تبلیغات

تبلیغات

قیمت ماشین ظرفشویی تا چه اندازه بر امکانات آن اثر گذار است !؟

zarfsho

قیمت ماشین ظرفشویی

امروزه ماشین‌های ظرفشویی جزو پرکاربردترین لوازم آشپزخانه محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها با شستشوی ظروف کثیف راحتی خیلی بیشتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. خرید ماشین ظرفشویی مخصوصاً برای افراد شاغل و کسانیکه مشغله‌ی روزمره زیادی دارند در اولویت است. بعد از یک روز کاری خسته کننده هیچ چیز بدتر از مواجه شدن با حجم باورنکردنی از ظروف کثیف روی سینک ظرفشویی نخواهد بود. محبوبیت روزافزون ماشین‌های ظرفشویی شرکت‌های سازنده بیشتری را به طراحی و تولید این دستگاه‌ها ترغیب کرده است. تنوع امکانات و تکنولوژی‌های بکار گرفته شده در بیشتر این محصولات انتظارات واقعی کاربران را پشت سر خواهد گذاشت. قیمت ماشین‌های ظرفشویی بسته به برند سازنده، طراحی، ظرفیت، نوع موتور و تکنولوژی‌های به کار گرفته شده متفاوت است.

برای خرید ماشین ظرفشویی باید مشخص کنید که چقدر می‌خواهید هزینه صرف کنید. پیش از اقدام برای این کار باید عملکرد، گنجایش، طراحی، مصرف انرژی، میزان صدا، برنامه‌های شستشو و عواملی از این دست را بررسی کنید. برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی ممکن است مقداری سردرگم شوید اما با دانستن یکسری نکات ساده کار خیلی راحت‌تری خواهید داشت.

قیمت ماشین ظرفشویی

 

برند سازنده

تنوع برندهای سازنده ماشین ظرفشویی خیلی زیاد است و این مسئله تا حدود زیادی کاربران را برای انتخاب گیج می‌کند. هویت برند در واقع سرمایه‌ای است که برای یک شرکت سازنده ارزش آفرینی می‌کند. این فاکتور اساسی در قیمت ماشین ظرفشویی تاثیرگذار است و تا حدی کاربران را برای پرداخت هزینه متقاعد می‌کند. ماشین‌های ظرفشویی از برند ال‌جی، سامسونگ و بوش امروزه بیشترین طرفداران را در بازار ایران به خود اختصاص داده‌اند. این شرکت‌ها با پایبندی به اصل رضایت مشتری از تکنولوژی‌های پیشرفته در طراحی محصولات خود استفاده می‌کنند.

برای افرادی که به فکر انتخاب اقتصادی هستند گزینه‌های بیشتری وجود دارد. از دیگر برندهای سازنده می‌توان به دوو، بکو و ویرپول اشاره داشت. دقت کنید که گول حقه‌های تبلیغاتی فروشندگان را نخورید. مسئله‌ی دیگری که باید بدانید این است که ماشین‌های ظرفشویی گاهاً در کشوری غیر از کشور مبداء تولید می‌شوند که البته اولویت با برند سازنده است. این تولیدات در هر صورت باید مطابق با استانداردهای برند سازنده باشند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از کارشناسان فروش زبده سوال کنید. برای خرید ظرفشویی در مورد گارانتی و خدمات پس از فروش نیز سوال کنید.

طراحی ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی در دو نوع مختلف ایستاده (مبله) و رومیزی به بازار عرضه می‌شوند. ماشین‌های ظرفشویی رومیزی معمولاً روی میز یا کابینت آشپزخانه قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها با ظرفیت کمتر برای شستشوی روزانه ظروف در خانواده‌های کم‌جمعیت مناسب هستند. امروزه این نوع ماشین‌های ظرفشویی در تعداد خیلی محدودتر در بازار به چشم میخورند. ماشین ظرفشویی مبله روی زمین و معمولاً بین کابینت‌های آشپزخانه قرار می‌گیرد. این دستگاه با ابعاد بزرگتر و گنجایش بیشتر برای شستشوی ظروف کوچک و بزرگ ایده‌آل است. قیمت ماشین ظرفشویی مبله طبیعتاً بیشتر از ماشین ظرفشویی رومیزی خواهد بود.

همچنین بخوانید  درآمد سئو در ایران _ بررسی درآمد متخصص سئو سایت

انتخاب ماشین ظرفشویی با توجه به دیزاین و نمای ظاهری کاملاً به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. با گذشت زمان بیشتر شرکت‌های سازنده با کاهش عناصر پیچیده به طراحی مینیمال روی آورده‌اند. بیشتر ماشین‌های ظرفشویی در بالای بدنه‌ی خود به نمایشگر LED و کنترل پنل لمسی مجهز شده‌اند. در کنار این گاهی یک شرکت سازنده در طراحی محصول از الگوریتم رایج با هدف جذب بیشتر مخاطب سرپیچی می‌کند. به عنوان مثال سامسونگ با انتقال کنترل پنل روی قسمت داخلی درب در تعدادی از ماشین‌های ظرفشویی خود سعی کرده است ظاهری یکدست به آن‌ها ببخشد و باید اعتراف کرد به خوبی توانسته است توجه طرفداران نوآوری را به خود جذب کند. با وجود همه‌ی این‌ها نباید انتظار داشت که یک ایده همیشه موفق باشد!

قیمت ماشین ظرفشویی

 

ظرفیت 

گنجایش یکی از فاکتورهای مهم است که برای انتخاب ظرفشویی حتماً باید به آن دقت کنید. قیمت ماشین‌های ظرفشویی با توجه به گنجایش متغیر است. به طور کلی انواع ماشین ظرفشویی در ظرفیت‌های متفاوت 6، 8، 12، 13، 14 و 15 نفره به کاربران ارائه می‌شوند. برای انتخاب ماشین ظرفشویی برحسب ظرفیت حتماً باید نیاز واقعی خود را در نظر بگیرید. امروزه بیشتر از 90 درصد ماشین‌های ظرفشویی از برندهای مختلف با ظرفیت 14 نفره به بازار عرضه می‌شوند. این ماشین‌های ظرفشویی برای شستشوی انواع ظروف روزانه و مهمانی مناسب هستند. با دقت بیشتر به فضای داخلی و طراحی سبدها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. و بالاخره اینکه منطقی است برای خرید یک ماشین ظرفشویی با ظرفیت بیشتر هزینه بیشتری صرف کنید.

نوع موتور

نحوه‌ی عملکرد ماشین ظرفشویی مستقیماً به موتور به کار گرفته شده در آن بستگی دارد. امروزه بیشتر شرکت‌های سازنده از موتور انحصاری در ماشین‌های ظرفشویی تولیدی خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شرکت بوش از موتور EcoSilence و ال‌جی از موتور Inverter Direct استفاده می‌کند. موتورهای جدید با قطعات کمتر اصطکاک خیلی کمتری تولید می‌کنند و خب این مسئله به کاهش سطح انرژی، کاهش صدا و افزایش دوام ماشین ظرفشویی منجر می‌شود.

نوع موتور به طور غیر مستقیم در قیمت ماشین ظرفشویی تاثیرگذار است. مسئله‌ای که باید بدانید این است که ماشین‌های ظرفشویی مصرف انرژی زیادی دارند و این واقعیت بررسی میزان مصرف انرژی آن‌ها را بهتر توجیه می‌کند. به عنوان مثال ماشین‌های ظرفشویی بوش غالباً با برچسب مصرف انرژی +++A گزینه‌ای مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی شما خواهند بود.

قیمت ماشین ظرفشویی

جزئیات برنامه‌ها و تکنولوژی‌های ماشین ظرفشویی

قیمت ماشین‌های ظرفشویی بسته به امکانات، تکنولوژی‌ها و حتی برنامه‌های شستشو نیز می‌تواند متفاوت باشد. ماشین‌های ظرفشویی با توجه به نوع سیستم شستشو عملکردی متفاوت برای تمیزکاری ظروف دارند. به عنوان مثال ال‌جی در ماشین‌های ظرفشویی پیشرفته و جدید خود از فناوری QuadWash به منظور اسپری قدرتمند آب روی ظروف استفاده می‌کند. گاهاً استفاده از سنسور هوشمند برای تشخیص مواردی همچون میزان کثیفی ظروف و تعداد آن‌ها، نتایج تمیزکاری بهینه‌تری را ایجاد می‌کند.

همچنین بخوانید  برنامه مهاجرتی کشاورزی و صنایع غذایی کانادا

گاهی اوقات تفاوت قیمت بین دو مدل با گنجایش، تکنولوژی‌ها و حتی طراحی مشابه تنها در تعداد یا نوع برنامه‌های شستشو است. با بررسی برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی و در نظر گرفتن نیاز خود به انتخاب درست‌تری خواهید رسید. انواع برنامه‎‌ی شستشو شامل شستشوی سریع، اقتصادی، اتوماتیک، شستشوی بهداشتی و غیره می‌شوند. زمانیکه از نیاز شما صحبت می‌کنیم در واقع منظورمان این است که مثلاً یک ماشین ظرفشویی با گزینه شستشوی بهداشتی گزینه بهتری برای مبتلایان به آلرژی و افرادی خواهد بود که به استانداردهای بالای بهداشتی واقف هستند. در کنار همه‌ی این‌ها تابع‌های اضافی برنامه از این دستگاه‌ها گزینه‌هایی خیلی منعطف‌تر برای پاسخگویی به طیف گسترده‌ی نیازهای کاربران ساخته‌ است.

تعدادی از ماشین‌های ظرفشویی پیشرفته با اتصال وای-فای به کاربران امکان می‌دهند همه چیز را از فاصله دورتر و تنها از طریق گوشی هوشمند خود مدیریت کنند! این ویژگی با نصب برنامه خاص شرکت سازنده در دسترس خواهد بود.  قیمت ماشین ظرفشویی با این مشخصات طبیعتاً بیشتر از ماشین ظرفشویی معمولی خواهد بود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *