تبلیغات

تبلیغات

بررسی بازی فیفا 2023 و تاریخ انتشار 2024

fifa2024

فوتبال یکی از محبوب ترین ورزش های دنیاست شاید هم پرطرفدارترین در رتبه اول در کل جهان ،پس از این مورد دلیل مناسبی برای ساخت بازی بود که شرکت سونی اقدام کرد و بازی بی نظیر را برای طرفداران فوتبال ساخت.

بازی فیفا ۲۰۲۳ ادامه و اپدیت شده ی قسمت های قبلی بود که برای بازی های نسل هشتمی ایکس باکس وان و ps۴ و نسل نهمی ایکس باکس ایکس و پی اس فایو ساخته شد این بازی در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳یا ۸مهر ۱ ۱۴۰ منتشر شد.

و همانند سری های پیش شوک تازه ای بین گیمرهای فوتبالی وارد کرد قابلیت های منحصر به فرد تازه داشت که در هیچ کدام از سری های پیش نبود این قابلیت‌ها ثابت کرد که این همه طرفدار و فروش واقعا برازنده این بازی است.

بازی فیفا

فیفا از قدیم تا الان

محبوبیت بالای ورزش فوتبال باعث شد که از همان اول برای بازی فیفا مانورهای زیادی روی این بازی داشته باشند چون درآمد و پول خوبی برایشان داشت.

حالا رقابت های سونی و مایکروسافت به نفع ما شده چون هر کدام برای برتری از دیگری تلاش های قابل توجهی می‌کند، شروع انتشار این بازی در ۱۹۹۵ بود نا وارد بودن سازنده های بازی در طراحی این بازی و جدید بودن این فضا اشکالات و ایرادات بزرگ را به وجود آورد.

مثلا حتی نمی‌دانستند اسم بازیکنان را چه بگذراند و در انتخاب اسم ها هم مشکل داشتن،امکانات خاص این بازی بودن تیم های آلمان برزیل انگلستان هلند اسپانیا فرانسه و آمریکا یا امکان گیم پلی ۴ نفره بود و همان سال نسخه جدیدی عرضه شد که امکان بازی دونفره راهم مجاز می کرد.

برای مخاطبان این موضوع بسیار عالی بود نسخه بعد در سال ۱۹۹۷ منتشر شد تغییرات آن شامل سه بعدی بودن بازی و کد هایی بودند که با استفاده از آنها می شد بازی را دوباره تکرار کرد البته لازم به ذکر است.

که سال ۱۹۹۷ کونامی (اولین طراحان بازی های فوتبالی) امکان زدن ضربات پنالتی را افزوده بود perfect eleven در واقع نسخه سوم این بازیهاست این نام، نام جدیدی بود که برروی ان گذاشته بودند اما خوب هنوز ما این را به اسم فوتبال ۹۹ می شناسیم.

این محصول از همه جهت ها پیشرفت کرده بود قابلیت‌های جدیدی نیز به آن اضافه شده بود که برای مثال می‌توان به هوش مصنوعی قوی تر و گرافیک ظریف تر و بهتر اشاره کنم و حضور تیم هایی جدید و قابلیت هایی که میتوانست در چیدن ترکیب به ما کمک کند.

همچنین بخوانید  شبکه خصوصی مجازی چیست؟ VPN چیست؟

حالا نوبت عرضه پی اس۲ بود که برای دیده شدن شرکت سونی مجبور شد گزینه های جدیدی مانند تاکتیک های حمله ،ضد حمله و دفاع را وارد بازی کند و توجه مخاطبان را جلب کند به طور کلی در هر سال ما شاهد آپدیت های جدید و تغییرات بودیم که به طور مداوم عوض می‌شد.

این تغییرات شامل حرکات فردی و تیمی ارسال توپ ، دفاع و پاس کاری بود در ادامه ،بازی شاهد تغییرات کمی بود و آنقدر نبود که به چشم می‌آید و در بین مردم سر و صدا کند.

که این اتفاق با وارد شدن کنسول های نسل هفتم رقم خورد حالا اینجا بازی دارای ۹۰۰ تیم یا بیشتر سی هزار بازیکن که پونزده هزارتای آن بازیکنان اسمشان از روی واقعیت آورده شده بود.

.او حتی در موتور گرافیکی و مشکلات فنی پیشرفت کرده بود مربی و بازیکنان و هواداران به صورت خاص طراحی شده اند و هوش مصنوعی قوی داشتند هرساله بازی فیفا بهتر می شده و در بازی های افلاین هم عملکرد بهتری داشت.

بعد از آن همه پیشرفت حالا نوبت کنسول های نسل هشتم بود منوی بازی سیستم های استعدادیابی تمرینات بازیکنان بهتر شده بود حتی ما شاهد بازی فوتبال زنان هم بودیم که بسیار جذاب و هیجان انگیز بود.

شبیه سازی بازی و گیم پلی بی نقص و عالی بود اما مشکلاتی از جمله لایسنس های تیم لیگ و نداشتن محتوای کافی در قسمت آنلاین را داشت در هر صورت این بازی در بین مردم و سایت های معروف امتیاز خوبی دریافت کرد و برای خود صاحب قدرت شد.

تا به الان این بازی مشکلات خاصی نداشت یعنی تا به امروز در زمینه لایسنس ها و طراحی ها و بازی های آنلاین موفق به دریافت جایزه های نفیسی شده و پیشرفت خارق‌العاده‌ای کرده اما باید ببینیم برای بازی فیفا۲۳ چه میشود و چقدر قرار است این بازی فکر ها را مشغول و طرفداران را خوشحال کند.

برای خرید بازی های ps4 میتوانید از فروشگاه های معتبر مانند psxconsole آن را تهیه کنید.

نحوه کلی بازی

چند ماه شده که از انتشار این بازی خفن می گذرد و خوب مسلما مثل بارهای قبل جنجال زیادی به پا کرده است در این بازی شما قادر به سوییچ کردن بازیکنان هستید که در بازی adaftive switchingشناخته می‌شود و در این قابلیت شما چند ثانیه روی آنالوگ راست نگه میدارید.

و بازیکن را بر روی یک بازیکن دیگر که با شما فاصله دارد سوئیچ می کنید در بازی شما راحتتر متوجه این قابلیت میشوید نکته مثبت این بازی سرعتی است که در بازی فیفا ۲۰۲۳ دیده می شود در موقعیتی که running jackey ضعیف شده و مهاجمان حمله می کند.

همچنین بخوانید  از آموزش چرتکه به کودکان تا آمادگی برای مسابقات جهانی

موقعیت خطرناکی برای شماست. شتاب بازیکنان در بازی دارای ۳ درجه است که آنها شامل کنترل شده ،طولانی و انفجاریست همانطور که حدس میزنید در شتاب انفجاری بازیکنان شتاب زیادی دارد و طولانی بازیکنان مسافت دور با شتاب بیشتری می رسد.

و شتاب کنترل شده یک شتاب عادی و معمولی است در آخر بازی هم ما بر اساس شتاب، بازیکنان را دسته بندی و در دسته های خاص قرار میدهیم و بعد با آنها امتیاز می‌دهیم برای اولین بار بازی فیفا ۲۰۲۳ متوجه می‌شوید.

که رانینگ ضعیف و سرعت بازیکنان نسبتا کم و بازی دستی انفعال پیشرفت کرده برای برهم زدن نظم دفاعی در نبرد های یک به یک cdmیا cmهای خود توپ‌ را بگیرید و دقت کنید با بازیکنان خط دفاعی حمله نکنید.

و جلو نروید اگر برای دفاع نیاز به کمک دارید هافبک ها را به عقب برگردانید نه بازیکنان حمله را ،اگر بازیکنان دفاع جلو بروند دروازه شما باز خواهد شد و به راحتی گل میخورید و بازی را می بازید بیرون امدن گلر باعث تنگ شدن دروازه شماست و باعث میشود که دروازه تان کمتر در معرض گل خوردن قرار گیرد.

بازی فیفا

حمله کردن یکی از کارهای مورد علاقه گیمر ها از جمله خودم است حمله کردن در اینجا کمی متفاوت‌تر از بارهای قبلی است و به دو عامل بستگی دارد یکی سرعت بازی و آنالوگ های بازی و مهمترین مهارت مهارت دریبل زدن، دقت کنید که بازی را برای خود سخت و پیچیده نکنید.

و به ساده ترین صورت ممکن بازی کنید و در نقاط موقعیت‌های مناسب و خوب شوت یا پاس کاری کنید در بازی فیفا ۲۰۲۳ ۴ kill move جدید اضافه شده که زمانی که شما در یک سوم بازی هستید.

اثر مستقیم بر حمله ی شما دارد و می‌تواند به راحتی شما را تا محوطه جریمه برساند اگر در این موقع موقعیت شما موفق به گل زدن نشدید از گزینه‌های power shoot یعنی شوت پرقدرت استفاده کنید و از فاصله دور شوت بزنید.

حتما شانس و مهارت خود را امتحان کنید ،در دریبل زدن انالوگ چپ بسیار دارای تغییر بوده حتما با خودتان بپرسید که چگونه؟ در واقع سیستم جدید طراحی شده به نام technical dribbling که همانطور که از اسمش پیداست قدرت دریبل زدن را ارتقا داده است.

دریبل زدن هم در بازی فوتبال خیلی مهم است و ما باید با دریبل خوب توپ را در اختیار داشته باشیم‌. اگر در محوطه ۱۸ قدم هستید از دریبل های سخت استفاده نکنید و دریبل های نرم را جایگزین آن کنید در فوتبال های واقعی شما به شوت های زمینی که زده می‌شود دقت کنید!

همچنین بخوانید  ماه عسلی به یادماندنی در سه مقصد دیدنی دنیا

شما در محوطه شش قدم ای و محوطه جریمه می توان از شوت های زمین استفاده کنید ولی در این موقعیت قدرت ضربه کمتر از ۴۰ درصد باشد بهتر است همچنین شوت ها برای موقعیت هایی که یک نفر مقابل یک نفر است کاربرد دارد.

اما هیجان انگیز ترین قسمت فوتبال های واقعی و بازی فیفا ۲۰۲۳ زدن پنالتی ست، در زدن پ پنالتی حفظ کردن آرامش و کنترل هیجانات بسیار موثر است در عین حال که باید تمام دقت خود را جمع کنید تا شوتی بزنید که به ثمر برسد.

در بازی فیفا ۲۰۲۳ نیاز به نگهداشتن آنالوگ سمت چپ نیست هدف خود را تنظیم کنیم آرامش خود را حفظ کنید در این شرایط کمتر کسی نمیتواند گل بزند مگر اینکه همه قدرت را استفاده کند یا هدف اشتباهی برای خود برگزیند.

شما در بازی فیفا ۲۰۲۳ موظف هستید که با دسته ای که در دستتان است یا دسته ی ps5 یا دسته بازی ps۴ بتوانید موقعیت های خوب را دریابید و از آن بهترین استفاده را بکنید و یک بازی هیجان انگیز و خفن داشته باشید.

منبع : https://psxconsole.ir

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *