تبلیغات

تبلیغات

مهاجرت به آلمان بهتره یا کانادا

almancanada

سلام به همگی امروز قصد داریم تا یه مقایسه خیلی خوب بین 2 راهی آلمان و کانادا انجام بدیم… یعنی در حقیقت میخوایم به این سوال جواب بدیم که مهاجرت به آلمان بهتره یا کانادا؟

اگر مقاله زیر را به درستی بخوانید متوجه می‌شوید که سریع ترین راه مهاجرت به آلمان از مسیر تحصیل و اشتغال می‌گذرد؛ در مورد کانادا هم به همین شکله…

بگذریم…

آلمان یکی از کشورهایی است که در زمینه­های مختلف اقتصادی و سیاسی پیشرفت داشته و همین باعث شده تا نرخ بیکاری در این کشور پایین بوده و کیفیت زندگی در آن سطح عالی باشد.این یک حقیقت است که کشور آلمان از جهت پیشرفت از دیگر همسایگان اروپایی خود پیشی گرفته به حدی که دارندگان پاسپورت آلمان می­توانند به 188 کشور جهان بدون نیاز به داشتن ویزا سفر کنند.به این دلایل است که آلمان هر ساله پذیرای مهاجران زیادی از سراسر جهان است.

همانطور که گفته شده قصد بر آن است تا در مورد مهاجرت به آلمان بهتره یا کانادا صحبت شود و بنابراین نیاز است تا در خصوص وضعیت کشور کانادا هم بحث شود.کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر و محبوب در سراسر جهان به شمار می­رود چرا که دارای اقتصاد خوب و بازار کار مناسب بوده،دارای فرهنگ چند ملیتی است و شهروندان آن در رفاه اقتصادی و اجتماعی زندگی می­کنند.پاسپورت کانادا هم مانند پاسپورت آلمان معتبر بوده و با آن می­توان به 184 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد.

به این ترتیب واقعا انتخاب بین مهاجرت به کانادا و یا مهاجرت به آلمان کار سختی است و باید اطلاعات کامل­تری در این مورد داشت تا به انتخاب آگاهانه­تری دست یافت.از جمله این اطلاعات،صحبت از تحصیل در آلمان و یا تحصیل در کانادا است چرا که یکی از انواع مهاجرت به این دو کشور،مهاجرت تحصیلی است.گفتنی است که موسسه مهرآفرین می­تواند در این مورد مشاوره­های لازم را به شما ارائه کند.

آلمان بهتره یا کانادا

بررسی مقایسه ای تحصیل در آلمان و کانادا

دو کشور آلمان و کانادا در زمره کشورهایی بوده که مقصد مهاجرتی دانشجویان بین­المللی هستند و شاید انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی بین این دو کار مشکلی باشد چرا که شرایط هر دو در حد عالی است.در ادامه سعی شده تا به شکل کاملتر مقایسه­ای در این زمینه صورت گیرد.

بررسی شرایط سنی تحصیل در آلمان و کانادا

شرایط سنی تحصیل در آلمان و شرایط سنی کانادا کمی متفاوت است؛ مسئله اصلی بر سر سفارت های دو کشور است.

 شما برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آلمان یا کانادا معمولا مشکلی نخواهید داشت حتی با گپ تحصیلی؛ اما اگر گپ تحصیلی شما زیاد باشد سفارت کانادا حساسیت بیشتری نسبت به سفارت آلمان نشان می‌دهد. بنابراین برای پر کردن گپ تحصیلی بهتر است آن را با مواردی مانند کار برای روی پروژه های تحقیقاتی و چاپ مقاله و یا مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی توجیه نمایید.

شرایط تحصیل در کانادا

در ادمه بحث از مهاجرت به آلمان بهتره یا کانادا و در راستای بحث مقایسه­ تحصیلی بین این دو کشور،به بررسی وضعیت تحصیل در کانادا پرداخته می­شود.

قبل از هر چیز باید گفت که تحصیل در کانادا رایگان نیست به طوری که مثلا دانشجویان مقطع کارشناسی بایستی چیزی در حدود 6 هزار تا 35 هزار دلار کانادا هزینه کنند.هزینه زندگی دانشجویی در این کشور هم چیزی در حدود 10 تا 12 هزار دلار کانادا است.

گفتنی است که تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است،بنابراین تسلط بر این زبان برای ادامه تحصیل در دانشگا­ه­های کانادا الزامی است.انتخاب دانشگاه کانادا برای تحصیل کار دشواری نیست چرا که میزان هزینه و کیفیت آموزش دو فاکتوری بوده که راهنمای شما در انتخاب یکی از دانشگاه­های این کشور هستند.

گفتنی است که این کشور دارای 26 دانشگاه است که 4 دانشگاه آن در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.در بحث مقایسه کانادا و آلمان برای مهاجرت تحصیلی باید بدانید که دانشجویان در کانادا از امکانات خوابگاهی برخوردارند این در حالی است که در آلمان این امکان برای دانشجویان فراهم نیست.

آلمان بهتره یا کانادا

شرایط تحصیل در آلمان

کشور آلمان سومین مقصد برای کسانی است که قصد مهاجرت تحصیلی در خارج از کشور دارند.تحصیل در آلمان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان بوده و به این صورت به نوعی ادامه تحصیل در این کشور اروپایی در دسترس همه است.به این ترتیب شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.لازم است بدانید که کیفیت تحصیل در دانشگاه­های آلمان در مقایسه با تحصیل در دانشگاه­های کانادا بالاتر است.

در دانشگاه­های آلمان برای دانشجویان بورسیه­های زیاد و تخفیف­های ویژه در نظر گرفته می­شود و آنها از حق استفاده از مسکن ارزان هم برخوردارند.در کل 10 هزار یورو در طول سال برای زندگی یک دانشجو کفایت می­کند.

گفتنی است که مدارک کارشناسی به زبان آلمانی بوده و مدارک کارشناسی ارشد هم به زبان انگلیسی هستند و بنابراین کسانی که می­خواهند در این مقاطع ادامه تحصیل دهند،بایستی به دو زبان آلمانی برای کارشناسی و زبان انگلیسی برای کارشناسی ارشد تسلط لازم را داشته باشند.

همه مدارک صادره از این کشور هم در سراسر جهان دارای اعتبار بوده و فارغ­التحصیلان می­توانند بدون دغدغه از آنها در راستای مقاصد شغلی خود استفاده کنند.

بررسی مقایسه ای کار در آلمان و کانادا

در ادامه بحث از مهاجرت به آلمان بهتره یا کانادا بایستی به بررسی مقایسه­ای وضعیت کار در این دو کشور هم اشاره کرد چرا که اغلب مهاجرت­ها،مهاجرت شغلی است.

شرایط کار در کانادا

کار در کشور کانادا با کار در کشور آلمان تفاوت اساسی دارد که در ادامه به آن اشاره می­شود تا بتوانید در مورد سوال مهاجرت به آلمان بهتره یا کانادا به پاسخ صریح­تر رسیده و تصمیم بهتری بگیرید.

در کانادا کارمندان و کارگران این کشور از مزایای زیر بهره­مند هستند:

  • بیمه کار
  • مزایای خانواده
  • بیمه بازنشستگی
  • مزایا مسکن
  • مرخصی زایمان
  • مزایا تحصیل و آموزش

پرداخت­ها در کشور کانادا به شکل هر دو هفته یکبار است اما در کشور آلمان یک بار در ماه حقوق دریافت می­شود.پس در آلمان بایستی دخل و خرج را در طول یک ماه با هم جور کنید.

آلمان بهتره یا کانادا

شرایط کار در آلمان

در کشور آلمان در همه صنایع،فرصت­های شغلی قابل دسترسی هستند.اکثر این فرصت­ها در عرصه STEM یعنی در عرصه­های علم،فناوری،مهندسی و ریاضی است.بزرگترین فرصت­های شغلی با بالاترین میزان درآمد را هم می­توان در زمینه STEM یافت.در این مورد کارشناسان موسسه مهرآفرین می­توانند مشاوره­های تخصصی برای متقاضیان ایرانی داشته باشند.

در آلمان هم می­توان در جاهایی مشغول به کار شد که نیاز به تسلط به زبان آلمانی است و هم می­توان فرصت­های شغلی پیدا کرد که نیازمند تسلط به زبان انگلیسی است.قابل ذکر است که Tech و IT موقعیت­های شغلی هستند که بستری برای کار غیرآلمانی زبانان فراهم کرده است.در این مشاغل نیاز به تعاملات انسانی اندک است اما برای دستیابی به آنها بایستی شرایط احراز آنها را داشته باشید.

کار در آلمان با مزایای زیر همراه است:

  • بهداشت
  • بازنشستگی
  • مرخصی با حقوق
  • بیمه بیکاری
  • مرخصی والدین

کارگرانی که در آلمان کار می­کنند به ندرت نیاز به اضافه­کاری دارند.در آلمان هم به شکل کارگر عادی می­توان کار پیدا کرد و هم می­توان در قالب یک متخصص مشغول به کار شد.کسانی که حداقل به مدت 2 سال به صورت مستمر کار کنند و همچنین کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشند،می­توانند اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *