تبلیغات

تبلیغات

مهاجرت کارآفرینی کانادا

canada-kar

برای اینکه مقدمات مهاجرت به کانادا را فراهم کنید، می توانید یک کسب و کار را راه اندازی کنید. با ما همراه باشید تا شما را با مهاجرت کارآفرینی کانادا آشنا کنیم.

تحقیقات نشان داده است در حالی که هدف برنامه های فدرال و استانی ارتقا مناطق اقتصادی است، سرمایه گذاری مستقیم خارجی به سرعت به سطح هر شرکت کاهش می یابد. خوشه های صنعتی با مزیت رقابتی برای همیلتون مشخص شده و معلوم شده است که شهر موقعیت مناسبی برای رقابت در سرمایه گذاری تجاری جدید دارد. در نتیجه، توصیه می شود که استراتژی سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر اساس دو موضوع اصلی ساختار بندی شود، که اولین موضوع اولویت بیشتری دارد:

  • سرمایه گذاری از داخل: شناسایی و کمک به شرکت هایی که قبلاً در همیلتون فعالیت کرده اند، که ممکن است در سطح بین المللی تجارت کرده یا به دنبال ایجاد روابط صادراتی در بازار گسترده تر کانادا و بازارهای بین المللی باشند.
  • سرمایه گذاری بین المللی: شناسایی و هدف قرار دادن شرکت های فراساحلی که در حال تصمیم گیری در مورد محل سرمایه گذاری و توسعه، امکانات موجود یا مکان جدید، و نحوه برآورده کردن نیازها هستند. استراتژی همیلتون باید تمامی رویکردهای مختلف سرمایه گذاری مستقیم خارجی از صادرات و خرید گرفته تا ایجاد ظرفیت جدید را بررسی کند. در حالی که برخی از استراتژی های ورود ممکن است نتایج قابل توجهی از نظر جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی نداشته باشند، اولین گام و مقدمه سرمایه گذاری های بیشتر در آینده هستند.

میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی از دهه 1970 به میزان قابل توجهی با نرخ سالانه حدود 12 درصد افزایش یافته است که تا حد زیادی نتیجه تکامل زنجیره تامین جهانی است که تجارت بین مناطق و کشورها را تقویت کرده است. سهم کانادا از میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دهه 1970 و 1980 به شدت کاهش یافت، اما از دهه 1990 ثابت مانده است.

الگوهای سرمایه گذاری مستقیم خارجی کانادا نشان می دهد که ایالات متحده همچنان بزرگترین منبع سرمایه گذاری مستقیم خارجی برای کاناداست.

در سال 2010، چین 2.5 درصد از سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی کانادا را در اختیار داشت، در حالی که برزیل 2.4 درصد سهام را به خود اختصاص داد. در پاسخ به این تغییرات، دولت ها در همه سطوح بر توسعه توافقنامه های تجاری و تقویت ارتباط با بازارهای به سرعت در حال رشد تمرکز می کنند.

در سال 2013، سرمایه گذاری مستقیم خارجی سرمایه گذاران داخلی و خارجی کانادا تقریبا 9.5 درصد رشد کرد که عمدتاً به دلیل افزایش فعالیت های سرمایه گذاری و همچنین اثرات تجدید ارزیابی مجدد دلار ضعیف کانادا بود. رشد در بخش منابع نیز یک محرک کلیدی بود. در سال 2013، بخش معدن و استخراج نفت و گاز به تنهایی بیش از 20 درصد از منابع مستقیم سرمایه گذاری مستقیم خارجی کانادا را به خود اختصاص داد. مهارت ها و تحصیلات نیروی کار کانادایی نیز کاتالیزور سرمایه گذاری مستقیم خارجی بوده است: در حال حاضر میزان بالای تحصیلات دبیرستانی و دانشگاهی یک مزیت رقابتی اصلی است.

همچنین بخوانید  چطور می توانیم آموزش فتوشاپ را شروع کنیم؟

سرمایه گذاری مستقیم خارجی برای مهاجرت کارآفرینی کانادا

معدن و استخراج نفت و گاز: با بیش از 20% سهام کلی، این بخش از سال 2012 حدود 46% رشد کرده است.

فناوری اطلاعات و ارتباطات: این بخش کمتر از 2% حجم کلی را به خود اختصاص داده است، و ممکن است بیانگر فرصت های نسبی لازمه رشد باشد.

تولید مواد غذایی: این بخش 2.8% حجم کلی سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است و از سال 2007 حدود 102% رشد کرده است. این بخش عامل مهم رشد است.

آمار و ارقام کشورهای مختلف در زمینه سرمایه گذاری به صورت زیر است:

ایالات متحده

  • ایالات متحده بزرگترین منبع سرمایه گذاری مستقیم خارجی توسط سرمایه گذاران خارجی بوده است، به میزان 352 میلیارد دلار.

مکزیک

  • سهم مکزیک از 285 میلیون دلار در سال 2008 به 31 میلیون دلار در سال 2013 کاهش یافته است.

برزیل

  • با رشد 27 درصدی از سال 2008، سرمایه گذاری مستقیم خارجی سرمایه گذاران برزیلی با 18 میلیارد دلار، در جایگاه ششم قرار داشت.

هند

  • سرمایه گذاری مستقیم خارجی هند در کانادا با 3 میلیارد دلار طی پنج سال گذشته رو به کاهش بوده است.

چین

  • سرمایه گذاری چین در کانادا با بیش از 16.5 میلیارد دلار در جایگاه اول قرار داشت.

 

سرمایه گذاری مستقیم خارجی کانادا در خارج از کشور بسیار متمرکز است، هم از نظر مناطق و هم از نظر گروه های درآمد. اکثر سرمایه گذاری های مستقیم خارجی کانادا در آمریکای شمالی (%60) است و سهم اروپا %26.7 و آسیا %7.7 است.

بیشتر بدانید: در مورد قیمت دلار کانادا در تورنتو بیشتر بخوانید.

مهاجرت کارآفرینی کانادا

در حالی که حجم کلی جریان های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در حال افزایش بوده است، ترکیب صنعتی آن طی دهه گذشته تغییر زیادی کرده است. بر اساس اطلاعات هیئت کنفرانس کانادا، نسبت کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی داخلی در بخش انرژی و مواد معدنی فلزی کانادا رشد زیادی داشته است. بین سالهای 1991 تا 2000، بخش انرژی و مواد معدنی فلزی تنها 14.8 درصد از کل جریان های سرمایه گذاری مستقیم خارجی را شامل می شد. در پایان سال 2010، این میزان به دلیل افزایش قیمت کالا و رشد زیاد کشورهای برزیل، روسیه، هند، و چین، به بیش از 58% افزایش یافت. بیشتر این افزایش نتیجه پروژه های انرژی و صادرات از غرب کانادا است.

یافته کلیدی این است که علیرغم تغییر کشور، بحث هایی درباره تسلط بخش منابع وجود دارد. بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی می کنند که افزایش هزینه ها که اخیراً بخش نفت و گاز را با مشکل مواجه کرده است می تواند به طور بالقوه جریانهای سرمایه گذاری مستقیم خارجی را متوقف کند، جریان هایی مرتبط با شن های نفتی. به نظر می رسد که وضعیت دوباره تغییر کرده است: آمار کانادا گزارش داد که در سال 2013 بیش از دو سوم رشد سرمایه گذاری مستقیم خارجی داخلی در کانادا مربوط به صنایع تولیدی و معدنی (با پیشرو بودن تولید) بوده است. شهر همیلتون همچنان موقعیت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سطح جهان دارد.

همچنین بخوانید  کدوم موتور تک انتخاب کنیم؟ بنزینی یا دیزلی

با ما همراه باشید تا سرمایه گذاری در دو منطقه دیگر را بررسی کنیم.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی گرینفیلد زمانی رخ می دهد که شرکت مادر عملیات جدیدی را در یک کشور خارجی با ایجاد تاسیسات جدید آغاز کند. سرمایه گذاری مستقیم خارجی گرینفیلد کوچکترین و خطرناک ترین جز سرمایه گذاری مستقیم خارجی است، اما فرصت های بسیار خوبی فراهم کرده است و انتاریو مکان برتر سرمایه گذاری مستقیم خارجی داخلی گرینفیلد است:

  • انتاریو در سال 2013 بالاترین سهم بازار سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در آمریکای شمالی از آن خود کرد.
  • انتاریو 7.23 میلیارد دلار (بیش از یک دهم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آمریکای شمالی) جذب کرد
  • سرمایه گذاری انتاریو بیش از دو برابر شد.

رویکرد میسیساگا در سرمایه گذاری مستقیم خارجی مشخص می کند که شهر باید بازاریابی بین المللی را بخشی از تلاش های خود قرار داده و مهمترین عناصر میسیساگا را که بر هویت فعلی شهر تأثیر می گذارند به تصویر کشیده و آنها را به نحوی منتقل کند که بر اساس توانایی شهر، میسیساگا را از رقبا متمایز می کند: ارتباطات بین المللی فیزیکی، مشاغل برجسته، افزایش تنوع فرهنگی و کیفیت رقابتی زندگی.

شهر میسیساگا استراتژی توسعه اقتصادی را با هدف تمرکز بر بخش های فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات مالی، لجستیک چند حالته و فناوری پیشرفته تولید متمرکز می کند. به طور خاص، شهر سه هدف زیر را به منظور افزایش رقابت پذیری در صحنه بین المللی مشخص کرده است:

  • ایجاد ظرفیت اجرایی: مجموعه ای پایدار از منابع مالی و اداری برای معرفی شهر به مخاطبان جهانی ایجاد کنید.
  • ایجاد ظرفیت شهری: فرصت هایی برای افزایش ارتباطات جهانی بر اساس مشخصات چند فرهنگی و چند ملیتی جامعه تجاری میسیساگا ایجاد کنید.
  • هدف قرار دادن بازارها و بخشهای استراتژیک: معرفی مزایای میسیساگا به مخاطبان جهانی با تاکتیک های خاص بخش در صورت لزوم

شهر میسیساگا بخش تولید پیشرفته را به عنوان وسیله ای برای جذب تعداد زیاد پروژه های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در منطقه معرفی کرده است. بر این اساس، بودجه منطقه ای موسسات آموزشی و دارایی های تحقیق و توسعه/نوآوری و قدرت بخش تولید منطقه ای باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *