استفاده از آن‌ها در ایران اعمال کنند.

ماینر غیرقانونی به کسی گفته می‌شود که بدون مجوز رسمی، دستگاه‌های ماینر را خریداری کرده و استخراج ارزهای دیجیتال را بدون در نظر گرفتن قوانین شروع کند. این محدودیت‌ها و قوانین تنها برای استخراج ارزهای دیجیتال با دستگاه‌های ماینر است و شامل کسانی‌که به استخراج ارز دیجیتال با گوشی علاقه‌مند هستند نمی‌شود.

ماینرهای غیرقانونی چطور ردیابی می شوند؟

سوالی که برای برخی از ماینرها پیش می‌آید این است که مراجع قانونی چگونه می‌توانند دستگاه‌های ماینر غیرقانونی را ردیابی کنند؟ آیا ردیابی دستگاه‌های ماینر غیرقانونی امکان‌پذیر است؟ پاسخ این سوال مثبت است و باید بگوییم بله؛ ماینرهای غیرقانونی ردیابی می‌شوند!

  • ردیابی دستگاه غیرقانونی ماینر از طریق IP

اولین قدمی که ماینرهای غیرقانونی تصمیم می‌گیرند انجام دهند، تغییر IP است. آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند از این طریق پنهان شوند. اما باید خیال‌تان را راحت کنیم که هیچ‌کدام از ماینرهای غیرقانونی تا به‌ این لحظه نتوانسته است با تغییر ای پی اینترنت پنهان بمانند!

این روش تنها می‌تواند برای مدت محدودی موثر واقع شود اما در نهایت پس از زمانی کوتاه، دیگر امکان تغییر ای پی فراهم نخواهد بود. درکل، پیدا کردن مکان دستگاه‌های ماینر غیرقانونی از طریق IP به‌راحتی اتفاق می‌افتد و پس از ردیابی آی پی، ماموران قانون در همان موقعیتی که دستگاه‌های قرار دارند آن‌ها را پیدا کرده و ضبط می‌کنند.

همچنین بخوانید  سرفیس Earbuds اولین هدفون بی سیم مایکروسافت

 

ماینرهای غیرقانونی

  • شناسایی ماینر غیرقانونی از طریق میزان مصرف برق

اداره برق مسئولیت دارد که در صورت مصرف بی‌رویه برق متداول در یک منطقه، گزارشاتی را مبنی بر مصرف برق غیرعادی به مراجع قانونی ارائه دهد. این موضوع نیز یکی از راه‌هایی است که می‌توان ماینر غیرقانونی را ردیابی کرد و در این شرایط نمی‌توان تحت هیچ شرایطی مسئولین را دور زد.

  • ردیابی ماینر غیرقانونی از طریق اپراتورها

تعدادی از ماینرها فکر می‌کنند می‌توانند با استفاده از اینترنتی‌های همراه از دست قانون فرار کنند. بهتر است بدانید که هیچ‌گاه نمی‌توانید روی این موضوع حساب باز کنید و بالاخره به دام خواهید افتاد. مراجع قانونی با گرفتن اطلاعات شخصی شما از اپراتورها موقعیت مکانی شما را پیدا کرده و سپس به سراغ شما می‌آیند.

جریمه‌های مشمول ماینرهای غیرقانونی

نگهداری و خرید ماینرهای رمز ارز بدون مجوز و ثبت دولتی، قاچاق شمرده می‌شود و جرایم کیفری سنگینی را به‌همراه دارد. چنانچه دستگاه ماینر غیرقانونی توسط مسئولین شناسایی شود، ماینر مصادره شده و فرد باید جریمه‌ای را معادل یک تا پنج برابر قیمت دستگاه به دولت پرداخت کند.

ماینرهای غیرقانونی

 

ماینرهای قانونی دارای کدهای مخصوص استعلام هستند و پس از ثبت شدن در سایت‌های دولتی، در صورت رعایت قوانین مالیاتی کشور، مراجع قانونی اجازه ضبط آن را ندارند.

مهمترین موضوعی که سبب شده تا مراجع دولتی تصمیم بگیرند، برای خرید و نگهداری دستگاه‌های ماینینگ قوانین خاصی را اعمال کنند؛ ضررهای جبران‌ناپذیری است که می‌تواند به محیط زیست و سرمایه‌های ملی کشور بزند. کسانی‌که به‌عنوان ماینرهای غیرقانونی دستگیر می‌شوند، جرم‌های زیر را مرتکب شده‌اند:

  • عامل زیان دهی به تاسیسات برق عمومی به دلیل فشار بار

مصرف برق در دستگاه‌های ماینر بسیار زیاد است و این بالا بودن مصرف برق، باعث فشار بار در نیروگاه‌ها می‌شود. این فشار بار بالا خرابی دستگاه‌ها و تجهیزات بیت‌المال را به‌همراه خواهد داشت. در نتیجه مجرم به عنوان یکی از کسانی‌که موجب تخریب بیت‌المال شده شناخته می‌شود.

  • اعلام جرم سازمان محیط زیست برای آلودگی های زیستی

برق یکی از سرمایه‌های ملی است که با سوخت‌های فسیلی به‌وجود می‌‌آید. اگر تعداد ماینرها زیاد شود و هیچ محدودیت و قانونی در فرایند ماینینگ در ایران وجود نداشته باشد؛ در پی آن کاهش نفت و ازبین رفتن سرمایه‌های ملی اتفاق می‌افتد. با ثبت دستگاه ماینر و مجوز رسمی بدون آن‌که هزینه‌های گزافی برای برق پرداخت کنید، می‌توانید کسب درآمد کنید.

  • تمامی جرایم استفاده غیرمجاز از برق دولتی و یارانه‌ای

تولید برق برای دولت بسیار هزینه‌بر بوده و حفظ سلامت شبکه برق در ایران یکی از اهدافی است که دولت برای آن می‌کوشد. ماینرهای غیرقانونی این اهداف را به چالش کشیده و هزینه‌های گزافی را برای تولید برق روی دوش دولت می‌گذارند.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید پرینتر و ماشین حساب

درصورتی‌که با گرفتن مجوز و ثبت دستگاه‌ها می‌توانید با پرداخت مالیت برخی از این هزینه‌ها را پرداخت کنید تا از ضررهای مالی دولت از مصرف برق دولتی و یارانه‌ای جلوگیری شود.

کلام آخر؛ آیا همه ارزهای دیجیتال را می‌توان ماین کرد؟

به منظور حفظ رعایت قوانین کشور برای سرمایه‌گذاری در بازار دیجیتال هشدارهای لازم برای انجام ماینینگ قانونی را بیان کردیم. اگر ماینینگ ارزهای دیجیتال یکی از علاقه‌مندی‌های شماست و نمی‌دانید کدام یک از ارزهای دیجیتال قابلیت ماین شدن را دارند، توصیه می‌شود مقاله لیست ارزهای دیجیتال قابل استخراج در بلاگ ایرانیکارت را بخوانید. همچنین برای فعالیت ایمن در این زمینه و پیشگیری از ضررهایی که دستگاه‌های ماینر برای دولت دارد، این موضوع را در نظر داشته باشید که طبق قوانین تصویب شده، مجوزهای لازم را کسب کنید.

منبع: https://www.iranicard.ir/blog/the-best-cryptocurrency-to-mine/

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *