تبلیغات

تبلیغات

بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy A23

a7ef46ac-adfd-4e8e-898b-42764a0d724c

محصولات کمپانی سامسونگ، به‌دلیل کیفیت بالا، خلاقیت در طراحی و کارایی مطلوب و مناسب همواره مشتری‌های فراوانی را در سراسر جهان جذب کرده ‌است.

سامسونگ به ویژه در چند سال اخیر قدم های قدرتمندی در حوزه تولید گوشی‌های میان‌رده و پایین رده برداشته است. گوشی Galaxy A23 از گوشی‌هایی است که سامسونگ در ادامه معرفی این گوشی‌ها عرضه کرده است. گوشی که می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی میان‌رده سامسونگ دانست.

به‌دنبال رونمایی از موبایل Galaxy A23، در این مقاله به بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A23 می‌پردازیم. در ادامه درباره امکانات این موبایل و قیمت آن توضیح می‌دهیم.

مشخصات گوشی سامسونگ Galaxy A23

سامسونگ به ویژه در چند سال اخیر قدم‌های قدرتمندی در حوزه تولید گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده برداشته است. گوشی Galaxy A23 از گوشی‌هایی است که سامسونگ در ادامه معرفی این گوشی‌ها عرضه کرده است. گوشی که می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی میان‌رده سامسونگ دانست.

این موبایل در ۴ مارس ۲۰۲۲ معرفی و در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد.

مشخصات فنی و تراشه گلگسی سامسونگ A23:

سیستم­عامل این گوشی اندروید 12 است که با رابط کاربری One UI 4.1 عرضه شده است. تراشه این گوشی Qualcomm Snapdragon 680 4G است.

پردازنده گرافیکی گوشی A23، Adreno 610 بوده و 8 هسته پردازنده با مشخصات 4 هسته 2.4 گیگاهرتزی از نوعKryo 265 Gold و 4 هسته 1.9 گیگاهرتزی از نوع Kryo 265 Silver دارد.

ابعاد این گوشی 165.4 در 76.9 در 8.4 میلی‌متر با وزن 195 گرم بوده و جنس جلوی آن از شیشه‌ گوریلا گلس 5 ولی جنس پشت و فریم آن از پلاستیک است. سفید، مشکی، آبی و گل‌بهی رنگ­بندی این گوشی هستند.

مشخصات نمایشگر:

نمایشگر این گوشیPLS LCD و ابعاد آن 6.6 اینچ با حداکثر نرخ نوسازی 90 (Refresh Rate) هرتز و رزلوشن 1080 در 2408 پیکسل است. این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی 400 پیکسل بر اینچ و نسبت 20:9 است.

روشنایی این نمایشگر حدود 464 نیت است، که نسبت به رقبایش کمتر است. در مجموع می‌توان گفت این نمایشگر بیشتر کاربرانش را راضی نگه می‌دارد، اما قطعاً سامسونگ می‌توانست در این زمینه بهتر عمل کند.

مشخصات حافظه و رم:

این گوشی حافظه داخلی به ظرفیت 64 و 128 گیگابایت دارد. نوع حافظه داخلی آن eMMC 5.1است. A23 درگاه حافظه دارد و نوع کارت حافظه آن، microSDXC (جایگاه اختصاصی) می­باشد.

3 ظرفیت رم این گوشی عبارت­اند از:

  • 4 گیگابایت
  • 6 گیگابایت
  • 8 گیگابایت

ترکیب حافظه داخلی و رم عبارت­اند از:

  • 64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت / 6 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت / 4 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
همچنین بخوانید  انواع سیستم های تهویه مطبوع و فن های صنعتی رزنبرگ ( Rosenberg ) در شرکت مانا نوین ویرا (AVET)

مشخصات دوربین:

پیکربندی دوربین پشت شامل واید/استاندارد، اولتراواید، ماکرو و تشخیص عمق بوده و دوربین اصلی واید/استاندارد با کیفیت 50 مگاپیکسل و ویژگی­های لنز واید، فوکوس خودکار، با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویرf/1.8 است.

دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسل و پوشش 123 درجه، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل، دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسل، دوربین سلفی اصلی 8 مگاپیکسل و با لنز واید f/2.2 هستند.

در مورد عملکرد این دوربین‌ها باید گفت که در نور روز بهتر از رقبایش عمل می‌کند و در حالت 50 مگاپیکسل جزئیات را به خوبی ثبت می‌کند اما در نور کم تفاوت چندانی با رقبایش ندارد و عکس‌هایی معمولی ثبت می‌کند. در مورد سنسور فوق عریض هم باید گفت آن طور که انتظار داشتیم، کیفیت عکس خوبی ندارد اما برای بسیاری از افراد کافی به نظر می‌رسد.

سایر ویژگی­های دوربین­ها موارد زیر هستند:

  • رزولوشن و نرخ فریم ویدئو و ویدئو سلفی1080p@30fps
  • حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت و دوربین سلفیp1080
  • 1.5/0اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2 در دوربین اولتراواید

مشخصات باتری و شارژ:

باتری این گوشی لیتیوم پلیمری با ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت است. امکان تعویض باتری توسط کاربر وجود ندارد. پشتیبانی از شارژ سریع دارد اما از شارژ بی­سیم پشتیبانی نمی­کند.

باتری این گوشی در تست وبسایت GSMArena حدود 130 ساعت دوام آورده است که می‌توان گفت عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. در مقایسه باید گفت که این عدد برای Galaxy A52S حدود 113 ساعت و برای شیائومی Redmi note 11 Pro تنها 100 ساعت است.

اگر چه شارژر ارائه شده برای این گوشی، 15 وات است اما از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. در مورد سرعت شارژ باتری هم با توجه به تست‌های انجام شده در نیم ساعت 32% شارژ می‌شود و برای شارژ کامل به 1 ساعت و 43 دقیقه زمان نیاز دارد.

در مجموع می‌توان گفت که ماندگاری باتری این گوشی یک سر و گردن بالاتر از رقبایش و حتی بعضی گوشی‌های گران‌قیمت‌تر است اما در مورد سرعت شارژ در مقایسه با رقبا (بخصوص شیائومی) حرفی برای گفتن ندارد.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A23

با بررسی گوشی سامسونگGalaxy A23 ، در ابتدا باید اشاره کنیم در این سری پنل OLED حذف شده و به نمایشگر PLS LCD تغییر یافته‌ است.

از نظر سخت‌افزاری، در این گوشی اقتصادی تراشه میان‌رده Snapdragon 680 کوالکام به‌کار رفته و از رابط کاربری One UI 4.1 در گلکسی A23 استفاده می‌شود.

این مدل، نسبت‌به سری‌های قبلی مانند A13, A33 و A53 وزن بیشتری دارد. اثر انگشت و رد چربی برروی بدنه گوشی، به‌خصوص رنگ مشکی کاملا مشخص خواهد بود.

همچنین بخوانید  شرکت نصب دوربین مدار بسته

در قسمت راست گوشی A23، دکمه‌های پاور (با حسگر اثر انگشت) و تنظیم صدا قرار دارند. این گوشی 2 سیم‌کارته بوده و در سمت چپ، درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل مشاهده هستند.

در بخش پایین فریم این گوشی، شیار اسپیکر، جک ۵/۳ میلی‌متری هدفون، میکروفون مکالمه و در بخش بالای بریم میکروفون حذف نویز تعبیه شده ‌است.

بررسی گوشی سامسونگ A23 نشان می‌دهد که کیفیت قابل قبولی دارد و با وجود پلاستیکی‌بودن جنس بدنه، از استحکام استانداردی برخوردار است. گوشی سامسونگ Galaxy A23 با ظرفیت 128 گیگابایت دارای کارت حافظه نیز است.

نرخ نوسازی ثابت نمایشگر را می‌توانید 60 هرتز انتخاب کنید. در نمایشگر A23، بیشترین میزان روشنایی در حالت خودکار 410 نیت، در حالت دستی 338.5 نیت و در کمترین حالت 5 نیت ثبت شده‌ است.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A23 نشان می‌دهد رنگ‌ها بسیار به سردی گرایش داشته و در نمایش رنگ‌ها درصد خطای زیادی وجود دارد. نمایشگر این گوشی دارای Gorilla Glass 5 بوده که آن را از خط و خش محافظت می‌کند.

سایر ویژگی‌های مثبت و منفی که در بررسی گوشی سامسونگGalaxy A23 مشخص شده‌اند، موارد زیر هستند:

  • بلندی صدای مطلوب و فراگیر
  • ناتوانی در پخش فرکانس‌های بم و میانی
  • عدم برخورداری از قابلیت‌های Bixby وSamsung Pay
  • بروز لگ و کندی عملکرد
  • برخورداری از هسته پردازشی سریع‌تر
  • امکان اتصال به اینترنت 4G با نرخ دانلود 390 مگابایت بر ثانیه
  • سریع‌تر بودن 190 درصدی عملیات خواندن و 120 درصدی عملیات نوشتن نسبت به A22
  • ضعیف‌شدن پردازنده گرافیکی
  • پایین‌بودن گستره دینامیکی عکس‌ها
  • وجود نویز و عدم وضوح جزئیات در عکس‌ها
  • برخورداری از کیفیت قابل قبول در عکس‌های ماکرو و سلفی

جمع‌بندی

در بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A23 متوجه شدیم از نظر شارژدهی، اجرای برنامه و کیفیت تصاویر نسبت‌به مدل‌های همانند خود از نظر فنی و قیمت، در سطح معمولی قرار دارد و یک گوشی کاملا معمولی محسوب می‌شود.

A23 نسبت در مقایسه با سری قبلی خود یعنی A22 تفاوت چشمگیر چندانی ندارد. این گوشی به‌طور کلی نمره قابل قبولی دریافت می‌کند و اگر به‌دنبال یک گوشی با آخرین نسخه رابط کاربری هستید، گزینه خوبی بوده و می‌توانید آن را از فروشگاه های اینترنتی معتبر تهیه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *