تبلیغات

تبلیغات

معرفی 10 ابزار شیرینی پزی پر کاربرد

tavalodkado

امروزه دنیای آشپزی مخصوصاً کیک و شیرینی پزی دنیای بسیار هیجان انگیز می باشد. نه تنها خانم ها بلکه آقایان نیز به این حرفه علاقه زیادی دارند. جدا از حرفه، کیک و شیرینی جزء پرطرفدارترین خوراکی ها در کل دنیا می باشد.

ما می‌ خواهیم با معرفی ابزارهای شیرینی پزی و کاربردشان کمی کار شما را در انتخاب آن ها راحت کنیم تا بتوانید تمام لوازم لازم را بشناسید و تهیه کنید. وسایل شیرینی پزی دارای انواع گوناگونی در طرح و مدل های مختلف می باشند. حتی برخی از این لوازم به صورت ست کامل به فروش می رسند.

این ابزارهای شیرینی پزی را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید. فروشگاه لوازم قنادی قناد برتر تمام این ابزارها را در تنوع و کیفیت عالی به فروش می رساند. انواع قالب ها، پیمانه های اندازه گیری، سینی فر، همزن، کاتر، پالت، انواع قیف، ماسوره و کپسول، کاغذ روغنی، لیسک و فرچه، پایه گردان کیک، ابزار فوندانت و … شامل این وسایل می باشند. در ادامه به بررسی کاربرد برخی از آن ها می پردازیم.

·      قالب

قالب ها از مهمترین ابزارهای شیرینی پزی می باشند. آن ها جنس های مختلفی چون سیلیکونی، تفلون،گالوانیزه و پلی کربنات دارند. از نظر ظاهری نیز به صورت گرد، قلبی، مستطیل و … در سایزهای گوناگون می باشند. این قالب ها به شما در شکل دادن کیک و شیرینی کمک می کند.

 

·      لیسک و فرچه

از دیگر ابزارهای شیرینی پزی می ‌توان به لیسک و فرچه اشاره کرد. این دو ابزار بسیار کاربردی می باشند. آن ها از جنس سیلیکون ساخته می شوند. استفاده از فرچه به منظور چرب کردن ته قالب های شیرینی کیک پزی یا رومال کردن (مالیدن زرده تخم، مرغ کره ذوب شده و … بر روی شیرینی) است. کاربرد عمده لیسک نیز زیر و رو کردن و همزدن دورانی مواد می باشد.

 

·      قیف و ماسوره

قیف و ماسوره از ابزارهای شیرینی پزی جدا ناپذیر می باشند. به این منظور که برای استفاده از ماسوره باید آن را داخل قیف قرار دهید. قیف ها در انواع گوناگونی با جنس های پلاستیک و فلزی به بازار عرضه می شوند. این ابزار به مواد شیرینی، خامه و حلوا طرح هایی نظیر شکوفه، گل رز و … را می دهد. به عنوان مثال مدل شیرینی بهشتی را با استفاده از قیف درست می کنند.

انواع ماسوره

 

·      پالت

پالت ها دارای انواع شکسته وصاف با سایزهای مختلف به بازار عرضه می شوند. کاربرد پالت ها صاف کردن سطح شیرینی و کیک می باشد.

همچنین بخوانید  چرا موسسه حقوقی صلح میزان را برای انجام خدمات حقوقی خود انتخاب کنیم؟

 

·      الک

الک ها نیز شامل ابزارهای شیرینی پزی می باشند. آن ها دارای سایزبندی هستند. اهمیت آن ها در حرفه شیرینی پزی به این منظور است که آرد، پودر کاکائو و سایر مواد پودری را سبک می کند؛ تا هنگام ترکیب مواد، آرد گلوله گلوله نشود. همچنین از آن برای جداسازی مواد خرد شده استفاده می شود. جالب است بدانید که در دستور تهیه شیرینی و کیک حتماً به الک کردن آرد تاکید می شود.

 

·      ابزار فوندانت

از دیگر ابزارهای شیرینی پزی ابزار فوندانت می باشند؛ که خود شامل چندین ابزار هستند. همانطور که می دانید از خمیر فوندانت برای تزیین و روکش استفاده های زیادی می شود. ابزار فوندانت نیز برای شکل دادن خمیر مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار شامل مهر فوندانت، کاتر فوندانت، وردنه مخصوص، تکسچر و اتو فوندانت می باشند.

 

·      کاتر

برای راحت تر کردن کار جهت شکل دادن خمیر از کاتر استفاده می کنند. کاتر ها در اندازه و شکل های مختلفی هستند  و از جنس استیل ساخته می شوند. به همین دلیل دچار زنگ زدگی نمی شوند.

 

·      همزن

همزن که وظیفه هم زدن را به عهده دارد از اصلی ترین و مهمترین ابزارهای شیرینی پزی به حساب می آید. همزن ها به دو دسته برقی و دستی تقسیم می شوند. معمولا از همزن برقی در تهیه شیرینی و کیک استفاده می کنند. زیرا با سرعت بیشتری که دارد کار هم زدن را زود تر از همزن دستی انجام می دهد.

همزن برقی کاسه دار

 

·      پایه گردان کیک

یکی دیگر از ابزارهای مهم کیک و شیرینی پزی پایه گردان کیک می باشد. این ابزار به شما برای راحت تر تزیین کردن کیک کمک می کند. پایه گردان کیک نیز در طرح، سایز و جنس های گوناگونی ساخته می شود.

 

·      کاغذ روغنی

کاغذ روغنی یک وسیله بسیار عالی در شیرینی پزی می باشد. با گذاشتن کاغذ روغنی بر ته قالب خود دیگر نیازی به چرب کردن آن ندارید و مطمئن می شوید که کیک یا شیرینی بعد از پخت به قالب نچسبیده است.

خرید آنلاین ابزار شیرینی پزی

خرید آنلاین ابزار شیرینی پزی

 یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای خرید ابزارهای شیرینی پزی به آن توجه کنیم خرید از فروشگاه های معتبر میباشد.فروشگاه قناد برتر یکی از بهترین فروشگاه های لوازم تولد و لوازم قنادی میباشد که محصولات خود را با کیفیتی بسیار بالا و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.قناد برتر علاوه بر فروش تک فروش عمده نیز دارد و شما میتوانید برای خرید لوازم تولد و ابزارهای قنادی را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری مراجعه نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه با شماره 021-56539942 تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید  قیمت ماشین ظرفشویی تا چه اندازه بر امکانات آن اثر گذار است !؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *