تبلیغات

تبلیغات

آشنایی با اره برقی زنجیری

arebarghii

بسیاری از افراد که در مشاغلی همچون نجاری، باغبانی، مجسمه‌سازی و آتش‌نشانی به کار مشغول هستند با ابزاری به نام اره زنجیری برقی بسیار سروکار دارند. پیش از آشنایی با اره برقی زنجیری بهتر است با عملکرد اره زنجیری و نکات مربوط به آن آشنا شد تا بتوان شناخت بهتری نسبت به اره برقی زنجیری پیدا کرد. داستان اختراع اره زنجیری بسیار جالب است. این وسیله در اواخر قرن ۱۸ میلادی و توسط دو پزشک برای جراحی لگن و خارج کردن استخوان بدن بیمار اختراع شد. تا مدت‌ها از این وسیله در جراحی‌ها استفاده می‌کردند تا اینکه به‌مرور این وسیله تکامل یافت و انواعی همچون اره زنجیری برقی یا موتوری به وجود آمدند.

اره برقی زنجیری

 

اره زنجیری وسیله‌ای است که برای برش بسیاری از قطعات به کار می‌رود. این وسیله از یک موتور متحرک و یک زنجیر تیغ‌دار که اطراف یک ورق فلزی به اسم ساطور می‌چرخد، تشکیل شده است. در واقع این قطعه با انتقال نیروی گشتاور موتور به زنجیر، به دور ساطور می‌چرخد و از برخورد آن با چوب یا مواد دیگر عملیات برش انجام می‌شود. اره زنجیری یکی از خطرناک‌ترین ابزارآلات است؛ زیرا هیچ‌گونه محافظی ندارد. اره زنجیری به شکل معمول دو نوع اصلی اره برقی زنجیری و اره موتوری (بنزینی) زنجیری دارد. این دسته‌بندی بر اساس نوع سوخت مورداستفاده در آنها انجام شده است. در کنار این دو نوع اصلی انواع دیگری همچون اره زنجیری شارژی، اره سرشاخه زن، و اره زنجیری دستی نیز وجود دارد.

اره برقی زنجیری یکی از انواع بسیار پرکاربرد اره زنجیری است که نیروی آن از طریق برق تأمین می‌شود. وزن آن نسبت به بنزینی کمتر و ابعادش کوچک‌تر است و به دلیل اینکه آلودگی صوتی کمتری دارد برای مصارف خانگی و غیرصنعتی بیشتر بکار می‌رود. آشنایی با اره برقی زنجیری پیش از خرید آن بسیار مهم است؛ زیرا در خرید آن باید به نکات متعددی توجه شود.

خرید اره برقی ارزان آیا ممکن است؟

اره برقی یکی از انواع اره زنجیری است که با استفاده از جریان الکتریسیته کار می‌کند. این وسیله دارای یک زنجیرچرخشی است که دندانه‌هایی برای برش دارد. از اره برقی برای برش تنه درختان، چوب، هرس درختان بزرگ، ساخت مجسمه‌های بزرگ یخی و حتی در شغل آتش‌نشانی برای برش قطعات بزرگ برای نجات جان افراد استفاده می‌شود.

بسیاری از افراد که نیاز به خرید اره برقی دارند به دنبال قیمت مناسب این وسیله می‌گردند. در واقع خرید اره برقی ارزان دغدغه بسیاری افراد است. ازآنجاکه این وسیله در انواع مختلفی تولید می‌شود و همچنین برندهای متفاوتی دست به ساخت آن زده‌اند قیمت آن نیز می‌تواند متغیر باشد.

همچنین بخوانید  تعمیرات موبایل

نکته بسیار مهم این است که حتی اگر نیاز به خرید اره برقی ارزان ‌قیمت دارید حتماً از کیفیت وسیله موردنظر اطمینان داشته باشید. توجه به برند، نوع تیغه، سرعت دستگاه و کیفیت دیگر اجزای آن، باید در هنگام خرید مدنظر باشد تا هم وسیله موردنظر را به قیمت مناسبی خریده باشید و هم نتیجه کار شما با اره برقی قابل قبول باشد.

به چه نکاتی در خرید اره برقی با قیمت مناسب توجه کنیم؟

اره زنجیری برقی برای برش مواد مختلف از جمله چوب، فلز و پلاستیک استفاده می‌شود. این وسیله در واقع نوعی اره زنجیری است که انرژی خود را از موتور الکتریکی خود دریافت می‌کند. این محصول با توجه به نوع کار، کاربرد، شکل، اندازه و ویژگی‌های دیگر انواع متعددی دارد. هنگام خرید این وسیله با درنظرگرفتن تنوع آن، باید به عوامل متعددی دقت کرد. طول تیغه یکی از فاکتورهای بسیار مهم است. شما برای استفاده معمولی از این وسیله به طول تیغه‌ای در حدود ۱۵ تا ۵۰ سانتی‌متر نیاز دارید و برای برش قطعات بسیار ضخیم تیغه‌هایی با طول بیش از ۵۰ سانتی‌متر مناسب هستند. داشتن لرزش‌گیر، ترمزهای اضطراری، روغن‌کاری اتوماتیک و قابلیت تنظیم طول زنجیر نیز از دیگر نکات مهم در هنگام خرید این وسیله هستند. همچنین قابلیت جابه‌جایی ابزار، وزن دستگاه و توان بدنی شما برای استفاده از اره برقی زنجیری هنگام خرید باید در نظر گرفته شود.

اره برقی زنجیری

 

امروزه اره برقی توسط برندهای متعددی به تولید می‌رسد. برند رونیکس، هیوندای، ماکیتا، تاپ گاردن، آروا، توسن و دی سی ای از جمله برندهای مطرح هستند که اره برقی را با کیفیت مناسب تولید می‌کنند. خرید اره برقی زنجیری با قیمت مناسب دغدغه بسیاری از افراد است. برای اطلاع و مقایسه قیمت‌ها بررسی فروشگاه‌های اینترنتی همچون ابزار مارکت می‌تواند به شما دید بهتری در مورد قیمت‌های اره برقی بدهد تا خرید اره برقی با قیمت مناسب برایتان ممکن باشد.

فروشگاه اینترنتی ابزار آلات چیست؟

ابزارآلات به مجموعه‌ای از ادوات و وسایل گفته می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان کارهای مختلف را انجام داد. ابزارآلات به انواعی همچون ابزار دستی، برقی، بنزینی، بادی، و اندازه‌گیری تقسیم می‌شوند.

ابزار دستی

 این نوع به‌گونه‌ای از ابزار گفته می‌شود که با استفاده از نیروی دست قابل‌استفاده هستند. بسیاری از ابزارهای دستی در هر خانه‌ای دیده می‌شوند. انواع آچار، پیچ‌گوشتی، چکش، انبر و… از آن دسته‌اند.

 ابزار برقی

این ابزار توسط نیروی برق، کار می‌کنند. انواعی همچون اره برقی، چکش تخریب، دستگاه جوشکاری، دریل  و… از جمله ابزارهای برقی هستند.

همچنین بخوانید  تعمیرات ماشین لباسشویی

ابزار بادی

ابزار بادی با فشار هوا کار می‌کند و بسیاری مواقع می‌تواند جایگزین مناسبی برای ابزارهای الکتریکی باشد.

ابزار اندازه گیری

این ابزارها در برخی از مشاغل و صنایع که اندازه‌گیری دقیق برایشان بسیار مهم است استفاده دارند. ابزارهای همچون دماسنج، ترانسمیتر، کالیبراتور، نورسنج، متر لیزری و… از انواع این دسته‌بندی به شمار می‌روند.

 

اره برقی زنجیری

بسیاری از افراد ممکن است با توجه به نیاز روزمره یا کاری خود به این ابزار نیاز داشته باشند. فروشگاه‌های مختلفی برای فروش این ابزار در دسترس هستند؛ اما امروزه فروشگاه اینترنتی ابزارآلات می‌تواند شما را هرچه سریع‌تر به‌وسیله موردنظر خود برساند. این فروشگاه‌ها تنوع بالایی از محصولات را با توضیحات کافی در دسترس شما قرار داده‌اند و شما می‌توانید به‌راحتی برندهای مختلف را در فروشگاه‌های اینترنتی ابزارآلات با یکدیگر مقایسه کنید و اقدام به خرید نمایید. فروشگاه اینترنتی ابزار مارت یکی از سایت‌هایی است که در کمترین زمان ممکن بهترین محصول را با بهترین کیفیت به شما عرضه می‌کند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *